Ülkemiz limanlarından gerçekleştirilen Ro Ro Taşımacılığının %76’lık gibi çok büyük bir oranı Avrupa limanlarına gerçekleştiriliyor. Bunu, Akdeniz ve Karadeniz’deki diğer ülke limanlarına yapılan seferler izliyor. Yani diyebiliriz ki, Avrupa’ya gerçekleştirilen seferler, Ro Ro taşımacılığında büyük bir ekonomik potansiyele sahip.
Avrupa limanlarına Ro Ro Taşımacılığı hizmeti veren 3 Türk firması bulunuyordu: U.N Ro Ro, Ekol Lojistik ve Ulusoy Denizcilik. Geride bıraktığımız Haziran ayında U.N Ro Ro firması, Danimarkalı denizcilik firması DFDS tarafından satın alındı. Böylece U.N Ro Ro tarafından Pendik, Ambarlı, Mersin ile Trieste, Toulon, Bari ve Patras Limanları arasında yapılan Ro Ro seferleri de DFDS tarafından yapılmaya başlandı. Aralık ayında ise aynı Danimarkalı firma, bu kez Ekol Lojistik firması ile bir işbirliği anlaşması yaptı. Bu anlaşma neticesinde Yalova ile Lavrio, Trieste, Sete Limanları arasındaki Ro Ro seferlerinde de DFDS söz sahibi oldu.
DFDS’nin internet sitesinde, konuya ilişkin 21 Aralık 2018 tarihli bir açıklama yayınlanarak, “Bu anlaşma ile Akdeniz'deki navlun hacimlerimizi % 30'a kadar arttırmayı bekliyoruz” denildi. Aynı açıklamada, DFDS Başkan Vekili ve Nakliye Bölüm Başkanı Peder Gellert’ın, “İstanbul'un güneydoğusunda yer alan Yalova'da, henüz yeni inşa edilmiş bir Ro Ro terminalinin kullanımı için sözleşme imzaladığımızı bildirmekten büyük memnuniyet duyuyorum.” ifadelerine yer verilerek, söz konusu Yalova Limanı’nın stratejik önemi vurgulandı.
Yine Aralık ayında, Port Akdeniz Antalya Limanı ile U.N Ro Ro firması arasında bir mutabakat imzalanarak, Ocak 2019’dan itibaren Antalya Limanı’ndan Ro Ro seferlerinin başlayacağı duyuruldu. U.N Ro Ro’nun DFDS’ye satışı göz önünde bulundurulacak olursa, Mersin, Antalya ile Trieste Limanları arasındaki seferler de yine DFDS tarafından gerçekleştirilmiş olacak.
U.N Ro Ro ve Ekol Lojistik firmalarında yaşanan bu gelişmelerin ardından, Trieste’ye Ro Ro taşımacılığı yapan tek Türk firması olarak, Çeşme-Trieste Limanları arası haftada 3 sefer düzenleyen Ulusoy Denizcilik kalmış oldu.
Türk limanlarından Avrupa limanlarına gerçekleştirilen Ro Ro seferlerindeki yabancı firmaların giderek artan hegemonyasını masaya yatırmak istedik. İlgili kurumlarla görüşmeye başladık. Bu kapsamda T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Deniz ve İçsular Düzenleme Genel Müdürü Sayın Okay Kılıç’ın bizimle paylaştığı bilgileri sayfalarımızda bulabilirsiniz. Kamyonum dergisi olarak konunun takipçisi olacak ve ilerleyen sayılarımızda da konuyu işlemeye devam edeceğiz.
Kamyonum Dergisi yeni sayıyı linkten okuyabilirsiniz;
http://www.kamyonum.com.tr/dergi.asp?t=1&sayi=162
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |