Tüm detaylar röportajımızda…
“Tek Durakta Olan Zaman Kaybını Önleyeceğiz”
Bizler şoför arkadaşlarla sahada sürekli iletişim halindeyiz. Kapıkule Sınır Kapısında da görüştüğümüz arkadaşlar özellikle kapıda oluşan kuyruklardan şikayetçilerdi. Bazıları bu kuyrukların Bulgar Gümrüğü’nden bazıları da Türk Gümrüğü’nden kaynaklandığını ifade etti. Siz bu konu hakkında neler söylersiniz? Bu konu hakkında kamunun girişimleri var mı?
Geçtiğimiz günlerde Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan ile Kapıkule Gümrüğü’nde genişletilmiş bir toplantı yaptık. Oradaki yetkililerle ve kamu çalışanlarıyla gerçekleştirdiğimiz toplantıda bazı kararlar alındı. Öncelikle durak sistemine geçiyoruz; yani artık tek bir ofiste işler bitirilecek ve tırcı arkadaşlar hemen çıkışını alacak. Şu anda üç durak yapılıyor. Bu durakların biri polis, birisi gümrük beyannamesi ve çıkış olacak. Dolayısıyla tek durakta olan zaman kaybını önleyeceğiz.
“Bulgar Tarafı da Karşılığını Yapmayı Kabul Etti”
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan ayrıca kendi muhatabı Bakan ve Bulgar Başbakanı’yla Sofya’da da bir toplantı gerçekleştirdi. Bu toplantının çok olumlu geçtiğini söyleyebiliriz. Toplantıda Bulgar tarafının daha fazla araç alması anlamında neler yapılabileceği konuşuldu. Biz Edirne olarak zaten Kapıkule Gümrüğü’nde üzerimize düşenleri biliyoruz. Bulgar tarafı da karşılığını yapmayı kabul etti ve süreç biraz daha hızlanmış oldu. Önümüzdeki günlerde süreç daha hızlı işleyecek.
“Her Gün Edirne’den Yaklaşık Bin Tane TIR Çıkıyor”
İhracatçılarımız haklı olarak hafta başında mallarını Avrupa’ya ulaştırmak istiyorlar. Bu nedenle de çarşamba ve perşembe günü yükledikleri araçları Edirne’ye yola çıkarıyorlar. Araçların hepsinin Edirne’ye geliş günü cuma sabah ve öğleden sonra oluyor. Hafta sonu da Avrupa’da araçlar yürüyemediğinden yani karayolları yasaları izin vermediği için, araçlar pazar akşamına kadar Bulgar gümrüğüne geçip istirahatlerini yapıp oradan yola çıkıyor. Şoförler de tabi dinlenmek için fırsat buluyorlar. Türkiye’nin her yerinden ihracatçılar çoğunlukla Kapıkule’yi kullanıyorlar. Her gün Edirne’den yaklaşık bin tane TIR çıkıyor. Kapasite bu. Bu rakamlar 700-750’ydi ama üstün bir performansla gümrük yetkilileri bunu yükseltti. Tabii Bulgarların da kendi işlerini hızlandırması neticesinde bunlar oluyor.
“Hamzabey Gümrük Kapısında da 400 Araçlık TIR Parkının Açılışını Yapacağız”
Kapıkule sahasında arkadaşların bize ilettiği bir konu da ihtiyaçlarını giderecekleri sosyal tesislerin yetersiz oluşuydu. Bu konu hakkında sizlerin bir çalışması bulunuyor mu?
Tabii ki arkadaşlarımızın tuvalet ihtiyaçlarını, yiyecek-içecek ihtiyaçlarını karşılamaları çok önemli bu en insani durum. Bildiğiniz gibi, Kapıkule Gümrük Sahası’nın girişinde büyük ticari işletmelerin organize ettiği 100 bin metrekarelik bir TIR sahası var, ona 80 bin metrekare daha ilave yapılma kararı alındı. Ay sonuna kadar da Hamzabey Gümrük Kapısında da 400 araçlık TIR parkının açılışını yapacağız. Dolayısıyla arkadaşlarımızın her türlü ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri tesisler olacak.
“Hiçbir Tekstilci Bin Euro Fark Vererek Frigorifik Aracı Kullanmaz”
Bir diğer konu da frigorifik araçların sıralardaki önceliğini art niyetli olarak kullandıklarıydı. Mesela tekstil yükü taşıyan bir araç belgelerinde değişiklik yaparak bunu yaş sebze meyve taşıyor gibi göstererek sollama yapıp sıranın önüne geçiyormuş. Bununla ilgili neler söyleyebilirsiniz?
Burada şunu belirtmek isterim, bugün normal tenteli bir aracın Avrupa’ya kirası 2 bin 500 Euro’ysa, frigorifik bir aracın kirası 3 bin 500 Euro. Dolayısıyla hiçbir tekstilci veya hiçbir konfeksiyoncu bin Euro fark vererek, frigorifik aracı kullanmaz. Kaldı ki, gümrükte açılan beyannamelerde de bu araçların içinde ne yük olduğu bellidir o yüzden böyle bir şey olamaz.
“Özellikle Kuyruklar Uzadığı Zaman Art Niyetli Kişiler Bu Yolları Kullanıyorlar”
En çok dile getirilen ve şoför arkadaşların mağduriyet yaşadığı konu da araçlara kaçak şekilde giren mülteciler. Hatta bu işi örgütlü şekilde yapanların olduğunu ve onların bu eylemleri nedeniyle masum kişilerin de mağdur durumda kaldığını belirttiler. Bunun için ne söyleyebiliriz ya da bu konuyla alakalı bir şey yapılabilir mi?
Bunun için yaptığımız şey şu; kapıların girişinde yaptığımız TIR parkları son derece güvenli ve 7/24 kamerayla kontrol ediliyor ancak bu hareketler olmuyor mu? Tabii ki oluyor. Özellikle kuyruklar uzadığı zaman art niyetli kişiler bu yolları kullanıyorlar. Gümrük sahalarımızın girişindeki TIR parklarımız büyüdüğü zaman ve araçlarımızın hepsini bu TIR parkına aldığımız zaman böyle bir sıkıntı kalmayacak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |