“ŞU ANDA PİYASAYA VE TALEPLERE KARŞILIK VEREBİLECEK DURUMDAYIZ”
2020 yılında ticari araç pazarındaki beklentileri dile getiren ve pandemi sürecinin pazara etkisini değerlendiren Sezgin Işık, “2019 yılı 3,5 ton ve üzeri ticari araç pazarı anlamında oldukça sıkıntılı geçmişti. Daralan bir pazarda mücadele etmek durumunda kalmıştık; fakat 2020’den beklentimiz yüksekti. Takibimizde olan, ertelenen talepler söz konusuydu ve 2019’da ertelenen bu taleplerin 2020’de geleceğini öngörüyorduk. Planlarımızı bu tahminimize göre yaptık, personel yatırımımızı ve stok çalışmamızı tamamladık. Sonrasında, 2020 yılı ticari araç pazarı, bizim öngörümüzün de üzerinde başladı. Özellikle Ocak ve Şubat aylarında ciddi satışlara imza attık. Özgözde Otomotiv olarak; pandeminin başlama sürecini 15 Mart gibi düşünürsek ilk iki buçuk ayda, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 50’nin üzerinde bir satış gerçekleştirdik. Normal ekonomik şartlarda; ticari araç pazarı Ocak ve Şubat aylarında satış olarak düşük geçer; lakin bu gidişatın aksine Ocak ve Şubat aylarında da normalin üzerinde bir satış gerçekleştirdik. Fakat 15 Mart’tan itibaren Kovid- 19 virüsünün ülkemize de sıçraması ile satışlar yavaşladı ve bu süreç Mayıs ayı sonuna kadar devam etti.” diyor ve ekliyor; “Tabii bu dönemde sokağa çıkma yasağı ve birtakım kısıtlamamlar oldu. Ancak lojistiği devam eden, hatta bu süreçte daha da hızlanan; gıda, ilaç, soğuk zincir lojistiği yapan müşterilerimizin taleplerine cevap verdik ve araç satışı gerçekleştirdik. Doğru ve işe uygun stok bulundurmamızın da etkisiyle, pandemi dönemini çok yara almadan atlattık.”
“İkinci Dalga Söz Konusu Olmazsa Taleplerin Tekrar Ortaya Çıkacağına ve Bize İyi Satışlar Yaptıracağına İnanıyoruz”
Sözlerini Pandemi sürecinin sektöre etkilerini dile getirerek sürdüren ve ikinci dalga olasılığının gerçekleşmemesinin satışları arttıracağına işaret eden Işık, “Özellikle hafif ve orta ticari grupta; pandeminin etkilerinin azaldığını Mayıs ayında görmeye başladık. 2020 yılı Nisan ayında toplam pazar, 2019’un aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 23’lük bir düşüş yaşadı. Fakat Mayıs ayında yasak ve kısıtlamaların kalkması ile 2019 Mayıs ayına göre toplam pazarda yüzde 46’lık bir artış söz konusu oldu. Bu oranın artarak gideceğini düşünüyoruz; ikinci dalga söz konusu olmazsa taleplerin tekrar ortaya çıkacağını ve bunun da satışlarımıza pozitif etkisinin olacağına inanıyoruz.” şeklinde konuşuyor.
“İkici Dalga Olasılığına Karşı Hazırlıklıyız”
Kovid-19 için ikinci bir dalganın bekleniyor olma ihtimaline karşı hazırlıklı olduklarını belirten Işık, “Biz ithal bir markayı temsil ediyoruz; fabrikalarımız Avrupa’da. Oradaki pandemi sürecini, ikinci dalganın gelip gelmeyeceğini bilmiyoruz. İki büyük fabrikamız pandemiyi en yoğun yaşayan Avrupa ülkelerinden; İtalya ve İspanya’da. Dolayısı ile oradaki süreçlerin etkilerini biz sonradan görmeye başlıyoruz. Sonbahar aylarında yeni oluşacak muhtemel bir dalganın, bizi özellikle yüksek satış adetlerine ulaştığımız yılın son çeyreğinde etkileme ihtimali olabilir. Fakat ikinci dalga olasılığına karşı da hazırlıklıyız.” diyor ve şunları ekliyor; “Hazırlığımızı tamamladık. Hem araç ile hem yedek parça stokumuz ile müşterilerimize hizmet verebilecek durumdayız. Pandemi döneminde her ne kadar çalışma süreçlerimizde minimize olmuş olsak da kadromuzu dağıtmadık. Pandemi öncesindeki kadromuzu pandemi sonrasında da koruyoruz, hatta bazı birimlerde arttırıyoruz. Gelecek talepleri de şu anda Ankara, Eskişehir ve Bursa şubelerimizin tamamında göğüslemeye hazırız.”
“Müşteri Memnuniyetimizi Mümkün Olduğunca Üst Düzeyde Tutuyoruz”
Müşteri memnuniyetine çok önem verdiklerini dile getiren Işık, bu durumu şu sözler ile açıklıyor; “Bu tamamen işe bakış açısı ile alakalı. Aracı sattıktan sonra müşteri ile uzun soluklu birliktelik geçireceğimiz bir servis ayağı var. Serviste sadece iyi bir işçilik hizmeti vermek yeterli olmuyor, orada en önemli unsur parça bulunabilirliği. Müşterilerimize, aracını uzun süre serviste yatırmadan, uygun yedek parça stoku ile hizmet vermeyi hedefliyoruz. Araç satışta uzman kadromuzla, teknik servisimizde de uzman ve devamlı eğitim alan ekibimizle bir bütün halinde hizmet vermeye çalışıyoruz. Bu sayede de müşteri memnuniyetimizi mümkün olduğunca üst düzeyde tutuyoruz.”
“Hem Dijital Ortamdan, Hem Telefonlar ile 7/24 Hizmet Veriyoruz”
Müşterilerinin Özgözde Otomotiv’e her zaman ulaşabileceklerini vurgulayan Işık şöyle konuşuyor; “Hem dijital ortamdan, hem telefonlar ile 7/24 hizmet veriyoruz. Özellikle araç satış ekibimizi yapılandırırken aktif satışa çok önem veriyoruz. Ticari sektöre hizmet ettiğimiz için müşterilerimize yerinde satış hizmeti veriyoruz. Bu hizmetimiz aracı sattıktan sonra bitmiyor; aynı personelimiz aracın performansını ve uygun kullanımını sorgulamak adına sık sık ziyaretlerde bulunuyorlar. Aracın satışından sonra tüm periyodik bakımlarında aracı kontrol altında tutuyoruz. Ayrıca hizmet verdiğimiz bölgelerde 24 saat yol yardım hizmeti sağlıyoruz. Bu sayede, olabilecek en kısa sürede müdahale etme şansımız oluyor. Eğer giderilebilecek bir arıza ise araca bulunduğu yerde müdahale ediyoruz. Yerinde çözülemeyecek bir arıza varsa aracımızı servise çekmek sureti ile en kısa sürede müdahale edip aracı tekrar yola çıkarıyoruz.”
“Şirket Olarak Çalışan Yatırımına Önem Veriyoruz”
Özgözde Otomotiv olarak uzman bir ekip ile çalıştıklarını da dile getiren Işık, “Çalışanlarımızın büyük çoğunluğu eski personel. Burada şirket olarak çalışan yatırımına önem veriyoruz. Uzun soluklu çalışıldığı ve bu süreçte mesleki ve teknik eğitim aldırıldığı zaman işin kalitesi artıyor. Biz, tüm şubelerimizde aynı anda 20-25 araca hizmet verebilecek servis kapasitesine sahibiz. Tamamen uzman ve eğitimli personeller ile çalışıyoruz. Hem ağır vasıta, hem de orta sınıf ticari kamyon-kamyonet gruplarında çalışanlarımızı ayrı birimler halinde uzmanlaştırıp hizmet veriyoruz.” diyor.
“Iveco Tam Anlamıyla Bir Ticari Araç Üreticisi ve Ticari Araca İhtiyaç Duyan Bütün Sektörlere Cevap Verebilecek Durumda”
İşe göre araç ürettiklerini belirten ve Iveco markasının müşterilerine yönelik de açıklamalarda bulunan Işık; “Iveco markasını devamlı tercih edenleri biz sadık müşteri olarak adlandırıyoruz ve bu müşterilerimizin sayısı gün geçtikçe artmaya devam ediyor. Iveco’yu tercih etmelerinin en büyük sebebi; Iveco’nun tam anlamıyla bir ticari araç üreticisi olması ve şu anda ticari araca ihtiyaç duyan bütün sektörlere hitap eder durumda olmasıdır. Iveco olarak her zaman doğru işe doğru aracı öneriyoruz. Hatta terzi usulü, işe ve ihtiyaca göre araç ürettirebiliyoruz. Müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu taşıma kapasitesi, kasa boyu, kullandığı yol şartları, kullandığı üst yapı ve buna benzer tüm durumuna göre uygun aracı konfigüre edip kendilerinin kullanımına sunuyoruz. Kısaca aracı işe uydurmuyoruz; işe göre araç üretiyoruz. Bu durum, müşteri memnuniyetimizin üst seviyelerde kalmasını sağlıyor. Müşterimiz ürettiği veya sattığı ürünü; doğru araç ile taşımış oluyor. Bu müşterilerimize büyük bir avantaj sağlıyor.” diyor ve sözlerini; “Bu avantajı, satış sonrasında da devam ettiriyoruz. Servisimizde, alanında uzman mühendisler ve teknik personel ile çalışıyoruz. Artık dijital ortamda da bazı araçlarımıza direkt uydu üzerinden ulaşım sağlanabiliyor ve arıza tespiti yapılıp müdahale edilebiliyor. Araç onarımlarını, olabilecek en kısa sürede tamamlayıp, müşterimizin bir an önce aracı ile işine dönmesi için maksimum çaba sarf ediyoruz” şeklinde sürdürüyor.
“Özellikle Satın Alma Sürecinde Masaya Yatırdığımız En Önemli Husus; Toplam Sahip Olma Maliyeti”
Müşterilerinin sorunlarına yönelik çözümler üretecek çalışmaların olduğunu ve bu çalışmaların devam ettiğini belirten Işık, “Dönem dönem çalışmalar yapabiliyoruz. Özellikle belli ihtiyaçları olan ve bu ihtiyaçlara cevap alamayan sektörlerin sorunlarını dinleyerek ihtiyaçlarını belirliyoruz. Ona göre çözüm önerisinde bulunacak paketler hazırlıyoruz. Örnek olarak kooperatifleri ya da bir markanın bayilerini veya plasiyer dağıtıcılarını verebiliriz. Sıklıkla yaptığımız tanıtımlar, sunumlar veya kampanyalar ile kendilerine farklı çözüm önerileri ile gidebiliyoruz. Buna yönelik olarak firma sahipleri, lojistik müdürleri ve baş şoförleri ile hatta araç kullanıcıları ile beraber toplantılar yapıyoruz. Özellikle satın alma sürecinde masaya yatırdığımız en önemli husus; toplam sahip olma maliyeti. Aracın yatırım maliyeti, sonrasında işletme maliyetleri ve ikinci el satılmasından elde edilecek gelir bu formülü oluşturuyor. Bunu çok fazla önemsiyoruz ve müşterilerimizi bu hesaplamayla aydınlatmaya çalışıyoruz.” diyor.
“6 Ay Ertelemeli, Uygun Faiz Oranlı Birtakım Çözüm Önerilerimizi Müşterilerimiz ve Kampanyalarımız Olabiliyor”
Müşterilerine kolay ödeme imkanları sunan kampanyalarının olduğunu belirten Işık, konu ile ilgili olarak şunları dile getiriyor; “Şu an ‘Şimdi kazan 2021’de ödemeye başla’ sloganıyla devam eden bir finans kampanyamız var. 3 ay veya 6 ay ertelemeli, uygun faiz oranlı farklı çözüm önerilerimizi müşterilerimizin ödeme planına göre şekillendirebiliyoruz. Şu anda içinde bulunduğumuz dönem nedeni ile yatırımdan endişe eden; ancak 2021 itibari ile işlerine devam etmesi gereken birçok sektör var. Onların işlerini kolaylaştırmak, finans anlamında sıkıntılarını gidermek adına markamız böyle bir finans kampanyası uyguladı. Şu anda da bu kampanyalarla, gelen talepleri karşılayabilecek durumdayız. Müşterilerimize 36 ay vade ile ödeme imkanı sağlıyoruz.”
“Kullanıcılara Teorik ve Araç Üzeri Eğitimler Veriyoruz”
Şoförlere eğitim verdiklerini ve bu eğitimler sonunda şoförlerin sertifika da aldıklarını belirten Işık, “Araçları teslim etmeden önce kullanıcılara hem teorik hem de pratik eğitimler veriyoruz. Bu eğitimler sonunda da kendilerini sertifikalandırıyoruz. İlk önce araçla ilgili teorik sunum şeklinde bir bilgilendirme, sonrasında da araç üzeri kullanım eğitimleri veriyoruz. Müşterimiz o aracı her ne kadar daha önce kullanıyor olsa da değişen teknoloji ve birtakım yasal zorunluklar, alıştığı sürüş karakteristiğinden farklı olabilir. Hem teorik hem de araç üzeri bu eğitimler ile kullanıcıları bilinçlendiriyor, daha emniyetli ve verimli bir kullanım sağlamalarına yardımcı oluyoruz.” şeklinde açıklıyor.
“ İkinci Elde Yüksek Pazar Payı Var”
Iveco markasının ikinci el satışına yönelik de bilgilendirmelerde bulunan Işık şöyle konuşuyor; “Iveco ikinci el pazarında iyi bir konumda. Özgözde Otomotiv olarak takaslı gelen taleplerin tamamına cevap verebilecek durumdayız. Gelen bu talepleri marka ayırt etmeksizin cevaplamaya çalışıyoruz. İkinci el operasyonumuzdan çok fazla kar beklemiyoruz. Amacımız müşterilerin taleplerine cevap vermek ve onların ikinci el ile çok fazla vakit kaybetmesini engellemek. Iveco’nun ikinci el pazarını değerlendirdiğimizde; kamyon-kamyonet-çekici tüm gruplarda yüksek bir pazar payı var. Çok fazla yeni satılan aracın dönüşümü yok, çünkü genelde kullanıcılar memnunlar. Fakat 3-4 yaşındaki araçlar özellikle firmaların da kendini yenileme süreçlerinde piyasaya çıkabiliyor. Kullanıcılar ikinci el fiyatlarından memnunlar. Kısaca Iveco ikinci elde de pazarda talep görür durumda.”
BUR-CAN Otomotiv
Özgözde Otomotiv’in yan firması Bur-Can Otomotiv’e de değinen Işık, “Bur-Can otomotivde Iveco Panelvan araçların minibüs dönüşümlerini yapıyoruz. Orada da ciddi yatırımlar ile fabrika kapasitemizi iki katına çıkarttık. Yurt içinden ve yurt dışından gelen taleplere çok rahatlıkla cevap verebilecek durumdayız” açıklamalarında bulundu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |