Michelin yetkilileri, biz sektörel medya temsilcilerini sıcak kaplama fabrikasının bulunduğu Clermont-Ferrand’ da 3 günlük bir gezi programı ile ağırladı. Bu ziyaret bizlere hem lastik teknolojisi hem de özellikle Michelin lastikleri konusunda yoğun ve birebir yaşayarak eğitilme fırsatı vermiş oldu… Ve anladık ki bu Michelin lastikleri hakikatten farklı bir teknoloji ile üretilmiş ve farklı lastikler… Nedir bu fark derseniz şöyle anlatmaya çalışalım….
Merkezi Fransa’ nın Clermont-Ferrand şehrinde bulunan, 170 ülkede satış ağı ve 19 ülkede yer alan 69 üretim tesisi ile global olarak varlığını sürdüren bu güçlü yapılanmanın; teknoloji, araştırma ve geliştirmeye ayırdığı bütçe ile ürünlerinde bu sonucu garantilemesine hiç de şaşırmamalı aslında…
Herkesin dilinde dolaşan inovasyon değerini, müşterilerinin beklentilerinden daha fazlasını verme ve faydayı arttırmaya odaklamış olan Michelin, bunu ürünlerine yansıtma konusunda iyi bir performans sağlamış görünüyor.
İşte öne çıkan değerler: Lastiğe sağlanan birden çok ömür… Güçlü karkas ile ilk ömür, diş açma diye tabir edilen sıcak kaplama ( REMİX) teknolojisi ile ikinci ömür ve son olarak soğuk kaplama ( RECAMİC ) ile üçüncü ömür… Yani müşteriye sağlanan ekonomik fayda ve doğayı korumaya yönelik çevreci yaklaşım… İkinci önemli özellik her koşula uygun, zor şartlar ve farklı sektörler için üretim teknolojisi ve kolay hareket eden, daha iyi yol tutan güçlü lastikler…
Özellikle taşımacılık sektörünün karlılığını arttırmaya yönelik oluşturulmuş lastiklerle daha fazla yük olanağı sağlayan, uzak mesafe kamyon, çekiş ve treyler eksenlerinde çift kullanımı ortadan kaldıran yenilikçi teknoloji ( X ONE ), düşük yuvarlanma direnci ( ENERGY ) ile yakıt tasarrufu, arttırılmış yol tutuşu ile öne çıkan güvenlik faktörü… İşte tüm bunlar Michelin lastiklerinin pazardaki rekabet gücünü arttırmaya yönelik önemli çabalar olarak göze çarpıyor.
Michelin yakında böyle bir yatırımla ( REMİX ) Türkiye pazarındaki gücünü arttırma düşüncesinde olabilir mi acaba?
1996’ dan beri Türkiye’ de faaliyette olan Michelin, son iki senedir Türkiye lastik pazarından iki kat daha hızla büyüyor… Özellikle ağır vasıta lastikleri için uzman bir ekiple filolara yerinde destek veriyor. Şu anda 2500 kullanıcı ile kontağı olduğu ifade edilirken 300 bayilik satış filosu ile pazar payını sürekli arttırma çabasında. Türkiye’ de henüz sıcak kaplama ( REMİX ) tesisi yok; 11 adet soğuk kaplama ( RECAMİC ) atölyesi var. Ancak bu gezinin ana teması sıcak kaplama olunca insanın aklına ister istemez geliyor; Michelin yakında böyle bir yatırımla Türkiye pazarındaki gücünü arttırma düşüncesinde olabilir mi acaba?
Adrenalin yükselten lastik testleri…
Michelin’ in bizi ağırladığı üç günlük gezi içerisinde en keyifli bölüm tabii ki Ladoux Teknoloji Merkezindeki testlerdi… Bu testler bize birebir yaşayarak lastiklerin öne çıkarılan özelliklerini test etme olanağı sağladı.
Birinci test “ıslak zeminde yol tutuş” testiydi… Kullanılmış Michelin XDN ve Michelin XDN 2 Grip lastikleri karşılaştırıldı… Ve gördük ki Michelin XDN 2 Grip’ in aşınmış haliyle bile yol tutuşunu kaybetmedi…
İkinci test “yuvarlanma direnci” testiydi. Bu test de bize iki ağır vasıta eşit hızla giderken boşa alındığında Michelin kullanan aracın diğer ağır vasıtaya göre % 9 oranında fazla yol katettiğini, bu sayede aracın aynı oranda yakıt tasarrufu sağladığını gösterdi.
Son test ise “X ONE Patlama” testiydi. Arkasına treyler takılı bir çekicinin yüksek hızda seyrederken lastiği patladığı halde kontrolünü kaybetmediğini gördük, bu etkileyici testte de…
Michelin teknolojisi bize kendini bu seyahatte açık, detaylı sunumlar ve etkili testler ile oldukça iyi anlattı… Ve anladık ki Michelin Türkiye pazarını gözüne kestirmiş, burada çok iş yapmak istiyor… Yeni yatırımlar ve yeni ürünlerle Michelin’ i ağır vasıta lastik pazarında daha fazla göreceğiz sanırım önümüzdeki günlerde.
Lastik ve Michelin
Yaklaşık 100 yılı aşkın süredir liderliğini devam ettiren Michelin markası, uçak, otomobil, bisiklet ve motosiklet, iş makinası, tarım araçları, kamyon ve ABD uzay mekiği olmak üzere her çeşit araca yönelik lastik üretip kullanıma sunuyor. Firma, yolcu ve eşyaların hareketliliğini sürdürülebilir olarak geliştirmek için sürekli çalışmalarını devam ettiriyor. Michelin, 2006 yılında 190 milyon lastik üreterek rakiplerinden farklı olduğunu tüketicilerine gösterirken 6000’den fazla çalışanı markasını geliştirmeye devam ediyor. Ayrıca, araç üreticileriyle de işbirliği içinde bulunarak araçların gelişimi hakkında öngörü geliştirmeye devam ediyor.
Teknoloji Merkezi
Bugün, Michelin markasında, araştırma, geliştirme ve endüstrileşme için ayrılan bütçe, Michelin Grubu cirosunun %4’ünü oluşturuyor. Michelin teknoloji merkezi’nde 4000’den fazla mühendis ve teknisyen çalıştırılıyor. Michelin, sürekli olarak yenilik yapmak ve kullanıcılarına en iyi çözümleri sunmak amacıyla, TRW, Bosch ve WABCO gibi endüstriyel ortakların tamamlayıcı tecrübelerinden de faydalanmayı sürdürüyor.
Michelin Teknoloji merkezi üç kıtaya yayılmış durumda. Avrupa (Fransa, İspanya), Kuzey Amerika ve Asya (Japonya, Çin, Tayland). Ayrıca, merkezin 4000 kişilik ekibi, uluslararası ve disiplinler-arası ekipler halinde organize olarak, gerekli konularda ileri araştırmalar yürütülüyor. Gerçekleştirilen araştırmaları;
- Malzemeler: bir lastiği oluşturan 200’den fazla farklı malzeme
- Performans: yol tutuş, gürültü, konfor, kullanım, aşınma ve yıpranma, yakıt tüketimi, dayanıklılık
- Lastik tasarımı: yapı, sırt deseni
- Modelleme ve bilgisayar simülasyonu
- Üretim prosesleri
- Sarsıntı önleme, lastik basınç takibi ve yer ile temas sistemleri
oluşturuyor. Yapılan tüm bu araştırmalar, merkezde daha çeşitli teknolojileri beraberinde getiriyor. Michelin fabrikalarında en ileri teknolojiler kullanılıyor bunlar;
- Nükleer manyetik rezonans teknikleri, spektroskoplar, kromatograflar, mikroskoplar, X-ışınları ve dinamometreler kullanılarak bileşiklerin ve metal/tekstil takviyelerin analizi
- Statik ve dinamik test tezgahlarında ve pist ve yol testlerinde lastik deneme ve izleme
- Statik ve dinamik test tezgahları ile donatılmış bir taşıt aracı laboratuarı
Uygulanan tüm bu teknikler, Michelin sahip olduğu gelişmiş bilgisayar kaynakları, yeni lastik kavramlarının geliştirilmesi için gereken simulasyonlara olanak tanır. Deha sonra karmaşık yapıdaki ön ürünler Fransa, İspanya, Amerika ve Japonya’daki merkezlerde test edilir.
Merkezin üç adet ana test alanı bulunuyor;
- Ladoux, Fransa: yol tutuş, kullanım, gürültü, konfor ve dayanıklılık testleri için 20 adet piste sahip 500 hektar alan
- Almeria, Güney İspanya: Çok zorlu koşullardaki testler için 5,000 hektar alan
- Laurens, Güney Karolina: Kuzey Amerika pazarı için tasarlanmış ürünlerin testleri için 700 hektar alan
Kamyon Lastikleri
Michelin lastikleri, otomobil ve hafif kamyon lastiklerinden sonra firmanın ikinci en çok satan ürün serisi olan kamyon lastikleri, toplam gelirin %’ini oluşturuyor. Ancak, kamyon lastikleri en büyük kar getiri payına sahip ve toplam gelirin yaklaşık @’ını oluşturuyor.
Katedilen tüm bu yollar, Michelin markasına kazanç ve rekabet avantajı sağlarken beraberinde, daha düşük kilometre maliyeti ve daha fazla verimlilik sağlıyor.
Radyal kamyon lastikleri, XZA, iç lastiksiz (tubeless), Double X, X One ve Energy serisi kamyon lastikleri, Michelin firmasının kamyon endüstrisi için ürettiği ve çok sayıda yenilik ve çözüm getirdiği lastikler. ichelin, her ağır vasıta lastiğini, spesifik bir kullanım amacı için tasarlıyor ve üretiyor. Michelin ağır vasıta lastikleri; ilk ömür, diş açılmış lastik ve kaplanmış lastik ömürleri sayesinde bir ağır vasıta lastiğine 3 ömür sağlıyor. İlk olarak 30 farklı kaliteli malzeme ve 2 km uzunluğundaki oksidasyona dayanıklı tel yapısı, “Lastiğin üç ömrü” sayesinde, Michelin karkasına en yüksek güvenilirliği ve uzun ömrü getiriyor.
Ömrü uzayan, yeni lastik yüz binlerce kilometre yol alabiliyor. Sırt desen derinliği 3-4 mm’ye indiğinde, bir teknisyen ısıyla çalışan özel bir alet ile diş açarak orijinal deseni yeniden ortaya çıkarıyor. Genellikle uzman bir bayi tarafından uygulanan diş açma, lastiğin ömrünü yaklaşık % uzatıp, yol tutma kapasitesini artırıyor. Lastik bu az aşınma döneminde, daha düşük yuvarlanma direnciyle, yakıt ekonomisine de katkı sağlıyor. Son olarak, güçlü karkas yapısı sayesinde, Michelin ağır vasıta lastiklerinde en yüksek kaplanabilme özelliğini sağlıyor. Toplam performans yönetiminin son aşaması olan Recamic kaplamayla karkas yeni lastik ömrüne tekrar kavuşur.
Michelin Kamyon Lastiği Radyal Karkas
Michelin kamyon lastiğinin en önemli bölümü radyal karkas oluşturuyor, özellikle dayanıklı olan bu bölüm, yüksek-teknoloji malzemelerinden yapılmış olup ve uzun-mesafe kullanımında yüz binlerce kilometre katetme potansiyeline sahip. Karkas, araç ile lastik sırtı arasındaki tek bağlantı. Karkasın esnekliği, yol yüzeyindeki bozuklukların ve engellerin emilimini artırıyor. Dengeli tasarımı, tam benzerliği ve temas bölgesinde gerilimin eşit dağılması daha emniyetli bir sürüş sağlıyor.
Michelin kimyagerleri, çelik ve farklı tür lastik bileşikleri gibi farklı 30 kadar malzemeyi yapıştırmak konusunda büyük bir uzmanlığa sahip.
Çelik
Karkas birçok kauçuk kaplamalı çelik teller ile inşa edilir. Farklı açılarda yerleştirilen radyal katlar ve sırt kuşakları, üçgensel ve boyut olarak kararlı bir yapı oluşturuyor.
Kauçuk karışımları
Lastiğin içerisinde, yüzde yüz bütil sızdırmaz kauçuk daha yüksek basınç direnci sağlıyor.
Kaplama Pazarı
Michelin Recamic Kaplama Teknolojisi sayesinde, lastikler birden fazla kaplanabiliniyor. Michelin kaplama, kullanılmış lastiğin geri dönüşümüne olanak vermek ve hammadde tüketimini azaltmak suretiyle, yeni bir lastiğinkine eşit performans sunuyor. Avrupa’da satılan kamyon yedek lastiklerinin üçte biri kaplamalı lastikler; taşımacılık şirketleri işletme maliyetlerini düşürmeye çalıştıkça da bu lastiklere talep artıyor. Daha şimdiden Avrupa otobüs işletmecilerinin ve karayolu nakliyecilerinin €’den fazlası kaplamalı lastik kullanıyor.
Michelin Dayanıklılık Teknolojileri
“Michelin Dayanıklılık Teknolojileri” sırt desenini ve lastik mimarisini doğrudan etkileyen devrim niteliğinde birçok teknolojiyi bir arada kullanıyor. Patentli Michelin teknolojilerinden oluşan bir sistem olan ve 5 yıl için 400 Milyon Euro’luk yatırım yapılan “Michelin Dayanıklılık Teknolojileri”, lastik performansında P’ye kadar artış sağlıyor.
Michelin Dayanıklılık Teknolojileri iki adet patentli teknolojiden oluşur; sırt üzerinde kendini-yenileyen lastik deseni, Raindrop (Yağmur damlası) kılcal kanalları ve
Double Wave (Çift Dalgalı) kılcal kanallarıdır. İkincisi ise, lastiğin ana mimarisinden oluşan
InfiniCoil teknolojisi.‘Michelin XDN 2 Grip’, bölgesel taşımacılık uygulamaları için tasarlanmış lastiği, ilk Michelin Dayanıklılık Teknolojileri Lastiği, değişken hava şartlarında çalışan kamyonlarda, lastiğin kilometre ömrünü olumsuz etkilemeden yol tutuşunu iyileştirmek amacıyla tasarlanmış.
Michelin tüm yol kullanıcılarına yarar sağlayan bir diğer lastiği ise; anti-splash kamyon lastiği. Lastiğin kullanıcıya sağladığı üç temel avantaj ise;
olarak Michelin firması tarafından müşterilerinin beğenisine sunulmuş.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |