460 PS/2100 Nm motor gücü ile segmentindeki en rekabetçi güç ve torku düşük devirlerden itibaren sunan Ford Cargo 1846T yüksek performans ve düşük yakıt tüketimini bir arada sunuyor. Binek araç rahatlığındaki manuel şanzımanı ve debriyajsız otomatik şanzıman opsiyonu ile ön plana çıkan yeni model, yine lüks binek araçlarda görmeye alışık olduğumuz ESP, yokuş kalkış desteği, klima gibi donanımları ağır ticari araç sektöründe standart hale getirerek rakiplerinden ayrılıyor. Büyük lojistik firmalarının ihtiyaçları düşünülerek geliştirilen yeni Ford Cargo 1846T, filo yönetim sistemlerine uyumlu altyapısı ve opsiyonel sunulan Filobil sistemi ile filoların verimli yönetimi için gerekli donanımı müşterilerine sunuyor.
Küresel Kamyon Stratejisinin İkinci Aşaması Tamamlandı
Ford'un "One Ford" stratejisinin ağır ticari araç sınıfındaki uygulaması doğrultusunda imzalanan Global Cargo anlaşması kapsamında, birinci aşama olarak Güney Amerika’da üretilen Cargo’larda Ford Otosan üretimi olan kabinler kullanılmaya başlandı. İkinci aşama olan ortak ürün çıkarma planı ile yeni çekici geliştirildi ve üretimine başlandı. Büyümenin üçüncü aşaması olan ortak ürün gamı stratejisi üzerindeki çalışmalar ise sürüyor.
Haydar Yenigün: Türk Mühendisliği ile geliştirilen ilk global kamyonumuzu ürettik
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün yaptığı konuşmada, Ford’un ağır ticari araç ürün geliştirme ve tasarım merkezi konumunda olduklarını belirterek, şunları söyledi: “Türk mühendisliği ile geliştirilen Ford Cargo ile kamyon pazarında küresel bir marka yarattık. 1960 yılında başladığımız kamyon üretiminde 53 yıllık tecrübemizle 180 bin adedin üzerinde üretim yaptık. Küresel mühendislik merkezimizdeki 1240 mühendisimizin 400’ü sadece Ford Cargo için çalışıyor. Yeni çekicimiz için 75 milyon dolar’lık bir yatırım yaptık. Üç sene çalışarak geliştirdiğimiz yeni Ford Cargo 1846T’yi Avrupa, Amerika ve Asya olmak üzere 3 kıtada, yol ve iklim şartları birbirinden farklı olan 8 ülke ve 12 lokasyonda test ettik.”
Hedef, iç ve dış pazarda yıllık ortalama 6500 adetlik satış
Yenigün konuşmasında Ford Otosan’ın Ford Cargo’ya ilişkin 2013 yılı hedeflerini de açıkladı: “2013 sonunda kadar 500’ü ihracat olmak üzere toplam 3.000 adet, 2020’ye kadar ise yıllık ortalama 6.500 adet satmayı hedefliyoruz.” dedi. Genel Müdür Yenigün, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Yeni Ford Cargo için 16 pazarda yeniden yapılandık ve bu pazarlarda bizzat Ford Otosan olarak var olacağız. 2013’te, iç pazarda geçen yıla göre yüzde 20 artışla, yüzde 24’lük pay almayı hedefliyoruz. İhracatımızı ise yüzde 60 artışla 1600 adet olarak belirledik.“
Grant Belanger: Global Cargo ile Ford logosu kıtaları aşacak
One Ford’un ağır ticarideki yansımasını Ford ve Ford Otosan’ın eseri olarak dünya pazarlarına satacaklarını söyleyen Ford Otosan Genel Müdür Başyardımcısı Grant Belanger, “Ford markası, binek ve hafif ticari araçların yanı sıra artık ağır vasıta segmentinde de global pazarlarda rekabet edecek,” dedi.
Ahmet Kınay: Yeni nesil çekicimiz Avrupa’da 40 bin servis noktasında Türkçe destek alabilecek
Ford Otosan Kamyon İş Biriminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Kınay da, 2010 yılında kurulan Kamyon İş Birimi’nin; bayi yapılanması, ek hizmetler ve yeni ürünlere yoğunlaştığını ve İnönü Fabrikası'nda, esnek ve yalın üretim yeteneği ile 25 ana modelde, 1000’in üzerinde farklı kamyon üretilebildiklerini belirtti. Kınay konuşmasına şöyle devam etti: “Türkiye’de ağır ticari araç pazarının yüzde 65’ini çekici pazarı oluşturuyor. 1846T çekicimiz ile hem iç pazara hem küresel pazara hitap ediyoruz. Bu nedenle 38’i, Avrupa ülkesi olmak üzere 46 ülkede, 40 bin servis noktasında çağrı merkezi desteği almasını sağladık. Avrupa yol yardım hizmetimiz ile sürücülerimiz herhangi bir sorun yaşadıklarında bu noktalardan çekici hizmeti, uçak/otobüs bileti sağlama, konaklama ve aracı geri almak için ulaşım aracı ihtiyaçlarına cevap bulacak.”
Kınay konuşmasında bayilik yapılamasından da söz etti: “2013 yılsonuna kadar 22, 2014 sonunda ise toplam 29 adet 4S tesisimiz hizmete girecek. Yurtdışında mevcut 16 ülkedeki bayi sayımız ise kısa vadede 30, uzun vadede 50 ülkeye yayılacak. Rusya’da da gücümüz artıyor; 14 olan 3S bayi sayımız, bu yılsonunda 17’ye çıkacak” dedi.
“Kamyonda Marka İmajını Artırıyoruz”
Ford Otosan Kamyon İş Biriminden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Kınay Kamyonum Dergisi’ne verdiği demeçte Ford’un diğer ürünlerinde marka imajının zaten çok yüksek olduğunu sıra kamyona geldiğini belirterek şöyle söyledi; “Ford’un kamyondaki marka imajını artırıyoruz bir kere en önemlisi bu. Kamyon grubumuz üvey evlat gibi kalmıştı. Bunu değiştirmeye çalışıyoruz. Yeni ürünlerle müşteri beklentisi, memnuniyeti artıyor. Yeni aracın da pazar payımızda etkili olacağına inanıyoruz.”
Öncelikli hedefleri arasında büyük filo sahiplerinin olduğunu belirten Kınay, “Bizim daha önceki aracımız özellikle uluslararası çalışan filo müşterilerine çok hitap etmiyordu. Bu problemimizi giderdik, otomatik opsiyonumuz da var. Test sürüşü etkinliklerimize onları da davet ediyoruz. Zaten Türkiye’deki en yaygın bayi teşkilatı bizde biliyorsunuz. Onlarla müşterilerimize ulaşıp aracımızı daha yaygın tanıtmayı planlıyoruz.” dedi.
2013 yılı içerisinde yaklaşık 3 bin adet satış gerçekleştirmeyi öngördüklerini sözlerine ekleyen Kınay, bu satışın da pazar paylarını yüzde 24-25 civarına çıkaracağını söyledi.