Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
“WE ARE THE ONLY COMPANY IN TURKEY AND THE 3RD IN THE WORLD”

“WE ARE THE ONLY COMPANY IN TURKEY AND THE 3RD IN THE WORLD”

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
4 Eylül 2024 Çarşamba - 10:42

Küresel Lojistikte Alternatifler ve Yeni Koridorlar

Özellikle pandemiyle birlikte küresel ticaretin kalbini lojistik sektörünün oluşturduğu genel bir kanı haline gelmiştir. Zira özellikle arz yönünden ortaya çıkan sıkıntılar ve tedarik zincirinin bozulmasıyla birlikte küresel anlamda bir maliyet artışı ve enflasyon ortaya çıkmıştır. Bununla beraber, ülkeler arasında ortaya çıkan siyasi gerilimler de tuz biber olmuş ve mevcut lojistik sıkıntılarının daha büyük boyutlara ulaşmasına yol açmıştır.

Küresel Lojistikte Alternatifler ve Yeni Koridorlar

Söz konusu sıkıntıları önceden öngören veya mevcut sıkıntılara önlem almaya çalışan, alternatif geliştiren planlı ülkeler küresel lojistikteki akışı hızlandırmak ve mevcut yüksek lojistik maliyetleri minimize edebilmek için yeni güzergahlar bulmaya çalışmaktadır. Özellikle Çin ve Avrupa ülkeleri birbirleriyle olan ticaret hacmini geliştirmek için önemli çaba sarf etmektedir. Bu çabalardan en önemlilerinden birisi Çin’in baş rolünü oynadığı, Türkiye’nin de tam ortasında yer aldığı “Kulak-Yol” projesidir. Bu kanalla Çin ile Avrupa ticareti daha güvenli, ucuz ve hızlı bir şekilde sağlanacak, kıtaların birleşmesiyle önemli bir sosyo-ekonomik, siyasal ve kültürel bir bağ oluşturulacaktır.

Çin’in önemli hamlesi elbette karşılıksız kalmamış, özellikle son yıllarda küresel rekabette önemli atılımlar yapmaya başlayan Hindistan’ın alternatif bir lojistik koridoru oluşturmasını sağlamıştır. Hindistan’ın koridoru, liman ve demiryolu bağlantılarıyla birlikte fiber optik kablolar, yenilenebilir enerji ve çevreye duyarlı hidrojen boru hatlarından da oluşacaktır. Bu koridor ile, Asya ile Avrupa arasındaki bağlantının Ortadoğu ve Afrika üzerinden yapılması planlanmaktadır. Buna göre temel güzergâh Hint limanları, Birleşik Arap Emirlikleri limanları, kara yolundan S. Arabistan, Ürdün, Filistin ve ardından İsrail limanlarından Avrupa şeklindedir. Bu projenin dahilinde Türkiye başlangıç itibariyle bulunmamaktadır. Bununla birlikte, özellikle İsrail’in Filistin topraklarına orantısız müdahalesi ile birlikte ortaya çıkan savaş durumu Hint koridorunun uygulanmasını zorlaştırmaktadır.

 

Kaynak: Bloomberg

Yemen’de Husilerin Kızıldeniz üzerinden taşımacılık yapan ticari gemilere saldırmasıyla birlikte ortaya çıkan gerilim dünya ticaretinin en önemli güzergâhlarından birinin son zamanlarda mecburen pas geçilmesi zorunluluğunu ortaya çıkarmaktadır. Dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 15’inin Kızıldeniz yoluyla gerçekleştiği düşünüldüğünde, dünya ticaretinin önemli bir darbe alacağı aşikardır. Zira örneğin Çin’den yola çıkan ürün günümüzde mecburen daha güvenli olduğu düşüncesiyle mecburen Afrika kıtasının güneyinden, Ümit Burnu’nu dolaşarak Avrupa’ya ulaşmaktadır. Bu durumda Hint koridoru ile kıyaslandığında yaklaşık 10 günlük bir gecikme ortaya çıkmaktadır. Bu da haliyle ek navlun ve sigorta maliyeti anlamına gelmektedir.

Tüm bu zorluklar düşünüldüğünde, daha farklı alternatiflerle Uzakdoğu ürünlerinin Avrupa’ya daha kısa zamanda, daha düşük lojistik maliyetleriyle ve daha güvenli bir şekilde taşınmasını sağlayan yeni koridorlara gerek duyulmaktadır. Bu koridorlardan birisi de, Türkiye ve Irak’ın baş rolünü üstlendiği “Kalkınma Yolu “projesidir.

Kaynak: Ekonomist.com.tr

Bu proje kapsamında Türkiye, Irak, Katar ve BAE bulunmaktadır. Bu sayede Uzakdoğu ile Avrupa yeni bir kanalla, Basra Körfezi’nden bağlanacaktır. Basra Körfezi de kara ve demiryolu ile Türkiye’ye bağlanacak ve bu güzergâh ile Avrupa’ya taşınacaktır. Özellikle Türkiye-Irak arasındaki siyasi ilişkilerin son dönemlerde gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan bu oluşumda kritik liman Irak’ta yapılan ve 2025 yılında tamamlanması planlanan, Ortadoğu’nun en büyüğü olacak Fav Limanı’dır. “Kalkınma Yolu” projesi ile birlikte Çin’den Londra’ya gerçekleştirilecek ticaret Hint Koridoru’na (Güney Koridor) göre 10, Ümit Burnu güzergahına göre 20 gün daha kısa sürede gerçekleşecektir. Küresel lojistik zincirindeki sıkıntılar ve yüksek maliyetlerle birlikte güvenlik endişeleri dikkate alındığında, fiiliyata girdiği taktirde Kalkınma Yolu’nun çok önemli bir alternatif oluşturacağı kesindir. Özellikle baş rolünde Türkiye’nin olması da Türkiye’yi küresel ticarette ve siyasette daha stratejik bir ülke haline getirecektir.

 

İskenderun Teknik Üniversitesi Ekonomi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Birol Erkan

 
Akca Lojistik, Çevre Dostu Uygulamalarıyla Da Sektörde Öne Çıkıyor
 
"Üretimde Son Yılların Rekorunu Kırdık"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Treyler Soğutma Sistemleri: Taşımacılıkta Soğuk Zincirin Güvencesi
Türkiye’de lojistik ve taşımacılık sektörü, özellikle gıda ve ilaç gibi ...
Çin'in Türkiye İlgisi Artıyor mu?
Son yıllarda Çin’in Türkiye’deki varlığı giderek daha belirgin hale geliyor. ...
E-Ticaret ve Lojistiğin 15 Büyük Firması
En iyi lojistik hizmet sağlayıcılar, işletmelerin satın alma sonrası müşteri ...
 
Şoförümüzün Yurtdışında Sıkıntısı Bitmiyor
Türk kamyon şoförleri, uluslararası taşımacılık faaliyetlerinde önemli ...
Filo Takip Sistemleri: Lojistikte Verimlilik ve Güvenlik İçin Anahtar Teknoloji
Filo takip sistemleri, günümüzde lojistik ve taşımacılık sektörlerinde ...
Kamyon Kazalarının Nedenleri Neler?
Kamyonlar, Türkiye’nin ticaret yollarında taşımacılığın bel kemiğini oluştururken, ...
 
Ağır Vasıtalarda CNG ve LPG Kullanımı: Sektörün Dönüşümü
Elektrik ve hibrid araçlar ile sonrasında hidrojen yakıtlı araçlar derken ...
Nükte Trailer Sektöre İmza Atıyor, Global Bir Aktör Olmaya Hazırlanıyor
Nükte Trailer 2024 yılının Mayıs ayında 18 bin metrekarelik fabrikasında ...
Tedarik Sanayini Geliştirmek ve Daha Rekabetçi Hale Getirmek İstiyoruz
Mercedes-Benz Türk Üretim Parçaları Dağıtım Merkezi açılışında Kamyonum ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Kalkınma Yolu
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkatsondakikatreylerbustrucklkwfahrerKamyonsrc