Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
6 Eylül 2014 Cumartesi - 13:04

“Türkiye Kaplamaya Tedirgin Bakma Aşamasını Çoktan Aştı”

“Uzun yıllardır bizimle çalışan uluslararası nakliye firmaları “frigofrik” veya “normal kasalı” ayırt etmeden tüm araçlarında kaplama lastik kullanmaktadır.” diyen Gökçe Şenocak, bize Tatkap’ın kaplama teknolojisini anlattı.

“Türkiye Kaplamaya Tedirgin Bakma Aşamasını Çoktan Aştı”

Lastik kaplama teknolojileri konusunda deneyimi ile ön plana çıkan Tatkap, bu deneyimini nakliye sektörü ile paylaşıyor. “Uzun yıllardır bizimle çalışan uluslararası nakliye firmaları “frigofrik” veya “normal kasalı” ayırt etmeden tüm araçlarında kaplama lastik kullanmaktadır.” diyen Gökçe Şenocak, bize Tatkap’ın kaplama teknolojisini anlattı.     
Tatkap’ın lastik kaplama teknolojisini detaylı olarak anlatır mısınız?
 
Soğuk lastik kaplama teknolojisi Dünya’nın her yerine hemen hemen aynıdır. Türkiye’de Tatkap’ı diğer kaplama işletmelerinden farklı kılan bu teknolojideki süreç uygulamalarıdır. Lastik kaplamanın en önemli işlemlerinden biri olan lastik raspalama işlemini tam otomatik makinalarla yapmaktayız. Sadece bu makine küçük bir kaplama atölyesi değerindedir.
 
Raspalama işlemi oldukça önemli ve lastiğin kaplandıktan sonraki ömrünü direkt etkileyen bir işlemdir. Yine kaplamanın önemli malzemelerinden biri olan ve eski lastik ile yeni sırt kauçuğunu kimyasal olarak biri birine bağlayan kuşingam, Tatkap’ta el değmeden otomatik ekstrüzyon ile lastiğin üzerine uygulanmaktadır.
 
Tabi bu uygulamaları yıllardır operatör değiştirmeden tecrübeli elemanlarımızla yapmak Tatkap’a mutlaka ki artı bir avantaj getirmektedir.
 
Yıllık lastik kaplama miktarınız nedir?
 
Yıllık lastik kaplama miktarımız ortalama 30.000 adettir. Bu adetlere, çok yeni iken yara almış ve sadece kaplamacıların tamir edebileceği tamir adetleri dâhil değildir.
 
Lastik kaplama konusunda sektör temsilcilerinde nasıl bir algı var?
 
Aslında Türkiye kaplamaya tedirgin bakma aşamasını çoktan aşmış bulunuyor. Uzun yıllardır bizimle çalışan uluslararası nakliye firmaları “frigofrik” veya “normal kasalı” ayırt etmeden tüm araçlarında kaplama lastik kullanmaktadır. Tabi uluslararası nakliye firmaları da artık bu konuda oldukça bilinçli olduğundan, lastiklerini kaplanamaz duruma gelmeden önce kaplanmak üzere Tatkap’a gönderiyorlar.
 
Türkiye’de lastik kaplama konusunda nasıl yol alınıyor?
 
2012 yılına kadar, bir kaplama tesisine yatırım yapacak imkânı bulan firmalar gerekli makine ve ekipmanı satın alıp kaplama tesisi kuruyordu. Şimdi yine bu imkâna sahipler. Ancak 2012 yılından sonra bu o kadar kolay olmuyor. Çünkü 2012 yılında Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının AET kuralları çerçevesinde zorunlu kıldığı ve lastik kaplamaya mahsus olan ECE 109 Regülasyonu çerçevesinde sertifika almayan ya da alamayan işletmeler artık kaplama yapamayacak. Bu sertifikayı alan kaplamacı sayısı 2013 yılı sonunda 17 idi.
 
Lastik kaplama konusunda sektörde yaşanan sıkıntılar nelerdir?
 
Lastik Kaplama konusunda en büyük sıkıntılardan biri Türkiye’de karkas ticaretinin olmayışıdır. Bilinçli firmalar kendi lastiğini kaplattığından, Karkas ticareti yasak olduğundan ve bireysel kullanıcıların büyük çoğunluğu lastiğini kaplanamaz duruma gelene kadar kullandığından dolayı Türkiye’de kaplama oranları Avrupa ve Amerika’ya göre düşük kalmıştır. ECE 109 R sertifika zorunluluğundan sonra kaplamacı sayısının azalacağı fakat kaplama oranlarının yükseleceği kanaatindeyiz.
 
Lastik kaplama tüketiciye ne kadar fiyat avantajı sağlıyor?
 
Kaplama Lastik son kullanıcıya yeni lastiğin en az yarısı kadar veya daha fazla bir avantaj sağlamaktadır. Aynı lastiğin ikinci ve hatta üçüncü defa kaplanması (ki biz bunu kendi tesisimizde sıkça yapıyoruz) bu avantajı kullanıcı lehine pozitif yönde arttırmaktadır.
 
Lastik kaplama markaya nasıl bir avantaj sağlıyor?
İlk olarak bir markanın kaplanabiliyor olması yeni lastik üreticileri tarafından çok önemli. Hatta yeni lastik üreticileri lastiğin reklamını yaparken “defalarca kaplanabilirliğini” ön plana çıkarırlar. Zaten yeni lastik firmalarının birçoğu kendi kaplama sistemlerini ve bayi ağlarını da kurmuş durumdalar. Kaplama sistemlerini de kullanarak pazardan alacakları payı büyütmeye çalışırlar. Bunun için değişik özendirme uygulamaları yaparlar.
 
Kaliteli bir kaplama sırt kauçuğu kullanılarak yapılan ve tüm işlemleri hatasız uygulanan bir kaplama lastik en az yeni lastik kadar, hatta bazen yeni lastikten daha fazla kilometre performansı sağlar. Bunu teknolojik olarak açıklamak ta mümkün olup, bu ayrı bir konu olarak anlatılabilir.

 

Etiketler:
 
Havai Fişek Taşıyan Tır Kaza Yaptı: 1 Ölü
 
​Hatice Doğan Cav: “Sektörde Emin Adımlarla Yürüyoruz”
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Lastik Kaplama Bir Kültür Olarak Kabul Edilmeli
1915 yılında lastiğin üzerinin basit deri parçaları ile kaplanmasıyla ...
“Daha Sık Kontrol Etmekte Fayda Var”
‘Lastik Kaplama Dosyası’ olur da sektör temsilcilerine yer vermemek olur ...
“Isı Kaplamanın En Büyük Düşmanıdır”
“Kaplamada en önemli noktalardan birisi sırt atma riskidir. Kaplanan lastiğin ...
 
“Standartlara Uygun Yapıldığı Takdirde Bir Riski Yoktur”
“Pirelli olarak kullanıcılarımızın ihtiyaçları doğrultusunda, lastiklerimiz ...
“Yeni Lastikten Hiç Bir Farkı Yoktur”
Recamic Ürün ve İş Geliştirme müdürü Erken Celiloğlu, “Michelin, karayolu ...
“30 Civarında Firma Bu Sertifikayı Alabildi”
Kamyonum Dergisi olarak “Lastik Kaplama Dosyası” için Brisa, Continental, ...
 
Yeni Nesil Lastik Kaplama
Abdulkadir Özcan A.Ş grup şirketlerinden olan AKO Lastik Kaplama A.Ş 12 ...
“En Büyük Sıkıntı Denetim Eksikliği”
Lastik kaplamada PrecurePro markasıyla pazarda yerini alan Goodyear Türkiye ...
2014'te Kazakistan Taşımacılığı Sorunsuz Olacak
Taşıma kotalarında yaşanan sorunlar ve yeterli miktarda kazak aracının ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncufahrertreylersondakikatürkiyekamyonum haberler newstruck