Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
8 Ağustos 2012 Çarşamba - 15:13

‘ADAMLAR YAPMIŞLAR, ÇOK DA İYİ YAPMIŞLAR’

Bir test sürüşü maceramız daha başlıyor. Kamyonum Dergisi olarak Ford Cargo 1838 T çekiciyi test etmek amacıyla düştük İstanbul yollarına… Yine şoförümüzün araçla ilgili değerlendirmelerini eksiksiz olarak sayfalarımıza aktarıyoruz…

‘ADAMLAR YAPMIŞLAR, ÇOK DA İYİ YAPMIŞLAR’

Bu kez Ford 1838 T çekiciyi test etmek için ekibimizle birlikte İstanbul’daydık.  Test aracımız olan Ford Cargo 1838 T’den en iyi şekilde verim almak için konteynır deposuyla Asyaport arasında bir güzergah tespit ettik. Böylece rampa çıkararak aracımızın motor gücünü, rampa inişinde ise frenlerini test etme şansı bulduk.
Aracı kullanacak olan şoförümüz Asyaport firmasının çalışanlarından birisi. Şoförümüz Emin Turplı 20 yılını yollarda geçirmiş, deneyimli bir kamyon şoförü. Test edeceğimiz aracı 2 aydır kendisi kullanıyor. Yani Emin Bey 1838’i çok yakından tanıyan, tüm özelliklerine vakıf ve uzun yoldaki performansını test etmiş.
Güzergahımızı belirledikten ve kısaca şoförümüzü tanıdıktan sonra başlıyoruz aracımızı test etmeye…  Asyaport konteynır taşımacılığı yapan bir şirket olduğu için aracımıza depoda bulunan konteynırlardan birini yüklüyoruz. Araç yük alırken hiç zorlanmıyor. Zaten deponun alanı geniş olduğu için yük alınacak alana rahatça girip çıkıyor. Çekiciye yük yüklendikten sonra şoförümüzün yanına geçerek yolculuğumuza başlıyoruz. Hadımköy’deki Asyaport’un deposundan Beylikdüzü’ne doğru yola çıkıyoruz. Bir yandan seyir halindeyken bir yandan da başlıyoruz şoförümüzle sohbet etmeye…
İki aydır Ford Cargo 1838 T çekiciyi kullandığını söyleyen Emin Bey; daha öncesinde birçok farklı firmada çalışıp farklı markalardaki kamyonları kullandığını dile getiriyor.
Şoförümüz; ‘Ben aşağı yukarı 4 yıldır limanda çalışıyorum. Öncesinde farklı firmalarda daha güçlü motorlu araçlar kullandım. Ford da çok güzel bir marka ancak daha önce kullandığım araçların beygir gücü daha yüksekti. 480 beygirlik bir araç kullanırken bir anda 380 beygire düşünce aradaki farkı fark edebiliyorsunuz. Örneğin 26-27 tonluk bir yükle rampa çıkmaya başladığım zaman haliyle iki üç vites birden düşmek zorunda kalıyorum.’diyor
Aracın yük alma esnasındaki manevra kabiliyetini bir de şoförün ağzından duymak için ‘Araç yük alınacak sahaya rahatlıkla girebiliyor mu? Manevra kabiliyeti yeterli mi?’şeklinde bir soru yöneltiyoruz.
‘Alana rahatlıkla girebiliyorum, manevra esnasında herhangi bir sorun yaşamıyorum. Bu araçla ilgili en büyük sıkıntılarımdan bir tanesi kabinin rahatsız olması. Biz uzun yol şoförüyüz, yeri geliyor bir hafta bu aracın içinde yatıp kalkıyoruz. Çoğu zaman kıyafetlerimizi araçta giyip çıkarıyoruz. Ama aracın kabin genişliği yeterli olmadığı için rahatlıkla giyinip soyunamıyoruz. Boyum o kadar uzun olmamasına rağmen kafam kabine çarpıyor. Artı araçta yemek yiyebileceğim bir yerim yok, yağışlı havalarda dışarıda yiyemiyorum. Bizim normalde dorselerde sandıklarımız oluyor ama kabinde yer sıkıntısı olduğu için onu açıp yemek yiyemiyorum. ‘

‘Peki, yük alma esnasında alana yaklaşırken aynalar görüş mesafesi için yeterli oluyor mu? Yanaşacağınız alanı rahatlıkla görebiliyor musunuz?’ şeklindeki sorumuza ise şoförümüz şöyle cevap veriyor:
‘Aynalarla ilgili hiçbir sorunum yok. Yük alma ve seyir esnasında yeterli görüş alanını sağlıyor. Ama aracın yan camları lastik bir şeritle ikiye bölünmüş. Aynaya bakmak istediğimde bu lastik şerit direk aynanın ortasına geliyor ve bu da görüş mesafemi daraltıyor. Ayrıca camı açmak istediğimde şeridin bir tarafındaki cam aşağıya inerken diğer tarafı sabit kalıyor.  Camın tamamı açılır kapanır olsaydı bence daha iyi olurdu.
Onun dışında araçla ilgili bir sıkıntım yok. Ford güzel bir araç yapmış, bir iki sorun dışında gayet tercih edilebilir bir araç.’
Aracın fren yeterliliğini anlamak amacıyla ‘Araç rampada sorunsuzca durabiliyor mu? Frenleri nasıl?’ bir soru yöneltiyoruz.
‘Aracı yüklüyken de rampada sorunsuzca durdurabiliyorum. Vites ve frenlerinde herhangi bir sorun yaşamıyorum. Aracın şanzımanı çok güzel. Ağır yük yüklendiğinde şoförü yormayacak şekilde rahat bir şanzımanı var.
Geri gidişlerde de hiçbir sorun yaşamıyorum. Sadece aynalarda camın ikiye bölünmüş olmasından dolayı sorun yaşıyorum. Mesela yağışlı havada yan camın sağ tarafını silme imkânım olmuyor. Camın tamamı açılır kapanır olsaydı, kapatıp açma esnasında yandaki keçeler camın tamamını temizlerdi ancak yarısı açılıp kapanabildiği için keçeler sadece yarısına yetiyor. Ben yolda giderken camları silmek için durmak zorunda kalıyorum. ‘
‘Rampadan inerken vites geçişleri nasıl?’
‘İnişlerde ve vites geçişlerinde herhangi bir sıkıntı yok. Artı dört kademe bir retarder yapmışlar. Çok mükemmel. İnişlerde bu retarderin bana çok büyük faydası oluyor. Bu sayede vitesi düşürmeden viraja girebiliyorum. Fren ve retarder yardımıyla rampa aşağı da çok rahat bir şekilde inebiliyorum. Ford bu aracı bir iki sorun dışında gerçekten çok güzel yapmış.’
Direksiyonun şoför için rahat olup olmadığını anlamak amacıyla ‘Direksiyon hidrolik mi? Rahatça çevirebiliyor musunuz? ‘ sorduğumuz sorumuza şoförümüz
‘Direksiyon hidrolik ancak çok sert. Artı çok ince, iyi kavramak açısından biraz daha dolgun ele gelir olabilirdi. ‘ şeklinde cevap veriyor.
‘Aracın yol tutuşu nasıl?’
‘Bu arabayı yolda tutamıyoruz çok geziyor J Şaka bir yana yol tutuşunun da iyi olduğunu söyleyemem. Şöyle söyleyeyim: rüzgârlı bir havada otobanda başka bir arabayla beni yan yana giderken takip ederseniz arabanın hafifçe savrulduğunu hissedersiniz. Bu da aracın ön takımından kaynaklanan bir sorun.’
Hem firma hem de kullanıcı için en önemli konulardan biri olan yakıt tüketimine ise ‘Yakıt tüketimi nasıl? 100 km.de ne kadar yakıt tüketiyor?’ şeklinde bir soru ile değiniyoruz.
Şoförümüz; ‘Bu hafta hafif tonajda Ankara’ya gidip geldim. Çeyrek depoyla gidip çeyrek depoyla geri döndüm. Yüzde olarak verecek olursam, 100 km.de 22 litre diyebilirim. Bu da diğer markalarla kıyasladığımızda çok iyi bir oran. ‘diyor.
‘Aracın yatakları nasıl? Rahat uyuyabiliyor musunuz?’
‘Yatakları dar. Ben Ford Cargo’nun 1830’unu da kullanmıştım. Ebat olarak aynı diyebilirim.’
1838 T çekiciyi bir alt modeliyle de karşılaştırabilmek için şoförümüze ‘1830’u da kullanmışsınız. Bir karşılaştırmak yaparsak bu araç hakkında neler söyleyebilirsiniz?’ şeklinde bir soru yöneltiyoruz.
‘Motor gücünün 1830’dan çok daha güçlü olduğunu, vites geçişlerinin çok daha yumuşak olduğunu söyleyebilirim. Eski modelle bu aracı vites, motor veya şanzıman olarak kıyaslayamayız. Bu araç kesinlikle daha güzel ve rahat.  Tabir-i caizse adamlar yapmış, iyi de yapmış’

 
FORD CARGO 1838 T KULLANICININ YILLARDIR BEKLEDİĞİ UZUN YOL ARACI
Ford Cargo 1838 T ile test sürüşümüzü gerçekleştirmeden önce Ford Cargo Ağır Ticari Ürün Uzmanı Hakan Can’dan 1838 T çekici hakkında bilgiler edindik. Bu aracın Ford Cargo 1835 çekiciden geliştirilen bir araç olduğunu söyleyen Hakan Can; aracın en dikkat çeken özelliğinin düşük yakıt tüketimi olduğunu belirtti.

‘Ford Cargo serisi kamyon ve çekiciler Ford Otosan Eskişehir İnönü Fabrikası’nda  % 100 Türk işgücü ile üretiliyor. Bu araçlarda Ford Otosan tarafından geliştirilen ve üretilen Ecotorq motorlar kullanılıyor. Ecotorq motorlar, 9 litrelik Euro 5 motorlar. ‘
‘1838 T Türkiye’de 500 Mpa dayanıklılık oranını veren tek çekici.’
‘Ford Cargo 1838 T çekici 1600 Nm tork ve 380 PS motor gücüne sahip. Tork ve motor gücü belirlenirken Türkiye’deki arazi şartları ve yol koşulları göz önünde bulunduruldu. Bu araçlar 500 Mpa şasi dayanıklılığına sahip. Aracı geliştirirken şasinin ağırlığını artırmadan sağlamlığını yükselttik. Türkiye’de 500 Mpa dayanıklılık oranını veren tek çekici 1838 T.
Aracımızda ZF 16 S 1620 yeni mandallı tip şanzıman bulunuyor, 1838 T Mart ayından itibaren çift mandallı denilen çarpmasız sisteme geçti. Bu sayede vites geçişleri kolaylaştı ve yanlış vitese geçiş önlendi. Böylece hem konforlu bir iyileştirme yapmış olduk, hem de sahip olma maliyetlerini düşürdük.
Arka aksta ise dünyaca tercih edilen Meritor markasını kullanıyoruz.
Ford Cargo 1838 T, 1835 çekiciden geliştirilen bir araç. Aralarında ciddi farklar var. Bu farkların en önemlisi motor gücü. 1835’ler 350 beygirken, 1838 T’nin gücü 380 beygir olarak artırıldı.
Aracımızda klimayı ve elektromanyetik retarderi standart olarak sunuyoruz. Elektromanyetik retarderin avantajı; araç düşük devirlerdeyken fren sisteminin çok etkili olması. Normal hidrolik bir retarder 40-50 km hızın altında çok verimli değilken, elektromanyetik retarder 20 km.de dahi çok aktif olabiliyor ve ayak freni gibi de kullanılabiliyor. Bu da balata ömrünü uzatıyor ve işletme maliyetlerini düşürüyor.
Ford Cargo 1838 T 4X2 çekiciler treyleriyle birlikte toplamda 40 ton azami yüklü katar ağırlığına sahip.  Araçta kullanıcı isteği doğrultusunda 3 tonluk üst yapı da, 9 tonluk üst yapı da kullanılabiliyor.  Dolayısıyla taşıma kapasitesi aracın üst yapısına göre değişiklik gösteriyor.
‘Ford’un müşteri dostu ve aynı zamanda verimli olmasının asıl nedeni ekonomik bir yapıya sahip olması.’
Aracın torku ve motor gücü ülkemiz koşullarına göre ayarlanırken öncelik verdiğimiz asıl konu yakıt tüketimi oldu. Çünkü Ford’un müşteri dostu ve aynı zamanda verimli olmasının asıl nedeni ekonomik bir yapıya sahip olması. Bu araç üretilirken hem performansını, hem yakıt tüketimini ideal tutabilecek bir kombinasyon yapıldı. Yakıt tüketimi elbette kullanıma göre de farklılık gösterebiliyor.
Ayrıca aracımız uzun yol aracı olduğu için standart olarak çift yataklı. Model yılımızda yatak genişliğini ve konforunu artırdık.  Kısacası Ford Cargo 1838 T hem şoförü hem de firmayı memnun edebilecek özelliklere sahip, tam anlamıyla bir uzun yol aracı.
 
 

 
DKİB’den ‘Deniz Yolu’ Talebi
 
TNT Akademi İkinci Dönem Mezunları İçin İstanbul Boğazı’nda Mezuniyet Töreni Düzenledi
YORUMLAR
Toplam 23 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Reşit.acikgozoglu 1 Mayıs 2020 Cuma 13:31

Mukemel.bir.nakliyet.aracidir.tesekurler

Yorumu oyla      2      1  
exper 16 26 Kasım 2017 Pazar 12:14

arkadaşlar selam ford konfor bakımından çok iyi ama yan camları tek paça yapması gerekir ve tampondaki farlar yuvarlak olmasın .BMC yi katagoriye bile sokmuyorum baştan kupayı değiştirsin. avrupa çekiciler arasında en güçlü ve sağlam MAN VE MERCEDES

Yorumu oyla      8      9  
Fatih çalağan 8 Nisan 2017 Cumartesi 21:14

Bana göre arkadaşlar fortidaal bir çekici tanker olarak mükemel bütçeye uyguntercih ederim 1838

Yorumu oyla      4      2  
27 Aralık 2016 Salı 18:56

siz neyden bahsediyorsunuz... AXOR un kışı yok kinci piyasası güzel ama alayı makaslaslamıştır ..DAF ın yakıtı ve piyasası yok..VOLVO nun parcası ucuk fiyat her adam altından kalkamaz..SCİANA nın cesidi cok tutulanı var tutulmayanı var içine ses alıyor motor kabin içinde sanki de kışı da yok...İVECO ise köy minübisleri gibi bildiğin oyuncak araba güven vermiyor......SİZ ENGÜZELİ MAN ÇÜNKÜ manın 2010dann sonra ki projelerini bütün cekici piyasası 2015 ten sonrası çıkardığı araclarda manı kopya ediyor inceleyin hak verirsiniz

Yorumu oyla      14      8  
27 Aralık 2016 Salı 18:41

ford 1838 2013 lerden sonrasında konforuna laf edemezsiniz kullanmanız lazım bilmeden karalamanız dogru degil.üzerinde ecotork motor hem saglam hem sessiz düzenli yag değisiminde 1 milyonu rahat deviriyor.siz bir bir volvoyla kıyaslamanız icin 1838 e 65 euro ödemeyip....avrupa cekiciye 90 bin euro bayılman lazım kocum

Yorumu oyla      10      9  
18 Haziran 2016 Cumartesi 22:12

1838 cekici ford arabam var fireni isiniyo diye satiyorum antep servisine gitim yapmadi ve tarsus hiç ilgilenmedi 2 gun sonra satacam neden isiniyor bilen varmi cevap

Yorumu oyla      9      13  
18 Haziran 2016 Cumartesi 22:07

arkadaşlar bende ford 1838 var fireni çok isiniyor bezdim satacam servisi bile arzayi bulmuyor tavşiye etmem

Yorumu oyla      3      6  
Hakan 16 Ocak 2016 Cumartesi 10:48

Ben açıkçası ford tan birde bmc den tır olmaz diyorum yapamamışlar

Yorumu oyla      8      4  
Özgür Yılmaz 8 Ağustos 2015 Cumartesi 13:45

Bu kadar çok satmasında vardır bi hikmet zaten. İyi çekici 1838 ve 1846 rakiplerinden de gayet uygun fiyatlı.

Yorumu oyla      5      5  
26 Ocak 2015 Pazartesi 01:41

Arkadaşlar kargo ve BMC tır sınıfına giremez zaten bunlarda tır olmaz hani Konyada drose imalatçıları var orda üst tekne veya Şase gezdirin izuzu tabla takmış dorse gezdirin ha kargo BMC anca o işe yarar bi kargo ve actros yan yana getirin kargo kabini yanında izuzu nbr kalır

Yorumu oyla      8      11  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkatlkwsrcsondakikaKamyontreylernewsbuskamyoncu