Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
13 Aralık 2021 Pazartesi - 14:30

Şenel Global Lojistik Genel Müdürü Mehmet Çinar, Demiryolları Mali Açıdan Çok Daha Avantajlı

Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda söyleşi gerçekleştirdiğimiz bir başka firma Şenel Global Lojistik oluyor. Şenel Global Lojistik Genel Müdürü Mehmet Çinar ile firmaya, demiryolu taşımacılığında ve lojistik sektöründe yaşanan sıkıntılara ve çözüme dair konuşuyoruz. 

Şenel Global Lojistik Genel Müdürü Mehmet Çinar, Demiryolları Mali Açıdan Çok Daha Avantajlı

 

“PANDEMİ DEMİRYOLLARININ TANINILIRLIĞI İÇİN BİR AVANTAJ OLDU”

Demiryolu taşımalarının maliyet anlamında daha avantajlı olduğunu vurgulayan Çinar’ın sektöre ilişkin değerlendirmeleri haberimizde.

“Schnell Grubu İran’da yer alıyor ve Türkiye’de de Şenel olarak kurulmuş. Şenel, kendi adına kayıtlı bin 400 tane vagonu olan ve ilgili ülkelerin vagonlarını da kullanarak demiryolu taşımacılığı yapan bir lojistik firması. Biz Türkiye, İran, Türkmenistan, Özbekistan, Kazakistan koridorunda ithalat, ihracat ve transit manada yük taşımacılığı noktasında hizmet sunuyoruz. Çoğu iş insanımızın Türkiye’den yüklenen yükün kesintisiz bir şekilde saydığım ülkelere gittiğinden bilgisi yoktur diyebilirim. Örnek vermek gerekirse; Ankara’dan tıra yüklediğiniz bir yükü tır bazında 10 birime götürürken biz bunu demiryollarıyla 7 birime götürebiliyoruz. Proje bazında düşündüğümüzde, iş insanlarımız o ürünün satışından kazanacağı rakamı belki navlundan elde etmiş olduğu avantajdan da kazanıyor olacak. Bizim dikkat çekmek istediğimiz husus; iş insanlarımızın, taşımayı kullanan kişilerin demiryollarını düşünmeleri ve taşıma yapmaları.”

“Biz Kesinlikle Mali Açıdan Çok Daha Avantajlıyız”

“Gıda sektöründe zaman dikkat edilen bir husus. Örneğin rakamlar üzerinden gidecek olursak Türkiye’den Kazakistan’a giden bir ürün karayoluyla 15-16 günde gidiyor iken, biz bunları 25 günde götürüyoruz. Belki dezavantajımız bu olabilir; ancak her ürün zaman kavramı içerisinde değerlendirilecek bir taşıma değil. Örneğin İran’dan Türkiye’ye ham madde getireceksiniz, bu borsaya tabi bir ürün de değil. Üç gün içerisinde geleceğine beş günde geliyor noktası olumsuzluk ifade etmiyor. Burada maliyet unsurları devreye giriyor. Biz kesinlikle mali açıdan çok daha avantajlıyız.”

“Pandemi Demiryollarının Tanınılırlığı İçin Bir Avantaj Oldu”

“Pandemi süreci bize artı manada yansıdı. İnsan unsuru devreye girince ülkeler arası tırların giriş ve çıkışı yasaklandı. Vagonda insan unsuru devrede değil; bu nedenle bu süreçte kendi firmamız olarak son bir yıl içerisinde hemen hemen 65-70 bin ton yükü karşılıklı götürüp getirdik. Bu aynı zamanda demiryollarının da tanınılırlığı için bir avantaj oldu. Tırlar çalışmayınca, bir şekilde bu yük akışının da sağlanması gerekiyordu; lojistik firmalarımız ‘demiryolları da varmış’ demeye başladı.”

“Bizim Tek Sıkıntımız Demiryollarının Bilinmeyişi”

“Çoğu kişi İran’ı olumsuz olarak değerlendirebilir. Bunun başında da kendisini dünyanın jandarması olarak gören bir ülke ambargo uygulamış. Ancak çok ilginçtir ambargodan da en iyi şekilde avantaj elde eden bir ülkedir. Biz komşumuzla çalışamıyoruz, ancak binlerce kilometre uzaklıktaki  ülke bu ülkeyi elinden geldiği şekilde sömürüyor. Biz de yük akışını sağlamak zorundayız. Bunun için de elimizden gelen çaba ve gayreti gösteriyoruz. Başarılı olduğumuza da eminim. Bizim tek sıkıntımız demiryollarının bilinmeyişi.”

“Koordinasyon Sağlanırsa En Büyük Avantajımız Olacak”

“Sınır kapılarından geçişte çok fazla bekletiliyoruz. Gümrük sisteminin, ilgili bakanlık sistemlerinin, demiryolu sisteminin ve karayolu sisteminin birbirine entegre edilmeyişi bir sıkıntı oluşturuyor. Bu nedenle koordinasyon sağlanmıyor. Koordinasyon sağlanırsa en büyük avantajımız olacak. STK’larımız bu konuda çözüm noktaları oluşturmalı. Devlet ve sivil toplum kuruluşlarının özveriyle çalıştıklarına eminim. Ama bunu kişisel boyuta indirgediğimiz zaman sağlıklı sonuçlar elde edemiyoruz. Ulaştıkları noktaların da duyarlı olması çok önemli. Bizim sıkıntımız sesimizi duyurmak istediğimiz kişilerin bizi duymayışı, bunu çözdüğümüzde süreçte başarılı olacağımıza inanıyorum.”

 
IVECO Takımı, Dakar 2022 Rallisi'nde İki Kamyonla Yarışacak
 
Yunanistan Limanlarındaki Grev Uzatıldı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ford Trucks Lojistik Sektörüne ve Gençlere Destek Oluyor
İstanbul Üniversitesi ve Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Genç ...
UND Genç Lojistikçileri Geleceğe Hazırlıyor
Ülkemizin ilk ve tek Ulaştırma ve Lojistik Fakültesi, İstanbul Üniversitesi ...
Frigian Kurucu Ortağı Seyfi Arıcı, "Dijitalleşme Bir Korkulu Rüya Değil"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda Kamyonum Dergisi Haber ...
 
İmsan Group Yönetim Kurulu Başkanı ve UND Yönetim Kurulu Üyesi Kerem İmrak, "Vize Sorunu Rekabette Gücümüzü Azaltıyor"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda bir diğer konuğumuz ...
IMS Logistics Genel Müdürü Mustafa İmrak, "Türkiye Avrupa’nın Vazgeçilmez Lojistik Merkezi Olacak"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda IRU Karayolu Nakliye ...
İskenderun Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Birol Erkan, "Fayda Maliyet Analizi Yapıldığında Bu Meslek Cazip Gelmiyor"
Avrupa’da gündem olan ve ülkemizde de sektörün sıkça telaffuz etmeye başladığı ...
 
Yerli Ecotorq Motor ve Ecotorq Şanzımanın Mükemmel Uyumunu Sürüşlerle Test Ettik
Türkiye’nin ilk ve tek yerli şanzımanı Ecotorq şanzıman gerçekleştirilen ...
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, "Türkiye’nin Transitte Yaşadığı Darboğazı Fırsatçılığa Çevirmeye Çalışıyorlar"
Sektörün gündeminde yer alan önemli konuları sektör temsilcisi UND ile ...
Yılnak Akdeniz Bölge Satış Müdürü Murat Göksun, "Avrupa’da Yaşanan Şoför Krizi Bizim İçin Bir Fırsat Olabilir"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda Yılnak Akdeniz Bölge ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyeKamyonkamyonumlkwtreylerbussondakika haberler fahrer