Treyler; özetle yarırömork olarak isimlendirdiğimiz en az 1 dingilli ve "Çekici" ile çekilerek (bir kısmı da taşınarak)hareket edebilen yük taşıma aracıdır. Üzerindeki yükün bir kısmını kendisine bağlı dingilin (dingillerin)taşıdığı, diğer kısmını da "Çekici" aracın taşıdığı araçtır. Farkındalık sağlamak için; Yarırömork: yükün tamamını değil bir kısmını, römork ise: yükün tamamını taşıyan araçlardır. Treylerin diğer bir adı da "dorse"dir. Bunlar en çok kullanılan isimlendirmelerdir. Resmi kullanım adı ise "Yarırömork"tur. Treyler, çekici araca "King Pimi" (Kingpin) denilen flanşlı bir yapıya sahip 2 inç ve 3,5 inç ölçülerinde iki farklı tipte bağlantı aparatı ile bağlanmaktadır. Çekici üzerinde king piminin girebileceği özel bir tabla vardır. Treylerlerin ebatları ve ölçülerini, seyir şartları Karayolları Trafik Yönetmeliği'nin 128. maddesinde belirtilmiştir. Lowbed: İş Makinaları ve/veya bölünemez büyük ebatlı veya ağır yüklerin nakliyesini gerçekleştirmek için kullanılan "Yarı Römork" araçlara verilen genel addır.
1970’li yıllarda uluslararası kara taşımacılığının gelişmesiyle Türk taşımacıların filolarına giren ilk araç olan Amerikan yapımı "Dorsey Trailers" markalı semi-treylerlerden esinlenerek 'dorse' ismi ortaya çıkmıştır. Söylenim kolaylığı nedeniyle nakliye sektöründe yaygın olarak kabul görmüştür. Teknik olarak treyler deyince ilk akla gelen şey bir çekicinin arkasında yük taşımaya yarayan açık ya da kapalı araçlardır. Treylerler, tehlikeli maddeler dahil olmak üzere her türlü yükü bir noktadan başka bir noktaya taşımak üzere kullanılırlar.