Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
3 Haziran 2021 Perşembe - 14:17

Naturelgaz Genel Müdürü Hasan Tahsin Turan, "Naturelgaz, Türkiye’nin En Önde Gelen Taşımalı Doğal Gaz Tedarikçisi Konumunda"

Alternatif yakıtları işlediğimiz dosyamızda bu defa LNG ve CNG konusunu taşımalı doğal gaz tedarikçisi Naturelgaz’ın Genel Müdürü Hasan Tahsin Turan ve Operasyon ve İş Geliştirme Direktörü Mario Dalsarfati’den dinliyoruz. Taşıma doğal gaz pazarının son iki yıldır lideri konumunda olduklarını belirten Turan ve Dalsarfati Naturelgaz’ın gelecek planları, istasyon ağı ve pek çok detay ile LNG/CNG’nin geleceğine yönelik öngörülerini Kamyonum Dergisi okurları için aktarıyor.

Naturelgaz Genel Müdürü Hasan Tahsin Turan,  Naturelgaz, Türkiye’nin En Önde Gelen Taşımalı Doğal Gaz Tedarikçisi Konumunda

Naturelgaz Operasyon ve İş Geliştirme Direktörü Mario Dalsarfati,

 “LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN DÜŞÜK KARBONLU İŞ YAPMASI İLE İLGİLİ GELİŞİM DOĞAL GAZDAN GEÇECEK”

“Türkiye’nin Birçok Noktasında Çözüm Üretiyoruz”

“2004 yılında kurulan şirketimiz, 2012 yılında Global Yatırım Holding’in ana hissedarımız olması sonrasında yatırımlarını ve faaliyet alanlarını önemli ölçüde geliştirdi. Naturelgaz, şu anda Türkiye’nin en önde gelen taşımalı doğal gaz tedarikçisi konumunda. Oto tarafı Naturelgaz olarak yaptığımız işlerden sadece biri. Oto CNG olarak adlandırdığımız doğal gazlı araçlara yönelik istasyon çalışmalarımız var. Naturelgaz’ın ana iştiraki dökme diye tabir ettiğimiz CNG ve LNG işi. Türkiye’de doğal gazın boru hattı ile ulaşamadığı; fabrikalar, otoyol şantiyeleri, enerji üretim tesisleri, oteller gibi noktalara CNG veya LNG kullanarak doğal gaz ulaştırıyoruz. Biz bu sektöre taşıma doğal gaz pazarı diyoruz. Taşıma doğal gaz pazarının da son iki yıldır lideriyiz. CNG tarafında daha lokal; LNG tarafında da OMV gibi daha büyük firmalar ile rekabet içindeyiz. Bir diğer yandan 2017 yılından beri Türkiye’nin boru hattı ile doğal gaz ulaşmayan ilçelerine doğal gaz götürüyoruz. Aslında sanal bir boru hattı oluşturuyoruz. Şu anda da 51 ilçeye ulaşmış durumdayız.”

“Oto CNG’nin Gelirlerimiz Arasındaki Payı Çok Düşük; Fakat Gelecek Beklentimizin Yüksek Olduğu Bir İş”

“Diğer bir iş kolumuz oto tarafı. Doğal gazlı araçlara CNG tedarik ediyoruz. Bir diğeri de kuyu CNG işi. Doğal gaz boru hatlarına iletim imkanı bulunmayan kuyulardaki doğal gazın alınıp boru hatlarına CNG olarak ulaşmasını sağlıyoruz. Yakın zamanda şirketi halka açtık. Hem sermaye olarak güçlü bir firmayız hem de yıllar içinde operasyonunu çok kaliteli yapan, iyi bir ekiple kendini sürekli geliştiren bir firma olarak farklı işlere de bakıyoruz. Oto CNG’nin gelirlerimiz arasındaki payı çok düşük; fakat gelecek beklentimizin yüksek olduğu bir iş. 2020 yılının Ekim ayında Socar Turkey LNG Satış A.Ş.’nin satın alınması ile birlikte CNG alanındaki satış hacmi, tesis ve ekipman altyapısını güçlendirmekle birlikte LNG alanında da aktif olarak faaliyet göstermeye başladık. Genişleyen altyapımız sayesinde müşterilerimize LNG de tedarik ederek, taşımalı doğal gaz sektöründeki ürün gamımızı tamamladık ve istasyon sayımızı bu satın alma ile artırmış olduk.”

Yüksek maliyetler nedeni ile doğal gaz kullanımının devlet tarafından desteklenmesi gerektiğini vurgulayan Naturelgaz Operasyon ve İş Geliştirme Direktörü Mario Dalsarfati konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunuyor. Dalsarfati “Lojistik sektörünün düşük karbonlu iş yapması ile ilgili gelişim doğal gazdan geçecek. Biz yapılması gerekenleri yaparak bu sistemi ayakta tutmaya çalışıyoruz. Destek gelirse sektör tahminimizden çok daha hızlı bir şekilde reaksiyon gösterecek.” diyor.

“Oto CNG Bizim İçin Çok Önemli”

“2012 yılında bizim kullandığımız teknoloji mono fuel CNG dönüşüm teknolojisiydi. Yani motorun kendi aksamlarına müdahale edip dizelden çalışma prensibini sanki benzinli motormuş gibi doğal gaza dönüştürme işlemiydi. Motora müdahale etmemiz gerekiyordu. Bu teknoloji dünyada çok yaygın ve bizim halen Naturelgaz olarak 25 tane çekicimiz 2012-2013’de dönüşmüş şekli ile çalışıyor. CNG konusu hele mono fuel dönüşüm olduğu zaman sürekli bakım ve kontrol ister. O dönemde bu ürünü kendi içimizde kullanıyor olsak da pazarlanabilir olmadığına karar verdik. Naturelgaz’ın önünde endüstriyel CNG dağıtım alanında da önemli bir büyüme potansiyeli vardı. Biz bir strateji değişikliği yaparak önce Naturelgaz’ı endüstri tarafında büyütme kararı aldık. Oto CNG’den yavaş yavaş çekildik ve sadece belli istasyonlarımız kaldı. Ancak araçlarda doğal gazın kullanımı Naturelgaz’ın kuruluş amaçlarından biriydi. Socar LNG şirketinin satın alınmasındaki en önemli etkenlerden biri de buydu. Aslında gerileyen bir oto CNG var gibi görünse de bizim için çok önemli.”

“Karbon Emisyon Azaltım Fırsatını Sağlayabilecek Altyapıyı Sunmak İstiyoruz”

 “Bugünün şartlarında istasyonları ayakta tutarak ve yeni istasyonlar yaparak karbon emisyon azaltım fırsatını sağlayabilecek altyapıyı lojistik firmalarına sunmak istiyoruz. 2021’in Nisan ayı itibari ile CNG tedarik edebileceğimiz 8 tane aktif istasyona sahibiz. İstanbul Alibeyköy’de İstanbul belediye otobüslerine hizmet verdiğimiz yüksek kapasiteli bir istasyonumuz var. Aynı zamanda halka açık ve lojistik araçları da geliyor. Bir istasyonumuz da Çayırova’da. Bugün itibari ile aktif istasyonlarımız; Bolu, Bursa Gemlik, Eskişehir, Konya, Mersin ve Aksaray. Bunlara ek olarak; Bursa Mustafa Kemal Paşa’da Mayıs ayında istasyonumuzu açıyoruz. İzmir Kemal Paşa’daki istasyonumuz ruhsat sürecinde; 2-3 aya kadar açılacak. Bu istasyonlarla toplam 10 istasyon oluyor. Ayrıca planımızda Ankara, Çorlu ve Antalya hattını tamamlayacak olan Burdur istasyonu var. Hedefimiz bu 3 istasyonu yıl sonuna kadar en azından açılabilir hale getirmek.”

“Yeni İstasyonları Petrol Ofisi ile Açmayı Planlıyoruz”

“Ana sanayi hatlarında ve ana lojistik rotalarında çalışan herkese ‘Bakın bütün CNG istasyonlarımız mevcut ve istediğiniz gibi yakıt alabileceksiniz’ diyoruz. 10 istasyonumuz 12 Petrol Ofisi ile beraber 22 olacak. 22 istasyonun tümü de 2022’nin sonunda tamamlanmış olacak. Petrol Ofisi ile olan 12 istasyonun 3’üne (Ankara, Çorlu, Burdur) başladık. Yeni istasyonları Petrol Ofisi ile açmayı planlıyoruz. Bunların üzerine gelecek 9 istasyon da 2022-2023 planında olacak. Bizim ilk açtığımız 8 istasyon, 2 yeni istasyon ve Petrol Ofisi ile açacağımız 3 istasyon bütün Türkiye’de ana hatlardaki ihtiyacı karşılayacak. Müşterilerin karşılık vermesi ile Karadeniz hattı, doğu hattı ve daha çok İç Anadolu’ya kaymaya başlayacağız.”   

“Lojistik Sektöründe CNG’nin Doğru Ürün Olduğunu Düşünüyoruz”

“LNG sıvı doğal gaz ve bu teknoloji Avrupa’da araçlarda kullanılıyor. Bazı avantajları ve dezavantajları da var. Naturelgaz olarak endüstriyel tarafta LNG operasyonlarımız da var; ancak lojistik sektöründe  CNG’nin doğru ürün olduğunu düşünüyoruz. Çünkü LNG’nin en büyük avantajı yaklaşık bin 300 km’ye kadar çıkan bir menzil imkanının olması. CNG’de çift yakıtta 600-650 kilometrelerde; fakat CNG menzili tek yakıt yani mono fuelde 450-500 km’de kalıyor. Çift yakıt üründe onu çözmüş durumdayız. 650 km’ye varan bir menzil var; ki çift yakıt CNG üründe aynı zamanda dual fuelde dizele geçerek menzil problemini ortadan kaldırabiliyorsunuz. Dezavantajı istasyon ağının çok kısıtlı olması. Şu an bir tane aktif istasyon var. İstasyon sayısının artması için önemli bir sürenin geçmesi gerekecek. Bir dezavantajı da yatırım maliyetleri. Bu ürünlerin satın alma maliyetleri çok yüksek. Yeni bir LNG-CNG’li bir araç aldığınızda bugünün kuru ile yurt dışı fiyatlarında çok ciddi rakamlara geliyor. LNG’li araç CNG’li araçtan daha yüksek fiyatlarda. Şu an piyasada yaklaşık 200’ün üzerinde CNG’li çekici varsa, emin olmamakla birlikte 15-20 civarında LNG’li çekici vardır.”

“Mevcut Çalışan Araçlarda Bir Çözüm Olarak Sunuyoruz”

“Çift yakıtta aracın motoruna müdahale yok. CNG kitini, beyni ve tüm ekipmanı araca doğal gaz enjekte edecek şekilde kurguluyorsunuz. Mono fuelde motora müdahale vardı. Bu sistemse tamamen takılabilir ve sökülebilir. Yani motorun mekaniği ile oynanmayan bir sistem. Günümüz şartlarında on binlerce çekici var ve tüm bu firmalar yeni LNG ve CNG’li araç alma gücüne sahip değil. Mevcut çalışan araçlarda bir çözüm olarak bunu sunuyoruz. Yapılan çift yakıt CNG dönüşüm yatırımı bir buçuk 2 sene civarında kendini geri karşılıyor. Komple paket bir ürünün satış fiyatı 5 bin 900 dolar. Türkiye’de Aldeo adında yaptığı işlere güvendiğimiz ve bu ürünü 5 yıl önce yerli bir şekilde üretmeye başlayan bir şirket var. Biz Aldeo ile iş birliği partneriyiz ve bu alanda firmalarımıza tavsiye ediyoruz. Ürün dönüştürülüp bir günü aşmayacak şekilde müşterilere teslim ediliyor. Burada araç ayrımı yok; yalnızca sıfır aracın garanti süresi sonlanmadan bir dönüşüm yapmıyoruz.”

“Karbon Emisyonu Ekonomik Fayda Kadar Önemli Diyen Çok Fazla Firma Var”

“Günümüz dizel fiyatları üzerinden hesap yaptığımızda lojistik firmalarının önemli miktarda indirimi oluyor. Bu indirimleri ve CNG’nin bugünkü fiyatını dikkate aldığımızda yaklaşık yüzde 15 civarında bir yakıt tasarrufu oluyor. Bu da yılda 120 bin kilometre yapan ortalama bir araçta 25 bin liralık bir tasarruf anlamına geliyor. Neredeyse 45 bin lira civarında bir dönüşüm maliyetinin yıllık 25 bin liralık tasarruf karşılığı var. Yaklaşık bir buçuk 2 yıl arasında kendini karşılayan bir dönüşüm yatırımı. Günümüz ekonomik koşullarında sadece çevre duyarlılığı ile iş yapmak kolay değil; ancak bugün çevre algısı ile karbon emisyonunu azaltmak isteyen çok fazla firma ile karşılaşıyoruz. Çift yakıtta yüzde 20 civarında daha az karbon salınıyor.”

“Bütün Mevzuatımız Avrupa Standartlarına Göre”

“Türkiye’de Sanayi Bakanlığının vermiş olduğu izinler çerçevesinde dönüşüm yapabilme kapasitesine sahip şirketler lisans alıyor. Bu şirketler, dönüşümü makine mühendisinin onayı ile ruhsata CNG ve LNG kullanır şeklinde işliyor. Bütün mevzuatımız Avrupa standartlarına göre ve mevzuat kapsamında bu işlemler yapıldığı için Avrupa’da da geçerli.”

“Devlet Desteği Olmayan Ülkelerde Bu İşin Gelişimi Daha Yavaş Oluyor”

“Naturelgaz olarak geleceğe yönelik hareket ediyoruz ve gelecekte de o günün geleceğine inandığımız için büyük maliyetlere katlanıyoruz. NGVA Europe’a (Avrupa Doğal Gazlı Araçlar Birliği) göre Dünya’da CNG ile çalışan 26.5 milyon araç bulunuyor. AB’de ise 2030 yılında binek araçların yüzde 12’sinin, hafif ve ağır ticari araçların yüzde 25’inin ve otobüslerin yüzde 33’ünün doğal gazla çalışacağı öngörülüyor. İtalya uzun yıllar devlet teşviki verdi ve şu an CNG’li 1.2 milyon araç var. Devletin böyle sinyaller vermesi piyasanın da buna karşılık vermesi ile sonuçlanıyor.”

 “Lojistik Şirketleri ve Çok Uluslu Şirketler İşin Gelişimi İçin Çok Önemli”

“Oto CNG alanındaki yeni uzun vadeli oluşumumuza bu yılın başında tekrar başladık. Birinci önceliğimiz yeni teknolojinin sahada uygulanabilirliğinin tüm firmalar tarafından benimsenmesi. Geçmiş zamanda yaşanan olumsuz durumları ortadan kaldırmaya ve istasyon ağımızı geliştirmeye çalışıyoruz. Hazırlık sürecimiz ve bu hazırlıkla beraber de çalışmalarımız devam ediyor. Şu anda mevcut ağa dahil olabilecek lojistik şirketleri ve karbon emisyonunun azaltımını hedefleyen kurumsal firmalarla görüşüyoruz ve olumlu geri dönüşler alıyoruz. Aynı zamanda istasyonlarımızın etrafında olan kooperatifler ile de görüşmelere başladık.”

 

 

 

 

 
Dış Ticarette En Çok Kullanılan Taşıma Şekli Deniz Yolu Taşımacılığı Oldu
 
Saygınlar Nakliyat İspanya'dan Asya Ülkelerine Direkt Sevkiyat Sağlıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Sürdürülebilir Taşımacılığın Öncüsü IVECO S-WAY LNG ile Sektörün Gelişimine Öncülük Ediyor
Alternatif bir yakıt türü olan doğal gaz çevresel ve ekonomik olması sebebi ...
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, "Sadece Balkanlar Değil; Avrupa’da da Güvenli Tır Park Sorunu Var"
Lojistik sektörüne ilişkin önemli konuları gündemimize almayı sürdürüyoruz. ...
Frenteknik Yönetim Kurulu Başkanı Alpay Lök, Aracın Durması Gitmesinden Daha Önemli
Güvenli sürüşte fren konusunu Frenteknik Yönetim Kurulu Başkanı Alpay ...
 
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, "Lojistik Konusunda Kayıp Karşılıklıdır; Ticari Açıdan Türkiye de AB Ülkeleri de Kaybediyor"
Uluslararası lojistik konusunu gündemimize alarak sektörün önemli konu ...
IVECO Türkiye Daily ve Eurocargo Ürün Müdürü Süha Yılmaz, 'Mini Tır Uygulamasının Özellikle Şehir Dışı ve Özel Uygulamalı Araçlarda Artacağını Öngörüyoruz"
Lojistik sektörü için hızlı taşımada çözüm haline gelmiş Mini Tır taşımacılığına ...
Mobilite İş Geliştirme Direktörü Erdal Çınarcı, "Firmalar Artık Doğru Aracı ve Doğru Tasarımı Onaylatmak Zorunda"
Uluslararası Lojistik sektöründe kolay ve hızlı yük taşımada sektörün ...
 
MAN Hafif Ticari Araçlar Ülke Satış Müdürü Cumhur Kutlubay, ''Mini Tır İşinin Büyümeye ve Pazardaki Yerini Korumaya Devam Edeceğine İnanıyoruz''
Lojistik sektöründe hızlı taşımacılık büyük önem taşıyor. Kamyonum Dergisi ...
Farhym Otomotiv CEO’su Bülent Akgöl, '2021 Yılında da Ticari Araç Sektörü Müşterilerimize İnovatif Çalışmalar Sunmaya Devam Edeceğiz'
Otomotiv Endüstrisi içerisinde yer alan ticari araç üreticileri için bir ...
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Strateji ve İş Geliştirme Başkanı Fatih Şener; 'KDV İadesini Kaldırarak Türk Nakliyecisinin Avusturya’yı Tercih Etmesini Sonlandırmaya Çalışıyorlar'
Avusturya’da karbon emisyonlarının azaltılmasına yönelik alınan önlemler ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newstürkiyebus haberler fahrersrcdikkatkamyonumkamyoncu