Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
9 Mayıs 2023 Salı - 15:11

Scania Super; Yüzde 8 Yakıt Tasarrufu, Güçlü Motoru ve Yüksek Tork Değeri ile Yakında Pazarda

Scania, yeni araç ve teknolojilerini basın mensuplarının katılımı ile İsveç Stokholm’de sektörün beğenisine sundu. Aynı zamanda Scania Super’in sürüş deneyiminin de test edildiği organizasyona Kamyonum Dergisi’ni temsilen Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan katılım sağladı. Araçları test eden Pekcan, sürüş deneyiminin ardından Scania Türkiye Satış Müdürü Bayazıt Canbulat ve Scania Ürün Birim Yöneticisi Cem Güney Özdemir’den yeni araçları Scania Super’e dair detayları dinledi.

Scania Super; Yüzde 8 Yakıt Tasarrufu, Güçlü Motoru ve Yüksek Tork Değeri ile Yakında Pazarda

TÜRKİYE ŞARTLARINA UYUMU ONAYLANDI!

“MÜŞTERİLERİMİZ HER ZAMANKİ GİBİ ÇOK MEMNUN KALACAK”

YÜZDE 8 YAKIT TASARRUFU

YENİ G33CM ŞANZIMAN

DÜŞÜK DEVİRDE YÜKSEK TORK

                           

“Yakıt Tasarrufunda Rakipsiz”

“Greentruck Ödülü Scania Super ile Scania’nın”

Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü Tolga Senyücel Scania Super’e dair değerlendirmelerde bulundu. Tolga Senyücel, yeni SUPER modelinin Avrupa pazarlarında şimdiden büyük ilgi gördüğünü belirterek; “Super’de bulunan yeni motor, bir önceki versiyonuna göre, diğer aktarma organlarının da katkısı ile yüzde 8 yakıt tasarrufu sunuyor. Avrupa’nın en prestijli ödüllerinden olan Greentruck ödülü Scania Super ile üst üste altıncı kez Scania’nın oldu. Yakıt tasarrufunda rakipsiz bir konuma geldi. Yeni motor, yeni şasi, yeni diferansiyel ve yeni şanzıman, opticruise ile birleştiğinde araç kullanıcısına keyifli bir sürüş sunarken, araç sahibine de ciddi anlamda bir kazanç yaratıyor. 2024 yılının ikinci çeyreğinde Türk kullanıcıları ile buluşturmayı hedefliyoruz. Super, satışlarımıza ciddi bir ivme kazandıracaktır.” dedi.

Scania’nın her zaman ön plana çıktığı noktanın yakıt tüketimi olduğunu ancak sadece yakıt tüketimi ile değil, bu araç ile çevre ve güvenlik konusunda da ön plana çıktığını vurgulayarak sözlerine başlayan Scania Türkiye Satış Müdürü Bayazıt Canbulat, “Scania Super dediğimiz yeni bir platform ve aracın özelliği sadece motor değil; diferansiyel, şanzıman, yakıt ve yakıt depoları… Scania Super bunlara göre dizayn edildi.”

Yüzde 8 Daha Az Yakıt

“Aynı Yakıt Deposu ile Daha Uzun Mesafe”

“Emisyon Normunu Adblue ile Sağlıyor”

Scania Super’in önceki Scania platformuna göre minimum yüzde 8 daha az yakıt harcadığına dikkat çeken Canbulat, bu nedenle yakıt deposunun daha ufak olduğunu, fakat depoların ufak olmasının bir dezavantaj olmadığını vurguluyor. Canbulat bunu şöyle açıklıyor; “ Araç minimum yüzde 8 az yakıt harcadığı için büyük bir yakıt deposuna ihtiyaç kalmıyor. Yeni şasi için geliştirilen yakıt depolarının dayanıklılığı arttıran D formu, üç değişik kesitte ve farklı boylarda sunulan seçenekleri ile hem her amaca uygun yakıt kapasitesi hem de yerden yüksekliğin kritik olduğu yol dışı inşaat, madencilik gibi uygulamalar için fiziksel uygunluk sağlıyor. Yine Scania mühendisleri tarafından geliştirilen ve yakıt pompası, filtre ve dönüş rezerv tankını içeren FOU (Fuel Optimizer Unit) sayesinde depo hacminden daha verimli şekilde faydalanmak, ölü hacmi azaltmak ve daha küçük depolarla aynı menzillere ulaşmak mümkün oluyor. Aslında aracın teknik olarak pek çok özelliği var. Ancak temel olarak bakarsak; araçta EGR yok, emisyon normunu Adblue ile sağlıyor. Scania’nın EGR’li araçları da mevcut, ancak biz SCR’li araçları Türkiye’ye getiriyoruz. Super emisyon normlarına uyumu sadece SCR kullanarak gerçekleştiriyor.” şeklinde konuştu.

Türkiye’de bir aracın 130 bin kilometre ile 150, 160 bin kilometre arasında yol yaptığını belirten Canbulat bir hesaplama yaparak Scania Super ile sağlanacak yakıt tasarrufundan şöyle bahsetti; “Bu araç bir önceki modele göre her yıl üç bin ile dört bin litre arasında yakıt tasarrufu sağlayacak; 20 liradan hesaplama yapsak 60 bin liralık tasarruf sağlıyor.”

“Türkiye Şartlarına Uyumunu Onayladık”

“Düşük Devirde Yüksek Tork Sayesinde Yakıt Tüketimini Azaltıyoruz”

 “Türkiye’ye Getireceğimiz Araçlarımız 560 Beygir”

Scania Super’i iki yıl önce getirmeye başladıklarını aktaran Canbulat, şu an kendi bayilerinin filoları ve Doğuş Otomotiv’in çalıştırdığı araçlar arasında yer alan bu aracı iki yıldır test ettiklerini ifade etti. Aracın çok önce üretilmiş bir teknoloji olduğunu ve İsveç’te de denendiğini vurgulayan Canbulat, “Dolayısı ile Türkiye şartlarına uyumunu onayladık ve yavaş yavaş piyasaya süreceğiz. Şu andaki motorumuz ve platformumuzu da devam ettireceğiz ve ikisini birden satmaya devam edeceğiz. Müşterimiz 540 beygir dediğimiz motorumuzu ve şu andaki şanzımanımızı seviyor. Aynı zamanda Scania Super’i de piyasaya sunacağız. Şu anda en çok satmış olduğumuz modeller 500 beygir ve 540 beygirlik modeller. Türkiye’ye getireceğimiz araçlarımız da 500 ve 560 beygir; burada en önemli konu Scania’nın torku ile meşhur olması. Düşük devirde yüksek torku verdiği için yakıt tüketimini azaltabiliyoruz.”

“Torklar Yüzer Nm Arttı”

 “Super Serilerinde Yeni G33CM Şanzıman Nesli Devreye Alındı”

 Karınca Vites ve Overdrive

Scania Super’in tork farkına dair değerlendirmeleri de Scania Ürün Birim Yöneticisi Cem Güney Özdemir’den dinledik. Özdemir, sıfırdan tasarlanan yeni şanzımanın eşleneceği motor torkuna uygun olarak G33CM (3300 Nm) ile sunulduğunu aktardı. Yeni Super platformuna geçtiğinde, beygir güçlerinin 500’de tutulduğunu, ancak 540 beygir olanın 560 beygire çıktığını belirten Özdemir, torkların da yüzer Nm arttığına dikkat çekti. Özdemir, “Değişken yağ hacmi, sprey yağlama, vites geçişleri için senkromeçler yerine kullanılan üç adet şaft freni, genişletmiş dişli oranı dağılımı, tüm seçeneklerde bulunan overdrive (OD) ve süper karınca vitesleri ve geri vites için planet dişli mekanizması kullanımı ve yeni OPC yazılımı gibi unsurlarla şanzıman, mevcut nesle göre yüzde 1 oranında yakıt tasarrufu sağlıyor. Bunların yanında Scania, Super serilerinde kullanılan şanzımanda yeni G33CM dediğimiz bir şanzıman neslini devreye aldı. G33CM şanzıman mevcut GRS905’e oranla 15 cm daha kısa (kompakt) ve 60 kg daha hafif. Yani yeni 13 litrelik motorlar, en yeni Opticruise G33 şanzımanla birleştirildi. Bu, sürücünün hızlı vites değişimi ve kesintisiz torkla benzersiz bir sürüş deneyimi ve sürüş konforu yaşarken, her koşulda en iyi yakıt ekonomisini elde edeceği anlamına geliyor.” dedi.

“Daha Seri Diferansiyeller Kullanmaya Başladık”

“Yeni Diferansiyel de Tek Başına Yüzde 1’lik Yakıt Ekonomisi Sağlıyor”

G33CM şanzımanın özelliğinin süper karınca olması ve araçların her birinde yük ve yol şartlarına göre bir overdrive’ın bulunması olduğunu ifade eden Özdemir, “Yani, araç yolda giderken hafif aşağı bir gidiş varsa overdrive’a alındığında 800-850 devirlerde de çok rahat seyredebiliyor. Biz gittikçe daha seri diferansiyeller kullanmaya başladık. Yeni R756 diferansiyelde Super motor ve şanzımanın sunduğu esneklik sayesinde özellikle seyir süratlerinde, Scania’nın düşük devirde yüksek tork felsefesini karşılayacak ve seyir hızlarında düşük devirlerde kalabilmeyi sağlayacak şekilde, yaygın kullanımda 2,53, 2,31 gibi oranlar yanında 1,95 oranına kadar inebilen seçenekler sunulabiliyor. Geliştirilen içyapısı ve azaltılan kayıplarla yeni diferansiyel de tek başına yüzde 1’lik yakıt ekonomisi sağlıyor; bunun yanında seçilebilen hızlı çevrim oranları uygulamaya göre motor devrini de düşürdüğü için bu tasarruf miktarını arttırıyor.”

                           

“Scania, CRB Motor Frenini Super Serisi Motorlarla Birlikte Sunabiliyor”

“CRB Motor Freni 350 kW’lık Bir Frenleme Gücü Sağlıyor”

Scania müşterilerinin beklediği bir başka özelliğin de motor freni olduğunu ifade eden Özdemir, yeni Super motor platformunda blok kapağı ve silindir kapağında yeni bir tasarıma gidildiğini belirtti. Özdemir, “Scania, Super için geliştirilen motorun da bu başarısını bir adım daha ileriye taşıdı. Bütünüyle baştan tasarlanan tek parçalı silindir kapağı sayesinde (CRB) motor freni seçeneği sunuluyor. Üstten çift eksantrik mili, rijid kapak tasarımı ile 250 bara ulaşan silindir tepe basıncı, ikiz SCR dozlamalı emisyon kontrol sistemi, yeni yakıt pompası, azaltılan iç sürtünme kayıpları, yeni motor kontrol ünitesi ve yazılım gibi geliştirmelerle, sadece motor özelinde mevcutlara oranla yüzde 5,2 mertebesinde yakıt ekonomisi sağlıyor. Yeni 13 litre Super motor ailesi 500 bg 2650 Nm ve 560 bg 2800 Nm seçenekleri ile sunuluyor. Yenilenen güç ve aktarma organlarının tamamında yapılan iyileştirilmelerle, toplam yakıt ekonomisi yüzde 8’e ulaşıyor. Dekompresyon motor freni (CRB), Super serisi motorlarla birlikte sunulabilmekte ve seçilmesi halinde 350 kW’lık bir frenleme gücü sağlıyor.”  şeklinde konuştu.

Aktif Öngörülü Hız Denetim Sistemi

Scania Super’de yer alan Aktif Öngörülü Hız Denetim Sistemi’ne dair de detaylar aktaran Özdemir, “Ülke ve yol durumuna göre önceden, örneğin üç kilometre ilerdeki rampaları ve çıkışları hesap ediyor ve kullanıldığında araç nasıl en iyi yakıt verimini elde edecekse sistem ona göre hızı ayarlıyor. Bu sistemleri kullandığınızda gerçekten faydasını görüyorsunuz; biz bazı paketlerde seçenek olarak sunmuştuk ve o kadar çok talep geldi ki artık standarda döndük. Şu anda Türkiye’de sattığımız araçların yüzde 80, yüzde 90’ı neredeyse bu şekilde Aktif Öngörülü Hız Denetim Sistemi ile birlikte geliyor. Sürücüye sadece vites seçiminde değil, aynı zamanda hızını ayarlamada da yol gösterici oluyor. Efektif kullanan sürücülerimizden, özellikle de uluslararası nakliye filolarından gerçekten çok fazla memnuniyet ve talep var.”

“Uluslararası Filo Müşterileri ve Yurt İçinde Uzun Yol Yapan Müşterilerimiz Bu Aracı Alacak”

Ayrıca tüm müşterilerinin bu aracı kullanabileceğine de değinen Canbulat, şu anda talepleri toplamaya başladıklarını da belirtti ve sözlerine; “Özellikle uluslararası filo müşterileri ve yurt içinde uzun yol yapan müşterilerimiz bu aracı alabilecek. Zaten şu anda da siparişleri girmeye başladık.” diyerek devam etti ve ekledi; “Türkiye’ye getirmiş olduğumuz Scania’larda olmazsa olmazımız bütün araçlarımız retarderli. İstisnasız bu şoföre inanılmaz bir konfor sağlıyor. Buzdolabı, deri direksiyon, ön paneller, infotable sistemleri en iyi donanımda seçilmiş durumda. Aracımızın görüş alanı da muhteşem.”

Ücretsiz Sürüş Eğitim Desteği

Ayrıca ücretsiz sürüş eğitim destekleri de bulunduğunu belirten Canbulat, “Bünyemizde çalışan eğitmen arkadaşlarımız çok tecrübeli; dolayısı ile her araç alan müşterimize bu eğitimi ücretsiz olarak sunuyoruz. Daha önce araç almış, başka marka araçları olsa bile bu eğitimleri vermeye talibiz.” dedi ve sözlerini; “Müşterilerimiz her zamanki gibi çok memnun kalacaklar.” diyerek sonlandırdı.

Yeşil Taşımacılığa Büyük Geçiş

Sürekli iyileştirme felsefesi ile sektörde yeniliklere öncü olmaya devam eden Scania, elektrikli mobilite atağında ve dönüşümünde hızlanmaya devam ediyor. Scania, geniş elektrikli ürün gamıyla, farklı pazarlarda farklı beklentiler için doğru ürünü doğru zamanda sunmayı hedefliyor.

Yeni BEV (Bataryalı elektrikli araçlar) kamyon serisi, modülerlik, sürdürülebilirlik ve geleneksel kamyonlarda oluşan beklentileri karşılama ve hatta daha fazlasını sunma potansiyeli, Scania’nın gelecek vizyonunun temel taşlarına dayanmaktadır.

2030 yılında itibaren satışların yarısını elektrikli araç olacak şekilde hedefleyen Scania’nın şu anda L kabinde şehir içi çalışan 6x2 konfigürasyonları, Avrupa’nın birçok ülkesinde yollarda görülmekte. Kısa bir süre önce şehirler arası yani bölgesel 4x2 araçların lansmanı da gerçekleştirildi. Günlük menzil, ara şarj ile birlikte yaklaşık 650 kilometreye ulaşıyor. Sürücünün zorunlu dinlenme süresi olan 45 dakikada ise yüzde 80 kapasite şarj edebiliyor.

Elektriklide İki Ana Grup

Scania’da şu anda şehir içi ve bölgesel olmak üzere iki ana grupta elektrikli seçenekler bulunuyor. Şehir içi uygulamaları için P ve L kabinli 4x2, 6x2 ve 6x2*4 rijid kamyonlar, 230 kW motor seçeneği ve 300 kWh batarya kapasitesi ile yaklaşık 250 km’lik bir menzil sunmakta. Bu modeller 25P ve 25L olarak anılmakta. Bölgesel nakliye için ise R ve S kabinli 4x2 çekici veya 6x2*4 rijid kamyon seçenekleri mevcut. Bunlar da 400 ve 450 kW’lık güç seçenekleri azami 624 kWh batarya kapasitesi ile sunulmakta. 40 ton katar ağırlığında tek şarj ile 350 km menzil elde edilmekte. Sürücü dinlenme süresince bir saatlik ek şarj ile yaklaşık 270-300 km ek menzil mümkün. Bu modeller ise motor gücüne bağlı olarak örneğin 450 kW seçeneği için 45R (veya 45S) olarak adlandırılmakta. Scania’nın elektrikli modellerinin de 2024 yılı itibarıyla kademeli olarak Türk kullanıcılarına sunulması planlanıyor.

 
Organize Sanayi Bölgelerine Eşarj Tarafından Yüksek Hızlı Şarj İstasyonları Kurulacak
 
Sektörün Alışveriş Sitesi İçin Tıkla Alışverişe Başla
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sektör, Hayali Değil Gerçekçi Çözümler Bekliyor!
Lojistik sektörünün gündemindeki sorunları, güncel gelişmeleri ve daha ...
Bora Transport Logistic Yönetim Kurulu Üyesi Elif Özge Gülcüler; '2022 Yılında Taşıma Sayımız Yüzde 25 Arttı, 2023 Yılında da Yatırımlarımıza Devam Edeceğiz'
1994 yılında İstanbul’da Tayfun Gülcüler tarafından kurulan Bora Transport, ...
Yeni, Yine, Yeniden AB mi?
Şunun şurasında Türkiye’nin belki de önümüzdeki yüz yıllık dönem için ...
 
Orta Koridor’da Kritik Kararlar!
Türkiye'den başlayıp Orta Asya üzerinden Çin'e uzanacak Trans-Hazar Uluslararası ...
Otonom Sürüşte Dünya Liderliğine Imagry ve Otokar İmzası!
Imagry CEO’su Eran Ofir; “Otonom Sürüş Yapay Zeka’nın En Gelişmiş Uygulaması ...
Nevşehir’in İlk Kadın Otobüs Şoförü Ceylan Gömeç; ''Mesleğin Hayalinse Gerisi Teferruattır!''
8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü kapsamında bir diğer konuğumuz; Ceylan ...
 
'Git Evlen, Evinin Kadını Ol Dediler! Ben De Söz Dinlerim(!) Hem Tırcı Oldum, Hem De Tırcı Eşim Oldu!'
8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü Kapsamında bugünkü konuklarımızdan biri ...
TÜM-KON Konteyner ve Lojistikçiler Derneği Başkanı İsmet Atalay; "Aklımız ve Vicdanımız Afet Bölgelerinde Kaldı"
Dosyamız kapsamında bu kez mikrofonumuzu TÜM-KON Konteyner ve Lojistikçiler ...
LTF Treyler Yönetim Kurulu Başkanı ve Güney Eksport Yönetim Kurulu Üyesi Latif Şimşek; 'Bu Tarz Felaketlere Hazır Olma Çabası Göstermeliyiz'
Deprem röportajları kapsamında mikrofonumuzu bu kez Adana’da bulunan LTF ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikaKamyontürkiyeşoförfahrertrucksrc haberler bus