Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
12 Aralık 2019 Perşembe - 12:50

HGS Denetimlerinin Yeniden Düzenlenmesi Gerekiyor"

Türkiye’deki taşıyıcı kooperatiflere gerçekleştirdiğimiz ziyaretlerimizin bir diğer durağı İstanbul’da hizmet veren S.S. 339 Nolu Ambarlı Limanları Kamyonet-Kamyon-Tır Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi oldu. Yönetim Kurulu Başkanı Seyhun Gültekin ile yaptığımız söyleşide artan maliyetlerden HGS cezalarına kadar birçok konuyu değerlendirdik.

HGS Denetimlerinin Yeniden Düzenlenmesi Gerekiyor

“Ambarlı Bölgesinin Tek Yetkili Kamyonetçiler Kooperatifiyiz”

Kooperatiflerinin hizmetlerinden bahseden Başkan Gültekin “20 yıllık kooperatifimiz, Ambarlı bölgesinin tek yetkili kamyonetçiler kooperatifi.  Bizler de çekirdekten sektörün içerisine girdik. Yaklaşık 23 senedir bu sektörde çalışıyorum. Kooperatifimizi  7 araçla kurmuştuk. Artan talepler neticesinde araç sayımız 75 araca kadar yükseldi ancak artan maliyetler bizleri küçülmeye zorladı ve araç sayımız 40’ düştü.  Bir araç alsak, bunun sigortasını yaptırmak gerekiyor. Sigorta minimum 2 bin 500 liradan başlıyor ve 5-6 bin liralara kadar çıkıyor. Araç hasar gördükçe de yükseliyor. 2 tane bandrol var, aylık muhasebe ücreti var. Bunları hesaba vurursanız zaten işin içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Biz de mecburen küçülmeye giden kooperatiflerdeniz. İşlerin durumu zaten göz önünde. Bütün bunlar birleşince 75 araçtan 40’a kadar düştük. Kullandığımız araçlar genellikle kamyonet ve kamyon. Daha çok parsiyel taşımacılık yapıyoruz. Müşterilerin talepleri doğrultusunda konteyner işlerini de üstleniyoruz.” dedi.

“3 Ton Taşıyabilen Araca 600 Kilo Tonaj Veriliyor”

En fazla karşılaştıkları sorunun tonaj konusunda olduğunu aktaran Başkan Gültekin, panelvan araçların bile kamyonetlerden daha fazla yük taşıyabildiğini söyledi. Karayollarının konuyla ilgili attığı adımın çözüm mahiyetinde olmadığını ifade eden Gültekin “Sektörde kronik bir sorun var. 2,5-3 ton taşıyabilecek bir araç üretiliyor ama Karayolları bu araca 600 kilo tonaj veriyor. Kasaları takıldıktan sonra 400 kiloya düşen araçlar var. Neye yarar? 2 tona kadar bu araçlara yük yüklememiz lazım. Bu zaman zaman dile getirildi. Ulaştırma Bakanlığı’na da bu konu iletildi. Sonrasında Karayolları bu araçlara ek olarak 500-600 kilo daha tonaj tanıdı. Denildi ki, ‘Karayollarına göre bir ton taşıyabilirsiniz.’ Şoförler Odası’na da bu konu iletildi. Gel gelelim trafik polisi bunu gündeme almıyor, uygulamıyor. Araç çevrilip kantara girdiği zaman, ‘Beni ilgilendirmez, bu aracın ruhsatı 400 kilo taşıyor’ cevabı ile karşılaşıyoruz.” diye konuştu.

“Her Aracımızın 200 Bin Liraya Kadar Taşıma Sigortası Var”

Taşımacılık sektörüne dışarıdan giriş yapan kişilerin çokluğuna dikkat çeken Başkan Gültekin “Sektöre dışarıdan giren çok kişi oluyor. Yanlış da yanlışı doğuruyor. Vatandaş bir tane araç alıyor ve vergiye bile tabii olmadan nakliyecilik yapıyor. Firmalar bu tip şahıslara iş verdikleri zaman da başlarına gelecek sorunlardan kendileri sorumlu oluyor. Kooperatiflere güvenmeleri gerekiyor, bizim her aracımızın 200 bin liraya kadar taşıma sigortası var.” şeklinde konuştu.

“İstikrar Bekliyoruz”

Sektördeki kötü gidişatın engellenmesi için istikrar beklediklerini anlatan Gültekin “Her şeyden önce işlerin açılmasını bekliyoruz. Tüm sektör bunun peşinde. Biz ağırlıklı olarak gümrüklü taşımacılık yapıyoruz. Haliyle bunlar Dolar ve Euro’ya endeksli. İstikrarın olması için bunların kıpırdamaması lazım. Minimum kıpırdamalar çok etkilemiyor ancak geçen sene Dolar 7 liraya kadar çıktı. Şu an 5 lira civarlarında. İşte bu dengesizlik bizi çok etkiliyor. Sadece biz değil tabii ki firmalar da etkileniyor. Fiyatlar yükselince ithalatçı firmalar da geri duruyor.”

“Yağmur Gibi Ceza Yağıyor”

Sigorta maliyetleri ve HGS mağduriyetleri hakkında açıklamalarda bulunan Gültekin, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Sigorta konusu başlı başına bir sorun. Bizim bu seneki sigortamız bu ay sonlandı. 3-4 yerden teklif alıyoruz. 19 ile 25 bin lira arasında teklifler geldi. En sonunda geçen yılki sigorta şirketimiz ile devam ettik. Bu fiyatlar çok fazla. Kooperatiflere sahip çıkılmalı. Kooperatifler kurumsal olduğu için herkes kendi başının çaresine bakmak zorunda kalıyor. Devlet tarafından akaryakıt indiriminin yapılabileceğini düşünüyorum. HGS   denetimlerinin yeniden düzenlenmesi gerekiyor. Yağmur gibi ceza yağıyor. Kredi kartına bağlı sistemden ceza yazılıyor. Kartın çekmemesi mümkün değil ama parayı çekmiyor ve yeniden ödüyoruz. Büyük cezalar geliyor ve mağduriyet yaşıyoruz. Bir de 3.köprüyü kullanmamız mecbur bırakıldı. Bu sorunlarla uğraşmaya devam ediyoruz.”

 
K1 Yetki Belgesi’ni Devretmek İstiyoruz
 
Global Firmalar Türkiye'ye Giriyor!
YORUMLAR
 Onay bekleyen 4 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
K1 Yetki Belgesi’ni Devretmek İstiyoruz
Türkiye’deki tüm taşıyıcı kooperatiflerin sesini duyurmaya çalıştığımız ...
Keçiören Belediyesi 93 Yeni Ford Aracıyla Hizmete Devam Ediyor
Türkiye’de belediyeciliğe yeni bir bakış açısı getiren ve birçok açıdan ...
Ecel: Belediyelerden Gelen Talepler Finansman Bilgi Sistemi’ne Kaydediliyor
Belediye denildiğinde ilk aklımıza gelen tabii ki çevre olmakta. Yaşam ...
 
"Kamuda Kullanılan Araçların İnsan Odaklı Geliştirilmesi Gerekiyor"
Kamyonum Dergisi olarak belediye filolarını mercek altına almaya devam ...
"İtfaiye Kamyonu Alacak Belediyeler 4 Mevsimi de Düşünmeli"
Belediyelerin envarterinde bulunan araçları daha yakından tanımak, yapılacak ...
''Takograf, Bütün Halinde Düşünülüp Çözülmesi Gereken Bir Konu''
Kamyonum Dergisi olarak, mesafe tanımaksızın, ülkemizin her yanını karış ...
 
Avrupa'dan Afrika'ya Eroğlu Römork Yeni Ürünleri ile Yine İddialı!
Hafif ticari römork ve mini tırları ile uzun yıllardır sektöre hizmet ...
Eldener: ''Denetimlerin Yetersiz Olduğu Tüm Kurumlar Tarafından Kabul Edilmiş Durumda''
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, denetimlerin yetersiz olduğunun ...
Dijital Takografın Üretim ve Servisinde Tek Yetkili: Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Metroloji ve Standardizasyon Genel Müdürlüğü, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
truckkamyoncunewsşoförtreylertürkiyeKamyonlkwfahrer