ODD’nin sektöre dinamizm katmak ve marka algısına pozitif katkıda bulunmak amacıyla ikinci kez düzenlediği, otomotiv sektörünün en kapsamlı ve prestijli organizasyonu olan “ODD Satış ve İletişim Ödülleri 2011 Gladyatörleri” heyecanlı ve görkemli bir finalle sona erdi. Four Seasons at the Bosphorus’da düzenlene törene, ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, otomotiv dünyasının saygın temsilcileri, basın mensupları ve davetliler katıldı. “Satış” ve “İletişim” kategorilerinde toplam 17 dalda Yılın Gladyatörleri’nin belirlendiği gecede TURKCELL Mobil Uygulama Ödülü de sahibini buldu. Ayrıca jürinin en beğendiği çalışma jüri özel ödülüne sahip oldu.
Satış Ödülleri, ODD veri tabanındaki yıllık satış oranlarına göre belirlenirken, iletişim ödüllerinde adaylar www.oddgladyator.com sitesi üzerinden halkoyu ile 5’e indirildi. Bu yıl ilk kez yapılan uygulamayla finale kalan 5 çalışma arasından en iyiler, jürinin ödül gecesinde canlı olarak gerçekleştirdiği oylamayla seçildi. Ayrıca yine bu yıl ilk kez “Yılın Basın Lansmanı” ödülünü, otomotiv basınının temsilcileri belirledi. Otomotiv sektöründe uzmanlaşan basın mensupları, kendilerine verilen şifre ve kullanıcı adıyla 2011 yılı içerisinde en beğendikleri lansmanı belirledi.
ODD Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar törende yaptığı konuşmada, “Derneğimiz bildiğiniz gibi, Türkiye’de faaliyet gösteren otomotiv sektörünün 53 markasını çatısı altında barındırıyor. Otomotiv sektöründeki gelişim ve büyümeye itici güç oluşturmak amacıyla birçok faaliyet yürütüyoruz. Bu faaliyetlerden belki de en dikkat çekici olanlarından birisi, ODD Satış ve İletişim Ödülleri.
Bu akşam ödül heyecanını yaklaşık 600 kişilik bir davetli grubu ile birlikte yaşayacağız. Aday olup halk oylamasıyla jüri önüne gelen çalışmalar arasından, jüri seçimiyle ödüle layık görülecek 17 kategorideki çalışmayı hep birlikte öğreneceğiz.
Sektörümüzün önemli motivasyon kaynaklarından biri haline gelen organizasyonda, etkisi giderek artan sosyal medyanın da etkin şekilde kullanılması, bu yıl halk oylamasında çok yoğun bir rekabet yaşanmasına neden oldu. 37 bin adet halkoyuyla belirlenen ilk 5 proje, değerli jüri üyelerimizin karşısına çıkacak ve sonuçlar canlı olarak belirlenecek.
Geçtiğimiz yıl, siz otomotiv medyasının değerli temsilcileri de, seçim sürecine katkıda bulunmayı arzu ettiğinizi dile getirmiştiniz. Biz de bunu dikkate aldık ve sizlerin belirleyeceği “Yılın Basın Lansmanı” ödülünü de oylama sürecine ekledik.” dedi.
Heyecan ödül gecesinde zirveye çıktı
Otomotiv sektörünün yakından takip ettiği ve heyecanla beklediği 2011 pazar rakamları da aynı gecede açıklandı. Buna göre Türkiye’de 2011 yılında satılan otomobil ve hafif ticari araç miktarı bir önceki yıla göre yüzde 13,61 oranında büyüyerek 864 bin 439 rakamına ulaştı. Otomobil satışları 593 bin 519 adet, Hafif Ticari Araç satışları ise 270 bin 920 adede ulaştı. Gecede satış kategorisinde ödül alan firmalar, ödüllere paralel olarak hazırlanan ve ODD tarafından onaylanan logoların bir yıllık kullanım hakkına da sahip olacak.
Oylama sürecinin tamamlanmasının ardından oy verenlerin arasından noter huzurunda yapılan çekilişle 6 adet Apple iPad 2 de sahiplerini buldu.
Otomotiv sektörünün yol arkadaşları destek verdi
Otomotiv sektörü ile birlikte yürüyen firmalar, ODD Satış & İletişim Ödülleri 2011 Gladyatörleri gecesinde de sektörü yalnız bırakmayarak geceye destek verdi. Bridgestone ve Lassa ana sponsorluğunda düzenlenen ödül gecesinde TURKCELL İletişim Sponsoru oldu. Organizasyona destek veren diğer sponsor firmalar arasında Castrol, Gefco ve Güneş Sigorta bulunuyor.