DÜNYA BANKASI: GÜNEYDOĞU AVRUPA DEMİRYOLU REFORMU LJUBLJANA-İSTANBUL DEMİRYOLU TAŞIMA SÜRESİNİ YARIYA İNDİRECEK
“Boğaz Ekspresi ile 2009 yılında yapılmış olan test sürüşü, Slovenya-Ljubljana’dan gelen bir yük treninin Türkiye-İstanbul’a 35 saatte ulaştığını gösterdi, ancak aslında pratikte bu süre 60 saate kadar uzuyor. Bu önemli bir zaman farkı. “Demiryolu sektörünün en etkili yönü, bölge genelindeki demiryolu şirketlerinin rekabet edebileceği geniş piyasaların olmasıdır.” diyor Dünya Bankası Avrupa ve Orta Asya Bölgesi Ulaştırma Ekonomisti Carolina Monsalve.
Gereken reformların tamamlanması, yalnızca transit sürelerini kısaltmakla kalmayacak, kamuya ait demiryolu şirketlerinin kendi aralarında geliştirecekleri işbirliği sonucu ekonomik kâr elde etmelerini de sağlayacaktır. Ayrıca Güneydoğu Avrupa ve Türkiye demiryolu ağlarının Avrupa Birliği standartlarına yakın olması, demiryolu taşımacılığı ile yolcu hizmetlerinin gelişmesi için demiryolunda daha sağlıklı bir rekabet ortamı oluşmasına da olanak sağlanacaktır.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |