Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Jürgen Ziegler; 2005 yılında 75 bininci kamyonun banttan indiği anın çok güzel ve önemli bir an olduğunu belirterek, Aksaray Fabrikası'na bugüne kadar yaptıkları 200 milyon USD'ın üzerindeki yatırımla hem kendilerinin hem de birlikte çalıştıkları ve Aksaray'a yerleşen onüç tedarikçinin bölgenin gelişimine önemli katkıda bulunduklarının altını çizdi. Son yirmi yılda gerçekten efsanevi bir gelişme gösterdiklerini ifade eden Ziegler, kapasite kullanımınlarını 27 kat arttırmakla kalmayıp, 2005 yılında bir üretim rekoru kırdıklarını belirtti.
“Anadolu'nun Bağrında En Modern Kamyon Üretim Tesisi Yaratılmış Bulunuyor”
Sadece içpazar için değil aynı zamanda uluslararası pazarlar için de üretim yaptıklarına dikkat çeken Jürgen Ziegler, 1998 yılında aldıkları stratejik bir kararla Aksaray Fabrikası'nı DaimlerChrysler'in gelişim ve üretim ağına entegre ettiklerini söyledi. “2006 yılının ilk sekiz ayındaki görünüm çok iyi bir yolda olduğumuzu gösteren ve liderliğimizi ortaya koyan bir tablo” şeklinde konuşan Ziegler sözlerini şöyle bitirdi: “ 'Aksaray Fabrikası'nın yirmi yıllık geçmişi bir başarı öyküsüdür' dersem mutlaka bana katılırsınız. Burada; Anadolu'nun bağrında en modern kamyon üretim tesislerinden biri yaratılmış bulunuyor”.
“Türkiye'de Sattığımız Kamyon, İspanya, İngiltere, İtalya ve Fransa'da Satılan Kamyonların Toplamından Daha Fazla”
Toplantıda Jürgen Ziegler'in ardından bir konuşma yapan Mercedes-Benz Kamyonları Avrupa ve Latin Amerika Başkanı Hubertus Troska birçok önemli noktaya temas etti. 2005 yılında ürettikleri 407.400 kamyonla dünyanın en büyük kamyon üreticisi konumunda olduklarını ifade eden Hubertus Troska, bu üretim rakamının en yakın rakiplerinin üretiminin iki mislinden fazla olduğuna dikkat çekti. Troska, üretim ağının içine aldıkları Türkiye'nin sadece bir pazar olmadığını; aynı zamanda Türkiye içinde ürettikleri kamyon ve yedek parçayı dünyaya ihraç ettiklerini belirtti. Türkiye kamyon pazarının gerçek değerinden daha aşağıda değerlendirildiğine işaret eden Troska, Türk pazarının önemini “Türkiye'de sattığımız kamyon,İspanya, İngiltere, İtalya ve Fransa'da satılan kamyonların toplamından daha fazla” sözleriyle ifade etti.
“20 Yıl Önce Geldik Yine Olsa Yine Gelirdik”
Mercedes-Benz Türk Kamyon Teknik Direktörü Hans-Ulrich Maik ise konuşmasında, Mercedes-Benz Türk'ün yerli kamyon üretimi, yan sanayi ve Türkiye kamyon pazarı gibi konulara değindi. Aracın P'sinin motor, aks, şanzımandan oluştuğunu ve bu kısımları kardeş fabrikalardan temin ettiklerini belirten Maik, geri kalan P'nin -25'ini ise Türk tedarikçilerden aldıklarını söyledi.
Mercedes-Benz'in Aksaray'a yirmi yıl önce geldiğini belirten Maik sözlerini “Yine olsa yine gelirdik” ifadesiyle bitirdi.
EĞİTİM MERKEZİ
Mercedes-Benz Aksaray Fabrikası Eğitim Merkezi, ilköğretim okullarından mezun olan başarılı öğrenciler arasında yapılan sınavla her yıl 20 öğrenci almakta. Sınavda başarılı olan öğrenciler üç sene sürecek olan eğitimlerine başlıyorlar. Aksaray Fabrikası'nda kapsamlı bir eğitime tabi tutulan öğrencilerin içinden sekiz genç şu anda Türkiye'nin çeşitli üniversitelerinde mühendislik eğitimi görüyorlar. Okullarını bitiren öğrenciler Mercedes çatısı altında istihdam ediliyor. LABARATUVAR
Mercedes-Benz Aksaray Fabrikası'nda üretimde kullanılacak hammadelerin test edilmesi başta olmak üzere, birçok amaca hizmet eden laboratuvarlar üretim sürecinin hatasız gerçekleşmesi için durmaksızın çalışıyorlar.
YOL CAMBAZI UNIMOG SAHNEDE
Mercedes-Benz Aksaray Fabrikası gezisi sırasında, yol ve hava şartı faktörlerini devre dışı bırakan, çok amaçlı kullanım için tasarlanmış akrobatik kamyon Unimog'la tanışıyoruz. Her yirmi dakikada bir kamyonu üretim bandından indiren
Mercedes-Benz Türkiye, Türk Ordusu'na da 8000 adet Unimog kamyon teslim etmiş. Unimog'un ilginç gösterisini izlerken kendi kendimize “Denizde de gider mi” demeden edemiyoruz...
FABRİKA GEZİSİ
Fabrika gezisi sırasında, Mercedes-Benz Türkiye çıkışlı kamyonların hangi üretim süreçlerinden geçtiğini, üretim bandından inene kadar geçirdiği aşamaları teker teker izleme fırsatı buluyoruz. Mercedes-Benz Türkiye yetkilileri bize kalite politikalarına ilişkin olarak şunları anlatıyorlar: “ Her yıl Mercedes-Benz'in Almanya'daki yetkilileri Aksaray fabrikasına gelip, rastgele seçilen bir aracı test ederek bu araca bir kalite notu verirler. Aynı araçlar Türk denetçiler tarafından da denetlenir, not verilir. Çıkan sonuçlar karşılaştırılır; böylece iki fabrikada üretilen bütün ürünlerin aynı standartlarda oldukları garanti altna alınır. Ayrıca Almanya'daki Papenburg test alanında Ulm'de üretilen otobüsten, Aksaray'daki kamyona, İspanya'da üretilen Vito'dan İstanbul'da üretilen otobüse kadar tüm Mercedes-Benz ürünleri biraraya getirilerek “Ürün Kalite Kıyaslama Çalışması” yapılır. Geçen yıl, Aksaray'da üretilen Axor, Papenburg test alanında “Bench Mark” ilan edildi; yani bir numaraydı.”
Haberin devamını Kamyonum dergisinin 29. sayıda
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |