Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
24 Nisan 2008 Perşembe - 00:00

Kamyoncu Esnafının Sorunları Meclis Gündemine Taşındı

Kamyoncu Esnafının Sorunları Meclis Gündemine Taşındı

Kamyoncu esnafı yüksek maliyet, haksız rekabet, maliyetlerdeki artış ve ağır tonajdan şikİ¢yetçi. Yıllardır seslerini duyurmaya çalışıyorlar. Bu şikİ¢yetlere kulak veren MHP Kastamonu Milletvekili Mehmet Serdaroğlu konuyu Meclis gündemine taşıdı. Serdaroğlu ve arkadaşlarınca Meclis Başkanlığına sunulan önergede, Türkiye'de kamyon sayısının 750 bine ulaştığı, yurt içindeki taşımacılığın da yüzde 92'sinin karayolu ile yapıldığı anımsatıldı.

Her sektörde yaşanan ekonomik sıkıntılardan en fazla kamyoncu esnafının etkilendiği vurgulanan gerekçede, kamyoncuların rekabet nedeniyle, mazot fiyatına taşıma yaptığı ileri sürüldü.  Konuyla ilgili görüşlerini başvurduğumuz Mehmet Serdaroğlu ile kamyoncu esnafının sorunları üzerine bir röportaj gerçekleştirdik.

“Nakliyeci-Kamyoncu esnafı yıkıcı bir rekabet ortamında çoğu kez düşük ücretle hatta mazot parasına taşıma yapma zorunda kalıyor. Mazot fiyatlarındaki büyük artışlar, nakliye fiyatına bile yansıtılamamakta. Zaten, çok ağır bürokrasi ve maliyetlerle boğuşan sektörde, denetimsizlik de haksız rekabet yaratıyor.”

 Kamyoncu esnafının sorunları ile ilgili hazırladığınız önergenin içeriği ile ilgili bilgi verir misiniz?

Öncelikle şunu belirterek sorularınıza cevap vermek isterim. Kamyoncu esnafımız, özellikle de bireysel çalışan kamyoncumuz çok meşakkatli, çok zor bir mesleği evinden-ailesinden uzakta icra ediyor. Günümüzde hemen hemen her sektörde yaşadığımız ekonomik sıkıntılar yoksulluk ve işsizliği artırmış; bu olumsuz gelişmelerden en fazla etkilenen kesimlerden biri de kamyoncu esnafımız olmuş. Nakliye sektörü kazanç açısından en sıkıntılı dönemini yaşıyor. Maliyet girdileri ve akaryakıt fiyatlarının yüksekliğinden büyük sıkıntı çekerken, bunun yanında iş yokluğu da yaşanıyor.  Yurt içi ve yurt dışı karayolu taşımacılığı yapan firmalarımız bile yüksek girdi fiyatları ve akaryakıt fiyatları ile baş edemez durumda iken, bireysel kamyonculuk ise bitme noktasında. Nakliyeci-Kamyoncu esnafı yıkıcı bir rekabet ortamında çoğu kez düşük ücretle hatta mazot parasına taşıma yapma zorunda kalıyor. Mazot fiyatlarındaki büyük artışlar, nakliye fiyatına bile yansıtılamamakta. Zaten, çok ağır bürokrasi ve maliyetlerle boğuşan sektörde, denetimsizlik de haksız rekabet yaratıyor. Yabancıların sektördeki ağırlığı ve sanayicilerimizin de tercih yaparken, yerli firmaları seçme konusunda titiz davranmamaları yakında yüklerini taşıyacak uluslararası taşımacı bulamamaları sonucunu doğurabilir. Bu gidişle, sektörü yabancı tekellere terk etmek zorunda kalabileceğimiz düşünülürse, başta ihracatçılarımız ve sanayicilerimiz bugünden doğru tercihler yapmak durumundadırlar. Gelir vergisi, motorlu taşıtlar vergisi, araç muayenesi, egzoz pulu, yeni araçlarda ÖTV, geçici vergi gibi birçok vergi çeşidi ile boğuşan ve Bağ-Kur primini ödeyemeyen kamyoncu esnafına, K1, C2, SCR gibi yetki belgelerinin ücretlerinin çok yüksek olması da ayrı bir maliyet getiriyor.  İlk sorunuza verdiğim bu cevap; önergemin içeriğini, kamyoncu ve nakliyeci esnafının içinde bulunduğu zor şartların bir  özetini oluşturuyor. 

“Ben bu Araştırma Önergesini hazırlarken, kamyoncu ve nakliyecilerin sorun ve sıkıntılarını Meclis gündemine taşıyarak bir nebze olsun onların sesi olmak istedim. Ve daha da önemlisi araştırma önergesi vererek, komisyon kurulması durumunda bilinen bu mevcut sorunların belgelenerek, yetkililerin çözüm yolları için harekete geçmelerine bir itici güç olmasını amaçladım.”

Sizi bu önergeyi hazırlamaya iten sebepler nelerdir? Sizce neden böyle bir önergeye ihtiyaç var?

Taşımacılık faaliyeti, insanlık tarihi kadar eski, teknolojik gelişmelere bağlı olarak şekillenen, sosyal, kültürel ve ekonomik yönü olan bir olgudur. Karayolu taşımacılık sektörümüz, 1970’lı yıllardan itibaren hızla gelişme göstermiş ve bugün Avrupa’nın en fazla kamyon ve TIR sayısına sahip olan ülke konumuna getirdi. Bugün kamyon sayımız 750 bine ulaşırken, ülkemizde yurtiçi eşya taşımacılığının yüzde 92’si karayolu ile gerçekleşiyor. Yurt içi taşımacılık yapan bireysel kamyoncuya yapılan uygulamalar ile yurt dışı çıkışı olan yada deniz yoluyla taşımacılık yapanlar arasındaki uygulamalar bile birbiriyle çelişiyor. Bu kadar olumsuz çalışma şartlarına dayanamayan kamyoncu esnafı bir bir tükenmektedir.

Ben bu Araştırma Önergesini hazırlarken, kamyoncu ve nakliyecilerin sorun ve sıkıntılarını Meclis gündemine taşıyarak bir nebze olsun onların sesi olmak istedim. Ve daha da önemlisi araştırma önergesi vererek, komisyon kurulması durumunda bilinen bu mevcut sorunların belgelenerek, yetkililerin çözüm yolları için harekete geçmelerine bir itici güç olmasını amaçladım.

Kamyoncu esnafının görüşlerinden önergeyi hazırlarken yararlandınız mı?

Siyasetçi topluma ve toplumun tüm kesimlerine hizmet etmek onların sorunlarına çözüm bulmak için görev yapıyor. Başta seçim bölgem Kastamonu olmak üzere, yaptığım tüm seyahatlerde toplumun her kesiminden insanımızla bir araya geliyorum. Çiftçisinden memuruna, emeklisinden, esnafına özetle toplumun sabit ve dar gelirli tüm kesimlerinden durumları ile ilgili şikayetlerle çok sık karşılaşıyoruz. Kamyoncu esnafımızda bu kesimlerin başında geliyor. Ayrıca bu kesim her ne kadar şoförler odaları ya da kendi aralarında kurdukları kooperatiflerle örgütleşmeye çalışsalar da, bu onların sesini duyurmakta pek yeterli olmuyor. Kamuoyu oluşturabilmek, yazılı ve görsel basında yer almak biraz da işin içine siyasetçileri sokmaktan geçiyor. Bu haklı talepleri değerlendirerek, gündeme taşımak bizlerin başlıca görevi ve sorumluluğudur.

“Kamyoncu esnafının vergi ve sigorta primlerinin yeniden ele alınması, kilometre başına fiyat hesabı getirilmesi, nakliye ücretlerine, tonaj ve kilometre hesabını baz alarak standart bir ölçü belirlenmesi ve kayıt dışılığın önlenmesi adına çıkarılan denetimlerin etkin bir şekilde devam edilmesi gibi birçok haklı talebinin değerlendirilmesi gerekiyor.” 

 Kamyoncu esnafının talepleri ve istekleri nelerdir?

Kamyoncu esnafının vergi ve sigorta primlerinin yeniden ele alınması, kilometre başına fiyat hesabı getirilmesi, nakliye ücretlerine, tonaj ve kilometre hesabını baz alarak standart bir ölçü belirlenmesi ve kayıt dışılığın önlenmesi adına çıkarılan denetimlerin etkin bir şekilde devam edilmesi gibi birçok haklı talebinin değerlendirilmesi gerekiyor.  Ayrıca taşıt pulu taksit sayısının artırılması, birikmiş vergi borçlarının yeniden yapılandırılması, kamyoncu esnafına nefes aldıracak.

Sizce bu çalışmaların devamı gelir mi? Konu gündemde tartışılıp yeni görüşler ile ilgili çalışmalar gündeme gelir mi?

Mensubu olmaktan onur duyduğum Milliyetçi Hareket Partisi’nin bir milletvekili olarak şunu söylemek isterim ki; şahsım ve tüm parti grubumuz toplumun tüm kesimlerinin sorunlarına çare olabilmek, çare olacakları harekete geçirebilmek için var gücümüzle çalışıyoruz.  Ancak icra makamı AKP iktidarıdır. Ben bir muhalefet partisi milletvekili olarak yasama ve denetim faaliyetlerimi sürdürürken, iktidar partisinin de bu çalışmalara destek olması gerekiyor. Verdiğim Araştırma Önergesi sırası gelip Meclis Genel Kurulu’nda öngörüşmeleri yapılırken, iktidara mensup milletvekillerinin bu konuda bir Meclis Araştırma Komisyonu kurulması yönünde oy vermeleri gerektiği de unutulmamalıdır. Şayet iktidar samimi ise kamyoncu ve nakliyeci esnafımızın sorunlarının çözümü için verdiğimiz bu önergeyi destekleyerek, bir komisyon kurulmasını istemeli, “yapacağız”, “edeceğiz” lafları ile konuyu savıp geçiştirme yoluna gitmemelidir. Umarım gereken desteği alır, kamyoncu nakliyeci esnafımızın sorunlarının çözümü yönünde bir netice alınmasına katkıda bulunmuş oluruz diye düşünüyorum.

Sizlere de gösterdiğiniz bu ilgi için teşekkürlerimi sunar, çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Ayrıca, aracılığınızla; tüm kamyoncu ve nakliyeci esnafımıza bol kazanç diler, kaza ve sıkıntılardan uzak, yollarının hep açık olmasını niyaz eder, selam ve sevgilerimi sunarım.

 
Volvo Kamyondan Yorgun Sürücü Testi
 
Araç Muayene İstasyonları Hizmete Girmeye Devam Ediyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwnewsfahrerkamyonum haberler srcdikkatkamyoncuKamyon