1980 yılında kurulan Doğruer Nakliyat, bugün bünyesinde tam 42 tenteli araç bulunan, Almanya, Belçika, Hollanda ve İsveç’e taşımacılık gerçekleştiren büyük bir nakliyat firması. C2 yetki belgesine sahip firmanın, yurt genelinde 5 adet deposu bulunuyor. Kamyonum dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, sektöre ilişkin son gelişmeleri görüşmek üzere Doğruer Nakliyat sahibi Yahya Doğruer ile bir araya geldi. Doğruer, yaşanan son ekonomik gelişmelerin neticesinde pek çok firmanın iflasla yüz yüze geldiğini, Doğruer Nakliyat’ınsa gerçekleştirdiği antrepoculuk faaliyetleri sayesinde nispeten “iyi” bir durumda olduğunu belirtti.
“Çözüm İthalat ve İhraç Dengesinin Düzelmesinde”
Yahya Doğruer, yurtdışı taşımacılığı yapan firmaların yaklaşık %50’lik bir kısmının yurda dönüşte âtıl kaldığını, yurt dışından herhangi bir mal getiremediğini belirtti. Bu durumun devamı hâlinde sektördeki firmaların yarısının batma noktasına gelebileceği uyarısında bulundu. Doğruer Nakliyat’ın nakliyecilik dışında antrepoculuk da yaptığını ve bu sayede kısmi bir rahatlık yaşadıklarına değinen Doğruer, sadece nakliyecilik yapan firmaların ise daha zor ekonomik koşullarla yüz yüze geldiğini vurguladı. Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan’ın, bu şartlarda çözümün nasıl sağlanacağına yönelik sorusuna ise Doğruer, ithalat ve ihracatın dengelenmesinde, döviz kurlarının oturmasında, ekonominin düzelmesinde şeklinde yanıt verdi.
“Tedbir Almak Zorunda Kalabiliriz”
Nuray Pekcan’ın, Doğruer Nakliyat’a girdiği sırada Yahya Doğruer’i şoför çalışanlarıyla sohbet ederken bulduğunu belirterek, “Onlarla patron-işçiden ziyade bir arkadaşlık bağınız var galiba” demesi üzerine sözü Doğruer alıyor: “Şoförlerimizle biz aynı gemideyiz. Biz kazanırsak onlar da kazanacak. Biz kaybedersek onlar da kaybedecek. Bugüne kadar her zaman maaşları zamanında ödedik. Doğruer Nakliyat olarak hiç işçi çıkarmadık. Ancak bu şartlar altında bu daha ne kadar devam edecek bilmiyorum. Sektör bu şekilde gidecek olursa tedbir almak zorunda kalacağız.”
“Şoförlerimizden Beklentimiz Bizim Paralarımızı Kendi Paraları Gibi Harcasın”
“Türkiye’deki şoförlerimiz bilgi olarak, eğitim olarak iyi durumda. Örneğin şoförlerimiz buradan yola çıkıp Almanya’da bir köyü bulabiliyor. Bu bir zekâ, bir yetenek göstergesi. Bunu her ülkenin şoförü yapamaz. Bizler de şoförlerimize maddi olarak tatmin edecek ücretler ödemeye gayret ediyoruz. Şu anda devir tasarruf devri. Ekonomik olarak zor dönemlerden geçiyoruz. Yine de araçlarımızın tamirini, şoförlerimizin harcırahlarını döviz kuru üzerinden ödüyoruz. Onlardan da bizi kollamalarını, parayı dikkatli harcamalarını istiyoruz. Bizim onlara ödediğimiz parayı sanki kendi paralarıymış gibi dikkatli harcasınlar. Bu, hem onların hem de bizim yararımıza.”
“En Büyük Sıkıntı Vizeler”
“Dozvola başına para vermek zorunda kalıyoruz. C Yetki Belgesi için para ödemek zorunda kalıyoruz. Her bir vize için 80 Euro ödemek durumundayız. Yurtdışında pek çok geçiş ücretleri ödüyoruz. Özellikle vize konusunda büyük sıkıntılar yaşıyoruz. Biz nakliyecilik sektörü olarak ekonominin lokomotifiyiz. İhracat ve ithalatın ölçekleri bizden geçiyor. Devletimizden beklentimiz vergiler konusunda işimizi kolaylaştırması.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |