IVECO Araç Genel Müdürü Hakkı Işınak,
“S-WAY BİZE CİDDİ ANLAMDA BİR DİNAMİZM KAZANDIRDI”
ABC Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Bilen,
“HER ANLAMDA EKONOMİK OLDUĞU İÇİN IVECO MARKASINI TERCİH ETTİK”
ABC Lojistik ile yapılan bu anlaşmanın, IVECO Türkiye’nin bu yıl gerçekleştirdiği en önemli anlaşmalardan biri olduğu belirtildi. 530 beygir gücünde Euro 6 E kriterlerine uygun FPT Endüstriyel yapımı bir motora sahip olduğu ifade edilen S-WAY’i lojistik şirketinin seçiminde; yüksek standarttaki özellikleri, performansı ve karşılaştırılan araçlara göre düşük yakıt tüketimi ve ürün ile ilgili geçmiş yıllardaki olumlu tecrübelerinin etkili olduğu aktarıldı.
Tören sonunda günün anısına IVECO Araç Genel Müdürü Hakkı Işınak ve Ağır Vasıta Satış Müdürü Murat Uçaklı, ABC Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Bilen’e plaket teslim etti.
IVECO yetkili satıcısı Gülsoylar’ın gerçekleştirdiği 100 adetlik S-WAY çekici teslimatına Kamyonum Dergisi olarak katılım sağladık. Teslimat töreninde IVECO Araç Genel Müdürü Hakkı Işınak, Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan’ın IVECO S-WAY’e ve teslimata dair sorularını yanıtladı.
“Talep Var, Yatırım Devam Ediyor; Bunlar Ülkenin Büyümesi İçin de Çok Güzel Sonuçlar”
ABC Lojistik’in çok önemli bir firma olduğunu vurgulayarak sözlerine başlayan Işınak, yaklaşık olarak iki senedir yakın temasta olduklarını belirttiği ABC Lojistik’e geçen sene de araç teslimatı gerçekleştirdiklerini ifade ediyor. Işınak konuşmasını şöyle sürdürüyor; “Ergun Bey özellikle yeniden IVECO’yu tercih etmelerinin sebebini açıkladı. Satış sonrasındaki ehemmiyetimiz ve servis hizmetimizin kalitesi nedeniyle bir satış gerçekleşti. Ergun Bey’e özellikle yatırım kararı yeniden IVECO olduğu için teşekkür ediyorum. ABC Lojistik’in yöneticilerine bu araçları teslim etmek bizim için çok önemli ve devamı da gelecek. Ancak sektörün de tabii ki gerçekleri var. Örneğin; bulunabilirlik ve çip problemi gibi... Bu gerçekler içerisinde markanın mütevazı olması ve müşterilerine her daim yakın olması altını çizdiğim ve arkadaşlarıma da özellikle altını çizerek söylediğim konudur. Çünkü 2018, 2019’u gördük; yedi bin adetlerden bugün 25 bin adetlere geldi. Son 10 yıla baktığımız zaman bu sektörün zaten 20 bin olması gerekiyor, yani yedi bin, sekiz bin ve 12 bin gibi rakamlar çok düşük. Ancak talep var, yatırım devam ediyor; bunlar ülkenin büyümesi için de çok güzel sonuçlar. Günün sonunda, ‘Bulunabilirlikle ilgili her zaman müşterinin yanında, net ve açıklayıcı olun. Mantıklı açıklamalar yapın.’ diyorum.”
“S-WAY Kendi Kendini Kanıtladı”
Ürünün kendini kanıtlamasının çok önemli olduğuna değinen Işınak, ilk lansmanı 2020 Şubat ayında yaptıklarını ve o dönemde pandeminin çıktığını aktarıyor. Sektördeki son müşteri toplantısını yaptıklarını ve akabinde pandemide evlere kapanma sürecinin başladığını; fakat teslim ettikleri araçlardan çok iyi dönüşler aldıklarını belirten Işınak, “Aslında S-WAY kendi kendini kanıtladı. Ekip, bu artan talep karşısında ürünü anlatmadı, hizmetleri anlattı ve hizmetlerle yeni müşteri kazanımımız ciddi anlamda büyüdü. Bugüne kadar 3,5 ton üzeri tüm modellerde ürün yelpazesi geniş olan bir marka olduk; fakat ağır vasıtada da varız ve çok ciddi büyüme hedeflerimiz var. O yüzden de S-Way bize ciddi anlamda bir dinamizm kazandırdı. Bundan sonra yolumuz açık daha da büyüyeceğiz.”diyor.
“Lojistik Sektörü Son Üç Yıldır Ciddi Anlamda Bir Büyüme Trendinde”
Konum olarak Türkiye’nin tüm kıtaların birleştiği bir noktada olduğunu vurgulayan Işınak, bunun avantajının kullanıldığından da söz ediyor. Işınak, “Ticaretlerimiz çok büyük ve bu da bizi büyütüyor. Lojistik sektörü son üç yıldır ciddi anlamda bir büyüme trendinde; bunun da devam edeceğini öngörüyoruz. Sonuç itibariyle Avrupa’yla birebir aynı teknolojiyi kullanıyoruz. Araçlarımız Avrupa’da çıkar çıkmaz akabinde hemen bizde lansmanı oluyor. Hatta bazen eş zamanlı lansmanlar yapılıyor. Daily 4x4’ün lansmanı Avrupa’yla birebir aynı anda; S-WAY’in lansmanı da iki ay arayla oldu. O da aracın üretilip bize gelmesi için geçen süre.”şeklinde konuşuyor.
“IVECO’nun Elektrikli Araçlar Konusunda Çok Ciddi Hazırlıkları Var”
Teknolojinin hızla değiştiğinden bahseden Işınak, bu değişimi pandeminin de tetiklediğini belirtiyor. Işınak sözlerini; “Elektrikli araçlar artık günümüzün olmazsa olmazı. IVECO’nun da bu konuda çok ciddi hazırlıkları var. Önümüzdeki sene sonunda, 2024 senesinin başında Avrupa’yla beraber elektrikli araçlarımızı Türkiye’de satmaya başlayacağız ve seri üretimle Türkiye’de müşterilerimizin hizmetine sunacağız.”diyerek sona erdiriyor.
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan teslimat töreninde gerçekleştirdiği söyleşide sorularını ABC Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Bilen’e yöneltiyor. Bilen, sektörde artan talebe yönelik olarak, ‘Yatırım yapıyoruz; ancak daha da büyümek zorundayız.’ diyor.
“Her Anlamda Ekonomik Olduğu İçin IVECO Markasını Tercih Ettik”
Daha önceki yatırımlarında DAF markası kullandıklarını, 2015 yılında Mercedes marka araçlar aldıklarını belirten Bilen, filolarını yenilemeyek için alım yaptıklarını aktarıyor. Avrupa hattında çalıştıkları için eski araç çalıştırma şanslarının olmadığından söz eden Bilen sözlerini, “Sekiz, on ay öncesinde IVECO ve Hakkı Bey ile ciddi bir ilişkimiz oldu. Bir araç aldık, baktık araçtan, ilişkilerimizden ve IVECO’dan memnunuz; Hakkı Bey olsun, Kayseri’deki bayimiz Gülsoylar olsun güzel teklifler sundular. Araçları da denedik ve her anlamda ekonomik oldukları için IVECO markasını tercih ettik; bu tercihimizden dolayı da çok mutluyuz. 100 adet araç aldık; fakat ihtiyacımız 150 adet araç, o araçlarımızı da alacağız. Bundan sonra da IVECO ile devam edeceğiz.” diyerek sürdürüyor.
“Yeni S-WAY’lerin Çıkması İçin Yatırımları Biraz Daha Geciktirdik”
Yeni yatırımları ile 470 tane çekicileri ve 620 civarında dorseleri olduğunu belirten Bilen, denemiş oldukları aracın, aldıkları aracın bir alt modeli olduğunu ve yeni S-WAY’lerin çıkması için yatırımlarını biraz daha geciktirdiklerini belirtiyor. Bilen, “Yakıt anlamında çok ekonomik. IVECO yetkilileri de şirketimizin menfaati doğrultusunda uygun şartlar sundu. Araçlarımızı alırken nakit alıyoruz; kredi kullanmıyoruz, kullanmayacağız. Bunun yanında da 200’e yakın dorse yatırımı yaptık. Bu dorse yatırımları da tamamen Tırsan yatırımı. Bu işe 1992’de başladık; 1995 yılında aktif hale geldik, C2 belgemizi aldık. O günden bugüne kadar firmamızdaki bütün dorselerimiz Tırsan oldu; çünkü çok kaliteli bir marka. Hiçbir zaman da filomuza başka marka almadık.” değerlendirmesinde bulunuyor.
“Ukrayna, Polonya ve Rusya Hattı Üzerinde Ciddi Pazar Payı Vardı; Bu Pazar Şu Anda Türkiye Üzerine Yöneldi”
Avrupa’dan, Kazakistan, Kırgızistan, Özbekistan’a teklifler olduğunu ve kısa süre içerisinde ciddi ihaleler aldıklarını belirten Bilen, Ukrayna-Rusya hattı kapandığı için oradaki müşterilerin yönlerini Türkiye’ye döndüklerini ve Türkiye hattını kullanmaktan başka çareleri olmadığını ifade ediyor. Bilen şöyle konuşuyor; “Şu anda Türkiye ihracatını Avrupa’ya taşıyoruz, Avrupa da bize, Türkiye, başta Suriye kapısı olmak üzere, Irak, ağırlıklı İran ve şu andaki yeni gelişmeden dolayı Özbekistan, Kazakistan, Kırgızistan hattını açtı. Çok ciddi anlamda talep var; taleplere yetişemiyoruz. O kadar yatırım yapıyoruz; ancak daha büyümek zorundayız. Çünkü bu talepler uzun zaman devam edecek. Ülkemizin ihracatı da artıyor. Avrupa sürekli olarak üretip satmak mecburiyetinde. Satacak malı nereden gönderecek? Kuzey Koridoru kapalı. Ukrayna, Polonya ve Rusya hattı üzerinde ciddi pazar payı vardı; bu pazar şu anda Türkiye üzerine yöneldi. Türk nakliyeci şu anda çok şanslı. Gelecek dönemde de daha güzel işler yapacağımıza inanıyoruz. Bu nedenle de hızlı bir şekilde yatırım yapmak zorundayız ve bütün sektör yatırım yapacak. Şu an tedarikçiler Kasım, Aralık aylarına sıra veriyor. Bu ülkemiz ve yatırımcılar için de çok güzel.”
“Lojistiğin Önemi Anlaşıldı”
Bilen, lojistikteki hareketliliğin herkese faydası olduğunu; alınan araçlara şoför gerektiğini ve bu sayede iş imkanı da sağlandığını belirtiyor.. Sektörün son gelişmelerle ve Covid nedeni ile ivme kazandığını da sözlerine ekleyen Bilen, “Lojistiğin önemi anlaşıldı. Şu an Bakanlık işlerin işleyişi anlamında bizimle daha da ilgili. UND olarak kendileriyle düzenli görüşüyoruz. Ülkemiz bu sektörün önünü açmak derdinde. Hizmet ihracatçılarıyla beraber ortak çalışmalarımız var. Türkiye’de sanayici ürünü üretse ve gönderemese bir önemi kalır mı! Bu nedenle sektörümüzün önü açık...”diyerek sözlerini sonlandırıyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |