Mersin’in Türkiye ve Akdeniz’in lojistik üssü olmasının nedenleri arasında sahip olduğu potansiyel ve her geçen dönem artan yatırımlar gibi etkenler başı çekiyor. Ayrıca, Türkiye’nin en önemli limanlarından birisine sahip olması, serbest bölgesi, geniş demiryolu ulaşımı, güçlü tır filosu, 69 kilometre mesafede bulunan Adana Havalimanı gibi özellikler de Mersin’in lojistik önemini arttıran etkenler olarak dikkati çekiyor.
Öte yandan kentin geçmişten gelen lojistik kültürü ve bu yönde gelişmiş insan kaynakları yapısıyla lojistik faaliyetler için bütün imkanlara sahip olması da çok önemli bir avantaj olarak göze çarpıyor.
Ulusal Kalkınma Plan ve Programları’nda, Mersin’in Türkiye ve Doğu Akdeniz’in lojistik merkezi olması hedefleniyor. Türkiye’de kurulan ilk ve kendi rıhtımlarına sahip tek serbest bölge Mersin Serbest Bölgesi.
MERSİN, TÜRKİYE İÇİNDE ÖNEMLİ YERE SAHİP GÜÇLÜ TIR FİLOSUNA SAHİP
Avrupa Birliği (AB) Ulaştırma Ağı Genişleme Planı’nda ‘’Deniz Otobanları Projesi’’ne Türkiye’den sadece Mersin ve Samsun limanları kabul edildi. Ayrıca Mersin, Türkiye içinde önemli yere sahip güçlü bir tır filosuna sahip. Türkiye genelinde C2 yetki belgesine sahip olan firmaların önemli bir kısmı Mersin’de bulunuyor.
Türkiye’deki bütün yerleşim birimlerine karayolu bağlantısının bulunması, Serbest Bölge’nin varlığı ve liman faaliyetlerinin yoğunluğunun da etkisiyle Mersin, karayolu taşımacılığının en yoğun olduğu iller arasında yer alıyor.
Toplam rıhtım uzunluğu, liman alanı, maksimum derinlik, işçi sayısı, gemi kabul kapasitesi, konteynır stoklama kapasitesi alanlarında Türkiye’nin en büyük limanı konumunda olan Mersin Limanı, zengin imkânlar sayesinde her türlü kargo çeşitlerine; konteynır, genel kargo, proje kargo, ro-ro, kuru dökme yük ve sıvı dökme yük hizmeti verilmekte.
21 tane rıhtımı bulunan limanda, büyüklüğüne göre aynı anda 30’a yakın gemiye yükleme-boşaltma hizmeti verilebilmekte, ayrıca yılda ortalama 15 milyon ton yük elleçlemesi yapılıyor. Mersin (Çamlıbel) Yat Baseni, Uluslararası Doğu Akdeniz Yat Rallisi’ne ev sahipliği yapıyor. Kentte bulunan Kazanlı - Karaduvar alanı ise, bölgesel akaryakıt dağıtımında merkezi konumda. Ayrıca, Mersin’e deniz yolu ile gelen transit yükler demir yolu ile Ortadoğu ülkeleri ve Orta Asya Türk Cumhuriyetleri’ne taşınmakta. Temeli atılan Kars - Tiflis - Bakü Demiryolu Hattı’nın Akdeniz’e açılan en önemli ayağını Mersin Limanı oluşturacak.
LOJİSTİK KÖY PROJESİ
Mersin, coğrafi konumu, yurt içi ve yurt dışına olan bağlantı kolaylığının sağladığı avantajlarla yalnız Türkiye’nin değil aynı zamanda Ortadoğu ve Doğu Akdeniz’in en önemli lojistik merkezi konumunda. Yenice’de oluşturulacak ve 384 dönümlük bir arazi üzerine kurulacak Lojistik Köy Projesi ile başlangıçta 1 milyon tonluk yük taşıması hedefleniyor. Mersin bu proje sayesinde Ortadoğu ve Orta Asya varışlı taleplere de hitap edebilecek konuma gelecektir.