Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
17 Eylül 2022 Cumartesi - 11:38

Mars Logistics İcra Kurulu Üyesi ve Demiryolu Genel Müdür Yardımcısı Erdin Erengül, "Türkiye’de Demiryolu Taşımacılığının İstenilen Seviyeye Gelmesi İçin Altyapının Düzeltilmesi Gerekiyor"

1989 yılında karayolu taşımacılığı üzerine kurulmuş bir şirket olan Mars Logistics’e ve demiryollarına dair önemli detayları Mars Logistics İcra Kurulu Üyesi ve Demiryolu Genel Müdür Yardımcısı Erdin Erengül, Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan’a aktarıyor. Erengül, demiryolunda uzun vadeli planlar yapılması gerektiğini aktarırken, ayrıca operasyonel teşviklere ihtiyaç olduğuna ve altyapının iyileştirilmesi gerektiğine de dikkat çekiyor. Detaylar haberimizde…

Mars Logistics İcra Kurulu Üyesi ve Demiryolu Genel Müdür Yardımcısı Erdin Erengül,  Türkiye’de Demiryolu Taşımacılığının İstenilen Seviyeye Gelmesi İçin Altyapının Düzeltilmesi Gerekiyor

“KAYNAK OPTİMİZASYONUNUN DOĞRU YÖNETİLMESİ İLE ALTYAPI SORUNLARI ÇÖZÜLEBİLİR”

“REKABET EDEBİLMEK İÇİN BİRTAKIM OPERASYONEL TEŞVİKLERE İHTİYAÇ VAR”

Mars Logistics’in, 1989 yılında karayolu taşımacılığı üzerine kurulduğunu ve başlangıçta operasyonlarının tamamını karayolu ile sürdürdüğünü belirterek sözlerine başlayan Erengül, 2010-2011 yıllarından itibaren de vize ve sınır geçişleri sorunlarının artması ve sürdürülebilirliğin gündeme daha sık gelmesi ile yönünü intermodal taşıma moduna çevirmeye karar verdiğini aktarıyor. Erengül, Mars Logistics’in uluslararası tarafta hizmet verdiğini, ancak demiryolu taşımacılığının bir de yurt içi tarafının olduğunu belirtiyor.

Türkiye’de 1938 yılına kadar yapılmış 10 bin kilometrelik demiryolu altyapısı olduğundan söz eden Erengül, bu demiryolunun büyük bir kısmının eskimiş durumda olduğunu, 2000 yılından itibaren altyapı ile ilgili yapılan yatırımların da daha çok yüksek hızlı tren için olduğuna dikkat çeken Erengül, “Yani bu yatırımlar mevcut konvansiyonel hatların iyileştirilmesi ile ilgili değil. 1970’li yıllarda Türkiye’de toplam taşımanın neredeyse yüzde 15-20’si demiryolu ile yapılırken 2000’li yıllara geldiğimizde bu oran yüzde 5, yüzde 6’lara düşmüş. Yapılan taşımalar da dökme yük olarak tabir ettiğimiz yükler. 2000 yılından sonra iç talebin artması ile iç şehirlerden limanlara doğru konteyner taşımacılığı yavaş yavaş başlamış. Türkiye’de demiryolu taşımacılığının istenilen seviyeye gelmesi için altyapının düzeltilmesi gerekiyor. Şu an yaklaşık olarak 13 bin kilometrelik bir şebekeye sahibiz. Bu şebekenin geometrisine, operasyon kabiliyetine baktığımızda ne yazık ki istenilen seviyede olduğumuzu söylemek mümkün değil.” diyor.

“Altyapımızın İstenilen Seviyede Olduğunu Söylemekten Hâlâ Çok Uzağız”

Demiryolunun yurt içi taşımalara nazaran uluslararası taşımalarda çözüm önerisi olarak daha çok ortaya çıktığını belirten Erengül, artık pek çok firmanın sürdürülebilirlik açısından intermodal taşımacılığı çözüm olarak kabul ettiğini aktarıyor. Erengül sözlerine şöyle devam ediyor; “2012 yılında hayata geçirdiğimiz Lüksemburg Intermodal hattımız ile tırlarımızı Ro-Ro’lar ile Trieste’ye sonrasında da trenlere yüklüyorduk. Şimdi ise bu operasyonumuzun dışında Halkalı - Duisburg ve Halkalı-Çek Cumhuriyeti demiryolu hattımızı da kullanıyoruz.  Özetle intermodal ve demiryolu kullanımı son yıllarda çok daha yaygınlaştı ve önemli hale geldi. Ancak altyapımızın istediğimiz seviyede olduğunu söylemekten hâlâ çok uzağız. TCDD şebekesini Avrupa’ya bağlayan ve Halkalı’dan başlayıp Kapıkule’ye doğru giden güzergâh ne yazık ki hala tek hat olarak işletiliyor. Bu noktada yapılması gereken çok şey var. TCDD destek vermek için çok özverili bir şekilde çalışıyor. Oradaki personel operasyonlar yürüsün diye gecesini gündüzüne katıyor diyebilirim. Fakat altyapının bir an önce iyileştirilmesi gerekiyor.”  

“Altyapı Yeterli Olsaydı Özel Sektör Demiryoluna Daha Kolay Yatırım Yapardı”

Altyapı noktasında, lokomotif ve vagon parkının dışında raylar, elektrifikasyon ve sinyalizasyon konusundan söz ettiğini aktaran Erengül, bu anlamda yeterli bir altyapıya sahip olunması halinde özel sektörün kolaylıkla çeken ve çekilen araç yatırımını yapabiliyor durumda olacağının altını çiziyor. Demiryoluna yapılan yatırımların kısa veya orta vadeli değil, uzun vadeli yatırımlar olduğuna da değinen Erengül, “Bir vagon satın alındığında ürünün ticari ömrü 40 yıl. Ülkemizde dinamikler çok hızlı değişiyor. Bu yatırımları yapma kararı almak kolay değil.  Bunun yanı sıra lokomotifin ve vagonun yürüyeceği sistem ile ilgili  kapasite problemi olduğunda sektör paydaşları bu yatırımı yapmaktan imtina ediyor. Mars olarak orta ve uzun vadeli planlar yapıyoruz, çünkü günlük operasyonlarımızı yönetebilmek için bugünden yarına bakmamız gerekiyor.”  diyor.

“Türkiye’de Çok Ciddi Yatırım Teşvikleri Var”

Mars Logistics olarak şu anda ellerinde 14 set, 252 tane vagon bulunduğunu sözlerine ekleyen Erengül, bunlardan 90 tanesinin Mars’ın özmal aracı olduğunu, geriye kalanların da yurt dışından kiraladıkları vagonlar olduğunu belirtti. Mevcut iş hacmini karşılayabilmek için özmal vagonlara ilave olarak kiralık vagon da kullandıklarını söyleyen Erengül, “Türkiye’de çok ciddi yatırım teşvikleri var. Yani Türkiye’de demiryoluna yatırım yaptığınızda teşvik alabiliyorsunuz. Bu sadece orta veya uzun vadeli bakılıp bakılamadığı ile alakalı.” değerlendirmesinde bulunuyor.

“Rekabet Edebilmek İçin Birtakım Operasyonel Teşviklere İhtiyaç Var”

Yurt içi taşımacılığında devletten teşvik alarak vagon yola konulduktan sonra da o vagonun rekabet edip edemediği ile ilgili olarak da teşviklerin olması gerektiğine dikkat çeken Erengül, “Diyelim ki A noktasından B noktasına demiryolu ile taşımacılık yapacaksınız, orada karayolu ile rekabet ediyorsunuz. Karayolu her zaman daha esnek bir taşıma modeli ve yurt içi pazarı eksik rekabet koşullarının olduğu bir pazar. Bu nedenle rekabet edebilmek için demiryolunda bir takım operasyonel teşviklere ihtiyaç var. Bu operasyonel teşvikler Avrupa’da her ülkede ayrı ayrı uygulanıyor. Her ülkenin sistemi incelenip hibrit bir sistem de meydana getirilebilir. Bu teşvik sistemleri devreye girdiğinde ve tabii altyapıda iyileştirmeler yapıldığında bu iş daha çok gelecek vadeder hale gelir. Örneğin, Kayseri’den Mersin Limanı’na doğru günlük iki tren çalışıyorsa altyapının düzelmesi ve belirttiğim teşviklerin de devreye girmesi ile oradaki hacim daha çok artacaktır.” şeklinde konuşuyor.

“Operasyonel Teşvik ile İlgili DTD Olarak da Çalışıyoruz”

En son yapılan teşviklerde hem demiryolu teçhizatı, makine üretimi hem de demiryolu taşımacılığı yapan firmalara destekler olduğuna değinen Erengül, ancak bu teşviklerin yatırım teşviki olduğunu ve kâr edilmesi durumunda devreye girdiğini belirtiyor. Erengül, “Kâr etmiyorsanız tabii ki bu teşviklerden faydalanamıyorsunuz. Bunun yanında operasyonel teşviklerin de olması gerekiyor ki bu yatırımı yapacak olan kişiler buraya biraz daha istekli girebilsin ve aynı zamanda devletin sağladığı yatırım teşviklerinden de istifade edebilsin. Operasyonel teşvikler için Demiryolu Taşımacılığı Derneği (DTD) olarak da çalışıyoruz. Bu noktada otoritenin de çalışmalarının olduğunu duyuyoruz.” değerlendirmesinde bulunuyor.

“Bizim İçin Önemli Olan Sürdürülebilirlik”

Uluslararası taşımacılık yapan şirketlerin çoğunun yaşadığı problemlerin hemen hemen aynı olduğunu belirten Erengül, “Hepimiz sürücü problemi yaşıyoruz, sürücü buluyorsunuz vize problemi yaşıyorsunuz, vize alsanız sınırlardan geçemiyorsunuz. Örneğin Kapıkule’de inanılmaz bir yoğunluk var. Avrupa’ya gittiğinizde de belge problemi yaşıyorsunuz. Bütün bunlara tek kalemde çözüm olarak karşımıza intermodal taşımacılık geliyor. Bu taşımacılığı Trieste veya Halkalı üzerinden de yapabilirsiniz. Bizim için önemli olan sürdürülebilirlik. 2012’de ilk intermodal çözümlerle ortaya çıktığımızda sadece Trieste üzerinden Lüksemburg’a haftada iki tren ile başladık, akabinde bu iki tren yedi, sekiz trene çıktı. Sonra Halkalı’dan karadan giden bir alternatif hat üzerinde çalışmaya başladık. 2016’da Türkiye’den karadan giden sistemi devreye aldık. Şimdi de haftalık yedi, sekiz tren yapabiliyoruz ve aynı şekilde Trieste’den de yedi, sekiz tren yapıyoruz. Mars olarak bunu daha verimli ve daha sürdürülebilir hale nasıl getirebileceğimize odaklanmış durumdayız.” diyor.

“Uzun Vadeli Planlar ile Hareket Edilmesi Gerekiyor”

Geçen yıl özmal ekipmanlarına kattıkları 90 vagonun Türkiye’deki özel bir şirket tarafından üretildiğinden söz eden Erengül, bu vagonların Türkiye’ye tescil edilmiş sahibine ait uluslararası trafikte kullanılan ilk vagonlar olduğuna dikkat çekiyor. Erengül şunları aktarıyor; “Vagon üretimi için gerekli altyapı Türkiye’de var. Burada önemli olan uzun vadeli düşünerek inisiyatif almak ve karar verip harekete geçebilmek.”

“Kaynak Optimizasyonunun Doğru Yönetilmesi ile Altyapı Sorunları Kısmen Çözülebilir”

Kaynak optimizasyonunun doğru yönetilmesi ile araç veya altyapı sorunlarının çözülebileceğinin altını çizen Erengül, Türkiye’de 13,14 bin kilometrelik bir demiryolu şebekesinin bulunduğuna ve bu 13,14 bin kilometrelik demiryolu şebekesinin her yerde aynı verimlilik ile kullanılamadığına dikkat çekiyor.  Erengül son olarak, “Buradaki optimizasyonun doğru yapılması ve kaynağın doğru yönetilmesi, belki de kaynağın trafiğin daha yoğun olduğu bölgelere kaydırılması gerekiyor. Örneğin biz tamamen uluslararası operasyonlar yapıyoruz ve Kapıkule ile Halkalı arasında çalışıyoruz. Buradaki kapasiteden hareket edersek, gerekli değişiklikler yapılırsa uluslararası boyutta kapasite iki katına çıkar. Yurt içi tarafında da yükün olduğu yere kapasitenin tahsis edilmesi ve tabii altyapının geliştirilmesi ile yüzde 50 artış olacağını düşünüyorum.” değerlendirmesinde bulunuyor.

 

 
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy, "Demiryolları Yatırımlarında Kapsamlı Olarak Teşvikler Verilmeli ve Hızlı Büyüme Sağlanmalı"
 
Petrol Ofisi CMO’su Sinan Seha Türkseven, Türkiye’nin En Etkin 50 CMO’su Arasında
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem Ulusoy, "Demiryolları Yatırımlarında Kapsamlı Olarak Teşvikler Verilmeli ve Hızlı Büyüme Sağlanmalı"
Lojistik sektörünün temsilcilerinden Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik ...
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, "Orta Asya İçin En Önemli Gelişmelerden Biri Türkmenistan Sınır Kapılarının Açılması Oldu"
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel bu sayımızda Kamyonum Dergisi Genel ...
Witerna İş Geliştirme Yöneticisi Volkan Öztürk,"Ülkemiz Pazarında Trendleri Takip Eden Değil, Trendleri Belirleyen Bir Firmayız"
Ford Trucks tavsiyeli üstyapı üreticisi olan Witerna’ya, ürünlerine ve ...
 
İSBAK Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bülent Alabaş, "İsbak, Ulaşım Sektöründe Önemli Bir Teknoloji Tedarikçisi"
1986’da kurulan, 36 yıldır teknolojiye yatırım yapan ve İstanbul Büyükşehir ...
IVECO Ürün Müdürü Emre İlkbahar, Türkiye’de Full Elektrikli Araçlarımızdan Sıklıkla Göreceğiz
Busworld Türkiye 2022 Fuarında ziyaret ettiğimiz IVECO standında; e-WAY, ...
Mumcuoğlu Global Lojistik Kurucusu Levent Mumcuoğlu; 'Doğru Zamanda Doğru Bir Yatırım'
Kamyonum Dergisi’nde bu ayki konuğumuz, 1988 yılında başladığı çalışma ...
 
Anadolu Isuzu Satış Direktörü Yusuf Teoman, "OTOMATİK ŞANZIMANLI 35 VE 37 KİŞİLİK GRAND TORO’YU TÜRKİYE’NİN KULLANIMINA SUNDUK"
BUSWORLD Anadolu Isuzu’nun standında, Ticari Fonksiyonlar Grup Direktörü ...
Anadolu Isuzu Ticari Fonksiyonlar Grup Direktörü Hakan Kefoğlu, "ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN GELECEĞİ TÜRKİYE’DE ÇOK AÇIK"
Busworld’de bu defa Anadolu Isuzu standını ziyaret ediyoruz ve standta ...
Logitrans Satış ve İş Geliştirme Direktörü Murat Gümüşlüol, Türk Lojistiğinin Intermodal ve Multimodal Çözümlere Yönelmesinde Fayda Var
2006 yılında Türk sermayeli olarak kurulan bir lojistik şirketi olduğunu ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncu haberler türkiyenewstreylerbussrcsondakikakamyonum