Ankara - İstanbul arasını 3 saate indirecek Ankara-İstanbul YHT hattı projesinde sona yaklaşıldı. İlk yerli test treni Piri Reis ile hattın Eskişehir-İstanbul arasındaki belirli bölümlerinin ölçümleri yapılmaya başlandı.
Piri Reis Test Treni ile hattın, katener-pantograf etkileşimi, akselometrik titreşim ölçümü ve yolgeometrisi ölçümleri saatte 60 kilometre hızdan başlanarak yapılıyor. Daha sonra saatte 80, 100, 120, 140 kilometre hızla devam eden ölçümler, en son saatte 275 kilometre hıza ulaşılarak tamamlanıyor. Ölçümler sayesinde, varsa hattaki sorunlar tespit ediliyor ve gideriliyor. Başka bir ifadeyle Piri Reis Treni ile hattın “MR”ı çekiliyor.
5 - 6 örneği var
Dünyada 5-6 adet bulunan test treninden biri olan Piri Reis, 35 milyon lira değerindeki YHT seti üzerine 14 milyon lira ek harcama yapılarak monte edilen ölçüm cihazları ile oluşturuldu. Piri Reis, 50 değişik ölçüm yapabiliyor.
Toplam 523 kilometrelik Ankara-İstanbul Hızlı Tren hattının 276 kilometrelik Ankara-Eskişehir bölümü 2009 yılında hizmete açılmıştı. Yapımı devam eden Eskişehir-İstanbul arasındaki 247 kilometrelik bölümünün ise Piri Reis Treni ile sinyalizasyon, yol ve katener testleri tamamlandıktan sonra en geç 2014 yılı mart ayının başına kadar hizmete açılması planlanıyor.
Marmaray’la entegre
Tamamlandığında Marmaray’la entegre olacak Ankara-İstanbul YHT hattı hizmete girdiğinde, günde 50 bin, yılda 17 milyon yolcuya hizmet verilmesi hedefleniyor. TCDD, bilet fiyatları için Ocak 2014’te anket yapmayı planlıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |