Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
8 Ağustos 2014 Cuma - 17:27

“Isı Kaplamanın En Büyük Düşmanıdır”

“Kaplamada en önemli noktalardan birisi sırt atma riskidir. Kaplanan lastiğin yine aşırı ısınma sonucunda kaplanan karkas yapısı bozulur. Bu da hareket halindeki araç için büyük risk oluşturur. Alüminyum jant kullanımı ile lastiğin daha az ısınması sayesinde özellikle kaplama lastiklerde sırt artma riski büyük oranda önlenmiş olur.”

“Isı Kaplamanın En Büyük Düşmanıdır”

Kaplama lastikte hiç şüphesiz jant da önemlidir. Buradan hareketle Kaplama Lastik Dosyası’nda Alcoa Jantları Türkiye Satış Müdürü Abdullah Aydın’ın kapısını çalıyoruz.   
“Kaplama lastikle jant ilişkisine geçmeden önce kaplama nedir önce onu belirtmekte fayda var. Kaplama; lastiğin sırt yani karkas denilen yapısının yenilenmesidir. Kaplamada topuk ve yanak kısmı yenilenmeden karkas kısmı yenilenmiş olur.” diyen Aydın, “Kaplama lastikte güvenlik açısından en önemli kısımlar lastiğin topuk ve yanak kısımlarıdır. Isıdan en fazla etkilenen yerler de lastiğin topuk ve yanak kısmıdır. Fren sisteminden janta iletilen ısı doğrudan lastiğe iletilmektedir. Alüminyum olmayan jantlar ısıyı bünyelerinde daha çok tutacakları için daha uzun süre sıcak kalırlar. Alüminyum jantlarda ise ısı daha hızlı bir şekilde havaya transfer edilir. Bu sayede, Alcoa’nın yaptığı testlere göre sac jantlara oranla Alcoa jantları 22 dereceye varan oranda daha az ısınıyor. Alüminyumun yapısı gereği altından sonra en iletken maddedir. Dolayısıyla ısıyı barındırmadan ilettiği için lastiğin uzun süre ısıya maruz kalmasını engeller.” diyor.

“Isı Lastiğin En Büyük Düşmanıdır”
“Lastik yaklaşık olarak 100’e yakın maddeden yapılıyor.” diyen Aydın şöyle devam ediyor; “Lastiğin daha fazla ısınması öncelikle bu hammaddelerin bazılarının bütünlük özelliğini kaybetmesine neden olur. Ayrıca lastiğin elastiki (esnek) yapısının bozulması demektir. Bu da herhangi bir darbeye maruz kaldığında yarılma olasılığının artmasına sebep olur. Sırt kısmı kaplama ile yenilenebilirken topuk ve yanak kısmına müdahale edilemiyor. Bunun için ısı hem yeni lastiğin hem de kaplama lastiğin en büyük düşmanıdır.”

“Kaplamada bir diğer önemli nokta ise sırt atma riskidir. Kaplanan lastiğin yine aşırı ısınma sonucunda yenilenen sırt ile karkas yapısı arasındaki yapışma özelliği risk altına girer. Bu da hareket halindeki araç için büyük risk oluşturur.” diyen Aydın,  alüminyum jant kullanımı ile lastiğin daha az ısınması sayesinde özellikle kaplama lastiklerde sırt artma riskinin büyük oranda önlenmiş olacağını belirtiyor. Aydın, “Bunun yanında ayrıca lastiğin aşırı ısınması lastiğin erimesine ve yola yapışmasına neden olur. Bu durum bütün lastiklerde geçerlidir ancak kaplama lastiklerde daha çok önem taşır. Lastiğin erimesi lastik ömrünü kısalttığı gibi asfalta yapışmanın artmasıyla yakıt sarfiyatını da artırır. Alcoa alüminyum jantlarda ısınma minimum düzeyde olduğu için hem yakıt sarfiyatı daha az olacak, hem de lastiğin ömründe gözle görülür bir artış sağlanacaktır.” diyor.   

“Doğru Montaj Yapılmıyorsa Gerisi Teferruattır”
Güvenlikte önemli bir diğer hususun ise montaj olduğunun altını çizen Aydın, “Alcoa jant ile dünyanın en iyi lastiğini alın, son teknoloji ile kaplayın, eğer doğru montaj yapılmıyorsa gerisi teferruattır. Lastik montajında genel olarak dikkat edilmesi gereken husus; jant ile aksın ve jant ile lastiğin birbirine temas eden yerlerinin pürüzsüz olması şarttır.” diyor ve bir örnek veriyor: “Örneğin bir insanın düz yolda yürümesi çok kolaydır. Ancak çakıllı, taşlı bir yolda kolay yürüyebilir mi? İşte aksın da jant ile temas ettiği noktalar pürüzsüz olmalıdır.”
“Montajda bir diğer önemli nokta ise yağlamadır. Montaj esnasında harcanan enerji sürtünmeyi yenmek için değil, jantın aksa daha iyi tutunmasına sağlamak için kullanılmalıdır.

Bunu önlemenin yolu ise montaj esnasında hareket edecek kısımların uygun şekilde yağlanmasıdır.” diyen Aydın doğru yağlamayı da şöyle anlatıyor; “Hiç yağlamamak bir sorun olduğu gibi yanlış, eksik veya fazla yağlamada sorun teşkil edecektir. Aynı şekilde lastiğin janta montajı sırasında da uygun bir kayganlaştırıcı kullanılmalıdır. Böylece hem sökme-takma esnasında oluşacak hasarlar önlenebilir, hem de lastiğin janta tam oturması sağlanarak kullanım sırasında oluşabilecek sorunlar engellenebilir. Bu konularda daha detaylı bilgi almak için jant veya lastik üreticilerinin servis kitapçıkları mutlaka incelenmelidir.”

 
“Standartlara Uygun Yapıldığı Takdirde Bir Riski Yoktur”
 
“Daha Sık Kontrol Etmekte Fayda Var”
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
“Standartlara Uygun Yapıldığı Takdirde Bir Riski Yoktur”
“Pirelli olarak kullanıcılarımızın ihtiyaçları doğrultusunda, lastiklerimiz ...
“Yeni Lastikten Hiç Bir Farkı Yoktur”
Recamic Ürün ve İş Geliştirme müdürü Erken Celiloğlu, “Michelin, karayolu ...
“30 Civarında Firma Bu Sertifikayı Alabildi”
Kamyonum Dergisi olarak “Lastik Kaplama Dosyası” için Brisa, Continental, ...
 
Yeni Nesil Lastik Kaplama
Abdulkadir Özcan A.Ş grup şirketlerinden olan AKO Lastik Kaplama A.Ş 12 ...
“En Büyük Sıkıntı Denetim Eksikliği”
Lastik kaplamada PrecurePro markasıyla pazarda yerini alan Goodyear Türkiye ...
2014'te Kazakistan Taşımacılığı Sorunsuz Olacak
Taşıma kotalarında yaşanan sorunlar ve yeterli miktarda kazak aracının ...
 
VE YİNE ADR
Uzun yıllardır gündemi meşgul eden; tehlikeli maddelerin taşınmasını disiplin ...
Asırlık Kässbohrer Mühendislik Tecrübesi
Kässbohrer mühendislik tecrübesi ve Tırsan kalitesi ile üretilen Kässbohrer ...
ÖZGÜL TREYLER BİR YILLIK TANKER ÜRETİM HEDEFİNİ TAMAMLADI
Yaptığı yatırım ve yürüttüğü Ar-Ge çalışmaları ile 2012 yılının başında ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyonlkwtreyler haberler kamyonumnewsbustürkiyeşoför