Filolarında bulunan araçlar hakkında bilgi veren Kılıç “Firmamız 1950’de dedem Şerafettin Kılıç tarafından kuruldu. Şirketimiz dedemden babama, babamdan bize, bizden de yeğenlerimize ve çocuklarımıza devrolacak. Aile şirketimizde toplamda 100 aracımız var. Araçlarımızın hepsi özmalımız. 40 adet ağır nakliye aracımızın yanı sıra 30 adet de kum, mıcır ve asfalt taşıma işlerinde kullanılan aracımız var. Hem özel sektöre hem de kamuya hizmet veriyoruz. Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın yüklerini de biz taşıyoruz.” dedi.
“Bu Araçlar 150 Tona Kadar Yük Taşıyabiliyor”
Ağır nakliyede kullanılan ve çift çeker özelliklere sahip 15 araçlarının bulunduğunu da kaydeden Kılıç “Ağır nakliyede 580 çift çeker MAN D38 model aracımız var. Araçtan çok memnunuz, çok güçlü bir araç. Şu anda üzerinde 90 tonluk bir iş makinesi var. Bu araçlar dorse kapasitesine de bağlı olarak 150 tona kadar yük taşıyabiliyor.” diye konuştu.
“Bu Süreçte Devlet Faizleri Düşürerek Bize Destek Olabilir”
Nakliye sektöründe meydana gelen daralmanın kar oranlarına olumsuz yansıdığını belirten Kılıç, 1 milyon lira alacaklarının olduğunu sözlerine ekledi. Trafik sigortalarının da yüksek rakamlara dayandığını ifade eden Kılıç, “Türkiye’nin içerisinde bulunduğu son süreçte kar marjımız çok düştü. Yetinmeye çalışıyoruz ama ödemeleri alamıyoruz. Vade ve çeklerde sıkıntı yaşıyoruz. Veresiye iş yaptığımızda çek verilmiyor, verildiğinde ise ödenmiyor. Çoğu firmada bu sıkıntıyı yaşıyoruz. Bu sene 1 milyon lira alacağımız var. Bazıları avukatta bekliyor, alamadık. Sektörün böyle gideceğini düşünmüyoruz. Bu dönemin geçici olduğunu düşünüyoruz. Bu süreçte devlet faizleri düşürerek bize destek olabilir. Faizlerin çok yüksek olmasından dolayı kazancımızın neredeyse tamamı bankalara gidiyor. Vergiler de çok yüksek. Tek çeker bir aracın gideri çalışmasa bile aylık 1.500 lira. Trafik sigortasını 11 bin liraya yaptırdık. Şoförümüz birkaç küçük kaza geçirmiş. Normalde 5 bin lira olan sigorta 11 bin liraya çıktı. Bu fiyatlar çok yüksek. Şu anda bizim bir gelirimiz yok ancak giderimiz çok fazla.” şeklinde konuştu.
“Yük Sigortasını Her Sigorta Şirketi Yapmıyor”
Firma olarak taşıdıkları yüklere sigorta yaptıklarından bahseden Kılıç, “Yük sigortasını her sigorta şirketi yapmıyor. Yük sigortamız olmazsa tam çalışamıyoruz. Mesela, Hakkari’den Malatya’ya helikopter getirdik. Sadece 70 bin lira sigorta bedeli ödedik çünkü taşıdığımız helikopterin 40 milyon değerinde. Sigorta olmadan taşıyamayız. Taşıdığımız yükün değerine göre ek sigorta yaptırıyoruz. Suriye tarafına da taşımacılık yapıyoruz. Kara Kuvvetleri Komutanlığı’nın eskortları eşliğinde sevkiyatlar gerçekleştirdik. İşimiz zor, daha önce bir şoför arkadaşımız şehit oldu. Bu nedenle yola gitmek istemeyen şoför arkadaşlarımız oluyor. Şoförlerimiz gitmek istemediği zaman kendimiz gidiyoruz. Bizim ailede herkes şoför.” ifadelerini kullandı.
“En İyi En Güçlü Araca da Sahip Olsanız İş Şoförde Biter”
Oğuzhan Ağır Nakliyat bünyesinde 100’den fazla şoförle yola devam ettiklerini aktaran Kılıç “Ağır nakliye şoförlerimizin hepsi çok deneyimli. En iyi en güçlü araca da sahip olsanız iş şoförde biter. Şu anda uzun yıllardır çalıştığımız 100’den fazla şoförümüz var. Eskiden biz şoförlere eğitim veriyorduk şimdi onlar bize eğitim veriyor. Hepsi profesyonel olduğu için gözümüz arkada kalmıyor.” açıklamasında bulundu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |