Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
7 Kasım 2014 Cuma - 15:16

Kış lastiği kime zorunlu?

LASİD Genel Sekreteri Bahadır Ünsal, hangi araçların kış lastiği kullanması gerektiği konusunda açıklama yaptı.

Kış lastiği kime zorunlu?

LASİD (Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği) Genel Sekreteri Bahadır Ünsal, hangi araçların kış lastiği kullanması gerektiği konusunda kamuoyunda hala bir kafa karışıklığı yaşandığını belirterek “2012”den bu yana uygulanan genelge kapsamında zorunluluk sadece kamyon, çekici, tanker, otobüs, minibüs, kamyonet ve A türü yetki belgeli otomobilleri kapsıyor. Ancak tam bir yol güvenliğinin sağlanması için; binek otolar da dahil olmak üzere bütün araçların kış lastiği kullanımı desteklenmelidir.’’ dedi
Kış lastiği uygulaması 1 Aralık tarihinden itibaren başlıyor. Ancak hangi araçların kış lastiği takmasının zorunlu olduğu konusunda kamuoyunda hala kafa karışıklıkları yaşanıyor. LASİD/Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği Genel Sekreteri Bahadır Ünsal; derneğe özellikle hangi araçların kış lastiği takması gerektiği konusunda sorular yöneltildiğini belirterek "Genelgenin çıktığı 2012 yılı Kasım ayından bu yana hangi araçların kış lastiği takması gerektiği konusunda zaman zaman basına da yansıyan sıkıntılar gördük. Bu taleplere cevaben açıklama yapma gereği duyduk’’ dedi. LASİD Genel Sekreteri Ünsal; genelgenin önemli maddelerine işaret ederek şu açıklamayı yaptı:

  • Kış lastiği kullanımı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nca hazırlanan ve 8 Kasım 2012 tarih ve 28461 sayı ile Resmi Gazete’de yayınlanan, ‘Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut, Ölçüm Toleransları Hakkındaki Yönetmelik’ ve buna bağlı olarak yayınlanan genelgeler ile düzenlenmiştir.
  • Ülkemizde tescil edilmiş olsun veya olmasın şehirlerarası karayollarında seyreden; kamyon, çekici, tanker, otobüs, minibüs, kamyonet ve “A türü yetki belgeleri”ne kayıtlı otomobillerde her yılın 1 Aralık ile takip eden yılın 1 Nisan tarihleri arasında kalan dört aylık dönemde kış lastiği kullanılması zorunludur.
  • Söz konusu zorunluluk; hava şartlarının gerektirmesi halinde Bakanlıkça 1 ay artırılabilir. Şehir içi taşımacılıkta kış lastiği uygulaması ile ilgili hususlar ortalama yerel sıcaklıklar dikkate alınarak ilgili Valiliklerce belirlenir ve uygulanır. Bu illerde bulunan yol kenarı denetim istasyonlarında bu husus dikkate alınır.
 
  • Yol kenarı denetlemelerinde yukarıda belirtilen araçlardan kış lastiği takmayanlara 519.- TL. ceza uygulanacak ve araç kış lastiği takana kadar trafikten men edilecektir.
Binek otolar da kış lastiği kullanmalı
LASİD Genel Sekreteri Ünsal; zorunluluğun sadece ticari araçlar için olduğunu ancak tüm araçların kış lastiği uygulamasına hassasiyet göstermesi gerektiğini de belirtti: ‘’Yönetmelik ve buna bağlı genelgeler, kış aylarındaki emniyetli sürüş ve trafik kazalarının azalması adına çok önemli bir adımdır. Ancak trafikte kayıtlı toplam 18,5 Milyon araç bulunmakta olup, bunun yaklaşık 9,5 milyon adedi binek otolarıdır. Ticari araçlar için Zorunlu Kış Lastiği Kullanımının, binek otolarına uygulanmaması tam bir yol güvenliğinin henüz sağlanamaması anlamına gelmektedir. Bu bağlamda zorunluluk kapsamının genişletilmesi ve trafikte dolaşan tüm araçların bu dönemde Kış Lastiği takması desteklenmelidir. Böylece trafikteki tüm araçların en uygun lastikle seyrinin sağlanması gerçek anlamda yol güvenliği açısından riskleri minimize edecektir.”
Kaplama lastikten kış lastiği olur mu?
Kaplama kış lastiği kullanımı konusunda da görüş açıklayan Genel Sekreter Bahadır Ünsal,  şöyle konuştu: “Yıllardır ihmal edilmiş ve teknolojik olmayan yöntemlerle kaplanmış lastikleri kullanan taşıma sektörü, bu nedenle sıkıntılar yaşamıştır. Yollarda parçalanmış veya olduğu gibi çıkmış sırt atıkları hepimizin sıkça gördüğü görüntüler. Bu konudaki sorunlar Avrupa Birliği’nde R 109 regülasyonu ile çözülmüş olmasına rağmen ülkemizde uygulaması gecikmiştir. Derneğimizin üyeleri bugün artık kendi geliştirdikleri teknolojileri ile kaplama yapmakta/yaptırmakta ve lastiklerimiz güvenli bir şekilde 2. hatta 3. hayatını yaşayabilmektedir.  Yürürlükteki Genelgenin (2012/KDGM-07/DENETİM), 2. Maddesinin d şıkkında yer alan diğer bir önemli konu ise; lastiklerin kaplama yapılarak kullanılması halinde lastik omuzlarında (M+S) işareti ve sırt deseninin kış lastiğine uygun olması zorunluluğudur. Kış lastiği kullanımında bu konu da dikkate alınmalı ve özen gösterilmelidir. Kaplama konusunda, ‘Motorlu Taşıtlar ve Römorklarının Kaplanmış Havalı Lastikleri İmalatı Uygulaması ile ilgili Yönetmelik’  ile oluşturulmuş olan güvenli kaplama lastik standardını ifade eden, UN/ECE R 108 ve R-109 regülasyonu uygulanmaktadır. Buna göre kaplama lastiklerin Bakanlıkça denetlenerek sertifikalandırılan tesislerde kaplanmış olması gerekmektedir.’’

 
​Ticari Araç Pazarı Eylül’de Büyüdü!
 
Kässböhrer 52 Ülkeye İhracat Yapıyor!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
​Ticari Araç Pazarı Eylül’de Büyüdü!
Otomotiv Sanayi Derneği’nin her ay yayınladığı rapora göre ticari araç ...
Bridgestone Otobüs Filolarını ‘Kış’a Hazırlıyor…
Esenler Bridgestone Servis Merkezi, 11-14 Kasım tarihler, arasında düzenleyeceği ...
Continental’den ‘KDV’si Bizden Kampanyası’
Continental, KDV’si Bizden Kampanyası ile kış hazırlığına başlayan Maximum ...
 
MERCEDES DİYOR Kİ “GELECEKTE DE ŞOFÖR OLACAK!
Dünya markalarının ticari araçları ile adeta şov yaptığı IAA Hannover ...
​Lojistikte Yeni Adımlar: Reysaş Lojistik
Lojistik sektörünün genç dâhisi… uzaya giden ilk Türk… Türkiye’nin en ...
Krone Stratejik Değişimi Tanıttı
Krone, bu yılki IAA Ticari Araç Fuarında Krone Römork Aksına sahip Krone ...
 
Brisa’ya Felis’te Büyük Ödül
Brisa, 25’inci kuruluş yıldönümünü kutlamak üzere hayata geçirdiği 360 ...
​Soğuk havalar sizi yoldan soğutmasın!
Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, yeni nesil kış lastiği ...
Akaryakıt fiyat oluşumunda yeni dönem
EPDK Başkanı Yılmaz, akaryakıt fiyat oluşumunda yeni bir metodoloji belirlediklerini, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
news haberler busfahrertruckkamyonumkamyoncuKamyondikkat