Yeni XF ve CF serisinin lansmanını İstanbul Park’ta düzenlenen test sürüşü etkinliğiyle gerçekleştiren DAF Trucks Türkiye, verimli taşımacılık ve sürücü konforu konusunda yeni bir standardı temsil eden XF ve CF kamyonlarını pazara sundu.
Motor teknolojisindeki ilerlemeler, yeni tahrik hatları ve aerodinamik optimizasyonlar sayesinde yüzde 7'ye kadar daha düşük yakıt tüketimi sunan yeni XF ve CF kamyonları, 100 kg arttırılmış istiap haddi ile daha fazla yük taşıma imkanı sağlarken, 100 bin km’ye çıkan bakım aralığıyla da müşterilerine en düşük işletme maliyeti ve en yüksek kullanım süresini sunuyor.
Lansmana, DAF Trucks Türkiye Genel Müdürü Gregor van der Mark, DAF Trucks Türkiye Bölge Satış Müdürü Ali Güler, DAF Trucks Türkiye İzmir Bayii Meyeks Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Cömert, Krone Türkiye CEO’su Rıza Akgün, OKT Trailer Satış ve Pazarlama Müdürü Murat Bakırcı, Krone Türkiye Pazarlama Uzmanı Alican Dağdelen, Total Direkt Satışlar Müdürü Erçin Arpacı, yetkili servis yöneticileri, DAF Trucks müşterileri ve nakliye sektörü temsilcileri katıldı.
Yüzde 7 Yakıt Avantajı
Test sürüşü öncesinde yeni araçlar hakkında katılımcılara bilgiler aktaran DAF Trucks Türkiye Bölge Satış Müdürü Ali Güler, sektörün performansı artırılmış ve masrafları azaltılmış araçlara daha fazla rağbet gösterdiğini ve DAF’ın yeni araçlarının bu ihtiyaçları gidermek için geliştirilmiş bir araç olduğunu belirtti. Düşük yakıt tüketimi, düşük bakım maliyeti ve yüksek ikinci el değeriyle DAF Trucks XF ve CF’nin öne çıkan araçlar olduğuna dikkat çeken Güler, “Yeni ürünlerimizde; yüzde 7 yakıt avantajı, 100 kg ilave istiap haddi ve servis bakım aralığının 100 bin km olmasının müşterilerimize sağladığı tasarruf yılda bir kamyon için yaklaşık 3.850 Euro’dur” dedi.
Artırılmış Motor Gücü
Yeni ürünlerde motor gücü ve tork değerlerinin daha üst performansa sahip olduğuna ifade eden Güler, “XF ve CF’de kullanılan 11 ve 13 lt motorlarımızda ilave 20 beygir güç ve 200 Nm tork sağladık. Aracımızın şasisini değiştirdik. Özel bir modüler yapıya geçtik. Bu sistemle üstyapılar daha kolay bir şekilde araca monte edilebilir ve üretim hızı artırılabilir şekle getirildi. Arka şasimiz delikli bir yapıya büründü. Bu özellik üstyapıcılara önemli bir avantaj sağlıyor. Bu geliştirmelerin sonucunda 4x2 çekicilerimiz de 100 kg, 6x2 çekicilerimizdeyse 130 kg ağırlık avantajı elde ettik” dedi.
12 Bin Farklı Kullanıcı Davranışı Test Edildi
Yeni nesil araçların üç kez ömrünü tamamlayacak şekilde testlerini tamamladıklarını ve tüm testleri başarıyla geçtiklerini kaydeden Ali Güler, 12 bin farklı kullanıcı davranışını test ederek ve doğrulayarak bu araçların üretildiğini belirtti.
Rıza Akgün
“Tüm Dünyanın Yükünü Omuzlarımızda Taşımaya Devam Ediyoruz”
Lansmanda kısa bir konuşma yapan Krone Türkiye CEO’su Rıza Akgün, “Krone olarak ‘geleceği taşıyoruz’ sloganı ile deyim yerindeyse tüm dünyanın yükünü omuzlarımızda taşımaya devam ediyoruz. Krone, 110 yılı aşkın tarihiyle küresel çapta hizmet veren bir firma. Var olduğu günden beri nakliyecilere yol arkadaşlığı yapan bu öncü yapı, Almaya dışında tek üretim merkezini Türkiye’ye kurmuştur. Krone, 2012 yılından beri Türkiye’de üretimini yapıyor ve Türkiye’ye olan güveninden vazgeçmiyor, yatırımlarını sürekli devam ettiriyor. Avrupa’nın modern üretim tesislerinden biri olan Tire Fabrikası’nda şasi üretimine başlamış durumdayız. Krone, çok yönlü ProfiLiner, Mega Liner ve konteyner şasisi Box Liner modellerini Türkiye’de üretiyor. Avrupa’da 1300’ü aşkın noktada yetkili servisi bulunan Krone, Türkiye’de 33 noktada servis noktasıyla satış sonrasında da müşterilerine hizmet veriyor” dedi.
Erçin Arpacı
“DAF’ın Üretmiş Olduğu Tüm Motor Tiplerine Uygun Madeni Üretiyoruz”
Total Direkt Satışlar Müdürü Erçin Arpacı ise törende yaptığı konuşmada şunları kaydetti: “Global anlamda her biri kendi sektöründe önde gelen iki firma olan DAF ve Total’ın iş birliği uzun yıllardır devam ediyor. Total, dünyada 130’dan fazla ülkede 100 bine yakın çalışanıyla faaliyet gösteren bir enerji şirketidir. Total, Avrupa’nın önde gelen otomotiv üreticilerine birebir çözümler sunmakta. DAF’ın üretmiş olduğu tüm motor tiplerine uygun, madeni yağları fabrikada ilk dolumdan tüm servis noktalarına kadar müşterilerine ulaştırıyor. Motor yağları, dişli kutusu yağları ve özel ürünleri üretip DAF satış sonrası noktalarında müşterilerine sunuyor.”
Yeni DAF Trucks CF ve XF Üstün Özellikleriyle “Kusursuz Mükemmellik” Sunuyor
DAF verimli taşımacılık ve sürücü konforu konusunda yeni bir standardı temsil eden CF ve XF kamyonlarında; motor teknolojisindeki ilerlemeler, yeni tahrik hatları ve aerodinamik optimizasyonlar sayesinde yüzde 7'ye kadar daha düşük yakıt tüketimi elde ediyor. Yeni DAF Connect filo yönetim sistemi sayesinde daha da büyük verimlilik artışları sağlanabiliyor. Yeni nesil CF ve XF modellerinde ayrıca daha yüksek taşıma kapasitesi için daha düşük ağırlık ve en yüksek sürücü konforu ve en çekici görünüm için güncellenmiş iç ve dış tasarım gibi özellikler bulunuyor.
Gregor van der Mark
“Piyasadaki En İyi Kamyonları Daha da İyileştirdik”
DAF Trucks Türkiye Genel Müdürü Gregor van der Mark yeni araçları hakkında şunları söylüyor: "Euro 6 ürün gamının Avrupa'da ve dünyadaki yakıt tasarrufu, güvenilirlik ve sürücü konforu konusundaki mükemmel itibarları sayesinde DAF, hem müşteri hem de sürücü için mümkün olan en iyi çözümleri sunan yeni nesil CF ve XF kamyonlarını geliştirdi. DAF Transport Efficiency ilkemiz kapsamında müşterilerimize en düşük işletme maliyetleri ve daha fazla kullanım süresi sağlayarak aracın verimliliğini daha da artırmak için yine büyük adımlar attık. Yeni CF ve XF ‘Kusursuz Mükemmelliği’ temsil etmektedir."
Daha Yüksek Yakıt Tasarrufu, Düşük Devirlerde Daha Fazla Güç ve Tork
Sınıfındaki en yüksek yakıt tasarrufu, diğer özelliklerin yanı sıra motor, egzoz son işlem sistemi, şanzıman ve arka dingiller arasında en iyi etkileşimi sağlayan tamamen entegre ve yenilikçi tahrik hattı ile elde edildi. En düşük toplam maliyet için, her damla yakıttan en iyi performansı elde etmek amacıyla yapılabilecek her şey yapıldı ve bu DAF Transport Efficiency felsefesi ile tamamen uyum bir halde pazara sunuldu.
PACCAR MX motorları; hava yönetimi, yeni ve daha da verimli bir turbo şarj, yeni bir EGR sistemi ve yeni bir valf çalıştırma sistemi kullanarak daha da geliştirildi. Yüksek sıkıştırma oranı ile yeni pistonlar, enjektörler ve enjeksiyon stratejileri olan yeni bir yanma sistemi geliştirilerek, ısıl verim artırıldı.
En düşük yakıt tüketim değerlerini elde etmek için, en yüksek mekanik verimliliği sağlamak amacıyla, yeni yüksek verimli değişken devirli soğutma, direksiyon ve yağ pompaları kullanıldı.
Düşük Devir, Yüksek Tork
DAF sınıfındaki en iyi yakıt tasarrufunu sağlamak için motor devrini düşürdü. Ürün portföyünün en güçlü üyesi olan 390 kW/530 hp PACCAR MX-13 motor, 1000 dev/dak'da 2600 Nm tork üretiyor.
Standart Olarak Verimli Traxon Şanzıman
En yeni nesil TraXon otomatikleştirilmiş şanzımanlar, yeni CF ve XF serisinde standart olarak sunuluyor. 12 vitesli model standart ve 16 vitesli model isteğe bağlı olarak alınabilir. Daha düşük sürtünme kayıpları, daha da hızlı vites büyütme kabiliyeti ve EcoRoll'un kapsamlı olarak kullanımı ile en düşük yakıt tüketimi elde ediliyor. Sessiz ve sarsıntısız çalışma ve hassas debriyaj çalışması da sürücü konforunu artırıyor. Şanzıman devir aralığının genişletilmesi, daha hızlı tahrik hatları kullanıldığında bile mükemmel manevra kabiliyeti sağlıyor.
Yüksek Verimli Arka Dingil Tasarımları
Yeni nesil arka dingil diferansiyellerinde tamamen yeni bir mahruti dişli ve pinyon tasarımı tercih edildi. Bununla DAF, son derece düşük gürültü seviyeleri ile en yüksek dayanıklılık ve verimlilik amaçlıyor. En yeni teknolojilerin kullanıldığı taşlama işlemini içeren yeni üretim yöntemi, bunun elde edilmesinde büyük rol oynuyor. Arka dingillerde düşük viskoziteli yağlar ve daha düşük yağ seviyelerinin kullanılması ve düşük sürtünmeli poyra rulmanları da yüksek yakıt verimliliğine katkıda bulunuyor.
Gelişmiş Güç Aktarma Sistemi Yazılım Özellikleri
Yeni CF ve XF tamamen yeni bir elektrik ve elektronik yapıya sahip. Özel bir tahrik hattı entegrasyonuna ayrılmış yeni bir araç kontrol ünitesi yeni seriye eklendi. Bu ünitede Dynamic Cruise (Dinamik Seyir) gibi gelişmiş EcoRoll ve Hız Sabitleyici işlevleri bulunuyor. Bu yeni özellik, hız sabitleyici sistemini farklı sürüş koşullarına göre uyarlıyor. Tahmini Hız Sabitleyici ve EcoRoll'un daha da entegre hale getirilmesi sayesinde PCC, artık yokuş yukarı çıkarken EcoRoll'u daha erken bir aşamada (her iki teknoloji de hız kaybına neden olacak sınırlı bir aralıkta araç kütlesi ve hızının aracı tepenin üzerinden çıkarmaya yeteceğini hesapladığında (vites boştayken) etkinleştirebilir.
Sektör Lideri PACCAR Motor Freni Performansı
Motor performansının yanı sıra, PACCAR motor freninin performansı da geliştirildi. PACCAR MX-11 motorun maksimum frenleme gücü 320 kW’tan 340 kW gibi büyük bir değere çıkıyor. 1000 ile 1500 dev/dak frenleme kuvveti yüzde 20 artırıldı. MX-13'ün maksimum frenleme gücü 360 kW üzerindedir ve önemli bir aralık olan 1200 - 1500 dev/dak arasında frenleme gücü yüzde 30'a kadar çıkıyor.
Yeni Aerodinamik Yapı
Mümkün olan en düşük yakıt tüketimini elde etmek için araç aerodinamik özellikleri CF ve XF'teki yeni güneşlik ile geliştirilmiştir. Ayrıca yeni XF'te kamyon çevresinde, motor bölmesine kadar ve motor bölmesi de dâhil olmak üzere en iyi aerodinamik özellikleri sağlamak için ızgaranın arkasında tekerlek davlumbazı uzantıları ve akış kılavuzları tercih edildi. Yeni ızgaradaki kapatma parçaları sürtünmeyi azaltır ve mümkün olan en iyi aerodinamik özelliği sağlamak için de kabin ile şasi arasında yeni boşluk kapatma parçaları kullanıldı.
Daha Yüksek Taşıma Kapasitesi İçin 100 Kg'a Kadar Daha Hafif
DAF, yeni CF ve XF için tamamen yeni ve kompakt bir Egzoz Son İşlem Sistemi (EAS) geliştirdi. Bu sistem diğer seçeneklerin yanı sıra daha büyük yakıt deposu hacimleri, kompresörler, takım kutuları veya vinç ayakları gibi özellikler için fazla şasi hacmi sağlıyor. Yeni ultra kompakt EAS ünitesinin başka bir avantajı ise 50 kg daha hafif olmasıdır. Motor ve şasi ağırlık optimizasyonları gibi ek önlemler sayesinde yeni CF ve XF'in araç ağırlığı toplam 100 kg azaltılmıştır. Bu da 100 kg daha fazla yük kapasitesi ve/veya daha az yakıt tüketimi anlamına geliyor.
Maksimum Çalışma Süresi
Yeni DAF CF ve XF'in servis aralıkları 150.000'den 200.000 kilometreye kadar çıkabiliyor. Yeni EAS ünitesi, kompakt boyutlarına rağmen hala benzersiz özelliklere sahiptir. Bu özellikler sayesinde kül temizleme aralığı 500.000 kilometreye kadar uzayabilir ve bu da müşteri için maksimum kullanım süresi sağlıyor.
DAF Connect Filo Yönetim Sistemi
DAF Connect, operatöre araçlarının ve sürücülerinin performansı hakkında gerçek zamanlı bilgiler sağlamaktadır ve isteğe bağlı olarak alınabilen bir yenilikçi filo yönetim sistemidir. Aracın konumu, yakıt tüketimi, toplam kilometresi, filo kullanım oranı ve rölanti süresi hakkındaki bilgiler, müşterilerin ihtiyaçlarına göre yapılandırılabilen çevrimiçi panoda açık bir şekilde gösteriliyor. DAF Connect, araç kullanım oranını en iyi seviyeye getirirken işletim maliyetini düşürüyor ve lojistik verimliliği artırıyor. DAF Connect ayrıca taşıma operatörünün onarım ve bakım programlarını en verimli şekilde planlamasını ve DAF Connect'i kullanarak DAF tarafından verilen özel danışmanlık hizmetinden yararlanmasını da sağlıyor.
Yeni CF ve XF: Sürücülerin Hayallerini Süsler
Yeni CF ve XF mükemmel erişim imkânları, mükemmel iç hacimleri (XF Super Space Cab 12,6 m3 üzerindeki toplam hacmi ile en ferah kabindir) ve konfor, kullanım kolaylığı, çekicilik ve güvenliği artıran yeni teknolojileri ile sürücü konforu alanında standartları belirliyor. Yeni DAF CF ve XF'in içine girdiğiniz anda en yüksek kalite ve sürücü konforu ile karşılaşırsınız. Pano, koltuklar, perdeler, minderler ve yan ve arka duvarlardaki yeni, sıcak ve şık renkler iç mekâna harika bir görünüm kazandırır ve her sürücünün kendini lüks ve konfor içinde hissetmesini sağlar. Pano ve arka duvardaki XF piyano siyah süslemeler, iç mekâna ekstra bir dokunuş veriyor.
Yeni Sıcaklık ve Klima Kontrolü
Yeni DAF CF ve XF'te sürücünün son derece kolay bir şekilde çalıştırabileceği tamamen yeni, otomatik sıcaklık ve klima kontrol sistemi (HVAC) bulunuyor. Sistem ayrıca en yüksek yakıt tasarrufunu da kullanıcıya sunuyor. Yeni akıllı kontrollü klima sisteminin maksimum soğuk ve sıcak havayı karıştırmak yerine yalnızca istenen sıcaklığa erişmek için gereken miktarda hava soğutarak daha az enerji tüketiyor. Molalarda veya geceleri kabini ısıtmak için yeni tam otomatik HVAC kontrol sistemi motordan artan ısıyı kullanır, yakıt tasarrufunu artırır.
Yeni Exclusive Line
Lüks ve konforun gelebileceği en son nokta, yeni CF ve XF için sunulan yeni Exclusive Line'dır. En yüksek donanım seviyesi olan Exclusive Line konyak renkli gösterge panosu, kapı panelleri (XF) ve deri koltuklar ile şık ve parlak havalandırma çıkışları ile öne çıkıyor. Lüks CF ve XF modellerinde deri direksiyon simidi standart olarak müşterilere sunuluyor.
Gelişmiş Sürücü Bilgileri ve Kullanım Kolaylığı
Daha çağdaş ve çekici bir görünüm ile okuma kolaylığı için gösterge paneli yeniden tasarlandı. Sürücü Bilgi Paneli gibi işlevler geliştirilmiştir ve sürücüye kalan sürüş ve dinlenme sürelerini göstermek için bir takograf sayacı kullanılmış. Bu özellik ve sürücünün panodaki anahtarları isteğine göre yerleştirebilmesini sağlayan sürücü tarafından ayarlanabilir anahtarlar (MUX), konfor ve verimliliği artırıyor. MUX anahtarları aynı zamanda üstyapının çalışması ile ilgili ek işlevlerin veya soğutma cihazı ve vinç ayağı destekleri gibi bileşenlerin en iyi şekilde yerleştirilebilmesini de sağlıyor.
Yeni iç aydınlatma anahtarı "gece sürüşü" ve "dinlenme" modları için ışığı kısma imkânı ile kullanım kolaylığı sunuyor. Hızla ilgili tüm işlevler (hız sabitleyici, tahmini hız sabitleyici ve uyarlanabilir hız sabitleyici dâhil) direksiyonun sağ tarafında mükemmel ve mantıksal bir şekilde gruplar haline getirilerek mükemmel bir insan-makine arabirimi kullanıcıya sunuluyor.
Harika görünüm
DAF; yeni CF ve XF'teki çok sayıda yeniliği vurgulamak için aracın dışını hafif ve şık öğeler ile zenginleştiriyor. Bunlardan biri de sürücüyü lüks iç mekânda karşılayan (XF) kapı basamağındaki kimlik plakasıdır. Krom harfleri olan yeniden tasarlanmış DAF logolu yeni DAF isim plakası, kamyonun kalitesini temsil ediyor. Tampon ve güneşlikteki süslemeler, ızgaradaki dekoratif şeritler ve yeni ızgara petekleri, XF'in dış görünüme zenginlik hissi katıyor.ALİ GÜLER
“DAF, TÜRKİYE İÇİN DOĞRU ÜRÜNLERİ YAPILANDIRIYOR”
Yeni XF ve CF serisinin lansmanını İstanbul Park’ta düzenlenen test sürüşü etkinliğiyle gerçekleştirdi. lansmanında bir araya geldiğimiz DAF Türkiye Bölge Satış Müdürü Ali Güler’le yeni ürünleri hakkında konuştuk.
Yeni araçların Hollanda Eindhoven’daki fabrikalarında üretildiğini belirten Güler, Yeni XF ve CF’nin satışlarına Avrupa ile aynı anda başlandığını söyledi. Müşterinin isteğine göre ürünleri konfigüre ettiklerine dikkat çeken Ali Güler, Türkiye’deki yeni yapılanmaları hakkında da bilgiler verdi.
“Türkiye Genelinde 20 Bayii Kurmayı Hedefliyoruz”
DAF önceden Türkiye’de farklı bir çatı altında faaliyetlerini yürütüyordu. 2016’dan itibaren kendisi doğrudan pazara girdi. Bugüne kadar gelinen süreçte nasıl bir değişim izlendi? Pazara yansıtılacak ne gibi avantajlar oluşturuldu?
Daha öncesinde Türkiye’de çok başarılı bir iş ortağımız vardı. 20 yılı aşkın sürede pazar, satış ve satış sonrası çalışmaları birlikte yaptık. DAF ürünlerimizi Türkiye’de herkesin yeterli derecede tanıdığını düşünüyorum. Şirket stratejisi gereği her iki tarafta iş ortaklığını sonlandırdı. DAF olarak Türkiye’de kendi yapılanma kararımızı verdik. 2016 yılının başında da ofisimizi kurduk. Yapılanmamız bu çerçevede devam ediyor. Şu an Türkiye’de üç S plazamız ve altı adet servis noktamız var. Bu sayılar aratacak. Türkiye genelinde 20 bayii kurmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin etkin noktalarında yer alacak 10 adet bayi yapılanmasını ise 2018’de tamamlamayı hedefliyoruz.DAF’ın önceden satış performansı nasıldı? Türkiye’ye kendisi geldikten sonra nasıl bir farklılık oluştu?
Türkiye’de ağır ticari kamyon ve çekici pazarı şu anda çok fazla rağbet gören bir pazar değil. Pazarda genelde daralmalar yaşanıyor. İnşaat segmentine bir yönelme var. Geçmiş dönemde düşmüş olan pazar payımızı tekrar kazanmaya çalışıyoruz. Bunun için yeni ürünlerimizi getirdik. Gerekli adımları atıyoruz. Bayilerimizi artırıyoruz. Bunların sonucunda da adetlerimiz artmaya başladı. Hedeflerimizin henüz başlangıç noktasındayız.
“Türkiye’nin İhtiyacı Doğru Üründür”
Türkiye birkaç yıldır inşaat segmentinin yükseldiği bir süreç yaşıyor ve bu şekilde de gidecek gibi görünüyor. Dolayısıyla araç üreticileri de inşaat segmentine çok konsantre olmuş durumdalar. Siz bu konuda nasıl bir çalışma içerisindesiniz?
Türkiye için doğru ürünleri yapılandırıyoruz. Bu araçlarımızı da kısa bir süre sonra müşterilerimizin hizmetine sunacağız. 2018’de inşaat segmentinde trendi yakalamaya çalışacağız. Türkiye’nin en önemli ihtiyacı doğru üründür. Toplam sahip olma maliyetine en az şekilde sahip olan müşteriler, pazarda kazanç göstereceklerdir. Biz yeni ürünlerimizle birlikte müşterilerimize doğru iş ortağı olacağımızı düşünüyoruz.Müşterilerinize fiyat noktasında nasıl avantajlar sunacaksınız?
Biz, müşterinin isteğine göre ürünleri konfigüre ediyoruz ve buna göre bir fiyatlandırmaya gidiyoruz. Stok şeklinde çalışmıyoruz. Müşterinin istediği özellikler üzerinden ürüne fiyat belirleniyor. Müşterilerimize en avantajlı fiyatları her zaman sunmaya çalışıyoruz.
“Her Ülkenin Çalışma Koşullarına Göre Ürünler Geliştirildi”
Yerli üreticilerin dışında yurt dışında üretim yapan firmalar da Türkiye’ye getirdikleri araçlarında pazarın ihtiyaçlarına yönelik araçlar üretmeye çalışıyorlar. Bu noktada hassas bir yaklaşım var. DAF olarak sizin yeni araçlarınızda da böyle bir yaklaşım söz konusu mu?
Bu noktada faaliyette bulunduğumuz tüm pazarlardan geri bildirimler toplandı. Rusya’dan tutun AB ülkelerine kadar her ülkeden bilgileri topladık. Gerekli testler yapıldı ve bunun akabinde bir ürün çalışması başlatıldı. Tüm Avrupa ve Türkiye’deki en önemli parametre “yakıt” konusudur. Biz de yakıtı iyileştirdik. Bakım maliyetlerini azalttık. Bakım aralığımız 100 bin km’ye çıktı. Aracımız daha da hafifledi. Türkiye ve çevre ülkelerdeki koşullar göz önüne alınarak bu araçlar tamamen yeniden geliştirildi.
Güçlü Motor Freni
Aracı test ettik ve başarılı bir araç olduğunu gördük. Özellikle kabin konforu ve dizaynı açısından diğer araçlardan ayrışan ciddi farkları var. Kabin, şoföre bir ev konforu yaşatacak kadar geniş şekilde tasarlanmış. Araçta, retarder olmaması dikkatimi çekti. Motor freni katkısıyla retarderin fonksiyonu tamamlanmaya çalışılmış. Neden böyle tercih edildi?
DAF olarak müşteri isteklerine göre araçlarımızı konfigüre ediyoruz. Eğer; müşterimiz isterse intarder de motor freni de koyabiliriz. Kullanmış olduğunuz demo aracımızda çok güçlü bir motor freni kullandık. Bunu müşterilere göstermek için demo aracımızda intarder kullanmadık. Performansının çok yüksek olduğunu test sürüşlerinde müşterilerimize kanıtladık. Motor freni, intarderden 80 kg daha hafif ve bakım maliyetleri de daha az. DAF olarak müşterilerimize motor frenini öneriyoruz. Müşteriler intarder isterse aracımızda tabii ki intarder de mevcut.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |