Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
26 Aralık 2024 Perşembe - 13:04

Hem Fırsatlarla Hem de Zorluklarla Dolu Bir Yıl Oldu

Atiz Heavy Lojistik Firması Sahibi Cengiz Atiz, lojistik sektörünün 2024 yılını okuyucularımız için değerlendirdi. 2024 yılının fırsatlarla olduğu kadar zorluklarla da dolu bir yıl olduğunu söyleyen Atiz, Türkiye’nin ise 2024 yılında uluslararası ticarette önemli bir transit ülke olarak öne çıktığının altını çizdi.

Hem Fırsatlarla Hem de Zorluklarla Dolu Bir Yıl Oldu

2024’ün, küresel ekonomik durgunluğun etkileri ile şekillenen bir yıl olduğunu söyleyen Atiz, lojistik sektöründe yaşanan zorlukların, firmalarının stratejilerini yeniden gözden geçirmesine ve daha esnek çözümler aramasına neden olduğunu belirtti. Türkiye’nin altyapı çalışmalarını değerlendirerek sözlerine devam eden Atiz, Türkiye’nin lojistik koridorlarının potansiyelini gerçekleştirebilmesi için altyapı, mevzuat ve gümrük işlemlerinde önemli iyileştirmeler gerektiğini söyledi. Lojistik sektörüne verilen teşvikleri yeterli görmediğini belirten Atiz, verilen teşviklerde küçük ve orta ölçekli işletmeler için erişilebilirlik sorunları yaşanabildiğini ifade etti.

“19 Yıldır Aralıksız Olarak Değerli İş Ortaklarımıza Hizmette Bulunuyoruz”

“Broshuis Türkiye Distribütörlük Görevini Üstlendik”

Sözlerine şirketlerini tanıtarak başlayan Atiz şunları söyledi;  “1 Kasım 1994 yılında Avrupa'nın önde gelen ağır nakliye firmalarına izin & eskort ve yol etüt hizmeti vererek giriş yaptığım bu sektörde ilk öz mal aracımı 2005 yılında aldım ve Atiz Heavy Lojistik firmasını kurdum. Atiz Heavy Lojistik olarak, bu bağlamda 19 yıldır aralıksız olarak değerli iş ortaklarımıza hizmette bulunuyoruz. Bizim için her yük ve her yükleyici en iyisidir. Güvenli taşıma konusunda sektördeki değerli nakliye firmalarımızı en güvenli, en kaliteli trailer ile buluşturmak adına, 2020 yılında sektördeki en iyi Trailer üreticisi olan Broshuis ile bir distribütörlük anlaşması sağladık ve Broshuis Türkiye distribütörlük görevini üstlendik. Bizim için yaptığımız taşımalarda güvenli ve şeffaf şekilde hizmet vermek çok önemlidir. Tarafımıza emanet ettiğiniz ürünlerinize kendimize aitmiş gibi değer vereceğimizden emin olabilirsiniz.”
 

“Hem Fırsatlarla Hem de Zorluklarla Dolu Bir Yıl Oldu”

“Türkiye, Uluslararası Ticarette Önemli Bir Transit Ülke Olarak Öne Çıktı”


2024 yılının Türkiye lojistik sektörü açısından, çeşitli dinamiklerle şekillenen ve lojistik sektörü için hem fırsatlar hem de zorluklarla dolu bir yıl olduğunu ifade eden Atiz şu ifadeleri kullandı; “Sektör, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik gibi alanlarda ilerlemeye devam ederken, uluslararası ticaretin getirdiği fırsatları değerlendirmeye çalıştık. Türkiye, stratejik konumu sayesinde uluslararası ticarette önemli bir transit ülke olarak öne çıktı. Orta Doğu ve Avrupa pazarlarına yönelik yeni lojistik hatları ve iş birlikleri geliştirildik.”


“Filomuza Yeni 10 Adet Çekici, 10 Adet Treyler Kattık”
2024 yılında kendilerinin ise yatırımlarına devam ettiklerini belirten Atiz bunları şöyle açıkladı; “Garaj alanımızı genişletme ve düzenleme çalışmalarının yanı sıra, operasyon merkezimize teknolojik yatırımlarda bulunarak filo takip sistemimizi bir adım ileri götüren yazılım sistemini envanterimize kattık. Filomuza yeni 10 adet çekici, 10 adet treyler katarak filomuzu genişlettik.”
 

“2024 Yılı Küresel Ekonomik Durgunluk ile Şekillendi”

2024’ün, küresel ekonomik durgunluğun etkileri ile şekillenen bir yıl olduğunu söyleyen Atiz şöyle devam etti; “Lojistik sektöründe yaşanan zorluklar, firmamızın stratejilerini yeniden gözden geçirmesine ve daha esnek çözümler aramasına neden oldu. Alternatif rotalar ve yerel tedarik kaynaklarına yönelme, gelecekteki belirsizliklere karşı bir yanıt olarak öne çıkıyor. Artan vize talepleri, süreçlerin daha da uzamasına yol açtı ve lojistik firmalarının planlarını etkiledi. Sınır geçişlerinde yaşanan aksaklıklar, vize alım süreçlerindeki yavaşlamalardan ve gümrük işlemlerindeki yavaşlamalardan kaynaklandı. Bu durum, taşıma sürelerini uzattı ve uluslararası taşımacılığı zorlaştırdı.”


“Türkiye'deki Karayolu ve Demiryolu Altyapısı, Bazı Bölgelerde Yetersiz Kalmaktadır”

“E-Gümrük Uygulamaları Yaygınlaştırılmalıdır”

“Türkiye'nin Lojistik Koridorlarının Potansiyelini Gerçekleştirebilmesi İçin Altyapı, Mevzuat ve Gümrük İşlemlerinde Önemli İyileştirmeler Gerekmektedir”

Söz konusu birçok koridorun üzerinde bulunan ülkemizin altyapı çalışmalarını değerlendirerek sözlerine devam eden Atiz şunları söyledi; “Türkiye'nin üzerinde bulunduğu birçok lojistik koridor, stratejik konumu sayesinde önemli bir ticaret ve ulaşım merkezi olma potansiyeline sahiptir. Ancak, bu potansiyelin gerçekleştirilmesi için altyapı, mevzuat ve gümrük işlemlerinde bazı iyileştirmelere ihtiyaç vardır. Türkiye'deki karayolu ve demiryolu altyapısı, bazı bölgelerde yetersiz kalmaktadır. Özellikle ana güzergahlar üzerinde modernizasyon ve yenileme çalışmaları gerekmektedir. Limanların kapasitesinin artırılması ve modernizasyonu, deniz taşımacılığında rekabetçiliği artıracaktır. Yeni konteyner terminalleri ve yükleme boşaltma alanları yapılabilir. Gümrük işlemlerinin hızlandırılması için dijitalleşme ve otomasyon sistemlerinin artırılması gerekmektedir. E-gümrük uygulamaları yaygınlaştırılmalıdır.  Uluslararası standartlara uyum sağlanması, gümrük süreçlerinin daha verimli hale gelmesine yardımcı olacaktır. Bu, işlemlerin hızlanmasını sağlar. Türkiye'nin lojistik koridorlarının potansiyelini gerçekleştirebilmesi için altyapı, mevzuat ve gümrük işlemlerinde önemli iyileştirmeler gerekmektedir. Yapılacak yatırımlar hem iç ticareti hem de uluslararası ticareti destekleyecek ve Türkiye'nin lojistik merkezi olarak konumunu güçlendirecektir.”
 

“Verilen Teşviklerde Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler (KOBİ) İçin Erişilebilirlik Sorunları Yaşanabiliyor”
“Lojistik Sektörüne Verilen Teşvikler Yeterli Değildir”


Sözlerine lojistik sektörüne verilen mevcut teşviklerin, bazı alanlarda yetersiz kaldığını söyleyerek devam eden Atiz; “Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) için erişilebilirlik sorunları yaşanabiliyor. Teşviklerin belirli alanlara odaklanması, sektördeki genel gelişimi sınırlayabilir. Örneğin, sadece büyük firmalara yönelik teşvikler, rekabeti azaltabilir.  Lojistik süreçlerin dijitalleşmesi için firmalara yazılım, donanım ve eğitim desteği sağlanmalıdır. Bu, verimliliği artıracak ve maliyetleri düşürecektir. Lojistik alanında nitelikli iş gücü yetiştirmek için eğitim programları ve burslar sağlanmalıdır. Bu, sektördeki insan kaynağının kalitesini artıracaktır. Lojistik sektörüne verilen teşvikler, sektörü desteklemek için önemlidir, ancak mevcut teşvikler yeterli değildir. Dijitalleşme, sürdürülebilirlik, altyapı yatırımları ve eğitim gibi alanlarda daha fazla teşvik sağlanması, sektörün rekabet gücünü artıracak ve genel ekonomik büyümeye katkıda bulunacaktır.”

“2025 Yılında Kadın Şoförlerin İstihdamını Artırmak İçin Projeler Geliştirmeye Çalışacağız


İnsan Kaynakları ve Operasyon Sorumlusu Emrah Özsarı ise sektörde kadın şoför istihdamı üzerine değerlendirmelerde bulundu.  “Türkiye’de pembe filo denince akla ilk gelen lojistik firması olduğumuz ortadayken kadın şoför konusunda,2024 yılı içerisinde, imkân dahilinde filonun tamamını kadın şoför yapmak için girişimlerimiz oldu.” diyerek sözlerine başlayan Özsarı şöyle devam etti; “Fakat filomuz low-bed taşımacılığına hizmet verdiğinden kadın şoförlerimizin istihdamı konusunda sorunlar yaşıyoruz. Bunun yanı sıra önyargılar ve güvenlik kaygıları da var.
2025 yılı için bu alanda çeşitli kurumlar ve işletmeler ile kadın şoförlerin istihdamını artırmak için projeler geliştirmeye çalışacağız.”
 


Lojistik sektöründe yapılan yabancı yatırımların, ekonomik büyüme ve sektörel gelişim açısından önemli fırsatlar sunduğunu ifade eden Atiz, ancak, bu yatırımların yerel firmalarla entegrasyonu ve sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde yönetilmesinin büyük önem taşıdığına vurgu yaptı. Bu sayede hem yerel ekonominin güçlenmesi hem de uluslararası rekabetçiliğin artırılmasının mümkün olacağını da sözlerine ekledi.
 

“Varmak İstediğiniz Yerdeyiz”

Son olarak 2025 öngörü ve hedeflerini okuyucularımız için paylaşan Atiz şunları söyledi; “2025 yılına yönelik öngörüler ve hedefler, lojistik sektöründeki dinamik değişimlere yanıt verecek şekilde tasarlanmıştır. Dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve müşteri odaklı hizmet anlayışı, gelecekteki başarıyı belirleyecek anahtar unsurlar olacaktır. Bu hedefler doğrultusunda, şirketimizin sektördeki rekabet gücünü artırmayı ve müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmayı amaçlıyoruz. Atiz Heavy Lojistik olarak, bizimle henüz iş birliği yapmayan firmalar ile en kısa sürede tanışarak iş birliği yapmak için sabırsızlanıyoruz. Pembe filomuz ile “Varmak İstediğiniz Yerdeyiz.””
 

 

 

 
Scania, Alp Lojistik’in Tercihi Olmaya Devam Ediyor
 
'Otokar ile Güçlü Yarınlar' Projesi Başladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Best Uluslararası Nakliyat Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yayman; Çok Zor Bir Yılı Geride Bıraktık
Best Uluslararası Nakliyat Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Yayman Kamyonum ...
ALC Lojistik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Çiçekli; Lojistik Sektörü ‘Ayakta Durabilme’ Mücadelesi Verdi
ALC Lojistik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı ve İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ...
Alp Özler Akademi Bünyesinde Ekspertiz Hizmeti Vereceğimiz Yeni Bir Projeye Başlama Planımız Var
Alp Özler 2. El Ticari Araçlar Satış Müdürü Burak Tekin verdikleri hizmetleri ...
 
ABC Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Bilen Lojistik Sektörünün 2024 Yılını Değerlendirdi
ABC Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Bilen lojistik sektörünün 2024 ...
Fullsped Uluslararası Taşımacılık CEO’su Berk Neziroğluları Lojistik Sektörünü Değerlendirdi
Fullsped Uluslararası Taşımacılık CEO’su Berk Neziroğluları, Kamyonum ...
Petek Uluslararası Nakliyat CEO’su Doğukan Yılmaz 2024 Yılı Lojistik Sektörünü Değerlendirdi
Petek Uluslararası Nakliyat CEO’su Doğukan Yılmaz, 2024 yılı değerlendirmelerini ...
 
Akar Lojistik Genel Müdürü Enver Deliktaş 2024 Yılı Lojistik Sektörünü Değerlendirdi
Akar Lojistik Genel Müdürü Enver Deliktaş, yıl değerlendirmesinde bulunurken, ...
Nükte Trailer Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Nükte Türk Treyler Sektörünü Değerlendirdi
Nükte Trailer Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Nükte Türk treyler sektörünü ...
"Türkiye’nin Öncü Firmalarından Biriyiz"
Mutlular Transport Yönetim Kurulu Üyesi ve Logista Global Yönetim Kurulu ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwdikkat haberler şoförbuskamyonumfahrerKamyonkamyoncu