“PANDEMİ DEMİRYOLLARININ TANINILIRLIĞI İÇİN BİR AVANTAJ OLDU”
Demiryolu taşımalarının maliyet anlamında daha avantajlı olduğunu vurgulayan Çinar’ın sektöre ilişkin değerlendirmeleri haberimizde.
“Schnell Grubu İran’da yer alıyor ve Türkiye’de de Şenel olarak kurulmuş. Şenel, kendi adına kayıtlı bin 400 tane vagonu olan ve ilgili ülkelerin vagonlarını da kullanarak demiryolu taşımacılığı yapan bir lojistik firması. Biz Türkiye, İran, Türkmenistan, Özbekistan, Kazakistan koridorunda ithalat, ihracat ve transit manada yük taşımacılığı noktasında hizmet sunuyoruz. Çoğu iş insanımızın Türkiye’den yüklenen yükün kesintisiz bir şekilde saydığım ülkelere gittiğinden bilgisi yoktur diyebilirim. Örnek vermek gerekirse; Ankara’dan tıra yüklediğiniz bir yükü tır bazında 10 birime götürürken biz bunu demiryollarıyla 7 birime götürebiliyoruz. Proje bazında düşündüğümüzde, iş insanlarımız o ürünün satışından kazanacağı rakamı belki navlundan elde etmiş olduğu avantajdan da kazanıyor olacak. Bizim dikkat çekmek istediğimiz husus; iş insanlarımızın, taşımayı kullanan kişilerin demiryollarını düşünmeleri ve taşıma yapmaları.”
“Biz Kesinlikle Mali Açıdan Çok Daha Avantajlıyız”
“Gıda sektöründe zaman dikkat edilen bir husus. Örneğin rakamlar üzerinden gidecek olursak Türkiye’den Kazakistan’a giden bir ürün karayoluyla 15-16 günde gidiyor iken, biz bunları 25 günde götürüyoruz. Belki dezavantajımız bu olabilir; ancak her ürün zaman kavramı içerisinde değerlendirilecek bir taşıma değil. Örneğin İran’dan Türkiye’ye ham madde getireceksiniz, bu borsaya tabi bir ürün de değil. Üç gün içerisinde geleceğine beş günde geliyor noktası olumsuzluk ifade etmiyor. Burada maliyet unsurları devreye giriyor. Biz kesinlikle mali açıdan çok daha avantajlıyız.”
“Pandemi Demiryollarının Tanınılırlığı İçin Bir Avantaj Oldu”
“Pandemi süreci bize artı manada yansıdı. İnsan unsuru devreye girince ülkeler arası tırların giriş ve çıkışı yasaklandı. Vagonda insan unsuru devrede değil; bu nedenle bu süreçte kendi firmamız olarak son bir yıl içerisinde hemen hemen 65-70 bin ton yükü karşılıklı götürüp getirdik. Bu aynı zamanda demiryollarının da tanınılırlığı için bir avantaj oldu. Tırlar çalışmayınca, bir şekilde bu yük akışının da sağlanması gerekiyordu; lojistik firmalarımız ‘demiryolları da varmış’ demeye başladı.”
“Bizim Tek Sıkıntımız Demiryollarının Bilinmeyişi”
“Çoğu kişi İran’ı olumsuz olarak değerlendirebilir. Bunun başında da kendisini dünyanın jandarması olarak gören bir ülke ambargo uygulamış. Ancak çok ilginçtir ambargodan da en iyi şekilde avantaj elde eden bir ülkedir. Biz komşumuzla çalışamıyoruz, ancak binlerce kilometre uzaklıktaki ülke bu ülkeyi elinden geldiği şekilde sömürüyor. Biz de yük akışını sağlamak zorundayız. Bunun için de elimizden gelen çaba ve gayreti gösteriyoruz. Başarılı olduğumuza da eminim. Bizim tek sıkıntımız demiryollarının bilinmeyişi.”
“Koordinasyon Sağlanırsa En Büyük Avantajımız Olacak”
“Sınır kapılarından geçişte çok fazla bekletiliyoruz. Gümrük sisteminin, ilgili bakanlık sistemlerinin, demiryolu sisteminin ve karayolu sisteminin birbirine entegre edilmeyişi bir sıkıntı oluşturuyor. Bu nedenle koordinasyon sağlanmıyor. Koordinasyon sağlanırsa en büyük avantajımız olacak. STK’larımız bu konuda çözüm noktaları oluşturmalı. Devlet ve sivil toplum kuruluşlarının özveriyle çalıştıklarına eminim. Ama bunu kişisel boyuta indirgediğimiz zaman sağlıklı sonuçlar elde edemiyoruz. Ulaştıkları noktaların da duyarlı olması çok önemli. Bizim sıkıntımız sesimizi duyurmak istediğimiz kişilerin bizi duymayışı, bunu çözdüğümüzde süreçte başarılı olacağımıza inanıyorum.”
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |