Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Ağustos 2019 Çarşamba - 15:02

Belediyeler Araç ve Üst Yapılar İçin Neler Söyledi?

Yaşadığımız şehirlerin temizliğinin önemi her geçen gün artıyor. Daha temiz bir çevrede yaşamak hepimizin hakkı ve gelecek nesillere temiz çevre bilincini aşılamak da hepimizin görevi. Peki bu önemli görevin başrolünde bulunan belediyeler, hizmetlerini aksatmamak adına ne tür sıkıntılar yaşıyorlar?

Belediyeler Araç ve Üst Yapılar İçin Neler Söyledi?

Şehir temizliğinde kullandıkları hizmet araçları onların tüm beklentilerini karşılıyor mu? Araç ve üst yapı üreticilerinden talepleri nelerdir? Tüm bu soruların cevaplarını aramak için başlattığımız Belediye Araçları Dosyamızın ilk konukları Ankara’daki belediyeler oldu.

Şener Erdil: “Üst Yapıcıların Mobil Servisleri Olsa ve Belediyeleri Servis Konusunda Destekleseler Bizim İçin Büyük Rahatlık Yaratacak”

Belediye Araçları Dosyamız kapsamında Şereflikoçhisar Belediye Başkan Yardımcısı ve Fen İşleri Müdürü Şener Erdil’in misafiri olduk. Erdil, kullandıkları üst yapılar ile ilgili bir sıkıntı yaşamadıklarını ancak herhangi bir arıza olduğunda da araçları hizmet dışı bırakmalarının, kendilerine mağduriyet yaşattığını belirtiyor. Erdil’in bu konudaki talebi ise; üst yapıcı firmaların mobil servis hizmeti sunarak belediyelere destek olmaları yönünde oluyor.

“Araçlarımızı, DMO’nun Satışa Sunduğu Araçları Takip Ederek Temin Ediyoruz”

İhale usulü ile alım yapmadıklarını ifade eden Erdil “Belediyemizde yaklaşık yirmi aracımız var; bunların beş tanesi de çöp aracı. Araç alımlarımız için genellikle Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve İller Bankası’nın hibelerinden faydalanıyoruz. Araçlarımızı Devlet Malzeme Ofisi’nin sitesinden, beğendiğimiz ve istediğimiz markalar ölçüsünde, DMO’nun satışa sunduğu araçları takip ederek temin ediyoruz.” diyor.

“Üst Yapı Araçların Servisleriyle Sıkıntımız Oluyor”

Filolarında çöp ve süpürge araçları için Karba ve Çeksan’ı kullandıklarını belirten Erdil “Araçlarımızdan genel olarak memnunuz. Sadece aldığımız üst yapı araçların servisleriyle sıkıntımız oluyor. Randevu almak zorunda kalıyoruz veya aracı gönderdiğimizde de zamanında teslim edilmiyor. Araçlarımız hizmet aracı olduğu için bekleme lüksümüz olmuyor. Üst yapıcıların mobil servisleri olsa ve belediyeleri servis konusunda destekleseler bizim için büyük rahatlık yaratacak. En azından aracın servis takibini yaparak planlamamızı ona göre düzenleyebiliriz.  Yedek parçada bir sıkıntı yaşamıyoruz ancak belirttiğim gibi servis konusunda sıkıntımız var. Taşeron yasası ile önceden biraz daha rahattık, aracı yükleniciden istiyorduk fakat şu an araç alım süreci biraz uzun sürüyor. Belediye olarak kırsal mahalleleri de aldığımız için o bölgelerde de işlerimiz arttı ve oldukça yoğunuz. O nedenle yakın zamanda sıkıştırmalı çöp aracı almayı planlıyoruz.” diyor ve ekliyor: “Araçlarımız için tercihimiz Ford ve BMC oluyor. Mercedes şu andaki bütçemize uygun düşmüyor. Otuz yıldır belediyecilik yapıyorum o nedenle eski teknolojiyi de iyi gözlemleme şansım oldu. Araçlarda teknoloji olarak herhangi bir sıkıntı yaşamıyoruz, oldukça memnunuz.”

“Beklentimiz; Bu Süreçte Bizlere Geçici Plaka Vermeleri”

Araç alımında yaşadıkları en büyük sıkıntının plaka olduğunu söyleyen Erdil bu sorunu şu sözlerle ifade ediyor: “Araçları teslim ederken geçici plaka da olsa plaka verilmiyor. DMO’dan da alsak durum böyle.  Ankara’ya uzak olduğumuz için 150 kilometrelik mesafeyi plakasız gelemiyoruz ve yasal olarak bizlere cezai işlem uygulanıyor. Beklentimiz; bu süreçte bizlere geçici plaka vermeleri. Böylelikle transfer sürecinde hem bize hem de şoför arkadaşlarımıza problem çıkmaz.”

“YİNE ÇİFT KOLTUK OLSUN AMA FİYATIN İÇİNDE OLSUN, AYRI ÜCRET İSTENMESİN”

Belediye Araçları Dosyamız için bir diğer durağımız da Nallıhan Belediyesi oluyor. Nallıhan Belediyesi Zabıta ve Çevre Koruma Müdürü Zekeriya Bağcı ve Garaj Amiri Adem Cengiz ile araç alım süreçlerini ve servislerle ile yaşadıkları sıkıntılarını konuşuyoruz. Belediye yetkilileri araç üreticilerinden taleplerini şu şekilde ifade ediyorlar: “Şoförün yanında başka bir elemanın da gitmesi gerekiyor ancak tek kişi yollamak zorunda kalıyoruz. Daha önceden çift koltuk oluyordu. Şimdi ise ikinci koltuk opsiyon olarak ücretli yapılmış. Biz istiyoruz ki; yine çift koltuk olsun ama fiyatın içinde olsun, ayrı ücret istenmesin.”

Zekeriya Bağcı: “Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Hibe Etti”

Nallıhan Belediyesi Zabıta ve Çevre Koruma Müdürü Zekeriya Bağcı “Belediyemizin Temizlik Hizmetleri Müdürlüğünde yedi adet yeni aracımız var. Geçtiğimiz sene iki aracımızı Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bize hibe etti.  Bu araçlarımız ISUZU marka. Diğer araçlarımızı da Devlet Malzeme Ofisinden yeni aldık ve araçlarımızın markası Mercedes-Benz” diyor ve Nallıhan Belediyesinin temizlik hizmetlerinin oldukça yoğun olduğunu şu sözlerle ifade ediyor:  “84 köy tüzel kişiliğini kaybederek mahalleye döndü ve Belediyemize bağlandı. Şu anda 84 köy ve iki belde belediyesinin çöpünü biz alıyoruz. Belediyemize 30 kilometre uzakta olan Çayıran’da transfer istasyonumuz bulunuyor. Biz çöplerimizi oraya götürüyoruz, Ankara Büyükşehir Belediyesi de geri dönüşüme transferini sağlıyor.”

ADEM CENGİZ: “DMO ÜST YAPIYI YAPTIRIRKEN BİZE EN YAKIN İL VE İLÇELERDEKİ MARKALARI TERCİH EDERSE…”

Nallıhan Belediyesi Garaj Amiri Adem Cengiz ise “2015 yılından bugüne kadar Belediyemize yaklaşık 38 yeni araç aldık. Daha önce sadece kamyonumuz vardı. Şu anda kamyon üzerine 28 tane aracımız var. Eskiden kalma iki tane Dodge marka aracımız bulunuyor. Kamyon ve çöp aracı olarak kullandığımız 11 aracımız Mercedes-Benz marka. Araçlarımızı 2015 yılından beri düzenli olarak DMO’dan satın alıyoruz. DMO’da tercihlerimizi yaparken araştırarak bölgemize ve işlerimize hangi araç uygunsa, servisi bize yakın hangi firma ise onları tercih etmeye çalışıyoruz. Yine fiyat yönünden de uygun olan araçlara bakıyoruz. DMO bizden araç talebi alıyor fakat üst yapıyı fiyatı uygun firmalara yaptırıyor. Dolayısıyla üst yapıyı uygun veren firmalar bize uzakta oluyor ve arıza olduğu zaman da götürüp yaptıramıyoruz. Herhangi bir sorunla karşılaştığımızda, sorunun üstesinden kendimiz gelmeye çalışıyoruz. DMO üst yapıyı yaptırırken bize en yakın il ve ilçelerdeki markaları tercih ederse arıza olduğu zaman bizim servise ulaşmamız daha rahat olur ve yedek parça yönünden sıkıntı çekmeyiz.” diyor.

“Yaşadığımız Ufak Tefek Arızalara da Servis Gelmiyor”

Cengiz, sorun yaşadıkları zaman yine de üst yapıcı firmayı aradıklarını ve telefonla yardımcı olduklarını söylüyor ve ekliyor: “Garantisi bitmeyen araçlarımız var o nedenle yeni oldukları için çok büyük bir arızayla karşılaşmadık. Yaşadığımız ufak tefek arızalara da servis gelmiyor. Telefonla söylüyorlar ve yapılabiliyorsa burada yapmaya çalışıyoruz, eğer yapılamıyorsa Ankara’daki yan firmalara götürüp sorunu gidermeye çalışıyoruz.”

“Ayrı Ücret İstenmesin”

Araç üreticilerinin çift yolcu koltuğunu teke düşürdüklerini söyleyen Cengiz “Bu bizim için sıkıntı yaratıyor. Damperli kamyonlarda problem olmayabilir fakat kasalı kamyonlarda malzeme ve yük taşıyoruz. Şoförün yanında başka bir elemanın da gitmesi gerekiyor ancak tek kişi yollamak zorunda kalıyoruz. Daha önceden çift koltuk oluyordu. Şimdi ise ikinci koltuk opsiyon olarak ücretli yapılmış. Biz istiyoruz ki; yine çift koltuk olsun ama fiyatın içinde olsun, ayrı ücret istenmesin. Bu bizim için önemli bir detay.” diye belirtiyor.

Araç Alımı Yaparken En Önemli Kriter Nedir?

Araç alımı yaparken en önemli kriterlerini; araçların arazi şartlarına uygun olması ve servis hizmetlerinin yoğun olması olarak açıklayan Cengiz “420 beygirlik araca standart paket denilerek 12 metreküp bir kasa koyuluyor. 12 metreküp yerine 18 metreküp koyabilirler. 420 beygirlik araç bu yükü çeker çünkü şasesi güçlü, lastikler de ona göre yapılmış fakat 12 metreküplük araçta bir kamyonluk malzemeyi iki sefer de götürüyoruz. Dolayısıyla bu durum bize hem zaman hem de yakıt olarak zarara uğratıyor. O nedenle üst yapıları DMO’dan yaptırma taraftarı değiliz. Bizler 12 metreküp yerine 18 metreküplük üst yapı talep ediyoruz.” diyor.

Celal Baldemir: “Araçların Çift Koltuk Olması Bizim İçin Daha Faydalı”

Gölbaşı ziyaretimizde ise Gölbaşı Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü Vardiya ve Şantiye Amiri olarak görev yapan Celal Baldemir bizleri garajlarında ağırlıyor. Baldemir “Araçlarda tek sıkıntımız iç hacimlerinin küçük olması. Bizim arkadaşlarımız genel olarak üç kişi çalıştıkları için diğer iki arkadaşımızı ön tarafa zor oturtuyoruz. Araçların çift koltuk olması bizim için daha faydalı olur” diyor.

 “Her Üç Yılda Bir Yeni Araçlarımız Geliyor”

Araçları ihale üzerinden temin ettiklerini belirten Baldemir: “Araçlarımızı her üç yılda bir yapılan ihalelerle alıyoruz böylelikle her üç yılda bir yeni araçlarımız geliyor. Tabi ki bu araçlar bizim talep ve isteklerimize göre belirleniyor. Ağırlıklı olarak Ford marka araçlar kullanıyoruz. Mercedes-Benz, Mitsubishi ve ayrıca tek sayıda IVECO ve KIA kamyonetimiz var.”

“Arızalarla Çalıştığımız Temizlik Firması İlgileniyor”

Çalıştığımız temizlik firmasının üst yapı tercihi, Hidro-mak oluyor diyen Baldemir, süpürgelerde de Erdemli firmasını kullandıklarını ve bu araçların oldukça randımanlı çalıştıklarını belirtiyor. Baldemir “Arızalarla çalıştığımız temizlik firması ilgileniyor. Burada şantiyelerimizde kademeleri var. Ustalarımız aracılığıyla arızalar gideriliyor. Burada halledemeyeceğimiz arıza olduğu zaman sanayi tercih ediyoruz.” diyor. Araçların iç hacimlerinin küçük olmasından kaynaklanan problemler yaşadıklarını söyleyen Baldemir sorunlarını şu şekilde dile getiriyor: “Araçlarda tek sıkıntımız iç hacimlerinin küçük olması. Bizim arkadaşlarımız genel olarak üç kişi çalıştıkları için diğer iki arkadaşımızı ön tarafa zor oturtuyoruz. Araçların çift koltuk olması bizim için daha faydalı olur.”

“İlaçlı ve Parfümlü Yıkama İşlemi Yapan Tek Belediyeyiz”

Yaklaşık otuz araçları olduğunu ve bu araçların altı tanesini Gölbaşı içerisinde diğer araçları ise mahallelerde kullandıklarını dile getiren Baldemir, “Konteynerlerı ilaçlı yıkama yaparak temizliyoruz ayrıca Ankara’da iki aracımızla birlikte ilaçlı ve parfümlü yıkama işlemi yapan tek belediyeyiz. Sabahları vatandaşlarımız kalktığında hem daha güzel bir kokuyla hem de daha güzel bir görüntüyle karşılaşıyor.” diye belirtiyor.

 

 
“Teslim Süresi Uygunsa ve En Önemlisi Fiyat da Uygunsa Tercih Edilmemeleri İçin Hiçbir Sebep Yok”
 
Tip Onay Sürecinde İş Ortağınız Optival
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
“Teslim Süresi Uygunsa ve En Önemlisi Fiyat da Uygunsa Tercih Edilmemeleri İçin Hiçbir Sebep Yok”
IVECO Türkiye’nin düzenlemiş olduğu 2019 Üst Yapıcı Buluşması’nda görüştüğümüz ...
Kerem Genç: "Orta Doğu ve Kuzey Afrika Yoğun Çalıştığımız Bölgeler Arasında"
IVECO Türkiye’nin düzenlemiş olduğu 2019 Üst Yapıcı Buluşması’nda EFE ...
Süha Yılmaz: "Üst Yapıcılara Orta Doğu ve Afrika'da Yeni Kapılar Açmayı Umuyoruz"
IVECO 2019 Üst Yapıcı Buluşması’nda IVECO Türkiye Daily ve Eurocargo Ürün ...
 
"Biip" Sesi Artık Yok!
Belediyelerde kullanılan hizmet araçlarının daha sessiz ve daha güvenli ...
'Doğru Projelerde Yer Alan Şirketler, Son İki Yıllık Süreçten Güçlenerek Çıktı'
Kamyonum Dergisi olarak her sayımızda lojistik firmalarının sektörde yaşadıkları ...
'LNG Teknolojisinin Öncülüğünü Yapıyoruz'
“Dünya doğal gaza yöneliyor, peki Türkiye’de son durum nedir?” diyerek ...
 
Menzil Kapasitesi İle Rakipsiz!
“2017 Yılının En Düşük Karbonlu Kamyonu” IVECO Stralis NP 460 kara yolu ...
''Türkiye’de LNG Dönüşümlü İlk Araç Bizim Tarafımızdan Yapıldı''
Daha önceki sayılarımızda başlatmış olduğumuz Alternatif Yakıt Teknolojileri ...
"Shell&Turcas, LNG’de Öncü ve Güvendiğimiz Bir Firma"
Kamyonum Dergisi olarak yakından takip ettiğimiz alternatif yakıt teknolojileri ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylersrc haberler türkiyetruckkamyonumsondakikadikkatfahrer