Kara inşaatı 2011'de biter
Yazıcı karadaki inşaat sürecinin de çeşitli noktalarda çıkan tarihi eserler nedeniyle yavaşladığını vurgulayarak, "Denizdeki inşaatın bu yıl biteceğini söylemiştik ama şartlar nedeniyle 2009'a sarktı. Kara inşaatı ise sinyalizasyon ve ray çalışmalarıyla 2011'de tamamlanacak" dedi.
Tüpleri batırmak için önce
denizin altı kazıldı
Boğazın derinliğinin ortalama 70-80 metre olduğunu anlatan Yazıcı, tüpleri batırmak için önce denizin altının kazıldığını söylüyor. Tüpün üzerinin mermerle kaplı olacağını ve bu sayede suyla temas etmeyeceğini belirten Yazıcı şu bilgileri veriyor: "Önce denizin dibinde tüpün oturacağı bir kanal açıldı. 11 parçadan oluşan 1.4 kilometrelik toplam uzunluğa sahip tüpler buraya oturtuluyor. Kesinlikle suyla temas etmemesi gerekiyor tüpün. Sanıldığı gibi denizin altında metroyla giderken balıklar görünmeyecek. Tüpgeçitin ömrünün 1000 yıl olduğunu hesapladık. Üzerine Marmara Adası'ndan alınan 1.5 milyon tonluk mermer kullanılacak. Bu mermerler ağırlık için. Mermerin ömrü ise 3 bin yıl. Yani biz olmasak da tüpgeçit hep boğazda olacak."
'Otomobil 2015'te geçer'
Sistemin dünyada çok yeni ve güvenli olduğunu vurgulayan Cahit Savaş Yazıcı, "Aynı sistem motorlu araçlar için de yapılacak. Ancak şuan ihale aşamasında. İhale seneye tamamlanırsa inşaat 2015'ten önce bitmez" diyor. Tünelde maksimum hız 100 km olacak. Bu geçit açıldığında ise 2015 yılında 440 araç geçebilecek.
National Geographic ve Discovery belgesel çekti
Marmaray Projesi teknolojisiyle yurtdışından da ilgi görüyor. Projeyi geçen yıl 1318 kişi ziyaret etti. 1318 kişiden 407'sini Japonya'nın yanı sıra Almanya, İngiltere, Hollanda, Danimarka, Slovenya, Macaristan, Hırvatistan, Yunanistan ve İspanya gibi çeşitli Avrupa ülkelerinden gelenler oluşturdu. Projeyi, 14'ü Almanya, Yunanistan, İspanya ve İngiltere gibi ülkelerden olmak üzere 53 basın mensubu da ziyaret etti. Belgesel yapmak amacıyla Discovery ve National Geographic kanalları da belli periyotlarda gelip çekim yapıyor.
Benzer iki tünel var
Dünyada Marmaray ile aynı şartlar altında bir çok batırma tünel inşa edildi. En ünlüleri San Francisco'daki BART tüneli ve Japonya'daki Kobe Tüneli. Ünlü olmalarının nedeni her ikisinin de hiç hasar almadan depremden kurtulmaları.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |