Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
15 Ekim 2024 Salı - 14:33

Vize İçin Çözüm Önerileri

Bundan bir süre önce UND yetkililerine şöyle bir öneri getirdim; dedim ki, neden şoförlerimize gri hizmet pasaportu verilmiyor?

Vize İçin Çözüm Önerileri

Neticede şoförlerimiz de hizmet ifa etmiyorlar mı? O halde ilgili düzenlemeler yapılsın ve şoförlerimiz bu imkândan yararlansın. Ben bilemem uluslararası ya da ulusal mevzuatlar bu konuda ne der… Ama neden olmasın! Nakliyecimizin bir türlü çözülemeyen bu büyük problemi çözülmüş olmaz mı?

Dediğim gibi bu benim naçizane aklıma gelen bir çözüm önerisi, olur olmaz orasını bilemem.

İşin temeline baktığımızda zaten Gümrük Birliği Antlaşmasına taraf ülkelerden biri olmamız hasebiyle mallarımız AB sınırları içinde serbest dolaşabiliyor. E hizmetin serbestçe dolaşımı olmaz ise bu mallar nasıl olacak da AB sınırları içinde serbest dolaşabilecek. (Zamanında ilgililer malların serbest dolaşımı antlaşmasına imza atıp, hizmetin serbest dolaşımına imzayı atmadıkları için bu sıkıntıları yaşıyoruz!)

Mesela biz sarı basın kartına sahip gazeteciler, gri pasaport sahibi olarak vizesiz birçok ülkeye seyahat edebiliyoruz. İletişim Başkanlığı’na yaptığımız talep ile bu ilgili kurumdan bize veriliyor. Şoförlerimiz için de mesela Ticaret Bakanlığı vasıtasıyla bu talep oluşturulamaz mı?

Dedim ya, bu benim naçizane bir önerim! Mantıklı gelir gelmez, olur olmaz bilemem.

Geçtiğimiz günlerde İzmir’de üçüncüsü düzenlenen Logistech fuarındaydık. Birçok lojistik firması ile görüşme imkânı bulduk. Hemen hepsinin ifadeleri; vize sorunu çözülmüş olsa çok daha fazla performans gösterebilecekleri ve ülkeye katkı sağlayabilecekleri yönündeydi.

UND Başkanı Sayın Şerafettin Aras’a da mikrofon uzattık.

“Vize ve Kota Problemimizi Çözemiyoruz”

Sayın Aras da benzer şeyler söyledi. Aras şu anda en güvenilir koridorların Orta Koridor, Zengezur Koridoru ve Kalkınma Yolu olduğunu ifade ederek; “Bu üç transit koridor da Türkiye üzerinden Avrupa’ya ulaşıyor. Yapmamız gereken çok iş var. Biz ihracatla büyüyen bir ülke modelini seçmiş bir ülkeyiz. Geçen yıl Avrupa’dan 106 milyar dolar ihracat yaptık. Ama Avrupa’yla vize problemimiz var çözemiyoruz, kota sorunumuz var çözülemiyor. Bizim transiti kolaylaştırmak için sınır kapılarımızı iyileştirmemiz, intermodal taşıma modları kurmamız, Ro-Ro taşımaları çoğaltmamız, vize problemini çözmemiz lazım. Böylelikle Türkiye’yi transit ülke yaparak, ülkemize sıfır maliyetli döviz girdisini sağlamamız lazım.” dedi

Ayrıca Sayın Başkan sektörün genel durumuna ve çözüm bekleyen sorunlara ilişkin çok detaylı açıklamalarda bulundu. Dergimizin iç sayfalarında röportajımızın tamamını bulabilirsiniz.

Sonuçta vize problemi öyle ya da böyle bir şeklide çözülmeli! Bu işi AB toplantılarına, yenilenmesi gereken Gümrük Birliği Antlaşması sürecine bırakırsak işimiz zor! Biz kendimiz ne yapabiliriz ona bakalım.

Fikir fikirdir! Bir düşünün derim.

 
Çok Yönlü Elektrikli: Hyundai INSTER Cross
 
Otokar’dan Altur Turizm'e1000. Sultan Teslimatı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Türkiye’de Yine Bir İlki Başardık; Yetkilendirilmiş Yükümlü Sertifikası ve İzinli Gönderici Yetkisi Aldık
SGS TransitNet Genel Müdürü Mine Kaya, Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ...
Nükte Otomotiv, Nükte Trailer Markası ile de Pazarın Tanıdığı Bir Marka Haline Geldi
Nükte Trailer Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faik Haktan Nükte; firmalarının ...
'Güvenlik, Kalite ve Özen Bizim Farkımız Olarak Özetlenebilir'
Norm Elektronik Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Tan; Kamyonum Dergisi okuyucularına ...
 
''Türkiye’de 250 Bine Yakın Aracın Takibini Yapıyoruz''
Verdikleri hizmetleri Kamyonum Dergisi okuyucuları için anlatan Seyir ...
Kısa Vadede Uluslararası Taşımacılığa Girmeyi Planlıyoruz
Murat Çay Lojistik Yönetim Kurulu Üyesi Başak Çayır firmaları ve verdikleri ...
Aralarında Tıp Mezunu da Olan 40’a Yakın Arkadaşımızı Şoför Olarak Bünyemize Kattık
Cengizhan Lojistik Genel Müdürü Yaşar Eren şirketlerini ve verdikleri ...
 
Hedefimiz; Daha Fazla Büyümek, Daha Çok Yurtdışı İrtibat Ofisi Açmak ve Daha Fazla Ciro Yapmak
Batı Innovative Logistics Satış Direktörü Onur Alioğulları, verdikleri ...
Kamyon Şoför Koltukları Nasıl Olmalı?
Kamyon şoförleri uzun saatler boyunca direksiyon başında kalarak, büyük ...
Ölümlü Kazalar Artıyor, Hız Sınırlayıcıları Neden İptal Ediliyor?
Frenteknik Şirket Sahibi Alpay Lök, Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Vize İçin Çözüm Önerileri
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikatürkiyeşoförbus haberler kamyoncukamyonumtreylerdikkat