Şevket Başkan’la birlikte, bu güzel tesisi bir yandan gezmeye, bir yandan da sohbet etmeye koyuluyoruz.
S.S. 1 Nolu Adıyaman Motorlu Taşıtlar Kooperatifi’ndeki üye sayısı 360’dan 200’e düşmüş. Tesis, şu anda kurulu olduğu bu alana 3 yıl önce buraya taşınmış. Ondan önce Adıyaman merkezde bulunuyormuş. Gezmekte olduğumuz bu yeni tesisin 14 bin metrekare olduğunu söylüyor Şevket Başkan. Mülkiyeti kooperatife ait olan tesisin ederi için Başkan Çalgan, “Yaklaşık 20 Trilyon eder diye düşünüyorum.” diyor.
“Akaryakıt Her Gün Yükselmeye Devam Ederse Burası da Batacak”
“Önceki yıllarda yoğun olarak yabancı firmalara ait tütün taşımacılığı yapıyorduk. Şimdilerde daha çok tekstil ürünleri taşıyoruz. Bunların da pek çoğunu, İzmir ve Bursa’ya yaptığımız taşımacılık oluşturuyor. Şu anda sadece yurt içinde hizmet veriyoruz.” Şevket Başkan’a tesisin ne kadar düzenli olduğunu belirtince şu cevabı alıyoruz: “Burada her konuda bir disiplin söz konusu. Bu anlamda diyebilirim ki, Güneydoğu’da örnek gösterilebilecek tek kooperatif burasıdır. Ne var ki, akaryakıt her gün yükselmeye devam ederse burası da batacak. Son günlerde fiyatlarda bir düşüş söz konusu olsa da, pompalara henüz yansımış değil.”
S.S. Nolu Adıyaman Motorlu Araçlar Kooperatifi’nde 30-40 araç mevcut. Araçlar arasında bir hareket sırası bulunuyor, sırası gelen araç taşımacılığı gerçekleştiriyor. Karşılaştıkları en büyük sıkıntının ne olduğunu sorunca şu yanıtı veriyor Şevket Başkan: “En büyük sıkıntımız işsizlik. Bir seneden beri işler ciddi manada düştü. Akaryakıt yükseldi. Lokantacısı, sanayisi, lastikçisi, mazotçusu bize bağlı. Biz çalışmadığımız zaman onların işleri de yürümüyor. Buradan bir araç İzmir’e gittiği zaman bir ton mazot yakıyor. Çalışmadığı zaman ne olacak? Hem mazotçu, hem de şoför zarar etmiş oluyor. Şimdiye kadar birkaç sefer Federasyon Başkanıyla görüştüm. Geçen sene Kıbrıs’ta, bir önceki sene de Antakya’da görüşmüştük. Her sene görüşüyoruz. Aidatlarımızı düzenli ödüyoruz. Ancak henüz bir gelişme kaydedilmiş değil.”
“Bu Şartlarda Büyük Firmalara Nasıl Baş Edeceğiz?”
Başkanın bu sözleri üzerine federasyondan somut olarak ne beklediklerini soruyoruz: “Federasyonun bu esnafa sahip çıkmasını bekliyoruz. Niye mazotu büyük firmalara indirimli veriyorlar da, bu fakirlere vermiyorlar? Biz bu şartlarda büyük firmalarla nasıl rekabet edebileceğiz? Karayolu Taşıma Yönetmeliği 2004 yılında yürürlüğe girdi ve ondan sonra belgeler verilmeye başlandı. O belgeler için o zaman çok para vermiştik. O belgenin ne faydası oldu bize? O dönem bu belgenin o kadar çok faydasından bahsetmişlerdi. Genel Müdür, “Başkanım faydası şöyle olacak; büyük firmalar kendi yükünün dışında piyasadan yük alamayacak” demişti. Hani nerede kaldı bu? İhaleye giriyoruz K1 belgesi ile ihaleye giren benim önümü kesiyor. Bunlar olmayacaktı. Eski parayla 60 milyar para ödedik. Niye ödedik biz bu parayı? Her gün “Şu bölgeyi çıkarın, bu bölgeyi çıkarın deniliyor”… Tüm bu istenilenleri de yerine getiriyoruz. Ama bunun karşılığını alabildiğimizi sanmıyorum. Örneğin geçen sene Gümrük ve Ticaret Bakanı ile görüştük. Gerekli iyileştirmeleri yerine getireceklerini bize ilettiler. Ama henüz bir iyileşme yaşanmış değil. Esnafın aile hayatı sıfır, gecesi gündüzü yok. Kefeni boynunda yaşıyor. “Şevket Başkan’la tesis gezimizi sonlandırırken son bir mesajı olup olmadığını sorunca “Cemiyet bize sahip çıkmadığı müddetçe biz bir araya gelemeyiz. Cemiyetin bize sahip çıkması gerekiyor“ şeklinde oluyor son mesajı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |