Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
26 Kasım 2016 Cumartesi - 11:55

Uluslararası Karadeniz Taşımacılık Forumu 2016 İstanbul’da Gerçekleştirildi

Uluslararası Karadeniz Taşımacılık Forumu 2016 23 Kasım’da Shangri-La Bosphorus İstanbul’da yapıldı. Forum’da özellikle yeni güzergahlar ve taşıma koridorları ile Avrupa-Ortadoğu-Asya ticaret hacminin geleceği durum üzerinde duruldu.

Uluslararası Karadeniz Taşımacılık Forumu 2016 İstanbul’da Gerçekleştirildi

UND Başkanı ve BSEC-URTA Onursal Başkanı Çetin Nuhoğlu, Pakistan’ın TIR sistemine dahil olduğunu Çin’in de önümüzdeki yıl sisteme gireceğini hatırlatarak, yeni yolların canlanacağına işaret etti ve “Avrupa’ya uzanan İpek Yolu’nun yeni yorumu ile güzergah üzerindeki devletlerin ekonomik hacimlerinin artması ile 65 ülkede toplam 21 trilyon dolarlık ekonomik büyüklük yeniden hareketlenecektir” dedi.
 
Nuhoğlu, “Parçası olduğumuz Karadeniz Bölgesi’ne uluslararası ilgi sürekli artıyor. Ülkemiz bölgenin tam teşekküllü ekonomik kuruluşu olan KEİ’nin kuruluşunda öncü rol aldı. 3 büyük ekonomik blok; Asya, Ortadoğu ve Avrupa arasındaki jeostratejik konumu bölgemizi, dünyanın en önemli uluslararası ulaşım merkezlerinden biri halene getirdi"dedi

Forumda sunum yapan UND İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener de Karadeniz ve Akdeniz’deki Ro-Ro hizmetlerinin gelişimi hakkında görüşlerini anlattı.

Fatih Şener, Türkiye’deki Ro-Ro taşımalarının mecburiyetten doğduğunu belirterek özetle şunları söyledi:

“Türkiye Ro-Ro taşımalarına bakıldığı zaman bir cennetidir. 1990’larda UND’nin kurduğu UN Ro-Ro ile başlayan bir yolculuk bu. Yugoslavya krizinde Türk araçlarının Avrupa’ya ulaşmasında sorunlar çıkınca taşımalar Ro-Ro ile yapılmaya başlanıyor. Görünürde çok pratik gelmiyor. Karayoluyla daha kısa sürede gidebileceğiniz bir yolu deniz yoluyla geçiyorsunuz. Bu bir çaresizliğin sonucuydu. Trieste ile başlayan bu yolculuk Fransa’ya kurulan hat ile devam etti. Bölgede Ro-Ro lojistikçilerin cam simididir.  Türkiye’de çok sayıda Ro-Ro şirketi ve seferi var. İstanbul’dan neredeyse günde bir defa sefer yapılıyor. Avrupa’ya Türkiye’den her hafta 27 sefer Ro-Ro taşıması yapılıyor. Karadeniz’de 5 sefer, Akdeniz’de ise 14 sefer yapılıyor”dedi.

TOBB ÖZEL OTURUMU “TÜRKİYE’DE TOBB’UN TIR KEFİL  KURULUŞ ROLÜNÜN 50. YILI”

TOBB Başkan Yardımcısı Halim Mete de yaptığı konuşmada 50 yıldır dünya ülkemizin bağlantısı sağlayan nakliyecilere ayrıca teşekkür etti. Mete şunları söyledi: “Çetin Nuhoğlu ve arkadaşlarını da ayrı ayrı kutluyorum. Sektörün geliştirilmesi için TOBB olarak bakanlıkla önemli projeler gerçekleştirdik. Kara Gümrük Kapılarını yap işlet devret yöntemiyle yenilemeye devam ediyoruz. Geçiş hacmini 4 katına çıkardık, bekleme zamanının yarıya düşürdük. Gümrük Kapılarını yenilememiz sayesinde nakliye ve gümrük işlemlerinden sağlanan tasarruf yıllık 400 milyon lirayı buluyor. Bu modernizasyon Birleşmiş Millet tarafından en iyi uygulama seçildi. E-TIR projesini hayata geçiriyoruz. Kağıt ortamında yürütülen TIR sistemini elektronik ortama taşıyarak rol model olmaya başladık. Türkiye’den Avrupa’ya tarifeli yük transferi başlattık. Tarihi İpek Yolu’nun tekrar canlandırılması için çalışmalar yapıyoruz. Yılda 350 bin TIR taşıması ile TIR belgesi kullanımda Türkiye 9 yıldır birinci. Yıllık 35 milyar dolarlık kefalet riski birliğimiz tarafından üstleniliyor.”

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Müsteşar Yardımcısı Şaban Atlas da yaptığı konuşmada, Deniz Otoyollarının geliştirilmesi ve Karadeniz Otoyol projesinin öneminden bahsetti. Atlas, “Kesintisiz ulaştırma için sadece fiziki bağlantıları yeterli olmamaktadır. Bölgede serbest taşımacılık yapılması için ülkeler arasında işbirliği yapılması çok önemli. Yine sürücülere yönelik uygulanan vizeler de  taşıma önündeki engellerdendir” dedi.

Gümrük ve Ticaret Bakan Yardımcısı Fatih Çiftçi ise, “Son 10 yılda gerçekleştirilen kamu ve özel altyapı yatırımları ile lojistik altyapısı iyileştirilmiştir. Türkiye 20 merkez köy kurmaktadır. Bu sayede nakliye maliyetleri düşecektir. Lojistik GSYH’da yüzde 12 paya sahibidir. Bölgelerimizi ve illerimizi birbirleriyle birleştirmeye ve güçlü bir lojistik altyapısı oluşturmaya devam edeceğiz. Balkanlar ve Kafkaslar arasında köprü pozisyonundaki Karadeniz bölgesine duyulan ilgi sürekli artmaktadır. Ülkemiz KEİ’nin kuruluşunda aktif rol almıştır. Ticaretin itici gücü taşımacılıktır. Farklı modların birlikte kullanılması gerekiyor.”

 
Sürdürülebilirlik Alanında Öncü Marka: Brisa
 
Kış Lastiğine Geçmek İçin Son Hafta!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sürdürülebilirlik Alanında Öncü Marka: Brisa
Sürdürülebilirlik alanında öncü çalışmalara imza atan Brisa, çalışanlarının ...
ZF Services Türk Transist 2016’da Gövde Gösterisi Yapıyor
ZF Services Türk, Transist 2016’da daha geniş stand alanı ve en yeni teknolojileri ...
Mercedes-Benz Türk, Ankara’da Kamu Kurumları Ve Halk Otobüsü İşletmecileri İle Buluştu
49 yıldır Türkiye’de faaliyet gösteren Mercedes-Benz Türk, sektörün ve ...
 
Motul, Üniversite Öğrencilerinin Yanında
MOTUL, Türkiye’de öğrencilere destek olmak ve yetişen yeni nesillerin ...
OMSAN’a TOBB’dan Takdir ve Teşekkür Plaketi
23 Kasım 2016 tarihinde İstanbul Shangri - La Bosphorus Oteli’nde düzenlenen ...
Michelin İyi Dersler Şoför Amca Projesi, Yeni Döneminde 10 Yeni İle Gidecek
Geçtiğimiz 2 yılda 15 bin servis şoförüne trafik güvenliği konusunda eğitim ...
 
Ali Haydar Bozkurt: Lüks Segmentten Orta Segmente Geçiş Yaşanır
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO'su Ali Haydar Bozkurt ÖTV düzenlemesi ...
Avrupa’daki Tırsan İlgisini Gördü 46 Adetlik Filo Kurdu
25 Kasım 2016, Goch –Türkiye’nin lider treyler üreticisi Tırsan ürünleri ...
Goodyear’ın Konsept Lastiği 2016'nın En İyi Buluşları Arasında
İlk kez 2016 Cenevre Fuarı’nda görücüye çıkan Eagle-360, ileriye dönük ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerlkwnewsbusdikkat haberler treylersondakikatruck