Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
27 Ocak 2020 Pazartesi - 13:16

'Aracımıza Lastik Dahi Alamıyoruz'

Kooperatif Dosyamız kapsamında Çorum’a da yolumuz düştü. S.S. Çorum 32 No’lu Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi İkinci Başkanı Yaşar Bozok, kooperatif üyelerinden Yusuf Aktaş ve Ahmet Yıldız ile yaşadıkları sorunları değerlendirdik. “Aracımıza lastik dahi alamıyoruz” diyen kooperatif mensupları, ton/kilometre ve plaka tahdidi uygulanmadan sektörün düzelmeyeceğine dikkat çektiler.

“Artan Maliyetler Kazancımızı Düşürdü”

S.S. Çorum 32 No’lu Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi 2. Başkanı Yaşar Bozok, 500’e yakın araçla hizmet verdiklerini söyledi. İş potansiyelinde bir azalmanın olmadığını fakat artan maliyetlerin kendilerini zorladığını belirten Bozok “Kooperatifimizde 274 üyemiz ve 500’e yakın aracımız var. Ağırlıklı olarak karton ve şeker taşımacılığı yapıyoruz. Bu sene işlerimiz çok iyiydi. İş potansiyelimizde azalma olmadı; fakat artan maliyetler kazancımızı düşürdü.” dedi.

“Her Üyemiz Sigorta da Yaptıramıyor; çünkü Fiyatları Çok Yüksek”

Lojistik sektörünün gündeminden düşmeyen dijital takograf hakkında açıklamalarda bulunan Bozok “Dijital takografta bir altyapıya sahip değiliz. İkinci şoförü kaldıracak ekonomik gücümüz de yok. Karadeniz Bölgesi’nde zaten araç park edeceğimiz yerler çok az. Dinlenme ve araç parkı konusunda sıkıntılar çekiyoruz. Dinlendiğimiz zamanlar da, özellikle İstanbul taraflarında mazot hırsızlığı ile çok karşılaşıyoruz.  Şeker çekerken dahi yükümüz çalınıyor. Her üyemiz sigorta da yaptıramıyor; çünkü fiyatları çok yüksek.” diye konuştu.

“K1 Yetki Belgesi’nin Fiyatının Artması Gerekiyor”

Sektörde ihtiyaçtan fazla araç bulunduğunu ifade eden Bozok “Sektörün eski günlerine döneceğini pek sanmıyorum. Plaka tahdidi gelmediği sürece bu işe her önüne gelen girmeye devam edecek. K1 Yetki Belgesi’nin fiyatının artması gerekiyor. Bu belgenin taksi plakalarında olduğu gibi bir devir hakkının olması lazım. İşi bıraktığınız zaman ne yazık ki belge ölüyor.” açıklamasında bulundu.

“Federasyon Sadece Taksi ve Dolmuşlarla İlgileniyor”

Son olarak sektörde ‘komisyoncu’ olarak tanımlanan kişiler hakkında konuşan Bozok, sözlerini kamyonculara ait bir federasyonun kurulması gerektiğini aktararak tamamladı: “Komisyoncular bizim için büyük bir sorun. Herhangi bir sorumlulukları olmamasına rağmen pastadan en büyük payı onlar alıyor. Nakliyeciyi perişan ediyorlar, mazot parasına yük taşıttırmaya çalışıyorlar. Bizim federasyonumuzun ayrı olması lazım. Federasyon sadece taksi ve dolmuşlarla ilgileniyor.”

“Şu Anda En Büyük Sıkıntımız Dijital Takograf”

S.S. Çorum 32 No’lu Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Kurucu Üyesi Yusuf Aktaş, TŞOF’un  dijital takograf konusunda kendilerine destek olmasını beklediklerini açıklayarak “Şu anda en büyük sıkıntımız dijital takograf! 9 saatte gideceğimiz yere varamıyoruz. Hükümet bunu çıkardı ama kamyoncu için bir önlem almadı. Çoğu tesis kamyoncuyu hor görüyor. Tesise bizi almıyorlar, biz de bulduğumuz yerde dinlenmek zorunda kalıyoruz. Bu durum da hırsızlıkların önünü açıyor. Aslında Federasyon’un bunun önüne geçmesi gerekiyor. Federasyonumuz var; ama kamyoncu için bir çalışma yapmıyor. İşlerimiz ve kazancımız çok düşüktü. Artık vergilerimizi ödeyemiyoruz, aracımıza lastik dahi alamıyoruz.” dedi.

“U-ETDS de Bize Tamamen Ters Düşecek”

Yeni gelecek sistemlerin kamyoncuya bir fayda sağlamadığını anlatan Aktaş “U-ETDS de bize tamamen ters düşecek. Bizler bu sistemleri kullanamayacak insanlarız. Devlet bunları yaptırırken, önlemini de alması gerekiyor. Mesela dijital takograf Avrupa’da uygulanıyor. Bunu uygularken onların kilometre başı taşıma ücretleri var. Bizim böyle bir durumumuz yok, şu anda Avrupa standartlarına uymuyoruz.” açıklamalarında bulundu.

“Kazancımız Günden Güne Eriyor”

S.S. Çorum 32 No’lu Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Üyesi Ahmet Yıldız ise geçmişte daha iyi şartlara sahip olduklarını belirtti. Kazançların günden güne eridiğini kaydeden Yıldız “2003’ten bu yana taşımacılık yapıyorum. Geçmişte rahatlıkla evimizi geçindirip borçlarımızı ödeyebiliyorduk. Şu anda evimizi geçindirsek borcumuza kalmıyor, borcumuzu versek evimizi geçindiremiyoruz. Devletin bize sahip çıkmaması ve belgelerin verdiği zararlar kazancımızın azalmasına neden oldu. Belgeler verilirken yurt dışı çalışan araçlar, yurt içinde taşımacılık yapamayacaktı. Bugün ben 6.5 liraya yakıtı alırken, yurt dışı araçları üçte bir fiyatına alıyor. Benim buradaki işimi alıp götürüyor ve ben para kazanamıyorum. İşverenler de bunu bildiği için hep yurt dışı araçlarıyla çalışıyor. Bizim ekmeğimiz gidiyor. Kazancımız günden güne eriyor.” diye konuştu.

“Ton/Kilometre ve Tonaj Denildi; fakat Uygulanmadı”

Lastik ve mazot fiyatlarında ciddi bir artışın yaşandığına dikkat çeken Yıldız “Geçen sene 1.500 liraya aldığım bir lastik, şimdi 3 bin lira oldu. Fakat benim nakliye ücretlerimde yüzde 20 bile artış olmadı. Mazot 3 liralardan 6,5 liraya çıktı. Ton/kilometre ve tonaj denildi; fakat uygulanmadı. İşveren ile yük için anlaşıyoruz, borç bulup aracıma yakıt koyup gidiyorum. Yük teslimatı sonrası paranın havale edileceğini söylüyorlar. Yükü teslim ediyorum; ama 15 gün geçiyor, paramı alamıyorum. Bunu devlet çıkarttı ve paranın hesaba havale olmasını istedi; ama işverene, ‘Sen nakliyecinin parasını yükünü teslim ettiği gün çıkartmak zorundasın’ demedi.” değerlendirmesinde bulundu.

“Dijital Takografa Uyduğum Zaman Geçinemem”

Dijital takograf ile çalışması durumunda geçinemeyeceğinin altını çizen Yıldız “Biz dijital takografa karşı değiliz; ama önce zeminin uygun hale gelmesi gerekiyor. ‘Avrupa yasalarına uyacağız’ diyorlar. Avrupa’da bu şekilde çalışma tarzı var mı? Benim dijital takografa uyabilmem için ayda iki sefer tur yapmam lazım. İki tur ile tırı da yürütemem, evimi de geçindiremem.” şeklinde konuştu.

“Durduğumuz Yerlerde Yükümüz ya da Mazotumuz Çalınıyor”

Son olarak borçlarından ve yaşanan akaryakıt hırsızlıklarından söz eden Yıldız, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Bir senedir maliyeye 1 kuruş para ödeyemiyorum. 3-4 sene öncesinde günübirlik paramı ödüyordum. Yarın muayene günüm geldiğinde borcumun ödenmesi istenecek. Bunu da yapamayacağım. Ayrıca, otobanlarda sıkıntılar çekiyoruz. Dinlenecek yerimiz neredeyse hiç yok. Parklarda da yer olmuyor. İlerlemek zorunda kalıyorsunuz ve polis durdurup ceza yazıyor. Durduğumuz yerlerde bir de hırsızlarla uğraşıyoruz. Yükümüz ya da yakıtımız çalınıyor, jandarmaya haber verdiğinizde 3-4 saat tutanak ile geçiyor. Zaman kaybetmemek için sineye çekip devam ediyoruz.”

 
''Devletin Ton/Kilometreyi Mutlaka Uygulaması Gerekiyor''
 
''Araca Lastik Alamazken Aracı Nasıl Yenileyeceksin?''
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
''Devletin Ton/Kilometreyi Mutlaka Uygulaması Gerekiyor''
Samsun ziyaretimizde Samsun S.S. 30 No’lu Kutlukent Taşıyıcılar Kooperatifi ...
''Kamyoncu Denilince Sorun Başlıyor''
Kooperatif Dosyamızın bir diğer durağı Samsun iline bağlı Havza ilçesi ...
''Kooperatifleri Lojistik Firmalarına Boğduruyorlar''
Samsun’daki ziyaretlerimizde bir diğer konuğumuz S.S. 18 No’lu Samsun ...
 
''Kooperatifler Arasında Dönüş Yükleri İçin Birlik Oluşturulursa Hepimiz Kazanırız''
S.S. 61 No’lu Giresun Taşıyıcılar Kooperatifi’nde Başkan Ercan Bekdemir ...
"Türkiye’de Nakliye Sektörü Büyük Bir Daralma Yaşıyor"
Kooperatif Dosyamızın ikinci bölümünde ilk konuğumuz S.S. Emet ve Havalisi ...
1 Milyon Lira Alacağımız Var!
Yurt içi ve yurt dışı taşımacılık yapan Oğuzhan Ağır Nakliyat, aynı zamanda ...
 
Kooperatifleri Bitirmeye Çalışıyorlar!
Taşıyıcı kooperatiflerin yaşadığı sorunları ve çözüm önerilerini konuştuğumuz ...
Lojistik Nefes Gibidir, Kesilmediği Sürece Değeri Anlaşılmaz
1981 yılında Ankara’da kurulan Murhak Uluslararası Nakliyat’ın genç yöneticisi ...
Nakliye Ücretlerimiz Dijital Takografa Göre Düzenlensin!
Konya'da bulunan S.S. 24 No’lu Özbaşak Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumlkwsondakikatrucktreylerbussrcfahrerdikkat