Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
“WE ARE THE ONLY COMPANY IN TURKEY AND THE 3RD IN THE WORLD”

“WE ARE THE ONLY COMPANY IN TURKEY AND THE 3RD IN THE WORLD”

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Ağustos 2024 Çarşamba - 13:10

Ağır Vasıtalarda CNG ve LPG Kullanımı: Sektörün Dönüşümü

Elektrik ve hibrid araçlar ile sonrasında hidrojen yakıtlı araçlar derken ağır vasıtalarda CNG ve LPG kullanımı devam ediyor mu diye bir soru akla gelebilir. evet ediyor. Peki bu teknolojilere baktığımızda nasıl bir yapı ve özellik görüyoruz. Şöyle bir inceleyelim:

Ağır Vasıtalarda CNG ve LPG Kullanımı: Sektörün Dönüşümü

Ağır vasıta sektöründe sürdürülebilirlik ve maliyet etkinliği arayışı, son yıllarda CNG (Sıkıştırılmış Doğal Gaz) ve LPG (Sıvılaştırılmış Petrol Gazı) gibi alternatif yakıtların kullanımını artırmıştır. Bu iki yakıt türü, hem çevresel etkileri azaltma hem de işletme maliyetlerini düşürme konusunda önemli avantajlar sunmaktadır. Bu doğrultuda, birçok ağır vasıta üreticisi, CNG ve LPG uyumlu motor teknolojilerine yönelmiş durumda.

CNG ve LPG: Farklar ve Avantajlar

CNG (Sıkıştırılmış Doğal Gaz):

CNG, doğal gazın yüksek basınç altında sıkıştırılarak depolanması ile elde edilen bir yakıt türüdür. Özellikle düşük karbon emisyonları ve dizel yakıtlara kıyasla daha düşük işletme maliyetleri ile dikkat çeker. CNG, ağır vasıta segmentinde özellikle uzun mesafeli taşımacılık için uygun bir alternatiftir.

    •    Düşük Emisyon: CNG, karbon dioksit (CO2) ve azot oksit (NOx) emisyonlarını önemli ölçüde azaltır, bu da çevreye olan olumsuz etkileri minimuma indirir.
    •    Yakıt Maliyeti: CNG, dizel yakıtlara göre daha ekonomik bir seçenek sunar, bu da uzun vadede işletme maliyetlerinde ciddi tasarruflar sağlar.
    •    Güvenlik: CNG, düşük yanıcılığı ve sızıntı durumunda hızla atmosfere karışma özelliği nedeniyle güvenli bir yakıt olarak kabul edilir.

LPG (Sıvılaştırılmış Petrol Gazı):

LPG ise, propan ve bütan gazlarının bir karışımından oluşur ve özellikle şehir içi taşımacılık ve kısa mesafeli yolculuklar için tercih edilmektedir. LPG, düşük emisyonları ve geniş dolum ağı sayesinde ağır vasıta sektöründe kendine yer bulmuştur.

    •    Çevre Dostu: LPG, karbon emisyonlarını azaltarak şehir içi hava kalitesini iyileştirir ve özellikle sıkı emisyon düzenlemeleri olan bölgelerde avantaj sağlar.
    •    Daha Geniş Dolum Ağı: LPG’nin dolum istasyonları, özellikle Avrupa’da oldukça yaygındır, bu da lojistik açıdan kolaylık sağlar.
    •    Maliyet Etkinliği: LPG’nin yakıt maliyetleri, dizel ve benzine göre daha düşüktür, bu da işletme maliyetlerini olumlu yönde etkiler.

CNG ve LPG Kullanan Önde Gelen Markalar

1. Iveco:
Iveco, çevre dostu teknolojilere yatırım yapan bir marka olarak CNG ve LPG uyumlu ağır vasıta modelleriyle dikkat çekiyor. Şirket, özellikle uzun yol taşımacılığında CNG kullanımıyla öne çıkarken, şehir içi taşımacılıkta LPG’yi tercih eden modellere de sahip.

2. Scania:
Scania, sürdürülebilir taşımacılıkta lider markalardan biri. CNG ve LPG’yi alternatif yakıt olarak sunan Scania, hem çevreyi koruyan hem de işletme maliyetlerini azaltan çözümler geliştiriyor.

3. Volvo Trucks:
Volvo, CNG ve LPG teknolojilerini ağır vasıta modellerine entegre ederek, müşterilerine hem çevre dostu hem de maliyet etkin seçenekler sunuyor. Volvo’nun bu alandaki yenilikçi yaklaşımları, sektörde öncü olmasını sağlıyor.

4. MAN:
MAN, alternatif yakıt kullanımında çeşitliliği artırarak, CNG ve LPG’yi çeşitli modellerinde sunuyor. Şirket, bu yakıtlarla çalışan araçların performansını artırarak, lojistik sektörüne sürdürülebilir çözümler sunuyor.

Gelecek Perspektifi

CNG ve LPG, ağır vasıta sektöründe geleneksel yakıtlara karşı güçlü alternatifler olarak kendini göstermektedir. Özellikle çevre dostu uygulamaların ve maliyet tasarrufunun ön plana çıktığı bu dönemde, bu yakıt türlerine olan ilginin artması bekleniyor. CNG’nin uzun mesafeli taşımacılıkta, LPG’nin ise şehir içi dağıtımda daha fazla benimsenmesi, sektörün geleceğinde önemli bir rol oynayacak.

Bu gelişmeler, ağır vasıta endüstrisinin hem çevresel hem de ekonomik anlamda sürdürülebilirliğe yöneldiğinin bir göstergesidir. CNG ve LPG kullanan markalar, bu dönüşümün öncüsü olarak, geleceğin taşımacılık çözümlerini şekillendirmeye devam edecek.

 
Tır ve Kamyon Ölçüleri: Nakliye Araçlarının Boyutları
 
Kamyonlarda Park Kliması: Sürücüler İçin Konforlu ve Verimli Çözüm
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nükte Trailer Sektöre İmza Atıyor, Global Bir Aktör Olmaya Hazırlanıyor
Nükte Trailer 2024 yılının Mayıs ayında 18 bin metrekarelik fabrikasında ...
Tedarik Sanayini Geliştirmek ve Daha Rekabetçi Hale Getirmek İstiyoruz
Mercedes-Benz Türk Üretim Parçaları Dağıtım Merkezi açılışında Kamyonum ...
"Can ve Mal Güvenliğinin Sağlandığını Görmemiz Lazım!"
Bu hafta Suriye’de yaşanan Türk TIR’larına saldırı sektörü de etkilemiş ...
 
2024’te Yollar Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar İle Elektrikleniyor!
Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz, Mercedes-Benz ...
İşinizi Şansa Değil, Denko'ya Bırakın!
Denko Lojistiği Kamyonum Dergisi okuyucuları için anlatan Denko Lojistik ...
"Lojistik Sektörü, Ekonomik Refahın Anahtarını Elinde Taşıyor"
2010 yılından beri sürekli artarak her geçen yıl rekorlara imza atan İhracatımız, ...
 
15 Dakikada 1 Treyler
Schmitz Vreden tesisinde yılda 21300 adet treyler üretiyor. Hedef her ...
Otokar Dört Dörtlük Araçlarına Yenilerini Ekledi!
11 ve 15 ton Atlas Foton marka araçlar pazardaki mevcut ihtiyacı karşılama ...
Yüksel Lojistik Yeni Yatırım ve Atılımlarına Devam Ediyor!
Mersin Lojistik ve Taşımacılık Fuarı’nda bir araya geldiğimiz Yüksel Lojistik ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Kalkınma Yolu
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwkamyonum haberler srcsondakikakamyoncufahrertrucktreyler