Frost & Sullivan, geleceğin mega kentlerinin ulaşım sorunu için sektörü bir araya getirdi
Mega kent ulaşımı için
büyük uzlaşma önerisi
Frost & Sullivan'ın düzenlediği "Şehir Ulaşımı 3" başlıklı konferansta, geleceğin mega kent ulaşım sorunlarının çözümü için tüm tarafların dikkate alınacağı uzlaşmada karar kılındı. Hükümetlerin, kamu ve özel kuruluşların birbirlerini tamamlayacak çözüm önerilerinin, geleceğin mega kent ulaşımına doğru yön vereceği üzerinde mutabık kalındı.
Dünyanın önde gelen Growth Consultancy & Research (Büyüme Danışmanlığı ve Araştırma) kuruluşlarından Frost & Sullivan'ın düzenlediği "Şehir Ulaşımı 3" başlıklı konferansta, sektörün önde gelen katılımcılarıyla geleceğin mega kentlerinde yaşanacak ulaşım sorunları için olası çözüm önerileri tartışıldı. Şehirleşmenin evrimi, ulaşımın otomotiv ve ulaştırma sektörü üzerindeki etkilerinin masaya yatırıldığı, gelecekte yaşanması beklenen zorlukların üstesinden hangi araçlarla gelinebileceğinin tartışıldığı buluşmaya katılım geniş kapsamlı oldu. BMW AG, car2go-Daimler, Londra Belediyesi, Eaton Corporation, General Motors, IBM, OLEV, TSB-Technology, Strategy Board, UN-Habitat, Amsterdam Akıllı Kent Projesi Danışma Kurulu, Verbund Avusturya ve Zipcar'ın önde gelen uzmanları konferansta bir araya geldi.
Çözüme herkes dahil olmalı
İki gün süren konferansta yarının mega kentlerinde ulaşımın geleceğine yönelik tek bir çözümün söz konusu olamayacağı net bir şekilde ortaya çıktı. Sağlıklı bir çözüm için hükümet, kamu sektörü ve farklı endüstri kollarının da dahil olduğu tüm tarafların, birbirlerinin yerine geçmeyecek, ancak birbirini tamamlayacak konseptler üzerinde çözüm üretmelerinin anlamlı olacağı vurgulandı. Örneğin mikro arabalar, A segment altı araçlar, ultra hafif ticari araçlar ile altyapı arasında bağlantı sağlayan ve otomotiv App depolarına olanak veren yeni ulaşım platformları, çözüme yönelik büyük fırsatlar gibi duruyor. Diğer yandan, araç dağılım planları gibi yenilikçi ulaşım konseptleri, şehiriçi ulaşımın geleceğinde devrim yaratma potansiyeline sahip olmakla birlikte, temelde yalnızca toplu taşıma ve diğer ulaşım çözümlerini tamamlayacak çözümler olarak öne çıkıyor. Dolayısıyla pek çok farklı ulaşım türünü birleştiren konseptlerin geliştirilmesi gerekiyor.
Konferansın açılış konuşmasında Frost & Sullivan analisti Nick Ford, ekonominin, insanların ve eşyaların etkili ve etkin taşınmasına dayandığını belirterek yüksek nüfus yoğunluğuna sahip yerleşim merkezlerinin en yaratıcı ulaşım çözümlerine gereksinim duyan yerler olduğunu, yeni ulaşım konseptlerine yönelik platformun da kentler ve kentlerde yaşayan insanlar olduğunun altını çizdi.
Geleceğin kent ulaşımını kentliler şekillendirecek
IBM Uluslararası İş Geliştirme Başkanı John Rushton, kentlerin dünyanın başarısı veya başarısızlığının belirlendiği potalar olacağını, günümüz dünyasının daha çok makineye dayalı olduğu, iç bağlantılarının daha güçlü ve daha akıllı bir sistem üzerine kurulduğunu ifade ederek, bugünün donanımlı yolcusu için gerçek zamanlı bağlantı sisteminin çok geç olduğunu belirtti. Rushton, trafik tahmin sistemleri ve park arama yardımının doğru yolda atılmış ilk adım olabileceğini vurguladı. BMW AG Ulaşım Başkanı Dr. Bernhard Blattel ise esneklik ve çok çeşitli taşımacılığın değişen ulaşımın en iyi tanımı olduğundan yola çıkarak, bu değişimi sağlayan temel trendlerin şehirleşme, düzenleme ve sürdürülebilirlik, bağlantısallık, uygunluk, tercih değişiklikleri ve bireyselleşme olduğunu belirtti. Blattel, piyasadaki tarafların ortak noktasının, bir araca muhakkak sahip olunması gerekmese de, "aracın kullanılabilirliğinin
Mülkiyete karşı ulaşım
İngiltere'nin en büyük araç paylaşım şirketi Streetcar'ın kurucusu, Zipcar'dan Brett Akker, Zipcar'ın araç paylaşım üyelerinin yüzde 30'unun, araç kulüp programlarına üye olduklarında araçlarını sattıklarına işaret etti. Zipcar'ın gelecek vizyonu ise, tüm dünyada büyük şehirlerde araç sahibinden çok daha fazla araç paylaşım üyesine sahip olmaya dayanıyor. Bu konuda Frost & Sullivan'ın yakın zamanda yaptığı bir analize göre, bir araç paylaşım filosundaki her araç, yaklaşık 15 özel aracı trafikten kaldırma potansiyeline sahip bulunuyor. Bu durum her üyeye yılda ortalama 1500 sterlin maliyet tasarrufu sağlıyor ve araç paylaşımının kentsel ulaşımda kilit rol oynayacağının sinyallerini veriyor.
Daha iyi altyapı, daha çok elektrikli araç
Konferansta insanların algıları ve kültürlerinin değiştirilmesi gerektiğini belirten Londra Belediyesi Ulaşım Danışmanı Kulveer Ranger, tüketicilerin elektrikli araçlarla ilgili temel endişelerinin birinin menzil sorunu olduğunu vurguladı. Ranger, aracı kullanırken elektriğin bitmesini, zamanında şarj etme noktası bulamamayı veya uzun yolculuklara çıkabilmek için yeterli menzil sağlayamama korkusunun elektrikli araçların henüz kitle pazarına girememiş olmasının temel nedenleri olarak gösterdi. Eaton Elektrik İşletmesi Enerji Hizmetleri ve Ağlar Segmenti Müdürü Phil Dingle ise bu sorunun çözümünün; güvenlik, tüketici davranışı, iletişim, alternatif şarj etme çözümleri ve ev enerji yönetiminin kombinasyonundan oluşan, günümüzün ihtiyaçları destekleyen ve geleceğin ihtiyaçlarına göre yeniden şekillendirilebilecek olan bir paketle mümkün olacağını vurguladı.
Ulaşımı birleştirmek, bütünleştirmek
Konferansın kapanış konuşmasında Frost & Sullivan Otomotiv ve Taşımacılık Sektörü Ortağı ve Uygulama Müdürü Sarwant Singh, geleceğin kentlerinde yeni ulaşım çözümlerine ihtiyaç duyulacağı ve "Ulaşım Entegratörü" adı verilen kısa, orta ve uzun süreli yolculukları akıllı teknoloji kullanarak entegre edecek yeni bir kuruluşun ortaya çıkışına tanık olunacağı yönünde görüş belirtti. Singh, yeni mikro araçların, Renault Twizzy gibi A segment altı araçların geliştirilmesinden bir tonun altında ultra hafif ticari araçlara kadar sektör için ürün ve teknoloji gelişim fırsatlarının bolluğuna ve araçlar için araç ile altyapı arasında bağlantı sağlayan ve bir otomotiv App deposuna olanak sağlayan ulaşım platformları gibi gelişen yeni teknolojilere dikkat çekti.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |