Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
28 Eylül 2023 Perşembe - 14:47

İMS Lojistik Sınırları Aşıyor, Sınırların Ötesine Taşıyor!

İMS Lojistik Genel Müdürü Mustafa İmrak; “Yetkililer Türk Lojistikçilerini Korumalı” “Hedeflerimizin de Üstündeyiz” “Yakın Zamanda İtalya ve Almanya’da Yatırımlarımız Söz Konusu Olabilir”

İMS Lojistik Sınırları Aşıyor, Sınırların Ötesine Taşıyor!

İMSAN Group bünyesinde hizmet veren İMS Lojistik Genel Müdürü Mustafa İmrak, Kamyonum Dergisi Haber Müdürü Öykü İmset’in sorularını yanıtladı. Lojistik sektörünün ayakta kalabilmesinin yolunun Türk lojistik sektörü mensuplarını korumak olduğunu söyleyen İmrak, komşu ülkelerde yaşanacak siyasi istikrarsızlığın yansımalarına da hazırlıklı olunması gerektiğini kaydetti. 

“Lojistik Sektörünün Büyümesine Katkı Sağlıyoruz”

“Sektör Darboğazdan Geçiyor”

2022 senesini kapatmış ve 2023 senesinin ilk yarısını atlatmışken geçen süreyi değerlendirerek konuşmasına başlayan İmrak; “2022 yılı son çeyreğinden bugüne kadar geçen zamanda, lojistik sektörünün büyümesine katkı sunmaya devam ettik. Araç yatırımlarımız başta olmak üzere tüm planlarımızı hedeflediğimiz noktaya yetiştirmeye çalışıyoruz. Ama sektörün küresel sıkıntılardan dolayı darboğazdan geçtiğini de görmemiz gerek.” dedi.

“Hedeflerimizin de Üstündeyiz”

“Zor Koşullarda da Olsa Yeni Destinasyonlar Açmaya Devam Ediyoruz”

“Güzergah ve yeni destinasyonlarla ilgili önümüze koyduğumuz hedeflerin de üstündeyiz.” diyerek sözlerine devam eden İmrak; “Özellikle ihracatta Avrupa ayağında sürekli destinasyon haline getirdiğimiz Avusturya, Fransa, İsviçre, İsveç gibi ülkelerin yanında Danimarka, İspanya gibi zor koşullarda da olsa yeni destinasyonlar açmaya devam ediyoruz. Diğer yönden yani Avrupa’dan Orta Asya’ya olan destinasyonlarda ise Avrupa’dan direk Ermenistan, Gürcistan, Azerbaycan, Irak; Orta Asya ülkeleri Kazakistan, Özbekistan, Türkmenistan, Kırgızistan gibi destinasyonları da sürekli gittiğimiz ülkeler haline getirdik.” şeklinde konuştu.

“Irak’ta Yatırımlarımız Devam Ediyor”

“Yakın Zamanda İtalya ve Almanya’da Yatırımlarımız Söz Konusu Olabilir”

Yurtiçi ve yurtdışı yatırımlarını sorduğumuz İmrak şöyle cevapladı; “Yurtiçindeki yatırımlarımızda araç filomuzu yenilemeye devam ediyoruz. Daha önce önümüze koyduğumuz hedef çerçevesinde filomuz şu anda büyüyor. Yurtdışı pazarında ise özellikle Irak’ta 2022 sonu itibariyle ve 2023’ün başından bu yana gerek yerel bir şirket gerek depolama gerek diğer personel yatırımlarımız devam ediyor. Geçtiğimiz haftalarda İtalya ziyaretimiz söz konusu olmuştu. Yakın zamanda İtalya, akabinde de Almanya’da yatırımlarımız söz konusu olabilir. Süreç içerisinde yeri geldiğinde paylaşacağız.”

“Irak, Türkiye’yi Daha Çok Önemsiyor”

“Irak Pazarını Başka Ülkelere Kaptırmamız Türkiye’yi Sıkıntıya Düşürür”

Irak pazarının Türkiye’ye etkilerini sorduğumuz İmrak; “Irak bir kere sınır komşumuz. Beşeri, kültürel, tarihsel ilişkilerimizin de had safhada olduğu bir ülkeden söz ediyoruz. Zaman zaman Almanya’dan sonra ihracatta ikinci sıraya yerleşen bir pazar aslında. Çünkü Irak’ın en yakın pazarı İran dışında Türkiye’dir. Türkiye’yi daha çok önemsiyorlar. Irak pazarını başka bir ülkeye ya da pazara kaptırmamız durumunda, Türkiye’nin ciddi anlamda sıkıntıya düşeceğini söylememiz mümkün. Özellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerimiz ile Mersin’in lojistik camiası bu konuda ciddi anlamda yara alır.” dedi.

“TISİAD, Türkiye ve Irak Arasında Köprü Görevi Görmektedir”

“Derneğimizin Üstlendiği Misyon Çok Değerli ve Önemli”

Başkan Vekili olarak görev aldığı TISİAD’ın amacına da değinen İmrak konuşmasına şöyle devam etti; “TISİAD’ın amacını kısaca şöyle ifade etmek gerekirse; Türkiye ve Irak arasında bir köprü görevi görmektir.  Bunu sadece ticaret boyutuyla ele almayalım. Beşeri ilişkilerde de böyle bir katkı sunar. Son dönemde yaptığımız ziyaretlerde de bunu yapmaya çalıştık. Zaman zaman ülkemizde zirveler yapıyoruz. Irak’ta da bunu yapıyoruz. Heyet kabul edip heyet olarak ziyaretler gerçekleştirdiğimiz de oluyor. Bu anlamda derneğimizin üstlendiği misyon çok değerli ve önemlidir.”

“Irak, Ana Pazarlarımızdan Biri”

“TISİAD’ın En Çok Katkı Sunan Firmalarından Bir Tanesiyiz”

“Şirket olarak TISİAD’ın Irak ile ihracat hedefine nasıl bir katkı sağlıyorsunuz?” sorusunu yönelttiğimiz İmrak şunları söyledi; “Biz hizmet ihracatı alanında çalışıyoruz. Dolayısıyla Irak da bizim ana pazarlarımızdan birisi. TISİAD’ın konusu bu olunca en çok katkı sunan firmalardan biri biziz. Biz ne kadar payımızı büyütürsek TISİAD’ın da hedeflerine katkı sunmaya devam etmiş oluyoruz.”

“Pazarı Elde Tutmalıyız”

“Yetkililer Türk Lojistikçisini Korumalı”

“Üretici ve ihracat pazarı daraldı.” diyerek konuşmasına devam eden İmrak konuyla ilgili; “Çünkü biz direk ihracatçının malını göndermesine endeksli olduğumuz için öncelikle o pazarı elimizde tutmalıyız. Lojistik sektörünün de ayakta durabilmesi için o pazardaki Türkiye’nin varlığı ihracatçının gücü, malın kalitesiyle orada tutunabilmelerini sağlamamız lazım. Buradaki bürokratlarımızın bulunduğu ülkenin pazarını, tüccarının elini güçlendirecek pozisyonlar yaratmasından geçer. Lojistik sektöründeyse burada ilgili makamların, Bakanlıkların Türk lojistikçisini koruması gerekir. Bunu yakıt desteği, vergi düzenlemeleriyle sağlaması gerekir. Buna duyarsız kalınmaması gerekir.” şeklinde konuştu.

“En Büyük Sorunumuz Vize”

“Yeni Dönemde Irak’ta Yatırımlar Artışa Geçecek”

Konuşmasını bitirirken sektörün başlıca sorunlarına da değinen İmrak; “Avrupa pazarında en büyük sıkıntımız vize. Zaten vizeli şoför bulamıyoruz. Mevcut şoförlerimize vize alamıyoruz. Bundan dolayı sürekli şoför değiştirmek durumunda kalıyoruz. Tabii bir de yakıtı göz ardı edemeyiz. En büyük sıkıntılarımızdan biri de bu. Son dönemlerde vize sorunu çok fazla. Müşterilerimize davetiye gönderiyoruz. Dolayısıyla bu süreci biraz baltalıyor. İhracat ayağındaki noktada da Irak’taki hükümet kurulum aşamalarının gecikmesi, oradaki bütçelerin zamanında oluşturulamamasından kaynaklı şu anda zorunlu ihtiyaçlar dışında yeni projeler, inşaat alanları ya da yeni yatırımlar yapılamıyor. Yeni dönemde ihtiyaçların artık zapt edilememesinden dolayı tekrar artışa geçeceğini düşünüyoruz. Bu konuya da Türkiye olarak da firma olarak hazır olmamız gerektiğini düşünüyoruz.”

 
Volkswagen Fabrikalarında Sistem Arızası Nedeni ile Üretim Durdu
 
Global Ports Yatırım Yapılabilir Notu ile En Düşük Faizli ve Uzun Vadeli Borçlanma İşlemlerinden Birini Gerçekleştirdi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İşin Mutfağından Masanın Öbür Tarafına Bir Başarı Hikayesi!
Kamyonum Dergisi bu ayki sayısında; Düzce’nin, Bolu Dağı eteklerine kadar ...
Bilsa, Sektördeki İddiasını Sürdürüyor!
1984 yılında kurulan Bilsa, endüstriyel kontrol ve otomotiv test ekipmanları ...
"14-16 Eylül Tarihlerinde ‘Orta Koridor’un Ortasında Buluşuyoruz"
“Fuarımızda Pekin’den Londra’ya Kadar Tüm Ülkeleri Buluşturuyoruz” “Çin ...
 
Scania Super; Yüzde 8 Yakıt Tasarrufu, Güçlü Motoru ve Yüksek Tork Değeri ile Yakında Pazarda
Scania, yeni araç ve teknolojilerini basın mensuplarının katılımı ile ...
Sektör, Hayali Değil Gerçekçi Çözümler Bekliyor!
Lojistik sektörünün gündemindeki sorunları, güncel gelişmeleri ve daha ...
Bora Transport Logistic Yönetim Kurulu Üyesi Elif Özge Gülcüler; '2022 Yılında Taşıma Sayımız Yüzde 25 Arttı, 2023 Yılında da Yatırımlarımıza Devam Edeceğiz'
1994 yılında İstanbul’da Tayfun Gülcüler tarafından kurulan Bora Transport, ...
 
Yeni, Yine, Yeniden AB mi?
Şunun şurasında Türkiye’nin belki de önümüzdeki yüz yıllık dönem için ...
Orta Koridor’da Kritik Kararlar!
Türkiye'den başlayıp Orta Asya üzerinden Çin'e uzanacak Trans-Hazar Uluslararası ...
Otonom Sürüşte Dünya Liderliğine Imagry ve Otokar İmzası!
Imagry CEO’su Eran Ofir; “Otonom Sürüş Yapay Zeka’nın En Gelişmiş Uygulaması ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newsşoförkamyonumtrucktürkiyesrc haberler treylerkamyoncu