“Otoyol Geçiş Ücretlerinin Yüksek Olması Bizi Etkiliyor”
39 araç ile hizmet verdiklerini belirten Başkan Ertuğrul, ulaştırma sektöründe yapılacak iyileştirmelerin tüm ekonomiye etki edeceğini savundu. Köprü ücretlerinden dolayı Avrupa yakasına iş almaktan vazgeçtiklerini ileten Ertuğrul “Genellikle İstanbul, Bursa, Ankara, İzmir’e gidiyoruz. Bu bölgelerde otoyol geçiş ücretlerinin yüksek olması bizi etkiliyor. Üçüncü köprü ücretlerinin fazla olması nedeniyle bazen Avrupa yakasına gitmekten vazgeçiyoruz. Mazot fiyatlarını zaten biliyorsunuz. Keşke yaptığımız iş kadar bizlere de destek olunsa. Bize destek olunsa Türkiye’nin ekonomisi değişir. Giydiğiniz elbisenin bile fiyatı ucuzlar. Tabii devlet mazot vergilerinden büyük gelir elde ettiği için bu sistem devam ediyor.” dedi.
“Yükün Çalınması Durumunda Zarar Kooperatif Tarafından Ödeniyor”
Sigorta maliyetlerinin kazanca göre yüksek olduğunu açıklayan Ertuğrul “Kooperatif aracılığı ile çalıştığımızda, yükün çalınması durumunda zarar kooperatif tarafından ödeniyor. Bizim taşıdığımız ürünlerde hırsızlık olayı çok az olduğu için biraz rahatız. Sigortalara baktığımızda 2-3 bin lira arasında tutarlar karşımıza çıkıyor. Kazancımıza göre çok ama yine idare ediyoruz.” diye konuştu.
“Bizden Belge Ücretlerini Topladılar ve İş Bitti”
Kooperatif olarak C2 Belgesi ile çalışanların işlerini engellediğini ifade eden Ertuğrul “Bizi C2 Belgesi ile çalışanlar çok fazla etkiliyor. Türkiye’ye ucuz mazotla giriyorlar ve yurt içinde ucuz nakliye yapıyorlar. Bunlar için hiçbir önlem ya da denetleme yok. Belgeyi kiralama yöntemi ile kullananlar bile var. Bizdeki K1 ve R1 Belgeleri’nin bir işlevi olduğunu düşünmüyorum. Bizden belge ücretlerini topladılar ve iş bitti. Biz de taksiler gibi plakalarımız olsun istiyoruz. Nasıl ki bugün bir yerde çalışan insan emekli olunca tazminat alıyorsa, biz de plakamızı satarak bir gelir elde edelim.” şeklinde konuştu.
“Dijital Takograf Çok Gerekliyse, Bunu Neden Daha Önce Getirmediler?”
Dijital takograf hakkında konuşan Başkan Ertuğrul “Dijital takografa bizler uyarız. Bu konuda herhangi bir problem yok. Güzel bir uygulama olduğunu düşünüyorum. Çünkü 4,5 saat sonra insan dalmaya başlayabiliyor. İnsanın canı her şeyden daha değerlidir. Fakat dijital takograf çok gerekliyse, bunu neden daha önce getirmediler? Her 3-5 senede bir kez takograf değiştirdik. Kurallara uymak bizim görevimiz; ama dijital takografta kontağı açınca süre başlıyor. Yük sarmaya giderken bile işliyor ve trafiğe takıldığınızda büyük bir zaman kaybı oluyor.” ifadelerine yer verdi.
“Kooperatifler İse Güvenlidir, Yaptığı İşin Arkasındadır”
Son olarak sektörde denetimlerin artmasıyla birçok sorunun çözüleceğini gündeme getiren Başkan Ertuğrul, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Ton/kilometre fiyatı uygulanırsa, irsaliye ve faturalar detaylı incelenirse bizim için her şey düzelmiş olur. Bunların kontrolü yapılmadığı sürece her yıl sıkıntılar artarak devam edecek. Sektörün belirli bir standartı yok. Adam bir masa sandalye dükkân açıyor ve gelip bize iş veriyor. Yükün başına bir şey geldiğinde ortadan yok oluyorlar. Kooperatifler ise güvenlidir, yaptığı işin arkasındadır.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |