Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Ağustos 2024 Çarşamba - 15:27

GSR YÖNETMELİĞİ 31 AĞUSTOS'TA YÜRÜRLÜĞE GİRİYOR MU?

Genel Güvenlik Yönetmeliği (General Safety Regulation - GSR), Avrupa Birliği tarafından kabul edilen ve motorlu taşıtların güvenlik standartlarını artırmayı amaçlayan bir düzenlemedir. Ağır vasıtalara (örneğin kamyonlar ve otobüsler) yönelik olarak da çeşitli güvenlik şartları getirmektedir. İşte bu yönetmeliğin ağır vasıtalarda getirdiği başlıca şartlar:

GSR YÖNETMELİĞİ 31 AĞUSTOS TA YÜRÜRLÜĞE GİRİYOR MU?

 

1. Gelişmiş Acil Durum Frenleme Sistemi (AEBS)

Ağır vasıtaların, çarpışma risklerini azaltmak için gelişmiş acil durum frenleme sistemi ile donatılması gerekmektedir. Bu sistem, öndeki araçlarla olan mesafeyi otomatik olarak izler ve çarpışma riskini algıladığında aracı otomatik olarak frenler.

2. Şerit Takip Sistemi (LKS)

Şerit takip sistemi, aracın istemsiz olarak şeritten çıkmasını önlemek için tasarlanmıştır. Bu sistem, ağır vasıtaların şerit değiştirmeden önce sürücüyü uyarır ve gerekli durumlarda aracın direksiyonuna müdahale ederek şeritten çıkmayı engeller.

3. Dönüş Yardım Sistemi (Turn Assist System)

Dönüşlerde yayalar ve bisikletliler gibi savunmasız yol kullanıcılarının korunması amacıyla geliştirilmiş bu sistem, özellikle büyük araçların kör noktalarındaki riskleri azaltmayı hedefler.

4. Yorgunluk ve Dikkat İzleme Sistemleri

Ağır vasıtalarda, sürücünün yorgunluğunu ve dikkat seviyesini izleyen sistemlerin bulunması zorunlu hale getirilmiştir. Bu sistemler, sürücünün dikkatsizliğini algıladığında uyarılar vererek güvenli sürüşü sağlamayı amaçlar.

5. Geri Görüş Kameraları ve Sensörler

Geri görüş kameraları ve sensörler, ağır vasıtalarda park ve manevra yaparken oluşabilecek kazaları önlemeye yardımcı olur. Bu sistemler, sürücünün aracın arkasındaki kör noktaları görmesini sağlar.

6. Hız Sınırı Yardım Sistemi (ISA)

Ağır vasıtalarda hız sınırlarına uyum sağlanmasını destekleyen hız sınırı yardım sistemi zorunlu hale getirilmiştir. Bu sistem, hız sınırlarını tespit eder ve sürücüyü uyararak sınırın aşılmasını engeller.

7. Dönme Yardımı (Turn Assist)

Bu sistem, özellikle şehir içi trafiğinde araç dönerken kör noktalarda bulunan yayalar ve bisikletliler gibi savunmasız yol kullanıcılarını algılar ve sürücüyü uyarır.

Bu yönetmelikler, ağır vasıta sürücülerinin ve diğer yol kullanıcılarının güvenliğini artırmayı hedeflemekte ve trafik kazalarını azaltmaya yönelik önlemler sunmaktadır. Avrupa Birliği üyesi ülkelerde bu şartların tüm yeni araçlarda uygulanması zorunludur ve belirtilen teknolojilerin kademeli olarak tüm araçlarda standart hale getirilmesi planlanmaktadır.

 
Avrupa’da Navlun Ücretleri: Ağustos 2024 Güncel Durum Nedir?
 
Almanya Başbakanı Scholz: Yarı iletkenler 21. yüzyılın petrolüdür
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
KAMYONCUNUN ÇİLESİ ÖDE ÖDE BİTMİYOR
Türkiye’de kamyoncular, ticari faaliyetlerini sürdürürken çeşitli vergi ...
Kamyonlarda Park Kliması: Sürücüler İçin Konforlu ve Verimli Çözüm
Kamyon şoförleri, uzun yolculuklar sırasında sık sık dinlenme molaları ...
Avrupa ve Amerikan Kamyonları Arasındaki Farklar
Avrupa ve Amerikan kamyonları arasındaki farkları hiç merak ettiyseniz, ...
 
Fren Balatası Ömrü Nasıl Uzar?
Daha kontrollü ve yumuşak frenleme tekniklerinin kullanılması, bu aşınmayı ...
RETARDER / HIZ KESİCİ NEDİR?
Sürtünmeye dayalı fren sistemleri (disk ve kampana) kullanıma bağlı olarak ...
2024 Kamyon Ehliyet Ücreti Kaç Lira?
B Sınıfı İçin Harç Ücreti: 3.945,40 TL, Değerli Kağıt Bedeli: 990 TL, ...
 
Demiryolu Taşımacılığında Faaliyet Göstermek İsteyen Firmalar Hangi Belgelere Sahip Olmalı?
Türkiye’de demiryolu taşımacılığı; blok tren taşımacılığı, vagon taşımacılığı ...
Trafik Kazalarını ‘Görüş Farkı’ ile Önlemek Mümkün
Türkiye’de her gün ortalama 3 bin 368 trafik kazası yaşanıyor. Türkiye ...
'Kamyoncu Düğümü'nü Biliyor Musunuz?
Kamyoncu Düğümü insan elinin kuvvetini katlayarak ipi gerdirebilme işine ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrernewsşoförsondakikalkwdikkatKamyonbustreyler