1600 KM’YE KADAR REKOR MENZİL
KARBON SALINIMININDA YÜZDE 95’E KADAR AZALMA
DÜŞÜK GÜRÜLTÜ VE TİTREŞİM AVANTAJI
HER GÖREVE UYACAK YAKIT DEPOSU KOMBİNASYONLARI
Kamyonum Dergisi olarak bizler de çevresel ve ekonomik yakıt seçeneği olarak karşımıza çıkan ve geleceğin yakıtı olarak nitelendirilen LNG (Sıvılaştırılmış Doğal Gaz) kullanımını detayları ile ele alıyoruz. Bu bağlamda LNG ile çalışan ve bu konuda öne çıkan IVECO S WAY NP 460’a ilişkin detayları ve sağladığı avantajları Kamyonum Dergisi okurları için aktarıyoruz.
Doğal gazlı araçlar üretiminde önder ve uzman olan IVECO şimdiye kadar dünyada 50,000 adetden daha fazla doğal gazlı araç satmış durumda. IVECO, şimdiye kadarki en çevreci kamyon olarak tanımladıkları S WAY NP 460 ile Türkiye’deki taşımacılık sektöründe LNG’nin (Sıvılaştırılmış Doğal Gaz) gelişimini desteklemeye öncülük ediyor. IVECO LNG’li çekiciler, en zorlu uzun mesafeli görevleri yerine getirmek için sürdürülebilirlik, performans, üretkenlik ve uzun menzili bir araya getiriyor.
S WAY NP 460, Euro VI dizel kamyonlara kıyasla yüzde 99 daha düşük partikül madde ve yüzde 90 daha az NO2 salınımı; biyometan kullanımında ise yüzde 95 daha düşük CO2 emisyonlarıyla kusursuz güç sunuyor. Ayrıca, Sessiz Kamyon sertifikasıyla kanıtlanmış 71 dB’den az olan son derece sessiz çalışmasıyla gürültü kirliliğini büyük ölçüde azaltıyor. Marka bu özellik ile taşımacılık firmalarına sürdürülebilir lojistiğin rekabetçi avantajını sunuyor.
Dizel Kamyona Kıyasla Yakıt Harcamalarında Yüzde 35’e Kadar Tasarruf Sunuyor
IVECO, S WAY NP’nin 460 hp gücünde, tek yakıtlı, çift LNG depolu olup 1600 km’ye kadar menzile sahip olduğunu ve IVECO’nun en iyi yakıt verimliliği teknolojileri ve hizmetleriyle, dizel kamyona kıyasla yakıt harcamalarında yüzde 35’e kadar tasarruf sunduğunu belirtiyor. Marka, S WAY NP’nin Türkiye’de şimdiye kadar sunulan sadece LNG ile çalışan ilk çekici olma özelliğini de taşıdığını ifade ediyor. Ayrıca IVECO, yurt içi nakliyeden uluslararasına, hacimli taşımacılıktan farklı üstyapı uygulamalarına ve ADR ile inşaat lojistiklerine kadar her türlü görevi yerine getirmesi için özel olarak tasarlanmış doğal gazla çalışan kamyonlardan oluşan geniş bir filo sunuyor.
“Sürdürülebilir Taşımacılığın Öncüsü”
IVECO, 20 yıldan uzun süredir doğal gaz başta olmak üzere alternatif çekiş teknolojilerine öncülük ettiğini belirterek kendisini sürdürülebilir taşımacılığın öncüsü olarak tanımlıyor. Marka, “Türkiye, daha önceki yıllarda sattığımız CNG kamyonlarımıza büyük ilgi gösterdi ve bugün uzun mesafe taşımacılığın en etkili noktası etrafında toplanan tek yakıtlı, doğal gazla çalışan araçlardan oluşan tam bir filonun tanıtımıyla bu başarıyı takip ediyoruz. Yeni S WAY NP 460 hp, biyo-LNG kullanımında sıfıra yakın emisyon hedefini yakalayabilmesiyle uzun mesafe görevlerinde performans ve verimlilik sağlıyor: Kusursuz Güç!” diyor.
1600 Km’ye Kadar Rekor Bir Menzil Sağlıyor
IVECO, S WAY NP 460’ın en zorlu görevler için gerekli gücü üretecek şekilde geliştirilmiş olan yeni IVECO Cursor 13 NP tek yakıtlı motoru sunduğunu aktarıyor. Ayrıca, önceki modelin mükemmel sürüş konforunu ve performansını daha da geliştirmenin yanı sıra GPS tabanlı HI-CRUISE tahmine dayalı sürüş gibi yeni özellikleri de ekleyen 12 vitesli Hi-Tronix otomatik transmisyonun yeni özelliklerinden birisi olduğu belirtiliyor. IVECO’nun modüler yaklaşımı geniş bir ürün seçeneği teklifi ve kişiye uygun özelleştirmelerde sonsuz esneklik sunuyor. Araç sadece CNG veya LNG ile ya da CNG ve LNG kombinasyonuyla çalıştırılabiliyor. Çift LNG deposu 1600 km’ye kadar rekor bir menzil sağlıyor.
CO2 Salınımlarını Yüzde 95’e Kadar Azaltıyor
S WAY NP 460’ın içten yanmalı motorlar için en çevre dostu yakıt ve sürdürülebilir taşımacılık için günümüzdeki en olgun çözüm olan doğal gazın çevresel avantajlarını en üst düzeye çıkardığı belirtilerek aracın kendini kanıtlamış teknolojisi ile Euro VI dizel kamyonlara kıyasla PM salınımında yüzde 99 ve NO2 salınımında yüzde 90 azalmayla (NOx gazlarının en zararlısı) yollardaki ve kentsel bölgelerdeki hava kalitesinin iyileştirilmesine yardımcı olduğunu da aktarılıyor. Sessiz kamyon testinde 71 dB’den az olduğu kanıtlanarak son derece sessiz çalışması bu aracın sınırsız sürdürülebilirliğine katkı sağlıyor. Stralis NP 460, sıkıştırılmış veya sıvılaştırılmış doğal gaz kullanımıyla CO2 salınımlarını yüzde 95’e kadar azaltarak taşımacılık sektörünün karbon ayak izinin azaltılmasına katkı sağlıyor.
Ayrıca doğal gaz yerine tarım ve kentsel atıklardan, kanalizasyon atıklarından veya gıda sektörünün atıklarından üretilebilen biyometan da yakıt olarak kullanılabiliyor. Bu nedenle biyometan kullanımı, fosil yakıtlara bağımlılığı azaltma avantajının yanı sıra yerel ekonomiye de yardımcı oluyor.
Düşük Gürültü ve Titreşim Avantajı
Marka, FPT Industrial tarafından üretilen yeni IVECO Cursor 13 NP motorun uzun mesafeli uluslararası taşımacılık için özel olarak geliştirildiğini ve piyasadaki en güçlü kusursuz gazla çalışan motor olarak en zorlu görevler için gerekli olan performansı sağladığını ifade ediyor. Aynı zamanda, 12,9 litrelik motorun geliştirilmiş yanma sürecinin uzun mesafeli görevlerde en iyi yakıt verimliliğini sunduğu; yüksek akışlı gaz enjektörleri, yakıt hattı, pistonlar ve turbo, yüksek güç çıkışı ve tork sağlayacak şekilde tasarlandığı ve dayanıklılık ve bakım aralıklarının, çalışma süresinden ödün vermeyecek doğru performansı sağlamak için uzatıldığı aktarılıyor.
Bu sonuç, doğal gaza buji ateşlemeli stokiyometrik yanma uygulayarak elde ediliyor ve IVECO Cursor 13 NP’nin yüzde 100 doğal gazla çalışmasını sağlayan ‘tek yakıtlı’ çözüm. Egzoz emisyon işlemi, rejenerasyon veya katkı maddesi (add blue) gerektirmeyen kompakt ve hafif 3 yönlü katalizöre dayanıyor. IVECO Cursor 13 NP, stokiyometrik yanma 12:1 kompresyon oranıyla (17:1 olan dizel çevrim oranından çok daha düşük) çalıştığı ve bu nedenle son derece sessiz olduğu için düşük gürültü ve titreşim avantajını da sunuyor.
Marka, IVECO Cursor 13 NP motor’un iki şekilde korunuyor oluşunu şöyle açıklıyor; “Birincisi; performansın artırılmasını mümkün kılan, en geniş yakıt uyumluluğu sağlayan, sessiz çalışmasını sağlayan ve motor ile 3 yönlü katalizörü yanlış ateşlemeden koruyan vuruntu kontrolü. İkincisi ise reaktif hava akışı kontrolü yönetim sistemidir; vites değişimleri sırasında uygulanan yeni bir stokiyometrik oran kontrolüne dayanır. Bu sayede AMT vites değişimi sırasında devamlı olarak torkun sağlanması garanti edilir ve böylece maksimum performans ile en hızlı vites değişimi sağlanır.”
Doğal Gazla Çalışan İlk Kamyon
S WAY NP 460’ın kategorisindeki en gelişmiş teknolojiyi sağlayan yeni 12 vitesli HI-TRONIX otomatik vites kutusu olan son nesil otomatik transmisyona sahip ilk doğal gazla çalışan kamyon olduğu belirtiliyor ve hava akışı kontrolü yönetim sisteminin S WAY NP 460’ta motor ve vites kutusunun mükemmel entegrasyonunu garanti ettiği aktarılıyor.
Yakıt Tasarrufu Sağlayan Çözümlere Sahip
S WAY NP 460, orta mesafeli yurt içi rotalardan uzun mesafeli uluslararası taşımacılığa kadar tüm görevlerde yakıt ekonomisi sunuyor. Motorun üstün yakıt verimliliğine ek olarak, sürüş davranışını izlemek ve iyileştirmek amacıyla sürüş tarzı değerlendirme gibi yakıt tasarrufu sağlayan çözümlere de sahip. Öngörülü hız sabitleme ve vites değiştirme gibi GPS tabanlı sistemleri içeren ve Eco-Roll işlevini daha da geliştiren HI-CRUISE entegre sürüş sistemini sunuyor.
Yakıt Harcamaları Dizel Eşdeğerine Göre Yüzde 35’e Kadar Daha Düşük
S WAY NP 460’ın uzun mesafeli taşımacılık işi için ideal kamyon olduğunu belirtiliyor. Olağanüstü Toplam Sahip Olma Maliyeti (TCO), dizel kamyona eşdeğer veya daha yüksek konfor, taşıma yükü, performans ve çok yönlülük sağlar. Yeni S WAY NP 460’ın daha iyi bir dinamik performans sunarak dizel araca göre yüzde 35’e kadar daha düşük yakıt masrafına sahip olduğu ve bu ekonomi, sürüş tarzı değerlendirme puanıyla Akıllı Raporlar ve IVECO’nun TCO2 sürüşü ekonomi odaklı kursları sayesinde daha da iyileştirilebilir olduğu vurgulanıyor. Marka tarafından, son derece düşük TCO’ya uzun servis aralıklarının da katkı sağladığı belirtilirken, önceki modelde zaten sektörün en uzunu olan servis aralığının rakiplerinin iki katı olan 90.000 km’ye çıkarıldığı; bu sayede, aracın yolda daha çok vakit geçirdiği ve bakım maliyetlerinin azaldığı ifade ediliyor. Karmaşık son işlem sistemleri, partikül filtreleri, aktif rejenerasyon olmaması, Stralis NP 460’ın daha az bakıma ihtiyaç duymasına katkı sağlayan avantajlar olarak sıralanıyor.
Her Göreve Uyacak Yakıt Deposu Kombinasyonları
S WAY NP 460’ın özellikleri arasında; aracı müşterinin görevine uygun belirli gereksinimlere göre özelleştirmek için kısa, uzun, sağ veya sola monteli, LNG ve CNG olmak üzere geniş depo kombinasyonları seçeneğine sahip olduğu ve aracın son derece esnek olması, özelleştirme için neredeyse sonsuz üretim seçeneği sunduğu da belirtiliyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |