Otomotiv sektörü krizden nasıl etkileniyor?
2008 iyi başlayan; fakat daha sonra hızlı yavaşlayan bir yıl oldu. İlk ciddi olumsuz sinyaller Avrupa’dan Mayıs 2008’de geldiği zaman, henüz Türkiye’de satışlarda önemli bir gerileme olmamıştı. Türkiye’de esas çok ciddi düşüşler geçtiğimiz Ekim ve Kasım aylarında yaşandı. 3.5 ton ve üstü pazar geçen yılın aynı dönemine göre Ekim’de % 31 Kasım’da ise % 65 geriledi. Aralık ayının seyri de çok farklı değil.
2009'dan ne umuyorsunuz?
2009’un tamamı ile ilgili sağlıklı bir tahminde bulunmak çok zor; ama 2009’un ilk çeyreği muhtemelen 2009’un en zor dönemi olacak. Krediler de açılmaya başlarsa 2009’un ikinci yarısı yukarı doğru ivmenin başladığı bir dönem olacaktır.
Satış ve pazarlama yöntemlerinde değişiklik yapacak mısınız?
Otomotiv sektörü düşük marjlar ile çalışan bir sektör, stok eritmek için yapılan maliyetli kampanyaların çok uzun sürmeyeceğini düşünüyorum.
Krize karşı ne gibi önlemler aldınız?
Bu sektörün yaşadığı ilk kriz değil. Dolayısıyla daha önceki krizlerde denenmiş; nispeten başarılı olmuş metodları yeniden deniyoruz. Hedef kitleye daha yoğun bir şekilde, daha az maliyetli yollar ile ulaşmaya çalışıyoruz.Tabii satışa yönelik faaliyetlere öncelik veriyoruz.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |