“Michelin, karayolu taşımacılık maliyetlerini minimuma indirmek amacıyla geliştirdiği ürünlerin yanı sıra geliştirdiği kaplama teknolojileriyle de ağır vasıta araç sahiplerine pek çok avantaj sağlıyor.” diyen Recamic Ürün ve İş Geliştirme müdürü Erken Celiloğlu, lastik kaplama konusunda Kamyonum Dergisi’nin sorularını cevapladı.
İşte Celiloğlu ile mülakatımızın satır başlıkları…
MICHELIN’in lastik kaplama teknolojisini detaylı olarak anlatır mısınız?
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden olan Michelin, kullanıcıları için yüksek kilometre ve güvenliği bir arada sunan teknolojiler üretmektedir. Daha fazla kilometre, daha az hammadde tüketimi sağlamak prensibi ile çalışan Michelin, karayolu taşımacılık maliyetlerini minimuma indirmek amacıyla geliştirdiği ürünlerin yanı sıra geliştirdiği kaplama teknolojileriyle de ağır vasıta araç sahiplerine pek çok avantaj sağlamaktadır.
“Araç Hangi Şartlarda Kullanılırsa Kullanılsın Mükemmel Sonuç Sağlar”
Michelin'in köklü deneyimi ve uzmanlığıyla sunduğu kaplama çözümü “Recamic soğuk kaplama teknolojisi,” taşımacılık şirketleri için özel avantajlar sunar. Hem tasarım hem de diş derinliği bakımından optimize edilmiş sırt desenleri, araç hangi şartlarda kullanılırsa kullanılsın mükemmel sonuç sağlar.
Michelin tarafından üretilen soğuk, hazır pişirilmiş sırt bantları; optimize edilmiş tasarımlarıyla eşsiz kullanım özelliği, üstün kavrama, çekiş ve düzgün aşınma sağlamaktadır. Kullanılan bileşenler; aşınma, hasar, ısınma ve sürtünmeye dayanıklılık dâhil, farklı performans özellikleri arasında en iyi performansı sunar.
Lastik kaplama konusunda sektör temsilcilerinde nasıl bir algı var?
Maalesef Türkiye’deki kullanıcıların birçoğunda kaplama lastikler ile ilgili birçok yanlış algı mevcuttur. Bugün uçak lastiklerinde de kullanılan kaplama teknolojisi uygun üretim standartları ile üretildiğinde yeni lastikten hiç bir farkı yoktur.
“R 109 Markalaması Sorgulanmalı”
Kaplama üretim standardının uygunluğu için Sanayi Bakanlığı tarafından 2009 yılında uygulamaya konulan R109 yönetmeliği kapsamında üretilen kaplama lastiklerde R109 markalamasının bulunması zorunluluğu vardır. Kullanıcıların kaplama yapılan lastiklerinde bu markalamayı sorgulamaları gerekmektedir. R109 kaplama uygunluk belgesinin karşılığı olan bu markalamanın bulunmadığı lastikler Sanayi Bakanlığından onaylı olmadığı anlamına gelmektedir.
Türkiye’de lastik kaplama konusunda nasıl yol alınıyor? Yaşanan sıkıntılar nelerdir?
Tabi ki her teknoloji gibi kaplama teknolojilerinin de iyi ve kötü uygulamaları var. Michelin olarak biz ağır vasıta kış lastiklerinde sürücülere sunduğumuz güvenliği, lastik tasarımındaki kış deseni ve omuz kısımlarındaki “M+S” işareti ile kanıtlıyoruz. M+S işaretine sahip Recamic teknolojisiyle kaplanmış Michelin ağır vasıta lastiklerinin kış şartları altında sıfır lastikten farkı olmadığı uzmanlar tarafından da belirtiliyor.
Türkiye’de lastik kaplama alanındaki gelişmeler de bu yönde ilerleyecektir. İşlerine güvenen ve başarılı markalar kendilerini sıradan uygulamalardan ayırmak için bu gibi kriterleri uygulamaya başlaması gerekiyor.
Lastik kaplama tüketiciye ne kadar fiyat avantajı sağlıyor?
“Yüzde 80 Daha Fazla Kilometre”
Michelin ağır vasıta lastiklerinin en büyük özelliği güçlü karkas yapısı sayesinde elde ettiği kaplanabilirlik özelliğidir. Michelin tarafından geliştirilen Recamic kaplama teknolojisi sayesinde kilometre başına birim maliyette önemli oranda tasarruf sağlanırken işletme maliyetleri de düşürülmektedir. Recamic kaplama yöntemi yüzde 80 daha fazla kilometre ömrü sunuyor. Böylece bir lastiğin kullanım süresi iki katına yükselirken, kilometre başına birim maliyette önemli oranda kazanç elde edilmektedir.
Lastik kaplama markaya nasıl bir avantaj sağlıyor?
Michelin bir inovasyon şirketi ve 125 yıldır inovatif ürünlerimizle müşterilerimizin ihtiyaçlarına çözümler üretiyoruz. Dolayısıyla bizim için geliştirdiğimiz kaplama teknolojileri tüketiciye daha büyük bir fayda sağlaması yönüyle avantaj yaratıyor.