Ben kimim?
Eğitimim ve sonrasında doktora amacıyla geldiğim İtalya Bari şehrine 2016 yılında tamamen yerleştim.
Eğitimimin ilk yılını tamamladıktan sonra lojistik sektörü ile tanıştım.
Yaşadığım yerin liman şehri olması ve Türkiye ile ticaretin önemli düzeyde olması, ayrıca Türk nüfusunun bu bölgede azlığı mevcut talebin oluşturduğu imkân ve fırsatları değerlendirmem konusunda büyük bir avantaj oldu. Bölgede Türk firmalarının olmaması ve az sayıda Türk çalışanın olması bana sektörü çok hızlı tanıma ve deneyim elde etme imkânı sağladı.
Özellikle pandemi surecinde, lojistik sektörü adeta birincil hizmet alanı haline gelerek önemli bir ivme kazandı. Çin merkezli ticaretin neredeyse durması navlun bedellerinin ürünün toplam bedelinden daha fazla olması ticarete önemli bir ket vurdu. Bu noktada Türkiye'nin avantajlı konumu ve dinamik lojistik sektörü, Avrupa’nın Türkiye’ye yönlenmesi ile ciddi bir pazar oluşturdu.
Ancak bu dönemde, lojistik, ihracat ve ithalat firmalarının süreci doğru şekilde yönetememesi birçok sorunu da beraberinde getirdi. Pandemi ile birlikte ülkemizde yoğun olarak hissedilen yüksek enflasyon, özellikle maliyet enflasyonu ve döviz kuru etkileri tüketicilerin satın alma gücünü azaltarak mal ve hizmet fiyatlarında sürekli bir yükselişe neden oldu ve bu durum ekonomik istikrarsızlığın devam etmesi ile ülkemizin dış ticarette rekabet avantajlarını direk etkileyen ticari dengeyi bozmasına sebebiyet verdi.
İşte bu aşamada kilit görevinde olan ve ticaretin en önemli sorumluğunu üstlenmek durumunda kalan lojistik firmaları oldu. Pandemi lojistik fırsatları ile küçük orta ölçekli birçok lojistik firması İtalya piyasasına girdi. Firmaların artması, piyasadaki rekabet ortamının yükselmesi ile surecin doğru şekilde yönetilmemesi mevcut ticari fırsatları direk etkilemeye başladı.
En önemli konu; doğru yönetim…
Lojistik sektörü tamamen bir grup çalışması, uluslararası çalışan lojistik firmalarına bu nedenle ciddi bir görev düşüyor, doğru yönetilemeyen bir işlem ülkenin ticaretini direk olumsuz şekilde etkileme gücüne sahip.
Birçok nedenle doğru yönetilemeyen firmalardaki eksiklikleri tamamlamak misyonu ile Mavi Group’u kurduk.
Grubumuz ithalat ve ihracat firmalarına, sadece nakliye konusunda değil, aynı zamanda doğru pazarlama stratejileri ve sunduğu çözümlerle, maliyetleri optimize etmek ve karlılıklarını artırmayı hedefliyor. Müşterilerle kurduğumuz şeffaf ilişki sayesinde, ticaretteki riskleri en aza indiriyor, süreci birlikte yöneterek firmalar arasında güçlü ticaret bağları kurma misyonunu en ön planda tutuyoruz.
Temel amacımız müşterimizin beklentilerine anlamak, ürün ve hizmetlerin bu beklentilere uygun şekilde doğru Pazar analizi ve trendi ile, rekabet analizlerini yaparak, mevcut rekabetçi piyasaya uygun bir is stratejisi sunmak.
Mavi Group ne tür hizmetler veriyor?
Mavi Group bünyesinde çalışan müşterilerimiz bizden sadece bir hizmet almakla kalmıyor, bir iş ortağı ediniyor. Ticaret Danışmanlığı hizmetimiz yani sıra Güney İtalya’nın Bari limanında lojistik firmalarını takip etmek, gümrük işlemlerini hızlandırmak ve evraksal sorunlara hızlı ve doğru müdahalede bulunmanın yanı sıra lojistik firmalarına, ithalat ve ihracat süreçlerine güvenilir ve sorunsuz hizmet sunarak ticaretlerinde önemli destek sağlama görevini yürütüyor.
Türk ve İtalyan firmaları arasında köprü görevi daha doğrusu tabiri caizse Info point noktası olmak, ülke arasında iş birliğini artırmak açısından çok önemlidir. Bu yolda sadece Türkiye-İtalya/İtalya-Türkiye hattında değil, Arnavutluk, Yunanistan, Almanya, İngiltere, Fransa, İsviçre, Portekiz ve İspanya pazarlarında da faaliyet gösteren grubumuz; lojistik ve ticaret danışmanlığı hizmetlerimizle, müşterilerimizin küresel rekabet avantajlarını güçlendirmelerinde destek oluyor.
Bu hedeflerimizle Türkiye’nin küresel pazardaki rolünü güçlendirmek ve sürdürülebilir başarılar sunmak adına pek çok projeye imza atacağımıza eminim. Bilincinde olduğumuz en önemli gerçek, iş ortaklarımızda birlikte yürüdüğümüzde ve ticaretlerine katkı sağladığımız ölçüde kazançlı çıkacağımızdır. Firmamızın logosu ve mesajı da bu nitelikleri barındırıyor, ticaretinizde sağlam köprüler kurmak ve destek olmak.
Her risk ve kriz aslında deneyimle azalan bir öğrenme sürecidir. Logomuzu da bu düşünce ile Anka kuşu üzerinde oluşturduk, hayatın karmaşıklığını ve zorluğunu ticarette de aşabileceğimizi insani ve vicdani değerlere odaklanarak, iş ilişkilerini güçlendirmeyi temel unsur haline getirmeyi hedeflemiştir. Riskleri ve kriz dönemlerini Anka kuşu gibi küllerinden doğarak tekrar güçlenmeyi, güçlendikçe de başarı ile globalleşmeyi hedeflemektedir.
Aycan YILDIZ
Mavi Group
Yönetim Kurulu Başkanı
www.mavigroupsrl.com
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |