Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
7 Haziran 2017 Çarşamba - 16:25

Karayolları Genel Müdürlüğü Mega Projeleri

Ülkemizin ihtiyaç duyduğu güvenli, ekonomik ve rahat erişilebilirliği sağlayan bir karayolu ulaşımını sağlamak ve trafik kazalarını asgariye indirmek için tüm imkanlarını seferber eden Karayolları Genel Müdürlüğü, kuruluş tarihi olan 1950 yılından bu yana sadece yol yapımında değil, bakım ve onarımında, kışın karla mücadele çalışmalarında da özverili bir şekilde hizmet veriyor.

Karayolları Genel Müdürlüğü Mega Projeleri

  • Kamu-özel sektör işbirliği ve Yap İşlet Devret (YİD) finansman modeli ile gerçekleştirilmesi hedeflenen 5.945 km uzunluğundaki otoyol projelerinin tamamının hayata geçirilmesiyle Türkiye’nin otoyol ağı 8.235 km uzunluğa erişecek.
     
  • Bölünmüş Yol uzunluğu; 2017 yılında yapılması planlanan 840 km ile birlikte 26.037 km’ye ulaşacak.
     
  • 2016 yılında 82 km uzunluğunda 28 adet tünel yapılmış. 59’u tek tüp,  51’i çift tüp olmak üzere toplam 276 km uzunluğundaki 110 adet tünelde ise çalışmalar devam ediyor.
     
  • 2016 yılında yollarımızda 55,6 km uzunluğunda, 238 adet köprünün yapımı tamamlanmış. 132’si tek, 97’si çift tüp ve 67’si köprülü kavşak olmak üzere 43,5 km uzunluğundaki toplam 396 adet köprüde çalışmalar devam ediyor.
     
  • 2016 yılında 2.086 km BSK yeni yapımı ile 991 km BSK Yenileme ve Onarımı yanında 10.304 km sathi kaplama yapım ve onarım çalışması tamamlandı.
     
  • Ayrıca Karayolları Genel Müdürlüğünce 2016–2017 Yılı Kış Programında Yurt genelinde Otoyol, Devlet ve İl Yolları Toplamı 67.178 km yolda Kar ve Buz Mücadelesi verilmekte.
  • 2016 yılında 31.418.228 m2 yatay işaretleme, 182.549 m2 düşey işaretleme, 3.037 km otokorkuluk çalışması yapılarak 213 adet kavşak sinyalize kontrollü kavşak haline getirilmiş.

Tünel yapımından, köprü çalışmalarına kadar birçok çalışmanın ele alındığı dosya çalışmasında;  Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 2017 yılı için öngördüğü hedefleri, projeleri, çalışmaları, ihaleleri tüm detaylarıyla bulacaksınız.

2017 ve 2023 Hedefleri Kapsamında Olan Meğa Projeler Sonraki Sayımızda Yayınlanacak.

Otoyollar, Devlet ve İl Yolları ağına giren güzergâhları tayin ve tespit etmek, plan ve programlar gereğince bu ağlar üzerindeki yol, köprü ve sanat yapılarını inşa etmek, onarmak, bu hususlarda teknik esasları tespit etmek, yolların sürekli açık tutulması ile ilgili bakım ve onarımı ile kar mücadelesini yapmak ve tarif edilen işlerle ilgili diğer tamamlayıcı işleri yapmakla görevli olan Karayolları Genel Müdürlüğü’nün (KGM) sorumluluğunda 2016 yılı sonu itibarıyla 2.542 km (%3,8) otoyol, 31.116 km  (% 46,4) devlet yolu ve 33.508 km (%49,8) il yolu olmak üzere toplam 67.166 km yol ağı bulunmaktadır. Bu yol ağının 41.862 km'si sathi kaplama (SK), 21.342 km'si bitümlü sıcak karışım (BSK) kaplama olup 3.962 km’si ise diğer yollar oluşturuyor. 

KGM ÇALIŞMALARI

Kuruluş tarihi olan 1950 yılından bu yana, belirlenen karayolu politikaları kapsamında, planlı ve programlı çalışmalarını başarıyla sürdüren Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 2017 yılı için öngördüğü hedefler aşağıdadır.

2017 YILI HEDEFLERİ

 (Km)

Bölünmüş Yol

840

Tek Yol

860

BSK

Yeni Yapım

1.970

Onarım ve Yenileme

850

SK

12.250

Tünel

68

Köprü

57

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OTOYOL ÇALIŞMALARI

Avrupa’yı, Kafkaslara, Ortadoğu'ya ve Orta Asya’ya bağlayan, köprü konumundaki Türkiye’nin, batıdan doğuya kesintisiz ulaşım imkânını sağlayacak otoyol ağının oluşturulması amacıyla 2023 otoyol proje hedefleri belirlenmiş durumda.

Kamu-özel sektör işbirliği ve Yap İşlet Devret (YİD) finansman modeli ile gerçekleştirilmesi hedeflenen 5.945 km uzunluğundaki otoyol projelerinin tamamının hayata geçirilmesiyle Türkiye’nin otoyol ağı 8.235 km uzunluğa erişecektir. Böylece 1.000 km2 ye düşen 3,23 km otoyol ağı 10,5 km’ye yükselerek Avrupa Birliğini oluşturan ilk 15 ülkenin ortalaması olan 17 km’nin yarısının geçilmesiyle tüm üye ülkelerin ortalama değerine ulaşılmış olacak.

251,5 km’si trafiğe açılmış olan bu projelerin 586,5 km’lik kesiminde yapım çalışmaları devam etmekte, 758 km’lik kısım ihale aşamasında olup kalan 4.349km’lik kesimde ise proje ve ÇED çalışmaları sürdürülüyor. 

 

Hedef 2023 ve Sonrası YİD Otoyol Projeleri                                                      5.945 km

  1. Yapım Çalışmaları Tamamlanan                                                                251,5 km
  2. Yapım Çalışmaları Devam Eden                                                                586,5 km
  3. İhale Aşamasındaki                                                                                  507 km
  4. Planlanan                                                                                                4.600 km
  1. Yapım Çalışmaları Tamamlanan YİD Otoyol Projeleri                             251,5 km
  1. Kuzey Marmara Otoyolu (Yavuz Sultan Selim Köprüsü dâhil)                      148 km             Odayeri-Kurtköy Kesimi

2-a) İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu (Osmangazi Köprüsü Dahil)                      103,5 km    

 433  km   uzunluğundaki   otoyolun;  6,5 km’lik    Kemalpaşa     Bağlantı   Yolu, 77 km’lik Gebze-Gemlik-Bursa Kesimi, 20 km’lik Kemalpaşa-İzmir Kesimi ile Osmangazi Köprüsü açıldı.

  1. Yapım Çalışmaları Devam Eden YİD Otoyol Projeleri                                   586,5 km

 

       2-b) İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu (Osmangazi Köprüsü Dahil)                               329,5   km

  433 km uzunluğundaki otoyolun 103,5 km’si açıldı. 

  1. Kuzey Marmara Otoyolu (Yavuz Sultan Selim Köprüsü hariç)                             88  km      

Kınalı-Odayeri Kesimi – Avrupa

4-  Kuzey Marmara Otoyolu (Yavuz Sultan Selim Köprüsü hariç)                           169 km           

Kurtköy-Akyazı Kesimi – Asya

  1. İhale Aşamasındaki YİD Otoyol Projeleri                                                       507 km

 

  1. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu  (26 Ocak 2017)                             101 km                                                                                  
  2.  “Malkara-Gelibolu-1915 Çanakkale Köprüsü ve Çanakkale Bağlantısı’’ kesimi
  3. Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu    (15 Şubat 2017)                                          76  km
  4. Ankara-Niğde Otoyolu   (14 Nisan 2017)                                                              330  km
  5.  (Kırşehir Bağlantı Yolu Dahil) 

 

2023 Hedef YİD Projeleri (1. Grup)                                                                          1.386 km

  1. Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu                                                                     19 km
  2. Mersin-Erdemli-Taşucu Otoyolu                                                                      92 km
  3. Aydın-Denizli-Burdur Otoyolu (Aydın-Denizli Kesimi)                                        165 km   
  4. Afyon-Antalya-Alanya Otoyolu (Antalya-Alanya Kesimi)                                    187 km          (31 km Bağlantı Yolu Dahil  )    
  5. Ankara-İzmir Otoyolu                                                                                     572 km 
  6. Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu                                                   251 km           


                             

2023 ve Sonrası Hedef YİD Projeleri (2. Grup)                                                  3.214 km   

  1. Aydın-Denizli-Burdur Otoyolu (Denizli-Burdur Kesimi)                                     130 km
  2. Sivrihisar-Bursa Otoyolu                                                                               231 km
  3. Afyon-Antalya-Alanya Otoyolu (Afyon-Ant. Kesimi)                                         350 km
  4. Delice-Samsun Otoyolu                                                                                303 km                        
  5. Gerede-Merzifon-Gürbulak Otoyolu (Gerede-Merzifon Kesimi)                 336km                                   
  6. Gerede-Merzifon-Gürbulak Otoyolu (Merzifon-Gürbulak Kesimi)                     950 km                                                            
  7. Şanlıurfa-Habur Otoyolu (Diyarbakır Bağlantı yolu Dâhil)                               454 km
  8. Rize-Erzurum-Diyarbakır-Habur Otoyolu                                                      460 km

2023 Hedef YİD Projeleri (Toplam)                                                                 5.945 km

    2017 Yılında YİD Modeli ile İhale Edilecek Otoyol Projeleri

   

 

2017 Yılında YİD Modeli ile İhale Edilecek Otoyol Projeleri

2003 yılı öncesi mevcut 6.101 km uzunluğundaki bölünmüş yol ağıyla sadece 6 ili birbirine bağlıyken,  2016 yılında 917 km (253 km Otoyol) olmak üzere 2003 yılından itibaren 19.096 km yol yapılarak bölünmüş yol toplamda 25.197 km’ye ulaşmış ve 76 ili birbiri ile bağlantısı sağlanmıştır.

Bölünmüş Yol uzunluğumuz; 2017 yılında yapılması planlanan 840 km ile birlikte 26.037 km’ye ulaşacaktır.

TÜNEL ÇALIŞMALARI

Tünel yapım çalışmaları kapsamında 2003-2016 yılları arasında 296 km uzunluğunda 216 adet tünel yapılmış olup bugün itibarıyla tüm yollarda toplam 346 km uzunluğunda 299 adet tünel hizmet vermektedir. (Bunların 15,6 km uzunluğunda 5 Adedi YİD Projeleri kapsamında tamamlanan tünellerdir).

2016 yılında 82 km uzunluğunda 28 adet tünel yapılmıştır. Bunların 14,1 km uzunluğunda 4 adedi YİD Projeleri kapsamında tamamlanan Orhangazi, Selçukgazi, Belkahve ve Çamlık tünelleridir. Devlet ve il yollarında ise 8 adet tek tüp,  16 adet çift tüp olmak üzere toplam 68 km uzunluğunda 24 adet tünel tamamlanmıştır.

 Ilgaz Tüneli, Boztepe Tüneli, Çaltepe Tüneli, Kömürhan Tüneli, Erkenek Tüneli, Cankurtaran Tüneli, Salmankaş Tüneli, Aslankayası Tüneli, Orhangazi, Selçukgazi, Belkahve ve Çamlık tünelleri 2016 yılında yapımı tamamlanan bazı tünellerdir.

59’u tek tüp,  51’i çift tüp olmak üzere toplam 276 km uzunluğundaki 110 adet tünelde ise çalışmalar devam etmektedir.

2016 YILINDA YAPIMI TAMAMLANAN TÜNELLER

YAPIMI  DEVAM  EDEN BAZI ÖNEMLİ TÜNELLER

KÖPRÜ ÇALIŞMALARI

Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğundaki yol ağı üzerinde;

   -Devlet ve İl Yollarında; 387,9 km uzunluğunda 7.485 adet,

   -Otoyollarda; 132,8 km uzunluğunda 615 adet köprü ve viyadük    bulunmaktadır.                                                                                                                                        

2016 yılında yollarımızda 55,6 km uzunluğunda, 238 adet köprünün yapımı tamamlanmıştır.

Bunların 40,9 km uzunluğundaki 73 adedi YİD Projeleri kapsamında yapılan köprülerdir.

Devlet ve il yollarında ise 19’u tek, 38’i çift tüp ve 39’u köprülü kavşak olmak üzere 9,4 km’lik toplam 96 adet köprü yapımı tamamlanmış; 132’si tek, 97’si çift tüp ve 67’si köprülü kavşak olmak üzere 43,5 km uzunluğundaki toplam 396 adet köprüde çalışmalar devam etmektedir.

ASFALT ÇALIŞMALARI

2003 öncesi yıllık ortalama 7.000 km asfalt çalışmaları ve onarımı yapılmakta iken 2003-2015 yılları arasında yıllık ortalama 17.043 km çalışma yapılmıştır.

2016 yılında 2.086 km BSK yeni yapımı ile 991 km BSK Yenileme ve Onarımı yanında 10.304 km sathi kaplama yapım ve onarım çalışması tamamlanmıştır.

Yıllık ortalama 1.500 km BSK çalışması yapılmaktadır.

SATHİ KAPLAMA ÇALIŞMALARI

Ortalama yıllık olarak 2011-2016 yılları arasında sathi kaplamalı yollarımız % 2,2 azalmış, BSK kaplamalı yollarımız % 2,2 artmıştır. 2017 yılında SK’da % 3 azalma, BSK’da % 3 artış hedeflenmektedir.

Genel Müdürlüğümüzce 2016 yılı Asfalt Çalışmaları kapsamında ağımızda bulunan yollarda Sathi Kaplama Yapımı, Onarımı ve Yenilenmesi işlerinde toplam 12.413 km gerçekleşme sağlanmıştır. Bu kaplamaların 4.876 km’si çift katlı olarak imal edilmiştir. Asfalt Kaplama ve Yama İşleri İçin 2016 yılı içerisinde 763.740 ton bitüm kullanılmıştır.

Kurumumuzca kullanılan Kurumsal Bilgi Otomasyon Sistemi (KBOS) üzerinde bulunan Asfalt Çalışma Programı Modülü ile Sathi Kaplama Çalışmalarımız güncel olarak takip edilebilmektedir.

KAR VE BUZ MÜCADELESİ

Karayolları Genel Müdürlüğünce 2016–2017 Yılı Kış Programında Yurt genelinde Otoyol, Devlet ve İl Yolları Toplamı 67.178 km yolda Kar ve Buz Mücadelesi verilmektedir.

Yurt genelindeki yollarımızda daimi açık tutulması gereken 54.723 km,

Araç, personel, kullanılan malzeme ile kar ve buzla mücadele merkezleri de dikkate alınarak imkan buldukça açılacak 8.626 km,

Ayrıca, kar mücadelesi dışında kalan 3.829 km yol ağımız mevcuttur.

Yurt genelinde 406 adet kar mücadele merkezinde (Refüj mahalli), 7.636 adet makine ve ekipman ve 11.119 adet fiilen katılan personel ile yollarımızı 7 gün 24 saat açık tutmaktayız.

Kar mücadele merkezlerinde kullanılan malzemeler, kış gelmeden tedarik edilerek yeteri kadar stoklanmaktadır. 2016 yılında bu kapsamda;

Bu kapsamda:

247.662 Ton Tuz

264.614 m3 Agrega

78 Ton Üre

808 Ton Kimyasal Buz Çözücü malzeme depolanmıştır.

Ayrıca, karın yola inmesini önlemesi açısından büyük faydaları olan 516 km Kar Siperi sabitlenmiştir.

TRAFİK GÜVENLİĞİ ÇALIŞMALARI

Trafik güvenliği çalışmaları kapsamında 2003 yılı öncesi yılda ortalama 8.289.615 m2 yatay işaretleme, 91.922 m2 düşey işaretleme, 245 km otokorkuluk yapılmışken, son on dört yılda toplam,  273,4 milyon m2 yatay işaretleme, 1 milyon 850 bin m2 düşey işaretleme, 21 bin 048 km otokorkuluk çalışması yapılarak 2.332 adet kavşak sinyalize kontrollü kavşak haline getirilmiştir. Ayrıca 1.365 adet kaza kara noktası ve kaza potansiyeli yüksek kesimde iyileştirme çalışmaları tamamlanmıştır.

2016 yılında 31.418.228 m2 yatay işaretleme, 182.549 m2 düşey işaretleme, 3.037 km otokorkuluk çalışması yapılarak 213 adet kavşak sinyalize kontrollü kavşak haline getirilmiştir. Ayrıca 78 adet kaza kara noktası ve kaza potansiyeli yüksek kesimde iyileştirme çalışmaları tamamlanmıştır.

OGS – HGS ÇALIŞMALARI

Otoyol ve Boğaz Köprülerinde mevcut OGS ve HGS sistemlerinin bakım ve onarım faaliyetleri sürdürülmektedir.

Yeni açılacak olan ücret toplama istasyonlarında da OGS ve HGS gişelerinin kurulumları yapılmaktadır.

15 Temmuz Şehitler Köprüsü, Çamlıca ve Torbalı ücret toplama istasyonlarına Serbest Geçiş Sisteminin tesis edilmesi planlanmaktadır.

 

 

 

 
Kıraç Turizm Konforu, Gücü ve Dayanıklılığıyla Ün Yapan Isuzu Novolux Otobüslerini Tercih Etti
 
Temsa Otomotiv Mühendislerinin Yanında Olmaya Devam Ediyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Karakaşlı: Sektörün Geleceği İçin Finansal Destek Zorunlu
1925’ten bu yana müşteri memnuniyeti ve kalite odaklı üretim anlayışı ...
Türkiye'de Atego 1621 Muadilinde Bir Araç Yok
Mercedes-Benz Türk, 13. Uluslararası Geri Dönüşüm, Çevre Teknolojileri ...
VOITH, VIAB İle 250 Tona Kadar Güçlü Kalkış Güvenli Frenleme
VOITH'in en özel ürünlerinden birisi olan VIAB Turbo Retarder Kavrama ...
 
SAF-HOLLAND, Türkiye'de Üretime Başladı
Ticari araçlar sektöründe dorse, çekici ve otobüs uygulamalarının lider ...
AYDİLEK: 2. EL ARACIN KURUMSAL BİR MARKADAN TEMİN EDİLMEMESİ RİSKTİR!
Güvenlik, konfor, tasarım, yakıt tasarrufu, geniş ve güvenilir servis ...
Nükte Otomotiv: Her Sattığımız Aracın Arkasındayız
Ticari araç grubunda sıfır ve 2. El araç alım-satım ve takas hizmetleriyle ...
 
2. El’de Uluslararası Marka: MAN TopUsed
30'dan fazla ülkede, 36 MAN TopUsed markasıyla; kamyon ve otobüs başta ...
Sektörde Öncü Kuruluş: Tamer İlhan Tır Pazarı
2. El kamyon, çekici, dorse ve kamyonet pazarında lider marka Tamer İlhan ...
2. El, Ford Trucks İle Güvence Altında
Ford Trucks, son yıllarda büyük önem kazanan 2. El sektörüne 2015 yılında ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
src haberler newssondakikatürkiyekamyonumtruckdikkatşoför