Otomotiv ve tekstil sektöründe uluslararası kara nakliyesi ile yurtiçinde gümrüklü antrepo, serbest depo, gümrükleme hizmetleri ayrıca depolama ve dağıtım hizmetleri veren firmalarında ağırlıklı olarak İtalya ve Balkan ülkelerine çalıştıklarını belirten Mumcuoğlu, verdikleri hizmetlerin yanı sıra gündeme dair değerlendirmelerde de bulundu.
“Doğru zamanda doğru bir yatırım yaptığıma inanıyorum. İki buçuk sene zarfında C2 Yetki Belgesi ve TİO’muzu aldık. Kısa zamanda iyi yerlere geldik ve yükselişimiz sürüyor. Firma olarak eğitimlere ve her zaman gelişmeye çok önem veriyoruz.” diyerek sözlerine başlayan Levent Mumcuoğlu araç filolarına ilişkin “Mümkün mertebe Euro 6 motora geçmeye çalışıyoruz. Şu an için iki tane Euro 6 motora sahip aracımız var, bir tanesini de bekliyoruz. Onun dışındakilerin hepsi Euro 5. Yeni kurulmuş bir firma olduğumuz için filomuzu ikinci el araçlardan oluşturduk.” dedi.
“IVECO ile gönülden bağlıyız”
15 çalışanı ve 10 adet IVECO öz mal araçlarıyla hizmet verdiklerini belirten Mumcuoğlu filolarında IVECO’yu tercih etmelerinin ilk nedenlerinden birinin gönül bağı olduğuna değindi ve ekledi; “Araçlarımızın tümü IVECO marka. Önceden hizmet verdiğim firmamızda da IVECO marka araçlarımız vardı. IVECO’nun İstanbul satış danışmanları arkadaşım. Uzun zaman boyunca birlikte çalıştık. Ankara’daki IVECO servisi ile gönülden bağımız var. Bizim için kıymetli bir marka. Bu nedenle de araçlarımızda bu markayı tercih ettik. Bilinen bir marka olmasının, satış ve satış sonrası hizmetlerinin ve kurulan iyi ilişkilerin bizim için önemi çok büyük.”
Lojistik sektöründe yaşanan birçok sorun olduğuna değinen Mumcuoğlu, başta artan fiyatların sektöre ket vurduğunu dile getirdi; “Çok büyük sıkıntılarımız var. Araç fiyatları yüzde 70-80 civarı arttı. Lastik fiyatları Türkiye, İtalya ya da Avrupa olsun inanılmaz şekilde arttı. Navlunlarda ise bunun aksine buna göre bir artış olmadı. Farkları ancak yüzde 30- 40 oranında yansıtabildik; bunun dışında yansıtamadık. İthalat fiyatlarında ise bu farkları ancak yüzde 20 civarında müşterilerimize yansıtabildik. Ancak bu bile kurtarmıyor.”
“Araçlarımız yatıyor, belge bekliyoruz”
Çalıştıkları hatta ise en çok vizeden dolayı sıkıntı yaşadıklarını dile getiren Mumcuoğlu; “ Şoförlerimiz için müracaat ediyoruz, üç ayda 45 gün oturum izni çıkıyor. Böyle olunca da inanılmaz sıkıntılar yaşıyoruz ve araçları tam randımanlı çalıştıramıyoruz. İtalya hattına çalışıyoruz, Sloven belgesi ayda üç dönem açılıyor, bu da bizim için çok büyük bir sıkıntı yaratıyor.” dedi. İtalya geçiş belgelerinde sene başında sıkıntı yaşadıklarını belirten Mumcuoğlu ekledi; “Ardından 5000 ek belge geldi, o bizi rahatlattı. UND ve Ulaştırma Bakanlığı’nın bu konuda çalışmaları var. Şu anda İtalya geçiş belgelerinde sıkıntı yaşamıyoruz ama Slovenya geçiş belgelerindeki sıkıntımız devam ediyor. Slovenya geçiş belgeleri 10 günde bir geliyor ve üç günde bitiyor. Kalan yedi gün araçlarımız yatıyor ve o belgeyi bekliyor. Vizeden ve belgeden dolayı tam randımanlı çalışamıyoruz, hızımız kesiliyor”
“YYS’de şartlar rahatlatılabilir”
Büyük bir nakliye firmasının alt tedarikçisi olduklarını belirten Levent Mumcuoğlu bu nedenle YYS hakkına sahip olduklarından ve çok sıkıntı çekmeden kapılardan hızlı bir şekilde geçiş yapabildiklerinden bahsederken yine de YYS’de koşulların rahatlatılabileceğine de değinerek; “YYS’de koşullar tabii rahatlatılabilir. Biz kapıda sekiz saat bekliyoruz, fakat diğer nakliye firmalarının üç, dört gün beklediklerini biliyorum. Bu durum navlun ücretlerine de yansıyor ve aslında sadece sektörü değil herkesi etkiliyor. Biz diğer nakliye firmalarına göre avantajlıyız.” dedi.
“Yabancı nakliyeci pastadaki payımızı alıyor”
Son olarak yabancı plakalı nakliyecilerin Türk nakliyeciler için bir engel teşkil ettiğine de değinen Mumcuoğlu sözlerini şöyle bitirdi; “Türkiye’de bizim pastamızdan pay alıp gidiyorlar. Pasta büyük ancak biz bu pastadan hak ettiğimizi alamıyoruz. İhracatımız artarken nakliyeci buna yetişemiyor. Bunun nedeni de geçişlerde yaşadığımız sıkıntılar, belge ve vize problemleri. Vize, geçiş belgeleri ve sınır kapılarındaki sorunlar nedeni ile tam randımanlı çalışamadığımız için Avrupa’daki nakliyeci gelip bu pastadan bizim payımızı alıyor. Yabancı nakliyeci de gelsin, ancak biz de almamız gerekeni alalım. Hem gidişte hem dönüşte Bulgaristan’da peron daraldığı için bu sıkıntı devam ediyor. Aynı zamanda Sırbistan’dan Hırvatistan’a geçişlerde de sıkıntılar yaşıyoruz. Tabii eksiklikler var, aksi halde bu sıkıntıları yaşamazdık. Ancak bu sıkıntılarımız da giderilecektir diye tahmin ediyorum.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |