Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
7 Eylül 2015 Pazartesi - 10:55

Kimya Sektöründe Lojistik Üst Yönetimde Olmalı

DHL Freight Güneydoğu Avrupa CEO’su Selçuk Boztepe: “3 trilyon euroluk kimya sektöründe lojistik artık yönetim kurulları seviyesinde ele alınmalı.”

Kimya Sektöründe Lojistik Üst Yönetimde Olmalı

Kimya sektöründe dünya çapında her yıl 700 milyon ton taşımacılık ve tedarik zinciri yönetimi yapılıyor. DHL’in araştırması, firmaların lojistik faaliyetlerini yönetim kurulları seviyesinde ele alarak 5 adımda rekabet avantajlarını artırabileceklerini ortaya koyuyor.
Dünya lideri lojistik firması DHL’in yayınladığı “Yönetim kurulunda tedarik zinciri – Kimya sektöründeki firmalar için 5 altın öneri” araştırması, her sektörde olduğu gibi kimya alanında da işletmelerin lojistiğe üst yönetim düzeyinde eğilmesi gerektiğini ortaya koyuyor. Bu yaklaşımla kimya şirketleri performanslarını geliştirerek rekabet avantajlarını artırabilecek. Şirketlerin üzerinde durması gereken noktalar ise lojistik maliyetlerini optimize etmek, daha iyi stok yönetimi ile ayrılan sermayeyi minimize etmek, lojistik için gereken varlıklara akıllıca yatırım yapmak, baştan sona güvenlik süreçlerine titizlikle yaklaşmak ve lojistik hizmetlerini ayrıştırıp, farklılaştırmak.
DHL’in kara ve raylı sistem taşımacılık faaliyetlerini yöneten birimi DHL Freight’in Güneydoğu Avrupa CEO’su Selçuk Boztepe şöyle konuştu: “Kimya sektörü dünyanın en büyük ve en önemli sektörlerinden biri. 3 trilyon euroluk bir küresel pazar büyüklüğünden bahsediyoruz. Bu sektörde her yıl 700 milyon ton taşımacılık yapılıyor. Ancak birçok yönetici lojistik süreçlerine proaktif ve stratejik olarak değil, sadece bir sorun olduğunda ilgilenmeleri gereken bir hizmet olarak bakıyor. Özellikle küresel şirketler ya da yurtdışına açılmayı hedefleyen işletmeler için lojistik ve tedarik zinciri anahtar bir unsur olarak iş geliştirme süreçlerinin bir parçası haline gelmeli. Yaptığımız araştırmada 5 önemli adımı işletmelerinde uygulayan yöneticiler, lojistik ihtiyaçlarına dair operasyonlardan daha fazla katma değer sağlıyor. Bu adımlar sayesinde firmalar daha esnek bir yapıda rekabet avantajı kazanıyor ve iş ağlarını genişletiyor”.
Akademisyenler tarafından DHL için hazırlanan raporda lojistik için baştan sona bir yaklaşım benimsenmesi, maliyet optimizasyonu sayesinde lojistik süreçlerden kazanılan faydanın artırılması, tedarik zinciri esnekliğinin sağlanması, lojistik varlıklara yapılacak akıllı yatırımlar, tedarik zinciri sürecindeki güvenlik yönetiminin standartlaştırılması ve lojistik hizmetlerin ayrıştırılması gibi adımların önemine dikkat çekiliyor. Yöneticilerin de lojistikle ilgili bakış açılarını değiştirmeleri; bu hizmeti nakliyat ya da kargo değil, iş süreçlerinin bir parçası olan stratejik bir varlık olarak görmeleri gerekiyor. Avrupa, Bağımsız Devletler Topluluğu, Kuzey Afrika ve Ortadoğu’da kara ve raylı sistem taşımacılık faaliyetlerinden sorumlu DHL Freight’in Güneydoğu Avrupa Bölge CEO’su Selçuk Boztepe şöyle konuştu: “Kimya şirketlerinin yönetim kurulları henüz lojistiğin ve tedarik zincirinin işletmeleri için ne kadar büyük bir fırsat olduğunu tam olarak fark etmedi. Önerdiğimiz 5 yöntemi uygulayan yöneticiler, şirketlerinin daha iyi performans elde etmek için hangi yönlerden geliştirilebileceğini kavrayarak rekabet güçlerini artırabilir.”
Türkiye’nin ihracatında yılda yüzde 2,4 büyüme
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından açıklanan verilere göre, 2014 yılında Kimyevi Maddeler ve Mamulleri ihracatı yıllık yüzde 2,4’lük bir büyümeyle 17.8 milyar dolara ulaştı. Bu ihracatı gerçekleştiren bölgeler arasında İstanbul, Kocaeli, İzmir, Ankara’nın yanı sıra Gaziantep, Bursa, Adana ve Manisa da öne çıktı. DHL Freight olarak İstanbul, İzmir ve Ankara’daki merkezlerinin yanı sıra Anadolu’da da ofisler açarak önümüzdeki dönemde Türkiye’de 10 ofise ulaşmak istediklerini belirten Selçuk Boztepe ekledi: “Türkiye’de lojistik sektöründe önemli bir potansiyel var. 2014’te Mısır, Irak, Almanya, Malta ve İtalya sırasıyla en çok kimyevi madde ve mamulleri ihraç ettiğimiz ülkeler oldu. 2014 yılında kimyevi ürünler ihracatımızda bazı ülkelerde artış, bazılarında ise daralma yaşadık. İMMİB, AKİB, EİB, GAİB gibi önemli kuruluşlar ülkemizin ihracatla kalkınması ve ekonomik zorluklardan etkilenmeden büyümeye devam etmesi için çaba gösteriyor. Biz de Anadolu’daki firmalara ulaşmayı, onlarla dirsek temasında olmayı, iş ortağımız olan lojistik tedarikçilerinin kimya taşımacılığında eğitim ve gelişimlerine katkıda bulunmayı bir sorumluluk olarak görüyoruz. DHL Freight olarak bu sürecin lojistik boyutuna dair sektörde farkındalığın artması için çalışıyoruz.”
AKİB’in açıkladığı bilgilere göre Türkiye, kimyevi maddeler ve mamulleri sektöründe en çok plastik alanında öne çıkıyor. Mineral yakıtlar, mineral yağlar ve ürünler, kauçuk eşyalar ve anorganik kimyasalların da ihracatta önemli bir payı var. Genel olarak ürün gruplarının ihracatında artış yaşanırken, mineral yakıt ve yağlarda düşüş gözlemleniyor. DHL’in araştırmasında önerilen 5 adımı izleyen şirketler, pazarın ve uluslararası ticaret koşullarının etkilerine karşı şirketlerine avantaj kazandırabiliyor. İş dünyasının olası risklere karşı çeşitli önlemler alarak taarruza geçtiği bu dönemde, rekabet avantajı yaratabilecek adımlar ve çözüm önerileri konuşulmaya devam edecek gibi görünüyor. 

 

 
Katmerciler, Dubai Yangınla Mücadele Konferansı’nda
 
İnegöl’de Offroada İlgi Büyüktü
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Katmerciler, Dubai Yangınla Mücadele Konferansı’nda
Türkiye araç üstü ekipman sektörünün lideri ve en büyük ihracatçısı Katmerciler, ...
Sliven´de Türk Sporcular Zirvede
2015 Avrupa Ralli Kupası’nda dahil Sliven Rally, Castrol Ford Team Türkiye’den ...
Alp Lojistik 11 Adet Treylerini Teslim Aldı
Alp Lojistik 11 adet perdeli hafif maksima plus treyleri Tırsan Adapazarı ...
 
Renault Pick-UP Pazarına Giriyor
17 yıldır Avrupa’nın 1 numaralı Hafif Ticari Araç markası konumunda olan ...
Schaeffler'in LuK Markası 50. Yılını Kutluyor
Schaeffler, LuK markasının 50. Yılını Bühl’deki tesislerinde özel bir ...
Michelin’den Yakıt Tasarrufunun ipuçları
Yakıt tüketiminin yüzde 20’si lastikler tarafından gerçekleştiriliyor. ...
 
Goodyear ve Opet'ten Kazandıran Kampanya
30 Eylül’e kadar Goodyear yetkili bayilerinden, 2 adet Goodyear marka ...
Fuar Güzelleri
Her yıl katılımcıların yoğun ilgide bulunduğu Otomobil Fuarları'ndaki ...
Lassa 'Yola Sağlam Çık' Projesini Sürdürüyor
Lassa,uzun yol sürücülerini daha sağlıklı bir yaşama teşvik etmek üzere ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumkamyoncusondakika haberler newsdikkatşoförsrctruck