Ankara Kazan mevkiinde Türkiye’nin ilk lojistik üssünün açılış tarihi yaklaştıkça diğer bölgelerde de bu konuya ilişkin çalışmalar hızlandı. Lojistik üslerin taşımacılığa getireceği sosyal faydaların yanı sıra Türkiye’nin içinde bulunduğu jeopolitik konumun bu üsleri kaçınılmaz hale getireceği de bir gerçek. Kamu-özel sektör işbirliği ile yapılan lojistik üslerin sayısının arttırılması 10. Ulaştırma Şurası’nda da görüşüldü. Temennimiz taşımacılığın daha kaliteli bir standarda oturtulması ve lojistik üslerin yaygınlaşması….
Lojistik üslerin önemini vurgulayan Kara Ulaştırması Daire Başkanı Mahmut Gürses “Türkiye’nin lojistik üs olma hedefi ve lojistik köyler” ile ilgili değerlendirmede bulundu.
Gürses Türkiye’nin bulunduğu coğrafi konum nedeniyle lojistik üs kavramının önemini belirterek; “Günümüzde, dünyanın herhangi bir yerinde üretilen ürünlerin, yer ve mekan kavramı gözetilmeksizin başka bir ülkede veya kıtada kullanımı mümkün bulunmamaktadır. Ancak ulaşım sistemlerinin gelişmesi ile birlikte taşınan ürün veya hizmetler birden fazla ulaşım sistemi (kara, hava, deniz ve demiryolu) kullanılarak taşınabilmektedir. Lojistik yönetiminin verimine bağlı olarak ulaşım maliyetleri tüketilen ürün ve hizmetlerin maliyetini direkt olarak etkilemekte ve ürün maliyetinde önemli bir kalemi oluşturmaktadır. Dünya coğrafyasında ülkemizin, jeopolitik ve jeostratejik öneminin büyük olması, Asya ile Avrupa arasında bir köprü konumunda olması, çevre ülkelerin insan popülasyonlarının ve tüketim oranlarının yüksek olması, üç tarafı denizlerle çevrili olması ve tüm ulaşım sistemlerini etkin ve verimli bir şekilde kullanımının mümkün bulunması, ülkemizin lojistik kavramına bakışını daha bir önemli hale getirmektedir.” dedi.
Ulaştırma Şurası’nda lojistik üslerin değerlendirmeye alındığını ve modern taşımacılığın bir dalı olarak gelişeceğini belirtti. Mahmut Gürses değerlendirmesinde şunları söyledi. “Türkiye’nin lokasyon olarak Ortadoğu, Türk Cumhuriyetleri ve Avrupa arasında bir aktarma merkezi ve köprü oluşturmasından kaynaklanan avantajlı konumu bulunmaktadır.”Türkiye bölgesel ve küresel entegrasyonda merkezi bir rol oynama potansiyeli taşıyan stratejik bir konuma sahip olması, batıyı-doğuya ve kuzeyi-güneye bağlayan önemli enerji, ticaret ve ulaştırma ağları bu potansiyeli ortaya çıkarmada anahtar unsurlardır. Komşu bölgelerdeki son ekonomik ve politik gelişmeler-Balkanlar, Karadeniz, Akdeniz havzası, Kafkasya, orta Asya ve Orta Doğu-Türkiye’nin bölgedeki rolünü daha da vurgulamıştır.”Geniş bir uluslararası karayolu taşıt filosu ile birleştirilmiş dinamik lojistik endüstrisi Türkiye’nin bölgedeki en önemli lojistik merkezlerinden ve transit ülkelerinden birisi haline gelme potansiyelini vurgulamaktadır.”Bu bağlamda, mevcut potansiyelin en verimli şekilde değerlendirilmesi için modern taşımacılığın üssü olarak kabul edilen lojistik köylerin oluşturulması hususu, kombine taşımacılığın gelişimiyle birlikte 27.09.2009-01.10.2009 tarihleri arasında düzenlenen ulaştırma Şurasında değerlendirilmiştir.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |