Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
14 Ağustos 2007 Salı - 00:00

Nevşehir'de İkinci El Kamyon Piyasası Can Çekişiyor

Nevşehir de İkinci El Kamyon Piyasası Can Çekişiyor

class="MsoNormal" style="margin: 0in 0in 10pt; text-align: justify">Nevşehir’de ikinci el kamyon satan galeri esnafı işlerinin durgun olması nedeniyle kan ağlıyor. Bir zamanlar Türkiye’de ikinci el kamyon piyasasının nabzının attığı Nevşehir, şimdilerde eski günlerinden çok uzak bir görüntü çiziyor. Galeri esnafı bu durgunluğun sebebini ise diğer illerde kurulan yeni ikinci el galerilere, nakliye sektöründe işlerin kötü gitmesine ve en önemlisi bankaların sıfır araçlara çok düşük faizlerle kredi vermesine bağlıyor.

Nevşehir Yeni Galericiler Sitesi’nden Akyıllar Tır-Kamyon Pazarı LTD. ŞTİ. yetkilisi Halit Yüncü, Nevşehir’deki ikinci el kamyon piyasası değerlendirmesinde, sektörün iyi durumda olmadığını söyleyerek, “şu anda sıfır arabalar banka kredileriyle satılıyor ama nereye kadar satılacak. İkinci el değer kazanmadığı sürece sektörün sonu gelir. Üretici bundan sonra üretim de yapamaz. Çünkü ikinci el para etmiyor” diye konuştu. Nevşehir’in de bunun bir halkası olduğunu kaydeden Yüncü, “Nevşehir’de eski canlılık yok. Eskiden kamyon almak isteyen birisi gözünü açtığında Nevşehir’de uyanırdı. Hareket olurdu. Ama maalesef bu yok” dedi.

Bu duruma çözüm olarak Almanya örneğini sunan Halit Yüncü, şöyle devam etti: “Almanya ne yaptı; 10 yaş üstü araçları kalkınmakta olan ülkelere ihraç etti. Bu devleti yönetenlerin bu işe el atması lazım. Neredeyse Türkiye ikinci el kamyon çöplüğü haline gelecek. Bu da paramızın, insanların emek birikiminin çöpe gitmesi anlamına gelir. Artık Türkiye’nin yeni gelişmekte olan ülkelere ikinci el araç satışını kolaylaştıracak politikalar üretmesi gerekir. Türkİ® Cumhuriyetler olabilir, Balkan ülkeleri olabilir, Arap ülkeleri olabilir, elimizdeki bu eski araçların bir an önce Türkiye’den çıkması gerekir ki sektör tekrar canlansın”.

‘Artık Sektörde Nakliyenin Adı Tır’

Kamyonculara da çağrıda bulunan Halit Yüncü, Artık kamyoncuların bir an önce TIR’a yönelmelerinin kendileri için iyi olacağını dile getirerek, “ne kadar hızlı TIR’a yönelirlerse kendileri için o kadar iyi olur. Çünkü aynı yükü 10 liraya götürüyorlarsa TIR’la 18 götürecekler. Aynı emeği, aynı zamanı harcıyorlar ama yüzde 70 daha fazla kazanç elde ediyorlar. Artık sektörde nakliyenin adı TIR.

Yeni kurulacak hükümetten beklentilerini de dile getiren Yüncü, şoför esnafının kontak kapatma durumunda olduğuna dikkat çekerek “şoför esnafı mazotu çok yüksek kullanıyor. Mazotu şoför esnafına indirmelerini istiyoruz. Ekmeğini nakliyeden kazanan insanlar için ben hükümetten özel indirim istiyorum. Köylüye veriyorlar, çiftçiye veriyorlar ama neden şoföre vermiyorlar” diye yakındı. Şoför esnafının dertleriyle ilgilenecek derneklerin suskun olduğunu belirten Yüncü,” şoför esnafı ayağa kalkarsa Türkiye ayağa kalkar. Hiç kimse bir adım atamaz” diye konuştu.

Yüncü, insanların alım gücünün rakamlarda yükseldiğini ama bunun henüz insanların cebine yansımadığını vurgulayarak bir an önce iç piyasada işlerin açılmasını istediklerini açıkladı. Yüncü, “kİ¢ğıtta artan milli gelir insanların cebine yansımadığı sürece biz işler iyi gidiyor diyemiyoruz” dedi.

Acer Otomotiv Yetkilisi Remzi Acer de yaptığı değerlendirmede Nevşehir’de önceki yıllarda ticaretin çok farklı olduğunu ama şu anda Türkiye genelinde ikinci el satan yerlerin çoğalmasıyla birlikte ikinci el araçların prim yapmamaya başladığını ifade etti. Acer, bankalar düşük faizle kredi veriyor diye herkesin araç aldığı söyleyerek “ 2003-2004 yıllarında Türkiye’ye 10 yıllık bir araç girdi. Yurt dışından da gelen bu Scania, Daf gibi firmalarla iç piyasada daralma yaşandı” dedi.

Özler Oto Galeri’den Erol Tuncer ise ikinci el sektöründe genel olarak bir durgunluk olduğunu söyleyerek “bankalar bizleri biraz daha yıprattı. Nevşehir’e gelen alıcılar genellikle cebinde parası olmayan insanlar. Parası olanlar gidip bankadan kullanıyor. Her geçen gün işlerde bir düşüş var” şeklinde konuştu.

 
Habur’da Yaşanan Yığılmalar Ticareti Olumsuz Etkiliyor
 
SRC Belgesi İçin Başvurular 31 Ekim’e Kadar Uzatıldı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
news haberler dikkatşoförKamyonsondakikafahrertruckkamyonum