Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Ağustos 2024 Çarşamba - 13:15

Kamyonlarda Park Kliması: Sürücüler İçin Konforlu ve Verimli Çözüm

Kamyon şoförleri, uzun yolculuklar sırasında sık sık dinlenme molaları verir ve bu süreçte kamyon kabininde vakit geçirirler. Özellikle sıcak yaz aylarında ya da soğuk kış gecelerinde, kabin içindeki sıcaklık şoförler için ciddi bir konfor sorunu yaratabilir. İşte bu noktada, park kliması devreye girer ve sürücülere dinlenme anlarında ideal bir sıcaklık sunar.

Kamyonlarda Park Kliması: Sürücüler İçin Konforlu ve Verimli Çözüm

Park Kliması Nedir?

Park kliması, kamyonun motoru çalışmadan, sadece batarya gücü ile çalışan bir klima sistemidir. Bu sistem, kamyonun durduğu ya da park halinde olduğu zamanlarda kabin içi sıcaklığını düzenleyerek, sürücüye konforlu bir dinlenme ortamı sağlar. Park klimaları, genellikle aracın tavanına ya da arka duvarına monte edilir ve aracın elektrik sistemine entegre edilerek çalışır.

Park Klimasının Kullanım Amacı ve Avantajları

    1.    Sürücü Konforu:
Uzun yolculuklar sırasında yeterli dinlenme, sürücünün performansı ve güvenliği için son derece önemlidir. Park kliması, sürücünün sıcak havalarda serin bir ortamda ya da soğuk havalarda sıcak bir ortamda dinlenmesini sağlayarak, fiziksel ve zihinsel yorgunluğunu azaltır.
    2.    Yakıt Tasarrufu:
Geleneksel klima sistemleri, çalışmak için motorun çalışır durumda olmasını gerektirir, bu da yakıt tüketimine ve dolayısıyla maliyetlere yol açar. Park kliması ise motoru çalıştırmadan, sadece batarya gücü ile çalıştığı için yakıt tasarrufu sağlar.
    3.    Çevre Dostu:
Motor çalışmadığı için park kliması, egzoz emisyonlarını azaltarak çevreye olan olumsuz etkileri en aza indirir. Bu durum, aynı zamanda işletmelerin karbon ayak izini düşürmeye yardımcı olur.
    4.    Güvenlik:
Park klimaları, sürücülerin dinlenme molaları sırasında motoru kapalı tutmasına olanak tanır. Bu, hırsızlık veya araçla ilgili güvenlik risklerini azaltır. Ayrıca, motorun çalışmaması, uyku sırasında zararlı egzoz gazlarına maruz kalma riskini de ortadan kaldırır.

Park Klimasının Ağır Vasıta Sektöründe Önemi

Park klimaları, özellikle uzun yol taşımacılığı yapan sürücüler için vazgeçilmez bir donanım haline gelmiştir. Uzun saatler süren yolculuklar ve sıkı teslimat programları, sürücülerin dinlenme sürelerinin kalitesini doğrudan etkiler. Kaliteli bir dinlenme, sadece sürücünün refahını artırmakla kalmaz, aynı zamanda yolda daha dikkatli ve güvenli sürüş yapmasını da sağlar.

Birçok ağır vasıta üreticisi ve aksesuar sağlayıcısı, araçlarında park klimasını standart ya da opsiyonel bir donanım olarak sunmaktadır. Bu sistemler, sürücülerin ihtiyaçlarına uygun olarak tasarlanmış ve kullanım kolaylığı ile dikkat çekmektedir.

Sonuç

Park kliması, kamyon sürücülerinin çalışma koşullarını iyileştiren, yakıt tasarrufu sağlayan ve çevre dostu bir çözümdür. Kamyon şoförlerinin sağlığını ve güvenliğini destekleyen bu sistem, ağır vasıta sektöründe giderek daha fazla önem kazanmaktadır. Sürücüler için konforlu bir dinlenme ortamı sunan park klimaları, sektördeki rekabeti de artırarak, üreticileri daha yenilikçi çözümler sunmaya teşvik etmektedir.

 
Ağır Vasıtalarda CNG ve LPG Kullanımı: Sektörün Dönüşümü
 
Treyler Sektöründe Öne Çıkan Son Teknolojiler
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Avrupa ve Amerikan Kamyonları Arasındaki Farklar
Avrupa ve Amerikan kamyonları arasındaki farkları hiç merak ettiyseniz, ...
Fren Balatası Ömrü Nasıl Uzar?
Daha kontrollü ve yumuşak frenleme tekniklerinin kullanılması, bu aşınmayı ...
RETARDER / HIZ KESİCİ NEDİR?
Sürtünmeye dayalı fren sistemleri (disk ve kampana) kullanıma bağlı olarak ...
 
2024 Kamyon Ehliyet Ücreti Kaç Lira?
B Sınıfı İçin Harç Ücreti: 3.945,40 TL, Değerli Kağıt Bedeli: 990 TL, ...
Demiryolu Taşımacılığında Faaliyet Göstermek İsteyen Firmalar Hangi Belgelere Sahip Olmalı?
Türkiye’de demiryolu taşımacılığı; blok tren taşımacılığı, vagon taşımacılığı ...
Trafik Kazalarını ‘Görüş Farkı’ ile Önlemek Mümkün
Türkiye’de her gün ortalama 3 bin 368 trafik kazası yaşanıyor. Türkiye ...
 
'Kamyoncu Düğümü'nü Biliyor Musunuz?
Kamyoncu Düğümü insan elinin kuvvetini katlayarak ipi gerdirebilme işine ...
Kamyonu Kim Buldu?
Onlar şoförlerin evi... Belki de evlerinden çok vakit geçirdikleri yegane ...
Yetki belgelerinin süresi 5 yıldır
Yetki belgesinin süresinin bitiminden sonra yenilemek için en geç 30 gün ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler şoförfahrernewsKamyontürkiyekamyonumdikkattruck