Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
7 Mart 2014 Cuma - 14:17

Türkiye'nin Yıldızı Iveco

Fiat Grubu’nun ticari araç markası olan Iveco, Türkiye’de yıllardır var olan ve ürün gamıyla geniş bir yelpazeye sahip en önemli markalardan bir tanesi.

 

 

Bizi konuk eden Iveco yetkililerinden Pazarlama ve Bayi Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Tansu Giz, Hafif ve Orta Kamyon Ürün Müdürü Süha Yılmaz ile Orta ve Ağır Vasıtalar Ürün Müdürü Tarkan Özyönüm, Iveco’yla ilgili teknik ve önemli bilgileri bizimle paylaştılar.

 

Yeni bir gelişme olan Fiat Endüstriyel’in CNH Endüstriyel ile birleşmesinden kaynaklı çok büyük değişikliklerin olmadığı konusunda hemfikir olup, yalnızca bağlı bulunulan departmanların ve bölümlerin değiştiğini ifade ediyorlar. Bu değişim ve gelişimle birlikte toplam cironun25,8 milyar euroya çıktığını ekleyerek, bu toplamın içinde Iveco’nun 9 milyar euro ciroya sahip olduğunu önemle vurguluyorlar.

 

Aldığımız bilgilere göre, Iveco, dünyadaki ürün gamı en geniş ticari araç markalarından biri. 3,5 tondan başlayarak 40 tona kadar çok farklı tonaj ve ölçülere sahip araçları bünyesinde barındırıyor. Bunlardan en önemlisi olan Daily araçlar; 3,5 tondan 7 tona, Eurocargo araçlar; 10 tondan 18 tona kadar farklı seçenekler sunuyor. Trakker araçlar damper, mikser, çekici olarak ve Stralis araçlar da yine çekici olarak farklı konfigürasyonlarda kullanılıyor.

 

 

ÜSTYAPICILAR BİZİM EN BÜYÜK  İŞ ORTAĞIMIZ!

 

Iveco Orta ve Ağır Vasıtalar Ürün Müdürü Tarkan Özyönüm, üstyapılara başta Daily araçlar olmak üzere bütün Iveco araçların kolaylıkla uyum sağlayabildiğini anlatıyor. Üstyapıların araçlara rahatlıkla entegre olabilmesi için elektronik sistemlerinin expension modüllerle donatıldığını ve bunun da ekstra maliyet getirmeden yapılabildiğini belirtiyor. Üstyapı firmalarının tercihlerinin Iveco’dan yana olmasını şöyle anlatıyor; “Biz ürün gamı çok geniş bir marka olduğumuz için bütün üstyapı firmaları bizimle çalışıyor. Üstyapıcılar bizim dostumuz ve en büyük iş ortağımız. Hatta bazı firmalar çok fazla ürün üzerinde çalıştıklarında, ikinci aşama olarak üretici olmak istiyorlar. Biz de bu durumlarda üstyapıcının kalite standartlarına bakarak yetkilendirme işlemini yapıyoruz. Bu yetkilendirmeyle beraber onlar da Sanayi Bakanlığı’na başvurarak ikinci aşama üretici olabiliyorlar. Bizim şu anda yaklaşık 6-7 tane onaylı üstyapı firmamız var ve biz bu sayıyı arttırmaya devam ediyoruz.”

 

Iveco ürün grupları için hazırlanan, üstyapının araçlara nasıl monte edileceği, elektrik bağlantılarının nasıl yapılacağı gibi teknik konuları içeren montaj kılavuzlarıyla da her türlü desteği verdiklerini hatta araçların çizimleri, onay ve uygunluk belgelerini de paylaştıklarını ifade ediyorlar. Ayrıca yeni bir web sitesi oluşturduklarını ve Eylül’de faaliyete girmesini planladıklarını belirtiyorlar. Bu web sitesi tamamen üstyapıcılara hitap eden, online olarak hizmet verilebilen bir portal. Bu portal üzerinden ilgili firmalar, bütün yasal dokümanlara, “üstyapıcı kılavuzlarına”, üç boyutlu çizimlere ulaşabilecekler.

 

Araçların teknik özelliklerine gelince; 

Daily araçlar, kapalı kasa, frigorifik kasa, açık sac alüminyum kasa gibi günlük dağıtımın yapıldığı versiyonlara sahip. En önemli ve üzerinde durulması gereken özelliklerinden bir tanesi de şasi kesiti. Daily’lerde kullanılan şasi kesiti, direnci daha sağlam olan C kesitli kamyon şasisi. Dolayısıyla her türlü sektöre uygun. Üstyapı olarak kapalı kasa yada açık kasa konulabilir, çöp kamyonu yapılabilir, itfaiye bile olabilir. Daily ürün grubu 5 farklı dingil mesafesine sahip. Hem şasi kamyonet hem panelvan hem de çift kabin çeşitleri bulunuyor. Çift kabin olanlar, 6 yolcu taşıma kapasitesiyle dikkat çekiyor. Bu araçları genelde kamu kurumlarının tercih ettiği belirtiliyor.

 

Eurocargo serisinde ise en dikkat çeken özellik, ürün çeşitliliği. 10 tondan 18 tona kadar birçok tonajda farklı ağırlık alternatifleri ve çok farklı dingil mesafeleri verebiliyor. Eurocargo çok çeşitli işler için tercih edilen bir araç. Yol süpürme araçlarından çöp kamyonlarına, kanal açma araçlarından itfaiye araçlarına kadar farklı üstyapılara uyum sağlayabiliyor.

 

Trakker serisi de damper, mikser, çekici olarak arazi ve inşaat sahalarında kullanılıyor.

“Eurodaki devalüasyon ağır vasıta satışlarını çok etkiledi”

 

Ürün gruplarının teknik özellikleri konusunda bilgi aldıktan sonra Iveco yetkililerine geçtiğimiz 6 aydaki satışlarını ve finansal anlamda yarıyılı nasıl geçirdiklerini sorduk. Hafif ve Orta Kamyon Ürün Müdürü Süha Yılmaz, genel piyasadan bahsederken Iveco’nun da ilk 6 ayda geçen seneye göre bir düşüş yaşadığını belirterek “En yüksek düşüş 16 ton ve üzeri ağır vasıtada oldu. %12’lik bir gerileme var. Geçen yılın ilk 6 ayı yaklaşık 15.000 ağır vasıta aracı satılmışken, bu yılın ilk 6 ayında 13.153’te kalmış. Gerçi geçen yıl satış rakamları açısından iyi bir yıldı. Ağır vasıta euro olarak satıldığı için euroda meydana gelen devalüasyon satışları da etkiledi. “ diyor ve devam ediyor; “Önemli olan bu düşüşün artmaması elbette.”

 

3,5 ton ve üstü araçlarda, Avrupa ticari araç pazarı içinde Almanya, İngiltere ve Fransa’dan sonra Türkiye’nin 4. sırada olduğunu belirten Sayın Süha Yılmaz, Iveco’nun Türkiye pazarında çok önemli bir yer kapladığını ve pazar konusunda inişlerin çıkışların olabileceğini ama hep iyimser olduklarının da altını çiziyor.

 

Iveco’nun ağır tonajlı araçlarında aks yükü göstergesi de opsiyon olarak var

Aks yükü göstergesi, aksın üzerine gelen yükü sürekli tartan ve ekranında gösteren bir sistem. Iveco’nun Stralis çekici gibi ağır tonajlı araçlarında entegre olarak bulunduğunu öğreniyoruz. Ayrıca bu sistem, filo takip sistemiyle birlikte web üzerinden de görülebiliyor. Henüz proje aşamasında olan ve tonaj kontrolünün yol kenarı denetim istasyonlarına girmeden yapılabilmesini sağlayan bu sistemin, uygulamaya girdiği takdirde büyük avantajlar sağlayacağı düşünülüyor.

“Araçlarımızı satamayacak duruma geliriz…”

2014’ten başlayarak 2018’e kadar kademeli olarak bütün araçlarda değiştirilecek olan takograflar konusunu sorduğumuzda biraz daha temkinli ve bu yönetmeliğin ertelenme ihtimaline karşın endişeli yaklaşıyorlar; “Araçlarımıza digital takograf siparişi vermeye başlayacağız, mesela 7 ton Daily aracı digital takograflı olarak sipariş edeceğiz ve o şekilde gelecek. Eğer ertelenme durumu olursa ki daha önce de buna benzer yönetmeliklerin ertelendiğini biliyoruz, araçlarımızda ki takografları değiştirmek zorunda kalırız.. Çünkü müşterilerin çoğu seçimlerini hala analog takograftan yana kullanıyorlar. Dolayısıyla bir mağduriyet durumu da söz konusu olacak. Bizim bütün kaygımız bu.”

 

“Toplam 4000 km’lik bir Road Show”

Iveco markası 40 yıldır Türkiye’de varlığını sürdüren bir marka.Türkiye çapında 22 tane bayi ve 29 tane de showrooma sahip olan Iveco, bayi ağını günden güne büyütmek niyetinde. 20 Mayıs’ta Eskişehir’de başlayıp 5 Temmuz’da sona eren Road Show, yapılan organizasyonlardan sadece bir tanesi. Toplam 4000 km ile yaklaşık 3000 potansiyel müşteriye ulaşılan Road Show kapsamında hem Stralis tanıtılıp hem de servis ve satış noktalarının açılışları yapıldı.

 

Sohbetimize bayi konusuyla devam ederken, soruyoruz; “Diğer markaların bayilerinin, aynı zamanda treyler markalarıyla da ortak çalıştığını görebiliyoruz. Müşteri bayiye gidince hem satış hem servis hizmetini hem de çekici yada treylerini alabiliyor. Tek adımda bütün işlerini halletmiş oluyor. Sizde böyle bir çalışma var mı?” Sayın Yılmaz konuya olumlu baktıklarını belirterek; “Bizim Iveco olarak herhangi bir yönlendirmemiz yok. Tabi uygun yeri ve maddi gücü olan değişik treyler markalarının da bayisi olabilir.”

 

Yeni bir proje çalışması olan Demo araç filosu hakkında da bilgi veren Iveco yetkilileri bayiler kanalıyla test sürüşleri için en az 3 aracı ayıracaklarını belirtiyorlar. Bu çalışma kapsamında test sürüşüne katılmak isteyen firmaların araçları kiralaması gerekiyor.

Iveco birçok yeniliğe imzasını atarken özellikle ağır vasıta araç grubunda yaşanan gelişmeler ön plana çıkıyor. Bu konularla ilgili de Orta ve Ağır Vasıtalar Ürün Müdürü Tarkan Özyönüm bizi bilgilendiriyor.

 

“Doğalgazlı kamyon üretiminde Iveco güçlü bir ürün gamına sahip”

Pazarlama ve Bayi Geliştirme Genel Müdür Yardımcısı Tansu Giz, Iveco’yu alternatif yakıtlar konusunda da çalışan ve Türkiye’nin önde gelen kuruluşlarından biri olarak nitelendiriyor. CNG (doğalgazlı), elektrik ve hibrit araçlar üzerinde çalışmaların devam ettiğini, özellikle doğalgazın önplanda olduğunu vurgulayarak “Geçen sene en önemli teslimatlarımızdan birisi olan, Bolu Belediyesi’ne 11 tane doğalgazlı çöp kamyonu verdik. Bizim araçlarımızda her türlü üstyapıya uygun altyapı mevcut. Gelen talebe göre istenildiği kadar doğalgazlı araç üretebiliriz.” diyor ve ekliyor; “ Yalnız tek sorun, doğalgaz istasyonları konusunda. Türkiye’de üç sene önce hiç istasyon yokken bugün 20 tane var ancak bu da yeterli değil maalesef. Doğalgaz istasyonlarının da bu üç sene içinde artmasının en önemli nedenleri de doğalgazın verimli olduğunun fark edilmesi ve belediyelerin otobüslerini artık doğalgazlı olarak almaya başlamaları bence. Doğalgazlı araçların, otobüslerin satışları diğer firmalar tarafından da yapılıyor ancak kamyonda bir tek biz varız. Orijinal biziz.”

 
Brisa'dan Kaplama Lastik Uyarısı
 
Lojistik Sektöründe Kadının Adı Var
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Doğal Gaz Kamyonda Yeni Trend
Her şeyin doğalını ararken, dünya tamamıyla ekolojik dengeye konstre olmuşken ...
MAN’ın ‘yeni aslanı’nı test ettik!
Bu ay test sürüşü sayfamız için Haziran ayında lansmanı yapılan ve MAN’ın ...
AVİA TÜRKİYE’DE
Kamyonum Dergisi her ay olduğu gibi yenilikleri takip etmeye devam ediyor. ...
 
‘ADAMLAR YAPMIŞLAR, ÇOK DA İYİ YAPMIŞLAR’
Bir test sürüşü maceramız daha başlıyor. Kamyonum Dergisi olarak Ford ...
“Araç Alacak Olsam Yine Iveco Alırım”
Bu ayki test sürüşümüzü Iveco Stralis 450 AT serisi ile gerçekleştiriyoruz. ...
FORD CARGO 4136 M MİKSERLE ŞENTEPE GÜZERGAHI’NDA YOLA ÇIKTIK
Evet bir test sürüşünde daha şoförümüz ve biz başbaşayız... Yine yıllarını ...
 
İSTER YÜKLÜ İSTER BOŞ DAILY 70C15 İLE RAHAT SÜRÜŞ
IVECO’nun Taşımacıların İhtiyaçları Doğrultusunda Piyasaya Sunduğu 7 TONLUK ...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
truckdikkattürkiyeKamyonkamyonumtreylernewssrcbus