Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
2 Ekim 2019 Çarşamba - 15:45

Uzaktan ya da Yakından Veri İndirme Çözümleri

Ar-Ge faaliyetlerini kendi bünyesinde gerçekleştirerek yerli üretim yapan Seyir Mobil; takograf veri indirme, arşivleme ve yasal otoriteye bildirme süreçlerinde firmalara çözümler sunuyor. Seyir Mobil Genel Müdürü Yakup Küçük ile gerçekleştirdiğimiz görüşmede; veri indirme hakkındaki yasal zorunlulukları, sunmuş oldukları veri indirme çözümlerini ve firmalara sağladığı faydalarını konuştuk.

Uzaktan ya da Yakından Veri İndirme Çözümleri

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’nün yayınlamış olduğu genelgenin hükümleri, sayısal takograflardan elde edilen tüm araç verileri ile sürücü kartlarından elde edilen tüm sürücü verilerinin mevzuata uygun olarak arşivlenmesi zorunluluğunu getiriyor. Bu bağlamda takograf veri indirme cihazlarının önemi daha da artıyor ve firmaların faaliyetlerini daha hızlı gerçekleştirebilmeleri için bir gereksinim ortaya çıkıyor.

Ar-Ge faaliyetlerini kendi bünyesinde gerçekleştirerek yerli üretim yapan Seyir Mobil; takograf veri indirme, arşivleme ve yasal otoriteye bildirme süreçlerinde firmalara çözümler sunuyor. Seyir Mobil Genel Müdürü Yakup Küçük ile gerçekleştirdiğimiz görüşmede; veri indirme hakkındaki yasal zorunlulukları, sunmuş oldukları veri indirme çözümlerini ve firmalara sağladığı faydalarını konuştuk.

Görüşmemizin detayları haberimizde!

“Ülkemizde Halen Üç Tip Takograf Cihazı Kullanılmaktadır”

“Ülkemizde halen;  analog dediğimiz elektro-mekanik takograf, elektronik takograf ve dijital takograf dediğimiz sayısal takograflar olmak üzere üç tip takograf cihazı kullanılmaktadır.

Analog takograflar, sürücünün hız ve çalışma sürelerine ilişkin bilgileri kâğıt disk üzerine kaydetmektedirler. Bu cihazlar, kilometre sayacı tipinde ve aracın göstergesine entegre cihazlar olabileceği gibi, kabin içine takılabilen harici cihazlar da olabilmektedirler.

Elektronik takograflar: yerli üreticiler tarafından 1988 yılından beri üretilen elektronik takograflar, sürücünün hız ve çalışma sürelerine ilişkin bilgilerini, bir mikroişlemciye kaydetmekte ve gerektiğinde şerit kâğıt şeklindeki raporlarla yazılı çıktı ve grafik raporlar yazdırabilmektedirler.”

“Bu Kartlar Kullanıcılarına Araçtaki Takograf Cihazındaki Bilgilere Ulaşma ve/veya Kullanma Olanağı Sağlar”

Sayısal Takograf ise karayolu ile yolcu ve eşya taşımacılığı yapan ticari araçlarda kullanılan bir kontrol cihazı olup; temelde yazıcı içeren araçtaki takograf cihazı, kartlar için iki yuva ve ekrandan oluşur. Güvenli bir sensör üzerinden vites kutusuna bağlanır. Araçtaki takograf cihazı sistemin beynidir. Yığın belleğinde sürücülerin sürüş periyotlarını ve görevlerini 12 ay boyunca tutabilme yeteneğine sahiptir. Aynı zamanda polis tarafından ulaşılmak istendiğinde, hatalara ilişkin bilgileri, sistemi tahrif etmeye yönelik girişimleri, hız sınırı ihlallerini, kalibrasyon ayrıntılarında hafızasında tutar. Sayısal takograf akıllı kartlarla çalışır. Sürücüler, şirketler(operatörler), servisler(takograf kalibrasyon merkezleri) ve denetim görevlilerinin (polis gibi) özel ihtiyaçlarına göre ayrı akıllı kartlara sahiptir. Bu kartlar kullanıcılarına araçtaki takograf cihazındaki bilgilere ulaşma ve/veya kullanma olanağı sağlar.

“31 Aralık 2010 Tarihinden Sonra Sayısal Takograf Kartı Bulundurmak Zorunlu Kılınmıştır”

21 Mayıs 2010 tarihli ve 27587 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan, Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Yapan Araçlarda Kullanılan Takograf Cihazları Yönetmeliği gereğince; 16 Haziran 2010 tarihi itibariyle, yeni tescil edilen (ağırlığı 3,5 tondan fazla kamyon ve çekici ile 9 kişiden fazla yolcu taşıyan otobüsler) ticari araçların uluslararası taşımalarında, sayısal takograf cihazı ve kartı kullanılması zorunlu hale gelmiştir olup; 31 Aralık 2010 tarihinden sonra sayısal takograf kartı bulundurmak zorunlu kılınmıştır.

Hemen akabinde 12 Ocak 2012 tarih ve 28171 sayılı resmi gazetede ‘Takograf Cihazları Muayene ve Damgalama Yönetmeliği’ ile araçlara sayısal takograf takılma zorunluluğu, araç modellerine göre yıllara ayrılmış ve belirtilen süreler içerisinde sayısal takograf ile değiştirilmesi zorunlu kılınmıştır.

“Sürücü Kartlarına Takograflar Tarafından Kaydedilen Veriler En Fazla 25 Günlük Periyotlar ile İndirilmeli”

Ayrıca T.C. Ulaştırma Bakanlığı, Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’nün yayınlamış olduğu 09.03.2017 tarihli Genelge çerçevesinde; Dijital takograflar tarafından kaydedilen verilerin, yetki belgesi sahiplerince geriye doğru 365 günlük veriyi içerecek şekilde ve en fazla üçer aylık periyotlarla dijital ortamda arşivlenmesi zorunludur. Sürücü kartlarına takograflar tarafından kaydedilen veriler de en fazla 25 günlük periyotlar ile indirilmeli ve dijital ortamda arşivlenmelidir.

Bu yasal zorunluluk neticesinde Seyir Mobil takograf veri indirme, arşivleme ve yasal otoriteye bildirme süreçlerini yerinden, hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştirmektedir.

Geliştirmiş olduğumuz sistem müşterilerimize yasal zorunluluklarını yerine getirme, olası takograf cezalarından kurtulma, sürücü analizi yapma, sürücü ve araç verilerinin takibini daha hızlı yapma, filolarının verimliliğini arttırma ve etkili lojistik planlaması yapmalarına fayda sağlamaktadır.

Uzaktan ya da Yakından Veri İndirme Çözümleri

Burada Seyir Mobil müşterilerine iki farklı ürün ile hizmet sunmaktadır. Tavi Yerel cihazımız ile müşteri aracındaki takograf ve sürücü kartı verilerini yakından(fiziksel) olarak indirilmektedir. Bu çözüm yönteminde veri indirme takvimi müşteriniz sorumluluğundadır. Uzaktan Veri İndirme çözümümüz ise müşteri aracı hareket halinde veya yurt dışında olsa bile takograf verilerine ulaşabilme ve indirebilme imkânı sağlamaktadır. Bu çözümde, Tavi Yerel’in aksine veri indirme planlamasını Seyir Mobil Sistemi gerçekleştirmektedir.

Sunmuş olduğumuz çözüm piyasadaki genel ekseriyette kullanılmakta olan takograf modeli ve bu modellere ait versiyonlara uyumludur. Burada müşteri talebine istinaden öncelikle satış ve destek ekiplerimiz mevcut müşteri cihazlarını sorgulamakta ve buna göre müşterileri yönlendirmektedir.

Bilgilendirme Toplantıları Devam Ediyor

Bu kapsamda bölgesel TOBB toplantılarına katılarak ürün tanıtımı ve çözüm lansmanı yapmaktayız. Ayrıca takograf üreticileri toplantılarına da katılarak tanıtım faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz.

“Resmi Gazete’de Yayımlanan Yönetmelik Kapsamında 1.064.586 Taşıt Zorunlu Olarak Dijital Takograf Kullanıyor”

TÜİK tarafından açıklanan “Motorlu Kara Taşıtları” verilerine göre, Ocak 2019 itibariyle Türkiye’de 218 bin 489 otobüs ve 846 bin 97 adet kamyon bulunuyor. 27587 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Takograf Cihazları Yönetmeliği kapsamında, sayısal takograf ve sürücü verilerinin indirilip saklanması zorunlu hale getirildi.

Resmi Gazete’de yayımlanan yönetmelik kapsamında 1.064.586 taşıt zorunlu olarak dijital takograf kullanıyor. Dijital takograf cihazı ile araçlardan elde edilen aracın kat ettiği mesafe, hız, sürüş zamanı, çalışma aralıkları, günlük dinlenme süreleri gibi verilen verilerin analizi ile kazaların önüne geçilecek, karayolu güvenliğinin arttırılması hedefleniyor.

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı verilerine göre, 2019’un Ocak ayında toplam 33 bin 68 kaza gerçekleşti. Kusur unsurları arasında ise 11 bin 55 ile sürücü hataları ilk sırada bulunuyor. Takograf cihazları araç hızını ve kanunun belirttiği sınırlar içinde aracın kullanımını denetlemektedir.

Araç sahiplerinin sunmuş olduğumuz dijital takograf cihazı veri indirme çözümünü aktif kullanmaları ve sistem üzerinden yoğun denetimleri ile sürücü hataları minimize edilebilecektir.

 
TOBB: "Sayısal Takograf Cihazı ile Haksız Rekabetin Önüne Geçilmesi Hedeflenmektedir"
 
Dijital Takografın Üretim ve Servisinde Tek Yetkili: Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
TOBB: "Sayısal Takograf Cihazı ile Haksız Rekabetin Önüne Geçilmesi Hedeflenmektedir"
“Sayısal takograf, sürücülerin veriler üzerinde değişiklik yapmak üzere ...
Dijital Takograf Uygulamasında Görülen Aksaklıklar
Takograf Dosyamızın bir diğer önemli konuğu Otomotiv Satış Sonrası Ürün ...
Türkiye’de Takograf Uygulaması, Aksayan Noktalar ve Çözüm Önerileri
Sektördeki en önemli dağıtımcılardan ve üreticilerden oluşan Otomotiv ...
 
Uluslararası Taşımacılıkta Güven Veren İsim Akarslan Nakliyat!
Kurulduğu günden bugüne birçok bir firmaya yurt içi konteyner hizmeti ...
Schmitz Cargobull Geleceğe Umutla Bakıyor
Sektörün 2015 yılından bugüne sürekli gerilediğine dikkat çeken Schmitz ...
Tip Onay Sürecinde İş Ortağınız Optival
Belediye Araçları Dosyamız kapsamında, araç imalatçıları ve üst yapıcılar ...
 
Belediyeler Araç ve Üst Yapılar İçin Neler Söyledi?
Yaşadığımız şehirlerin temizliğinin önemi her geçen gün artıyor. Daha ...
“Teslim Süresi Uygunsa ve En Önemlisi Fiyat da Uygunsa Tercih Edilmemeleri İçin Hiçbir Sebep Yok”
IVECO Türkiye’nin düzenlemiş olduğu 2019 Üst Yapıcı Buluşması’nda görüştüğümüz ...
Kerem Genç: "Orta Doğu ve Kuzey Afrika Yoğun Çalıştığımız Bölgeler Arasında"
IVECO Türkiye’nin düzenlemiş olduğu 2019 Üst Yapıcı Buluşması’nda EFE ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikasrcfahrerlkwtürkiyetreylernewsKamyonşoför